Ian 102008
 

Surpriza mare – varianta ce urmeaza sa fie transmisa astazi (10.01.2008) la Bruxelles respecta integral cerintele Comisiei Europene, in special principiul „taxa mai mica pentru masina mai veche”.

Asta inseamna ca romanii care vor importa o masina SH din Uniunea Europeana nu vor mai fi discriminati fata de cei care cumpara o masina SH din tara, prin aplicarea unei taxe uriase care sa descurajeze cumpararea din piata UE, protejandu-se interesele comerciale ale jucatorilor din piata romaneasca. Mai simplu, abuzul se afla aproape de sfarsit. Poate ca va fi o taxa mica, poate ca va fi una mare – e treaba guvernului. Va fi insa o taxa just calculata.

Intrucat sursele din guvern sunt – conform traditiei – contradictorii, nu ne vom hazarda sa publicam noile valori ale taxei cuprinse in noua propunere. Pentru moment, interesant ramane doar faptul ca „taxa care nu se va schimba” va fi schimbata pana la sfarsitul lui ianuarie, urmand sa intre efectiv in vigoare la ghiseu – probabil – la inceputul lui martie.

Probabilitatea ca cele prezentate in acest articol sa devina realitate este de 90%. Vom fi 100% doar dupa pronuntarea Comisiei Europene.

P.S.
Intrebare de 10 puncte: – de ce ne-ar intoxica cineva cu un proiect aberant (gresit, nepopular, ilegal, etc.), atat timp cat guvernul avea in mapa proiectul cel bun? Greu de inteles. Probabil ca la Palatul Victoria se joaca foarte dur…

Articole cu tema apropiata:

  30 comentarii despre “Taxa auto 2008 – inca neoficial…”

  1. salutare doar ce am intrat pe situ asta, aveti idee ptr cei care a platit taxa de prima inmatriculare se va restituii bani(o parte ) din ei in caz ca aceasta taxa va cadea? normal ar trebui, voi c espuneti?

  2. Pe partea cu „banii inapoi” lucrurile sunt clare. Statul poate fi obligat sa inapoieze banii doar dacaeste dat in judecata si se castiga procesul.

  3. JOS SUPRATAXA AUTO!hotzilor!

  4. Buna ziua. Ar putea sa ma lamureasca si pe mine cineva la ce norma de poluare s-ar incadra un vw new beetle cu VIN:
    WVWZZZ9CZXM933336 cu norma germana D4 in brief?
    Era un articol care preciza ca E3 este valabil decat dein 2000 incoace, si… sunt nedumerit?

  5. VIN CODE-ul nu ajuta la stabilirea normei Euro. Singura informatie cat de cat importanta este anul de productie. Codul motor este foarte important, alaturi de numele complet al modelului, putere, cutie si val. vitezei maxime din manual.

    daca nu putem avea toate aceste detalii trebuie sa le obtinem macar pe primele 2-3.

  6. guvernul face un singur calcul: modificarea taxelor in asa fel incat suma finala sa ramana aceeasi. Abia dupa aceea cauta modalitati de justificare a taxelor (poluare, vechime, durata de functionare et.). In mod normal daca se dorea cu adevarat o taxa obiectiva de poluare, aceasta trebuia achitata anual in functie de emisis de noxe a autovehiculului.

  7. Pentru mine este un mare semn de intrebare si comportamentul UE. Dupa cum pare, nu au avut „onoarea” sa trateze cu ganditori de genul celor din Romania, respectiv vor lua teapa dupa teapa o perioada buna de timp, pana se vor prinde in sfarsit ca, la nivel guvernamental, se aplica legea : Daca sunt fraieri atunci sa-i intepam. Situatia asta este propice in Romania,unde populatia este obisnuita sa suporte un timp foarte mare orice bir si privare. Poate ca asta e meritul guvernantilor (si a intregii clase politice), si anume ca „vad” in asta oportunitatea de a-si face averi pe banul public si atunci taxeaza tot ce le trece prin cap. Nu vreau sa dau concluzie.

  8. Foarte foarte pe scurt – ideea este ca toate economiile tarilor UE incep sa functioneze pe principiul vaselor comunicante. Scade nivelul intr-o tara apar urmari si in celelalte.

    UE nu poate tolera inavutirea prin nemunca, intrucat aceasta reteta va conduce brutal spre propria decadere.

    Ca orice sistem construit de om, nici UE nu e perfecta. Insa de aici si pana la a crede ca UE va tolera lichelismul politic din Romania este distanta mare.

