iul. 012008
 

Intrebarile legate de acest subiect sunt foarte multe, iar statul nu gaseste o cale decenta pentru informarea oamenilor. Cred ca acesta este motivul pentru care intrebari legitime sunt mai degraba directionate spre TotalAuto.ro, in loc de RAR si Fisc.

Raspundem la cele mai importante 4 intrebari venite din partea cititorilor:

1. De unde luam emisiile de CO2, necesare in calculul taxei?

De nicaieri. Nu este treaba dvs sa cautati sau sa calculati emisiile de CO2. In cazul importului de SH, va sunt recunoscute emisiile de CO2 inscrise in actele de inmatriculare straine, dar acest detaliu nu este decisiv. Problema ramane la fel de simpla si daca nu aveti emisiile trecute pe actele vechi. Stabilirea emisiilor de CO2 revine exclusiv RAR. Duceti masina la RAR si ei stiu ce au de facut. Am comparat mai multe verdicte oficiale cu tabelele redactiei noastre si credem cu tarie ca RAR isi face treaba foarte bine la capitolul emisii CO2ย.

2. Cum se recupereaza diferenta de taxa dintre versiunea veche si cea noua a taxei?

Doar la cerere. Daca asteptati sa va fie inapoiati banii fara sa-i cereti, gresiti. Modelul cererii este cel din Anexa 3 atasata la normele metodologice ale OUG 50/2008. La cerere se anexeaza documentul doveditor al platii taxei (chitanta, OP, etc), precum si copii dupa CIV si talon. Daca aveti datorii fiscale neachitate, acestea se vor retine, urmand sa incasati suma ramasa dupa compensare.

3. Cum se ajusteaza taxa dupa deprecierea reala ?

Taxa de poluare auto poate beneficia de o reducere suplimentara fata de valoarea stabilita prin aplicarea formulelor obisnuite de calcul. Nu intentionam sa tinem aici vreun curs de matematica, insa este bine sa stiti ca puteti beneficia de reduceri peste cele continute in formula standard in urmatoarele situatii:
– daca aveti o diferenta mai mare de 1 an intre data fabricatiei masinii si data primei inmatriculari in UE.
– daca aspectul interior si/sau exterior al masinii este vizibil degradat,
– daca masina nu are una, doua sau toate dintre urmatoarele echipamente: aer conditionat, ABS sau airbag sofer.

4. Cum se stabileste reducerea pentru filtru de particule diesel?

Evident, rolul principal apartine RAR. RAR constata mai intai existenta acestui filtru (daca este prezent in actele straine si daca exista fizic), dupa care verifica buna functionare a acestuia. Daca toate aceste criterii sunt indeplinite, DPF apare in CIV. Daca apare in CIV, va fi luat in considerare si de Fisc.

  742 comentarii despre “Taxa auto – intrebari frecvente”

  1. am reusit sa aflu datele urmatoare despre bmw: 00bmwp-94451498…wbaca71080fl31498 an 07-mrt-1994.scuze ca insist dar cred ca esti unicul capabil sa-mi dea o informatie.

  2. creanga bogdan – prima serie nu stiu ce inseamna. adoua este seria sasiu (de identificare) si nu contine informatii directe despre motor. despre anul de productie am mai vorbit.

    care este tipul motorului (codul motor sau nume motor)? va rog sa nu confundati cu seria motorului. inclin sa cred ca prima serie pe care ati trimis-o este seria motorului. fara accest la baza de date a uzinei seria nu ajuta (nici ea) cu nimic.

    regret ca va dezamagesc, insa fara codul (numele) motorului – sau mai simplu – o copie dupa brief.

  3. salut Iulian,cu ceva timp in urma iti ceream sfatul ce sa fac ca am pierdut briful mic la un opel corsa.Am fost in germania ,am dat o declaratie si am platit 38 euro ca sa-mi elibereze altul pentru ca politia noastra nu a vrut sa-mi inmatriculeze fara briful mic masina,asa ca ii sfatuiesc pe toti sa tina bine de acte ca sa nu mai cheltuie si alti bani pt ale scoate iar.

  4. Am o intrebare urgenta: Sunt in Germania si vreau sa cumpar un Mercedes Vito din sept. 98. Acolo sus, in stanga, unde de regula e trecuta norma euro, scrie: 96/69/EG I, apoi in capatul aceluiasi rand cifra 27. As vrea sa stiu cat mai repede posibil daca indeplineste norma EURO 2. Multumesc anticipat. Ady.

  5. cristi – bine ca ai rezolvat. felicitari. ๐Ÿ˜€

  6. Ady – sper sa nu fie prea tarziu – da este Euro2. Nu uitati ca aceasta opinie se bazeaza exclusiv pe ce mi-ati scris. Norma Euro poate fi scrisa in mai multe locuri pe brief – raspunsul meu este valabil daca inscrisul la care va referiti este in sectiunea A (in B si C pot aparea surprize…).

  7. Multumesc mult, as mai avea o intrebare: daca scrie SCHADSTOFFARM E2 se incadreaza la euro2?

  8. Aceeasi intrebare de mai sus, dar formulata mai clar: E2 sau E3 reprezinta norma de poluare EURO2, respectiv EURO3?

  9. salutari,
    calculam cu ceva vreme in urma cat de rentabila este stabilirea gradului de depreciere la RAR. azi am fost cu goful 3 euro 2 la RAR Brasov si cand i-am spus inspectorului ca vreau si deprecierea…mi s-a parut prins pe picior gresit. pana la urma mi-a facut-o (s-a informat) iar la caserie am avut surpriza sa mi se spuna ca sunt primul care cere asa ceva..cel putin pe schimbul caseritei respective. am intrat un pic la idei si am venit acasa si am reluat calculele si totul pare ok, dar parca tot nu sunt pe deplin linistiti decat dupa ce voi achita la fisc. oare toata lumea isi ia masini cu abs si airbaguri?..:)

  10. Ady – NU!

    E2 si E3 sunt norme interne germane (gen D3, D4), nu Euro.

  11. dorin – nu uitati la ghiseu sa le ziceti de 10 ori ca avti si deprecierea reala… ๐Ÿ˜€

  12. :)..le zic si de 20 de ori si daca e cazul imi fac si o pancarda, imi iau ordonanta si anexele ..poate si o tabla si o bucata de creta sa le fac o socotela pe loc…doar n-am platit degeaba cca 240 ron la rar pentru faptul ca bifat cateva chestii intr-un formular ๐Ÿ™‚
    s-auzim de bine!

  13. Stie cineva adresa de e-mail unde se pot verifica toate datele despre un FORD, de cand a fost inmatriculat si pana in prezent.

  14. Ghiurita Ovidiu – nu exista nicio adresa speciala pentru un astfel de serviciu. Chiar daca as auzi ca ar exista una, as fi foarte reticent, MAI ALES daca se percepe vreo taxa.

    Cei care au acces la baza de date internationala Ford sunt cei de la Romcar, insa ei au ca business vanzarea de masini noi si nucred ca vor oferi vreun serviciu public de cercetare SH.

    Oricum, merita intrebat la ei. La ei exista informatii corecte si sigure. Cat despre adresa de mail miraculoasa, eu unul as fi foarte prudent…

  15. Salut. Stiu ca nu e o intrebare pentru acest forum dar, unde gasesc informatii despre un Golf II model 4×4 din 92 motor 1,6 td. Euro 1…probleme in intretinere? Locul unde lucrez cere o astfel de masina (4×4. Multumesc.