feb. 152008
 

Vesti bune de ultima ora, in legatura cu taxa auto ! Premierul a fost (in sfarsit…) sfatuit corect. Datorita propunerii domniei sale de taxare a cantitatii de emisii de CO2, indiferent de varsta sau tipul vehiculului, ne transformam in sustinatori ai acestei versiuni.

ASA, DA! In acest fel ne aliniem tendintelor occidentale si lasam deoparte sforaiturile neconvingatoare despre invazia rablelor sau povesti de groaza din Polonia sau Bulgaria. Taxa pe CO2 impaca rezonabil si capra si varza – piata ramane libera, iar poluatorii vor baga mana in buzunar. Speram ca si cuantumurile sa fie la fel de rezonabile fata de populatie.

Vom reveni cu detalii in momentul in care vom avea amanunte concrete legate de noua formula de calcul. Pana atunci, pentru cei care doresc sa se documenteze sumar in legatura cu aceasta problematica, ii invitam sa citeasca articolul „Germania schimba taxele auto”.

  24 comentarii despre “Tariceanu propune taxa pe emisiile de CO2 – TOTALAUTO.RO sustine cu caldura proiectul !”

  1. Daca nu-si vor bate joc de idee ca sa jecmaneasca poporul, cred ca gasca de la Palatul Victoria se apropie de o solutionare decenta a crizei taxei auto. :mrgreen:

  2. de pe hotnews …

    Premierul Tariceanu a declarat, in urma discutiilor de joi cu organizatiile de mediu, ca Ministerul Mediului a primit sarcina de a modifica noua forma a taxei auto pe principiul emisiilor de dioxid de carbon. Tariceanu a dat ca exemple taxele percepute in Franta si Austria.

    Franta a introdus de la inceputul acestui an o taxa de poluare pentru autoturisme care este fixata in functie de emisiile de dioxid de carbon pe kilometru. Cuantumul taxei este cuprins intre 200 si 2.600 de euro si se plateste la prima inmatriculare. Nivelul de emisii de la care masinile sunt considerate foarte poluante si, in consecinta, sunt taxate mai mult, sunt cele care emit peste 160 de grame de dioxid de carbon pe kilometru. Austria a instituit o taxa la prima inmatriculare a autoturismelor care reprezinta pana la 16% din pretul de cumparare a acestora si este bazata pe consumul de combustibil.

  3. Radu – cel care a scris stirea pe hotnews nu cunoaste exact problematica.

    Pe scurt:
    – Franta are impozit pe „cal fiscal”, o formula care tine cont de puterea masinii si de emisiile de CO2. Taxarea emisiilor de CO2 in Franta nu a fost introdusa in acest an fiind mult mai veche.
    – Noua este doar taxa de prima inmatriculare la ei. Cuantumul intre 200 si 2600 € este o non-informatie fara a atasa formula de calcul. In acest sens, scrie-le celor de la hotnews ca exista si bonusuri care pot reduce taxa cu pana la 90% in anumite conditii.
    – pragul de 160g CO2/km este unul rezonabil la o cilindree de 1,6 litri. Marii poluatori depasesc 220-230 g.
    – taxa pe consumul de carburant este un concept stupid in sine. Acesta face sens doar relativ la consumul de carburanti fosili, caz in care se reduce tot la emisii de CO2. Intre noi fie vorba, peste jumatate din pretul carburantului la pompa sunt TAXE…

    Iti asteptam oricand opiniile personale. Nu copy-paste-urile din alte situri pe care sa le prezinti aici ca adevaruri fundamentale. E un pic nepoliticos, nu crezi?

  4. se para ca d-nul Tariceanu nu tine cont si de parerea noatra…..el chiar nu vede cat scandal se face si o sa se mai faca pe tema taxei auto …ok am inteles sunt tari in care mai exista o astfel de taxa dar noi ne comparam cu franta….?noi avem cela mai mici salarii dar cand vine vorba de taxe sa nu cumva sa scapam vreuna

  5. ismail belcin – va voi da dreptate doar daca taxa va fi mare. Daca taxa pe emisii de CO2 va avea un cuantum decent, proportional cu poluarea produsa, nu cred ca va deranja pe cineva.

  6. Ce tampenie e asta? Astea sunt vesti bune? Nu taxa de inmatriculare trebuie corelata cu norma de poluare ci impozitul. Adica eu imi aduc o masina straina si plastesc din greu ca vreau sa o inmatriculez in RO, iar altu are deja o masina obosita inmatriculata RO si il doare la basca. E incredibil, chiar a luat-o lumea razna? Toti tipati ca va place protectia mediului? Ce s-a facut cu banii care s-au strans cu taxa pana acum? A? Voi ce faceti pentru mediu? Trancaniti airea si scrieti articole de 2 lei.

  7. ice – daca taxa este corect cuantificata si masina pe care vrei sa o aduci nu-i un harb poluator, nu vad cu ce te-ar deranja sa cotizezi (doar la prima inmatriculare) pentru mediu. Daca va fi o taxa porceasca, discutia se schimba.

    Cat despre impozit, ai vreo problema sa platesti pe an 20-30€ pentru un automobil de pana la 1,6 litri? Nu-ti inteleg punctul.

    Aaaa… Vrei cilindree de 5 litri? Trebuie banutul greu. Sau poate doresti un iaht. E la fel.

    Repet – ideea taxei pe CO2 este f buna. Valoarea acestei idei poate fi spulberata intr-o clipa cu un cuantum porcesc – de acord. Insa pana la o eventuala porcire a taxei, mi se pare corect sa aplaud ideea cea buna.

