iul. 012008
 

Intrebarile legate de acest subiect sunt foarte multe, iar statul nu gaseste o cale decenta pentru informarea oamenilor. Cred ca acesta este motivul pentru care intrebari legitime sunt mai degraba directionate spre TotalAuto.ro, in loc de RAR si Fisc.

Raspundem la cele mai importante 4 intrebari venite din partea cititorilor:

1. De unde luam emisiile de CO2, necesare in calculul taxei?

De nicaieri. Nu este treaba dvs sa cautati sau sa calculati emisiile de CO2. In cazul importului de SH, va sunt recunoscute emisiile de CO2 inscrise in actele de inmatriculare straine, dar acest detaliu nu este decisiv. Problema ramane la fel de simpla si daca nu aveti emisiile trecute pe actele vechi. Stabilirea emisiilor de CO2 revine exclusiv RAR. Duceti masina la RAR si ei stiu ce au de facut. Am comparat mai multe verdicte oficiale cu tabelele redactiei noastre si credem cu tarie ca RAR isi face treaba foarte bine la capitolul emisii CO2ย.

2. Cum se recupereaza diferenta de taxa dintre versiunea veche si cea noua a taxei?

Doar la cerere. Daca asteptati sa va fie inapoiati banii fara sa-i cereti, gresiti. Modelul cererii este cel din Anexa 3 atasata la normele metodologice ale OUG 50/2008. La cerere se anexeaza documentul doveditor al platii taxei (chitanta, OP, etc), precum si copii dupa CIV si talon. Daca aveti datorii fiscale neachitate, acestea se vor retine, urmand sa incasati suma ramasa dupa compensare.

3. Cum se ajusteaza taxa dupa deprecierea reala ?

Taxa de poluare auto poate beneficia de o reducere suplimentara fata de valoarea stabilita prin aplicarea formulelor obisnuite de calcul. Nu intentionam sa tinem aici vreun curs de matematica, insa este bine sa stiti ca puteti beneficia de reduceri peste cele continute in formula standard in urmatoarele situatii:
– daca aveti o diferenta mai mare de 1 an intre data fabricatiei masinii si data primei inmatriculari in UE.
– daca aspectul interior si/sau exterior al masinii este vizibil degradat,
– daca masina nu are una, doua sau toate dintre urmatoarele echipamente: aer conditionat, ABS sau airbag sofer.

4. Cum se stabileste reducerea pentru filtru de particule diesel?

Evident, rolul principal apartine RAR. RAR constata mai intai existenta acestui filtru (daca este prezent in actele straine si daca exista fizic), dupa care verifica buna functionare a acestuia. Daca toate aceste criterii sunt indeplinite, DPF apare in CIV. Daca apare in CIV, va fi luat in considerare si de Fisc.

  742 comentarii despre “Taxa auto – intrebari frecvente”

  1. buna,iulian…imi spui si mie te rog ,ce e ala brief..tot citesc ca a „mea are” ca „a mea nu ARe”…ma voi duce sa fac rar-ul..si ma trezesc cu surprize!!!eu am cartea de identitate a masinii certificatul de proprietar pe numele meu..ce mi-ar mai trebui??multumesc!!!!

  2. iulia – brief este denumirea nemtasca a cartii de identitate a masinii.

    Pentru emiterea cartii romanesti de identitate a vehiculului (CIV) este nevoie doar de talonul strain (i se mai zice „brief mic”) sau de cartea de identitate a masinii. Sa nu uiti buletinul, e nevoie si de el. ๐Ÿ™‚

  3. multumesc iuliane!!!poate a fost o intrebare stupida…dar e mai sa intrebi…!!!stau intr-un stres pina imi inscriu masina!!!!eu scoala de soferi am facut-o in Italia…si anumiti termeni nu coincid cu cei de la noi…nu mai vorbim de germania!!!!iti doresc o zi buna…si inca odata ,multumesc pt.disponibilitatea ta!!

  4. iulia – nu exista intrebari stupide. ๐Ÿ˜€

  5. am un golf 3, 06.94 1.9TDI 66KW.pe brief imi scrie Euro 2.mi’l recunoaste cand inscriu masina?ms mult

  6. lucian – in principiu nu sunt probleme. Dat fiind faptul ca va referiti la un tdi din 94, sunt foarte increzaror ca totul va fi ok. Din pacate 100% nu puteti fi decat dupa RAR.

  7. Buna,

    Poate reusesc sa aflu de la voi ce euro este un Opel Astra fabricat in octombrie 1994, motor ecotec 1,6 16v inmatriculat in 03.1995. seria motor Z16XEL

  8. Andrei Manea – salut. Din pacate personal nu am auzit de Z-uri din 1994, aceste motorizari aparand in apropierea anului 2000 (poate chiar 1998). Cred ca trebuie sa afli mai multe despre masina. Aceasta masina de noua nu putea avea acest motor.

    Z-urile sunt in general Euro 3 sau 4, insa nu existau atunci. In 1994 abia apareau X-urile. Daca pe un Astra F s-a inlocuit un X cu un Z, masina nu devine automat Euro3…

    Sper sa nu gresesc cu aceste aprecieri, dar eu unul as cauta alta masina.

  9. Scuze, si multumesc mult…masina are motor X16XEL…am tastat gresit…;).
    Pana la urma e EURO 2???
    Zi buna!

  10. Andrei Manea – X16XEL este Euro2. Ma pusesei pe ganduri… ๐Ÿ˜€

  11. salut..am un bmw 318 benzina ..la mine in talon scrie e2 ..cum cum trebuie sa scrie pt a fi euro2
    ?

  12. bmw-u este din 93

  13. Va salut domnule Iulian Senos. Va rog sa ma ajutati sa aflu ce euro este un VW Lupo 1.7 sdi din 03.05.2000. Acest lucru face diferenta daca o inscriu sau nu. Desi nu am adus inca masina din Italia, unde fratele meu a cumparat-o pentru mine ma gandesc, daca este euro 2, sa o las inscrisa acolo si sa circul cu ea aici. Alte date: numar identificare motor AKU, emisii co2 119,0, putere motor 44kw.
    In faxul de pe talon trimisa de fratele meu mai scrie ca masina respecta directiva 96/20 ce – 98/96 ce.
    Multumesc anticipat. Sanatate.

  14. Scuze…98/69 ce

  15. andrei – pentru a putea lamuri situatia bmw-ului trebuie neaparat tipul motor. E2 nu este acelasi lucru cu Euro2, fiind o norma fiscala germana, fara relevanta pentru RAR.

    Norma Euro2 a fost oficializata in 94 si implementata din 96. Masina dvs este din 93, fiind cel mai probabil Euro1 la origine. Exista posibilitatea ca motorizarea sa fie reomologata Euro2 dupa 94.

    Incercati sa aflati tipul motor. Anul de productie nu ne ajuta prea mult.