  9. INTERESE -INTERESE -INTERESE!!!
    Totul se bazeaza pe interese strict personale ,si o sa vedeti in curand si de ce !!!Urmariti imediat ce apare noua grila,de unde vin cele mai mari oferte si o sa intelegeti de ce s-a jucat asa!!
    Oameni buni deschideti bine ochii si vedeti cine se joaca cu banii si viata voastra !!Pe cei care i-ati ales sa va apere drepturile si interesele voastre ,prea putin ii intereseaza de asa ceva ,ei sa-si adune punga plina ,ca de restul…
    Solutia va ramane din nou aceea de dinainte de ’89 ? EMIGRAREA???:(((

    RUSINE INTREGII CLASE POLITICE!!!!!!!!!!!!!

  10. Cu alte cuvinte daca nu e euro 4
    (ce mai masina noua)la revedere romani saraci si fraieri(adika eu):)

  11. Nu cred ca va fi un soc f mare cu taxa la masinile noi. Cred ca la modelele de volum se vor introduce taxele in pret… Sau ceva asemanator…

  12. si eu sunt convins ca si voi ca e vorba de interese si nu de poluare,caci daca era invers, era invers si cu taxa: mai mare la sh si mai mica la cele mai noi, nu aberatiile sustinute de Varujan la tv, referitor la perioada mai mare de poluare la cele noi.Painu e o aberatie sa sustii ca o masina noua cu euro 4 e poluanta?Dau un exemplu : eu am o „cobra” din 82′ si arata exceptional la 265000km si sunt convins ca mai merge inca 25 de ani, asta nu va polua tot pe o perioada mare?

  13. dar TARICA motociclistul chiar nu stie cum traiesc romanii , si ca nu toata lumea are bani de masinile noi din firmele de unde te obliga el sa cumperi, chiar si in rate? Uita ca si noi suntem semenii lui si ca avem de hranit tot o burta , si o familie,si ca nu ne putem permite decat masini vechi care sunt o necesitate nu un motiv de fala, si nu putem face cadouri „logane ca dumnealui, poate cel mult o punguta cu dulciuri nepoteilor , din amarata de pensie pe care se lauda atata ca el si pnl-ul dansului ne-a dat-o. Ar trebui sa mai reflecteze intradevar saraci lipiti suntem noi talpa tarii dar chiar asa de tampiti cum ne crede dansul si ai lui(probabil ne compara cu tucalarii lor si lingaii care le executa ordinele si pe care ii ghiftuie cu de toate) noi nu suntem atata timp cat avem ochii deschisi si mintea eliberata de grija si matematica exponentiala a calcularii si numararii euroilor, ca amaratii nostrii de lei le sta in gat. Salariile si pensiile noastre sunt socotite in lei in sume fixe pana la zecimale , dar taxele auto imediat s-au grabit sa ni le calculeze in scumpa lor moneda :EURO, probabil sa nu mai faca formalitatile de transformare cand le varsa in conturi personale pe cai intortocheate. Ce-si zic dumnealor :-lasa-l pe roman sa injure nitel pe la colturi ,sa se planga unul la altul dandu-si reciproc dreptate pe diferite forumuri sau la tv si dupa ce-si descarca naduful bea un trascau spargand paharul pt. a intari injuraturile , si gata, la culcare, iar a doua zi: mielusel bland si sictirit, blazat de mizeriile vietii de zi cu zi.Atat, ca asta facui si eu acum: m-am descarcat.CASAI ROMANUL

  14. Vorbesc ei cu atata patos despre transparenta.A cui transparenta, a perdelelor din vitrine.De ce nu au publicat factura proforma inainte de a o trimitela Bruxeless, nu de alta , dar daca e tradare tradare , dar s-o stim si noi.Le-a fost teama de reactia poporului sau este cinism si aroganta? Au ,nu cumva e o intelegere cu UE si anume: -noi va vindem masinile vechi, si va lasam si pe voi sa vi le vinde-ti pe ale voastre noi?Cum de se sucira asa la 180 grade cand pana deunazi, Taricelu zicea ca nu va admite in ruptul capului sa aducem „rablele” din EUROPA sa ne altereze narile cu miros de motorina nearsa , in loc sa mirosim din sipurile tevilor de esapament ale automobilelor agreate de dumnealor , mirosul suav degajat cand trec imbuibatii tarii pe langa noi. Cata meschinarie si cat micism, oameni de nimic care uita de fiecare data ca mor la fel ca noi : saraci , neluind cuei nimic

  15. INCHIDEM ACEST TOPIC DEOARECE SUBIECTUL NU MAI ESTE DE ACTUALITATE. Comentariile pe marginea taxei continua la articolul http://www.totalauto.ro/2008/01/24/taxa-auto-2008-va-oferim-documentele-originale/