iul. 012008
 

Intrebarile legate de acest subiect sunt foarte multe, iar statul nu gaseste o cale decenta pentru informarea oamenilor. Cred ca acesta este motivul pentru care intrebari legitime sunt mai degraba directionate spre TotalAuto.ro, in loc de RAR si Fisc.

Raspundem la cele mai importante 4 intrebari venite din partea cititorilor:

1. De unde luam emisiile de CO2, necesare in calculul taxei?

De nicaieri. Nu este treaba dvs sa cautati sau sa calculati emisiile de CO2. In cazul importului de SH, va sunt recunoscute emisiile de CO2 inscrise in actele de inmatriculare straine, dar acest detaliu nu este decisiv. Problema ramane la fel de simpla si daca nu aveti emisiile trecute pe actele vechi. Stabilirea emisiilor de CO2 revine exclusiv RAR. Duceti masina la RAR si ei stiu ce au de facut. Am comparat mai multe verdicte oficiale cu tabelele redactiei noastre si credem cu tarie ca RAR isi face treaba foarte bine la capitolul emisii CO2.

2. Cum se recupereaza diferenta de taxa dintre versiunea veche si cea noua a taxei?

Doar la cerere. Daca asteptati sa va fie inapoiati banii fara sa-i cereti, gresiti. Modelul cererii este cel din Anexa 3 atasata la normele metodologice ale OUG 50/2008. La cerere se anexeaza documentul doveditor al platii taxei (chitanta, OP, etc), precum si copii dupa CIV si talon. Daca aveti datorii fiscale neachitate, acestea se vor retine, urmand sa incasati suma ramasa dupa compensare.

3. Cum se ajusteaza taxa dupa deprecierea reala ?

Taxa de poluare auto poate beneficia de o reducere suplimentara fata de valoarea stabilita prin aplicarea formulelor obisnuite de calcul. Nu intentionam sa tinem aici vreun curs de matematica, insa este bine sa stiti ca puteti beneficia de reduceri peste cele continute in formula standard in urmatoarele situatii:
– daca aveti o diferenta mai mare de 1 an intre data fabricatiei masinii si data primei inmatriculari in UE.
– daca aspectul interior si/sau exterior al masinii este vizibil degradat,
– daca masina nu are una, doua sau toate dintre urmatoarele echipamente: aer conditionat, ABS sau airbag sofer.

4. Cum se stabileste reducerea pentru filtru de particule diesel?

Evident, rolul principal apartine RAR. RAR constata mai intai existenta acestui filtru (daca este prezent in actele straine si daca exista fizic), dupa care verifica buna functionare a acestuia. Daca toate aceste criterii sunt indeplinite, DPF apare in CIV. Daca apare in CIV, va fi luat in considerare si de Fisc.

  742 comentarii despre “Taxa auto – intrebari frecvente”

  1. Cum pot afla exact anul fabricatiei unei masini Seat Cordoba daca am doar „Fahrzeugbrieful” masinii.Am inteles ca acest lucru se poate citi dupa digitul 10 sau 11 din seria caroseriei.La mine digitul 10 este litera Z,iar digitul 11 litera D.Ce an de fabricatie este?Va multumesc.

  2. Intrebare: A incercat cineva sa inmatriculeze provizoriu masina pentru inca 30 zile pe motiv ca inca nu s-a stabilit la fisc procesul de plata a taxei si nu se va face pentru urmatoarele 15 zile?

  3. a platit cineva taxa noua pina acum . si daca da , ccam cum merg. treburile, dureaza ?

  4. mihai – este un detaliu foarte particular. Pe acest subiect pot formula cel mult o parere personala, nu pot da un raspyuns exact.

    Las la o parte imprudenta de a plati pe 30 iunie o taxa ce urma sa fie schimbata a doua zi. Zarurile sunt aruncate.

    Taxa platita pe sistemul vechi este legala intrucat a fost platita in iunie. Este posibil insa ca un functionar obtuz sa refuze sa primeasca chitanta taxei vechi.

    Pe textul legii vorbind, situatia aceasta nu este acoperita. Acesta este unul din punctele in care Fiscul trebuie sa reglementeze singur situatia.

