Noi 082007
 


In cadrul primului Congres Automobilwoche, care s-a desfasurat in zilele de 6 si 7 noiembrie la Berlin, Germania a anuntat ca este foarte probabil sa treaca la un nou sistem de taxe auto, bazat pe criteriul unic al cantitatii de emisii de CO2 in atmosfera.

Prezent la prima zi de congres, ministrul german al transporturilor, domnul Wolfgang Tiefensee, a precizat ca trecerea la noul sistem de taxe este extrem de probabil sa fie facut in ianuarie 2009, anul 2008 urmand sa fie unul de tranzitie, in care cetatenii germani sa poata opta liber fie pentru taxa actuala (bazata in principal pe cilindree), fie pe noua formula de taxa.

In cazul in care se va produce, acest eveniment poate influenta si tara noastra. Iata de ce:
– 1. Comisia Europeana gandeste o unificare a principiilor de taxare auto in Europa, pentru a atenua diferentele mari dintre pietele auto din Uniune;
– 2. Prin aceasta alegere, Germania ar adera la un sistem deja existent in cateva tari UE, ca Marea Britanie, Franta sau Suedia. Practic, cele mai puternice tari europene (economic vorbind) ar avea un sistem comun, ce s-ar putea constitui intr-un nou standard.
– 3. Prin coroborarea celor doua puncte de mai sus, rezulta in mod evident o anumita tendinta in tarile UE, care nu cred ca are cum sa ocoleasca Romania.

Germania va implementa curand acest proiect, existand pulsuri concrete in acest sens. Un puls important este dat de cuvantul ministrului Wolfgang Tiefensee, la care ne-am referit mai sus. Un alt puls vine din partea domnului Matthias Wissmann, presedintele Asociatiei Germane pentru Industria Auto (VDA), care a afirmat ca politicienii germani vor introduce curand taxa bazata pe emisiile de CO2.

Deocamdata, pentru noi ramane importanta doar lectia de transparenta. Un congres organizat de jurnalisti auto a fost onorat de oameni politici responsabili, care au vorbit fara ifose despre proiecte importante pentru industria auto germana…

Articole cu tema apropiata:

  33 comentarii despre “Germania schimba taxele auto”

  1. sorin – nu stiu ce sa spun, intrucat nu cunosc exact procedura ITP. Ce ti-am spus este din amintiri in clitate de client, nu de specialist.

    Cu diesel nu am facut niciodata ITP. Daca este important, ne putem documenta exact. Ai picat ITP-ul si crezi ca au procedat incorect?

  2. Nu am picat ITP-ul,dar nu stiu pe unde prin forum citisem de metoda aceea cu pusul de bonuri deoparte(practica inginerilor),si ma gandeam ca poate i-am dat si eu ocazia sa-si faca si el ceva „ciubuc”.

  3. Daca a avut acea ocazie, n-a scapat-o… 🙂