mart. 132008
 


Fioravanti isi continua cercetarile asupra viitoarelor vehicule ce vor trebui sa implementeze solutii fiabile pentru stocarea si utilizarea energiei alternative. Astfel s-a nascut Hidra, un concept superb care poarta numele uneia dintre cele mai hade si mai crude personaje din mitologia greaca.

Asa cum conceptul Fioravanti Vola din 2001 a devenit Alfa Romeo Vola in 2008, probabil ca si Hidra va avea un viitor in lumea reala auto. Probabil unul legat de Fiat.

Hidra este o forma elevata a imposibilei Thalia, un concept ratat chiar inainte de nastere. Noul concept preia inovatiile legate de vizibilitate aduse de Thalia, la care adauga o inovatie interesanta, structura de tip H a acoperisului.

Hidra este un concept inclinat evident spre inovatie, functionalitate si eleganta. Propunerea se refera la un vehicul multifunctional sportiv (MPC – Multi Purpose Coupe), un coupe in 5 usi (oops!) si 4 locuri. Conceptul se bazeaza pe rezultate notabile in termeni de dinamica, siguranta pasiva si flexibilitate.

Un mic exemplu – zona centrala longitudinala ofera spatiu suficient pentru rezervorul de hidrogen – sau – pentru celula de combustibil – sau – pentru o baterie de putere mare, asa cum ii sade bine unei masini electrice sau hibride. Aceasta entitate va fi pozitionata in cea mai sigura si mai bine protejata parte a masinii, ferita de eventuale tamponari, si pozitionata suficient de jos, pentru a amplasa ideal centrul de greutate al masinii.

Un design dinamic caracterizeaza caroseria unicat cu suprafete de plastic modelat. In partea frontala gasim luminile, a caror intensitate variaza in functie de necesarul de moment. Partea din spate consista dintr-o suprafata extinsa transparenta, ce include un sistem inovativ pentru luminile placutelor de inmatriculare, luminile spate, semnalizatoarele, luminile de ceata si lumina de mers inapoi.

Marele H de pe acoperis este o inovatie estetica, dar si functionala – incepe din dreptul stalpilor fata si se termina la stalpii spate. Partea sa orizontala este (din punct de vedere aerodinamic) intr-o zona depresionara, iar forma sa ajuta pastrarea fluxului de aer mulat pe caroserie.

Rama marelui H, unde actioneaza ca si perimetru pentru parbriz, arata o serie de duze ce alternativ si/sau simultan spray-eaza aer si apa. Aceasta idee este ultimul patent revolutionar al lui Fioravanti si se numeste Geyser. Este un nou sistem de curatare a suprafetelor transparente in orice conditii, fara a folosi prea mult stergatoarele. Patentul se bazeaza pe imbinarea scopurilor: nanotehnologie, aerodinamica, si recuperarea apei evacuate in urma functionarii celulei de combustibil.

Dimensiuni:
L = 4,68 m; l = 1,88 m; h = 1,29 m;
Ampatament = 2,90 m.