iul. 012008
 

Intrebarile legate de acest subiect sunt foarte multe, iar statul nu gaseste o cale decenta pentru informarea oamenilor. Cred ca acesta este motivul pentru care intrebari legitime sunt mai degraba directionate spre TotalAuto.ro, in loc de RAR si Fisc.

Raspundem la cele mai importante 4 intrebari venite din partea cititorilor:

1. De unde luam emisiile de CO2, necesare in calculul taxei?

De nicaieri. Nu este treaba dvs sa cautati sau sa calculati emisiile de CO2. In cazul importului de SH, va sunt recunoscute emisiile de CO2 inscrise in actele de inmatriculare straine, dar acest detaliu nu este decisiv. Problema ramane la fel de simpla si daca nu aveti emisiile trecute pe actele vechi. Stabilirea emisiilor de CO2 revine exclusiv RAR. Duceti masina la RAR si ei stiu ce au de facut. Am comparat mai multe verdicte oficiale cu tabelele redactiei noastre si credem cu tarie ca RAR isi face treaba foarte bine la capitolul emisii CO2.

2. Cum se recupereaza diferenta de taxa dintre versiunea veche si cea noua a taxei?

Doar la cerere. Daca asteptati sa va fie inapoiati banii fara sa-i cereti, gresiti. Modelul cererii este cel din Anexa 3 atasata la normele metodologice ale OUG 50/2008. La cerere se anexeaza documentul doveditor al platii taxei (chitanta, OP, etc), precum si copii dupa CIV si talon. Daca aveti datorii fiscale neachitate, acestea se vor retine, urmand sa incasati suma ramasa dupa compensare.

3. Cum se ajusteaza taxa dupa deprecierea reala ?

Taxa de poluare auto poate beneficia de o reducere suplimentara fata de valoarea stabilita prin aplicarea formulelor obisnuite de calcul. Nu intentionam sa tinem aici vreun curs de matematica, insa este bine sa stiti ca puteti beneficia de reduceri peste cele continute in formula standard in urmatoarele situatii:
– daca aveti o diferenta mai mare de 1 an intre data fabricatiei masinii si data primei inmatriculari in UE.
– daca aspectul interior si/sau exterior al masinii este vizibil degradat,
– daca masina nu are una, doua sau toate dintre urmatoarele echipamente: aer conditionat, ABS sau airbag sofer.

4. Cum se stabileste reducerea pentru filtru de particule diesel?

Evident, rolul principal apartine RAR. RAR constata mai intai existenta acestui filtru (daca este prezent in actele straine si daca exista fizic), dupa care verifica buna functionare a acestuia. Daca toate aceste criterii sunt indeplinite, DPF apare in CIV. Daca apare in CIV, va fi luat in considerare si de Fisc.

  742 comentarii despre “Taxa auto – intrebari frecvente”

  1. Trif Marius – vechimea nu se calculeaza la data de fabricatie, ci la data primei inmatriculari.

    Diferenta de an nu este importanta. RAR a trecut in CIV anul de fabricatie dupa digitul 11 din seria caroseriei. Acel an este anul de productie 1998 care corespunde calendaristic intervalului 1 iunie 1997 – 1 iunie 1998… Stati linistit, nu cred ca vi s-a gresit ceva.

  2. Iulian,

    Nu e moral nici daca a ramas platita la fisc, ca sa zicem ca eu mi-am recuperat banii dar cumparatorul a platit taxa respectiva. In cazul asta statul e cistigat si ultimul cumparator pagubit? Nu e chiar nimic specificat in lege/ordonanta despre situatia asta?

  3. am si eu o intrebare…daca am o masina inmatriculata si vreau restituirea banilor…mai este nevoie sa merg la RAR sa imi treaca emisia de noxe?

  4. Malex – daca este vorba despre o masina Euro3 sau 4, DA, este nevoie.

    Ideea este aceea ca trebuie sa vi sa calculeze noua taxa pentru a se stabili diferenta de recuperat. Daca formula noii taxe include emisiile de CO2 (nu e cazul pentru Euro 0, 1 si 2) acestea trebuie sa apara in CIV, singura sursa de informatie tehnica auto acceptata de Fisc.

  5. Iulian,

    Stii cumva daca la RAR chiar testeaza masina sa vada emisia de co2 sau doar se uita dupa seria de motor si aplica un calcul tabelar?

  6. Cornel – se uita pe serie si pe tabel. Altfel aceasta operatiune nu ar putea costa doar 7-8 euro.

  7. stie cineva s-a inceput plata noi taxe???

  8. sau se mai achita vechea taxa scuze pt 2 topicuri

  9. mussolini1 – in normele de aplicare scrie ca Fiscul are la dispozitie 15 zile (adica pana la 15 iulie) pentru a stabili procedurile fiscale.

    Cea mai sigura zi de incasare ar fi teoretic 16 iulie. Puturosii sunt platiti bine (nu ma refer la casierite, ci la conducatorii Fiscului).

  10. Vechea taxa este abrogata – SIGUR nu mai poate fi incasata. Nici macar temporar pana se lamuresc cu noile proceduri. De la 1 iulie este anulata.

  11. iti multumesc pt raspunsuri,rabdare si intelegere cel mai tare site il am deschis din martie in browser si in fiecare zi citesc ce se scrie 🙂

  12. super – multam fain 😀

  13. BAIETI – ATENTIE !!!

    Referitor la taxa de prima inmatriculare se impune specificarea unor aspecte privind tentativa guvernamentala de ascundere sub pres a efectelor acesteia. In primul rand, aparenta bunavointa a Executivului, care a “inteles” sa renunte la taxa de prima inmatriculare prin abrogarea in baza OUG 50/2008 a articolului 214 din Codul fiscal (care instituia taxa), nu este altceva decat izvor de noi ilegalitati. Prima ar fi aceea ca cel de-al patrulea articol al Codului in cauza specifica foarte clar ca “orice modificare sau completare a Codului se face numai prin lege (…) iar modificarile sau completarile intra in vigoare cu incepere din prima zi a anului urmator celui in care au fost adoptate prin lege”. OUG 50 (privitoare la noua taxa) nu a fost aprobata de Parlament prin lege. Cand si daca acest lucru se va petrece, va fi nevoie de scurgerea unui an de zile inainte ca noua lege sa produca efecte!

  14. Am cumparat un autoturism nubira 2 nou in anul 2007 pentru care am platit o taxa de prima inmatriculare in val de 600 de euro,masina este dotata cu aer conditionat, ABS avand euro 3.As dori sa stiu daca mai pot recupera ceva din taxa de prima inmatriculare