    Adevarul este ca bat campii. nu stiu ce sa raspund… E o situatie complicata.

  5. adrian cluj – undeva gresti. Digitul 10 indica anul de productie, insa pentru acest digit nu se folosesc caracterele U, Z, O si 0(zero). Va rog sa numarati cu atentie digitii si sa imi indicati corect digitul 10.

  6. geo – oamenii sunt nervosi ca nu pot plati. Fiscul nu stie cum sa ia banii.

  7. Imi pare rau dar nu am gresit.Digitul 10 este clar litera Z.Am verificat si seria pe masina.Nu stiu unde este problema.Ce ar trebui sa scrie la digitul 10?

  8. adrian cluj – cati digiti are seria pe care o citesti? Daca numarul total de digiti este diferit de 17, inseamna ca seria respectiva este de la motor. Sau altceva.

  9. Seria are 17 digiti.Este seria caroseriei.Brieful este intr-o stare buna,deci se vede foarte clar ce scrie.Am verificat si in talonul german in „fahrzeugschein” si este la fel.Litera Z.Unde crezi ca este problema?O fi masina mea o masina mai speciala.

  10. Nici digitul 11 nu se prea potriveste. Seat in Slovacia? Nu am auzit de asa ceva…

    Incet incet gasim noi buba.

    ……………………
    11th VIN character – vehicle assembly plant

    A Ingolstadt, Germany
    B Brussels, Belgium
    D Bratislave, Slovakia
    E Emden, Germany
    G Gratz, Germany
    H Hannover, Germany
    K Osnabrueck, Germany
    M Mexico
    N Neckarsulm, Germany; Mlada Boleslav
    P Mosel
    R Martorell, Spain
    S Stuttgart, Germany
    T Kvasiny
    V Palmela, Portugal
    W Wolfsburg, Germany
    X Posnan
    Y Pamplona, Spain
    Pacheco, Argentina
    1 Gyor
    8 Dresden; Vrchlabi

  11. adrian cluj – ma gandesc. inca nu-mi pica fisa. nu exista an de productie Z, asta-i clar.

  12. raspuns pt dan…
    in germania poti sa iti scoti nr de zoll pe 1 pana la 3 luni, iar dak vrei pe mai mult de 3 luni trebuie sa platesti impozitul pe perioada in care vrei sa iti scoti nr de zoll.
    pe 3 luni te costa 328 euro, asigurarea si numerele, plus 33,80 brief mare si cel mic pt numerele noi.
    in romania nu stiu cum se procedeaza.

  13. adrian cluj – nu cumva z-ul este 2?? Asta ar face sens, anul fiind 2002…

  14. Nu.Seatul are ca si anul primei inmatriculari,anul 1994.Litera este 100%,litera Z.Nici o sansa sa fie alta litera sau cifra.Digitul 11 este clar litera D.

  15. Poate explica cineva aceasta parte din OUG nr.50???

    b) pentru autovehiculele din categoria M1, cu norma de poluare non-Euro, Euro 1 sau Euro 2, după formula:
    Suma de plată = C x D x (100-E), ───── 100

    unde:
    C = cilindree (capacitatea cilindrică);
    D = taxa specifică pe cilindree, prevăzută în coloana 3 din anexa nr. 2;
    E = cota de reducere a taxei, prevăzută în coloana 2 din anexa nr. 4;
    c) formula prevăzută la lit. b) se aplică şi pentru autovehiculele din categoria M1 cu norma de poluare Euro 3, Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 pentru care legislaţia comunitară nu prevede măsurarea emisiilor de CO2;

    Ce se intelege prin „autovehiculele din categoria M1 cu norma de poluare Euro 3, Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 pentru care legislaÅ£ia comunitară nu prevede măsurarea emisiilor de CO2”????

    Pe brieful francez nu apare nici unde emisia de CO2. Masina este un Ford fiesta, din 2003, 1399 cmc, diesel. Oare daca eu vreau sa platesc dupa a doua formula de calcul din ordonanta, se accepta de catre fisc?