iul. 012008
 

Intrebarile legate de acest subiect sunt foarte multe, iar statul nu gaseste o cale decenta pentru informarea oamenilor. Cred ca acesta este motivul pentru care intrebari legitime sunt mai degraba directionate spre TotalAuto.ro, in loc de RAR si Fisc.

Raspundem la cele mai importante 4 intrebari venite din partea cititorilor:

1. De unde luam emisiile de CO2, necesare in calculul taxei?

De nicaieri. Nu este treaba dvs sa cautati sau sa calculati emisiile de CO2. In cazul importului de SH, va sunt recunoscute emisiile de CO2 inscrise in actele de inmatriculare straine, dar acest detaliu nu este decisiv. Problema ramane la fel de simpla si daca nu aveti emisiile trecute pe actele vechi. Stabilirea emisiilor de CO2 revine exclusiv RAR. Duceti masina la RAR si ei stiu ce au de facut. Am comparat mai multe verdicte oficiale cu tabelele redactiei noastre si credem cu tarie ca RAR isi face treaba foarte bine la capitolul emisii CO2.

2. Cum se recupereaza diferenta de taxa dintre versiunea veche si cea noua a taxei?

Doar la cerere. Daca asteptati sa va fie inapoiati banii fara sa-i cereti, gresiti. Modelul cererii este cel din Anexa 3 atasata la normele metodologice ale OUG 50/2008. La cerere se anexeaza documentul doveditor al platii taxei (chitanta, OP, etc), precum si copii dupa CIV si talon. Daca aveti datorii fiscale neachitate, acestea se vor retine, urmand sa incasati suma ramasa dupa compensare.

3. Cum se ajusteaza taxa dupa deprecierea reala ?

Taxa de poluare auto poate beneficia de o reducere suplimentara fata de valoarea stabilita prin aplicarea formulelor obisnuite de calcul. Nu intentionam sa tinem aici vreun curs de matematica, insa este bine sa stiti ca puteti beneficia de reduceri peste cele continute in formula standard in urmatoarele situatii:
– daca aveti o diferenta mai mare de 1 an intre data fabricatiei masinii si data primei inmatriculari in UE.
– daca aspectul interior si/sau exterior al masinii este vizibil degradat,
– daca masina nu are una, doua sau toate dintre urmatoarele echipamente: aer conditionat, ABS sau airbag sofer.

4. Cum se stabileste reducerea pentru filtru de particule diesel?

Evident, rolul principal apartine RAR. RAR constata mai intai existenta acestui filtru (daca este prezent in actele straine si daca exista fizic), dupa care verifica buna functionare a acestuia. Daca toate aceste criterii sunt indeplinite, DPF apare in CIV. Daca apare in CIV, va fi luat in considerare si de Fisc.

  742 comentarii despre “Taxa auto – intrebari frecvente”

  1. DANY – informatia ta este corecta, insa interpretare este un pic inexacta.

    1. Codul fiscal a fost modificat intr-o situatie exceptionala, aceea de a intra in legalitate pe plan european. Dupa legile europene (care actioneaza peste legile nationale) a trebit sa intram in legalitate sub sanctiunea procedurii de infringement. A aplica legea europeana inaintea legii nationale este o obligatie legala, nicidecum o incalcare a legii.

    2. In ce priveste modificarea prin LEGE a articolului 214, asta nu presupune decat faptul ca ordonanta trebuie aprobata prin Lege de Parlament, OUG putand produce efecte. In fapt OUG este lege pana la aprobare sau respingere de catre Parlament, fiind o procedura de urgenta.

  2. sotul vrea sa-mi trimita o masina din Germania,Audi,model A4,tip motor:1Z,capacitate:1896,66kw,an fabricatie:1995.Ma intereseaza daca este EURO2, avand in vedere diferentele de taxa;sper ca datele sunt complete si corecte, multumesc

  3. JURCA IOSIF – La masina dvs noua taxa iese mai mare decat cea veche. Puteti folosi la calcul emisii CO2 de 170g/km daca doriti sa refaceti calculul.

  4. CORINA – A4 a fost echipat cu motorizarea 1Z doar pana in 1996. Imi este greu sa cred ca ar putea fi Euro2 (norma implementata chiar in 1996). Este doar o deductie.

    Nu am nicio informatie directa legata de motorizarea 1Z care sa ateste 100% ca masina ar putea fi doar Euro1.

  5. buna Iulian!ma intereseaza ce documente trebuie sa am la mine cand merg la RAR,masina am adus-o cu nr de tranzit din Germania.Nu mai stiu daca s-a mai discutat asta pe sit,imi cer scuze daca te fac sa repeti.Si multumesc frumos,anticipat!

  6. Latcu – pentru scoaterea CIV, trebuie actele straine de inmatriculare si buletinul. Totusi, poate intrebi si la ei, sa nu fi aparut ceva nou… Bafta!

  7. va salut am un opel astra 1.2 16 v 55 kw emisie co2 147 prima inmatriculare 3 iulie 2001 . intrebarea este daca dotarile abs aer airbaguri + un rulaj mai mic decat cel estimat imi cresc taxa ce urmeaza sa o platesc care acum iese ceva de genul 96 euro…daca nu gresesc pe undeva

  8. Cosmin – nu, aceste elemente nu cresc taxa. Ar fi scazut-o daca lipseau.

  9. Multumesc mult Iulian. am gresit undeva la calculul taxei ? la 3 iulie 2008 e mai adauga un an?

  10. Cosmin – sigur ca da. Incepand cu 4 iulie (4, nu 3!) taxa devine mai mica, deoarece se intra pe un alt palier de varsta.

  11. Cosmin – daca masina este Euro4 – da – calculul este corect.

  12. Iulian! am discutat cu un prieten si ma intrebat daca poate sa-si faca RAR-u dar masina lui e inscrisa in Germania,eu stiam ca trebuie sa fie radiata,sa dovedesti cu actele radiate sau cauta ei dar costa mul,am dreptate?Scuza-ma ca te deranjez din nou si multumesc ff mult si pt raspunsul anterior.

  13. da este euro 4. multumesc mult pt ajutor binenteles ca trebuie sa mai fac o tura` la RAR …..si mai am o intrebare daca se poate ! daca tovarashu` inginer de la RAR vrea sa vada si masina cum o duc pana acolo ca mi`au expirat numerele rosii?:)) este sigura treaba ca trec emisiile de co2 fara sa vada masina?

  14. Latcu – singura informatie sigura este ca masina inscrisa in Germania se poate radia si de aici. Detalii exacte de genul „cat costa” si „unde este mai scump” nu am din pacate.

  15. Cosmin – faza cu „nu trebuie masina” era valabila doar pentru cei care si-au facut RAR pe sistemul vechi, mai au inca valabil certificatul de autenticitate si trebuie doar sa isi completeze in CIV emisiile de CO2.

    RAR (complet) fara masina nu se poate.