    Regret ca ti se pare articolul de 2 lei. Poate gasesti situri mai bune. Bafta.

  8. Punctul meu este ca nu numai masinile nou inmatriculate polueaza ci si cele deja inmatriculate – iar cei care isi inmatriculeaza o noua masina sunt impovarati cu o taxa pe care ceilalti nu o platesc.
    Impozitul nu ma deranjeaza, sa fie mare si atunci te ustura la buzunar sa iti iei sau SA AI IN CONTINUARE o masina poluanta – aici este diferenta de opinie.
    Concret, eu am o masina euro 2 pe care vreau sa o inmatriculez, de ce eu sa platesc 2900 Euro si altu care are un junghi de dacie non-euro nu plateste decat acelasi impozit pe care o sa il platesc eu la aceeasi cilindree?
    Iar articolul l-am considerat de 2 lei pentru ca stabiliti o conculzie inainte sa vedeti cifrele, poate or sa fie la fel de aberante ca astea propuse acum, asa ca las-o mai moale.

  9. Ideea este buna si trebuie incurajata. Problema cu harburile deja inmatriculate este strict juridica – nu poti aplica retroactiv o taxa.

    In acelasi timp, o masina poluanta care isi plateste taxa, nu devine nepoluanta in urma platii. Faptul ca cei deja inmatriculati nu platesc, nu este – el in sine – un atac la mediu. Totul e doar fiscalitate. Are o aparenta de inechitate, dar nu poti cere retroactiv oamenilor sa plateasca. Treaba e „de acum inainte”.

  10. Sa fim seriosi, nu este un atac la mediu ca aduci o masina in plus in RO, cred ca mai periculos este ca sunt inca mentiunte in circulatie harburi poluante si depasite moral/tehnic.
    Tocmai din cauza asta cred ca prin impozite se va „curata” parcul auto si nu prin taxe de prima inmatriculare.
    Daca impozitele sunt foarte mari pentru masinile vechi si poluante, atunci in mod natural nu iti iei una veche sau daca AI DEJA UNA, o casezi si iei una noua, urmarind atent gradul de poluare. Impozite de 20-30 euro/an sunt infime, cred ca mediul valoreaza mai mult decat atat.
    Daca chiar ne intereseaza mediul, atunci TAXE MARI pe tot ce polueaza, nu conteaza ca e o masina ne/inmatriculata RO. Ar creste suma stransa la buget, ar stimula innoirea permanenta a parcului auto (cum se intampla in vest) si ar fi echitabila pentru toti posesorii auto – toata lumea ar fi fericita (probabil mai putin cei care au deja o masina inmatriculata in RO si care platesc subtire acum :D)
    Deja devine palpitant site-ul asta.. poate ma trezesc ca ma si inregistrez :))

  11. Rectificare: a se elimina ultima fraza – site-ul nu are posibilitatea de register 😀

  12. Scuze pentru register – avem anumite vulnerabilitati… Probabil ca f.curand rezolvam.

    Revenind la oile noastre – om bun, ai spus EXACT ce subliniam mai devreme. Taxa pe CO2 elimina orice greseli de calcul, cum au fost masinile Euro4 f.vechi (din 1999) care puteau ajunge sa aibe taxa mai mica decat Euro4 noi, cu toate ca debitau mai mult CO2.

    Emisiile de CO2 inseamna pasul tehnologiei. O taxa dupa acest criteriu este – dupa parerea mea – una just asezata.

  13. Salut Iulian! Hop si eu nu de alta dar ma roade inca MAGARIA de taxa (cea veche si a doua varianta care e si mai porceasca).
    Mai fratilor daca tot va incinserati de ce nu ziceti nimic de camioanele si utilitarele de peste 3,5 tone?? care sunt scutite de taxa,la fel si autospecialele adica ASTEA NUPOLUEAZA???
    Pai unde mama dracu este echitatea? Astia cu motoare de 4-5000 cm nu platesc si IO
    trebe sa dau lu Vozganian
    4772eur ptr.2200cm cu catalizator E2.Curat murdar COANE FANICA.
    Subscriu si eu la varianta cu CO2 SA auzim de bine!!

  14. Numitorul comun e CO2, dar voi subliniati ca taxa ar fi utila pentru prima inmatriculare, iar eu ca nu ar rezolva problema.
    Aici nu nu intelegem si nici nu este obligatoriu, fiecare dintre noi are propriile pareri.
    Parerea mea e ca taxa de prima inmatriculare ar trebui sa fie mica (oricum masinile care s-ar aduce sunt mai bune ca junghiurile care inca circula pe drumuri) iar impozitele sa fie mult mai mari, in functie de norma de poluare, cilinderee, etc. pentru a descuraja aducerea harburilor sau masinilor cu cilindree mare.
    Deja incepe sa ni se para normala o taxa pt. prima inmatriculare, acum sunt controverse pe ce criterii sa fie calculata.. trist. Incet incet suntem de acord cu aceasta taxa discriminatorie si care stim prea bine ce interese protejeaza.
    Si mai stresant e ca se impinge in fata problema cu „mediu” pentru a sensibiliza opinia publica, dar nu s-a facut mai nimic pentru mediu. Daca de aia 2900E (taxa pt mine) stiu sigur ca s-ar planta copaci i-as da si nu m-ar mai parea asa rau de ei, dar nu vreau sa ajunga subventii electorale si masini la guvern si parlament.

  15. salut gelu, vom vedea daca ne-am bucurat degeaba sau nu.