nov. 112006
 

Noul Cod Fiscal valabil de la 1 ianuarie 2007 contine atat noile impozite auto, cat si controversata taxa speciala aplicabila exclusiv la prima inmatriculare in Romania a unui automobil.

Aceasta taxa speciala se aplica tuturor automobilelor sub 3,5 tone, si celor noi si celor second hand, la prima inmatriculare in tara noastra.

Categoriile de poluare sunt – Hibride (taxa zero), Euro 4, Euro 3, Euro 2, Euro 1 si Non-Euro (cel mai scump).

Categoriile de varsta auto sunt: – sub 6 luni (inclusiv noi), 6 luni – 2 ani, 2 ani – 4 ani, 4 ani – 6 ani, peste 6 ani.

Puteti calcula taxa speciala auto cu ajutorul calculatorului aflat pe banda laterala dreapta a sitului nostru. Pentru o documentare completa, aveti mai jos un link pentru versiunea oficiala a noului Cod Fiscal, publicata in Monitorul Oficial – Download (format pdf).

  188 comentarii despre “Cod fiscal 2007”

  1. Deci io am gasit pe net pt prima inmatriculare a masini in romania euro 3 5070 de euro euro 2 6700 si euro 1 sau non euro inmatricularea coasta 7500. Pe langa asta se mai plateste si vama aia facuta cu calculatorul ca sa vezi pretul.
    Asa am citit

  2. gabrini, nu stiu ce ai vazut, dar este gresit. Uite-te sus in articol (pe pag asta) si downloadeaza-ti Codul fiscal. O sa gasesti exact cum, se face calculul. Insa eu iti zic ca (tot sus, in dreapta) calculatorul taxei este cea mai simpla cale de a afla valoarea corecta.

    Taxa speciala de inmatriculare nu este unica pentru orice masina euro 3 sau 4. Pe langa norma euro, taxa depinde si de cilindree si de varsta masinii.

  3. trebuie precizat faptu ca acel „motor de calcul”de sus din dreapta e umpic gresit.Ce vreau sa zic este ca nu da un rezultat exact.pentru un rezultat mai exact trebuie folosit un tabel care il gasitzi tot pe net.Vreau sa mai zic ca nu sunt deacord cu aducerea in tzara a masinilor cu o norma de poluare ridicata.Daca iei o masina cu euro4 o sa ai o surpriza si o sa pletesti foarte putzin la inmatruiculare.(e mai scumpa) (da si mai buna)

  4. adruian, ai dreptate cu euro4.

    cat despre calculatorul de aici e f corect. Conform formulei de calcul din lege, mai exista si valori cu un carnat de zecimale. Insa ASTA este valoarea corecta.

    Banuiesc ca tabelul ala da valori rotunde in euro. Poti posta adresa?

  5. http://www.cotidianul.ro/index.php
    dupa tabelu asta imi ies valori mai mici

  6. Deci imi aduc o masina din germania SH sa zicem are euro 3 si masina ii din 1994 cu motor de 1.6i platesc taxa vamala facuta cu calculatorul asta am inteles da la inmatriculare cat mai trebuie sa platesc ???????

  7. gabrini – calculatorul de sus este inmatricularea – taxa speciala auto pentru prima inmatriculare in Romania.

    Cu vama inca nu stiu ce sa-ti zic. Cand vine amicul meu cu masinile din Germania o sa stiu mai multe. Pentru o masina nemteasca ar trebui sa nu fie vama, dar nu stiu exact la SH.

  8. adruian – sorry, cred ca sunt chior. Am intrat pe Cotidianul, dar n-am vazut tabelul. Mai da-mi un indiciu ๐Ÿ™‚

    Sa nu fie vb cumva de un tabel bazat pe valorile din PROIECTUL legii codului fiscal. In parlament taxa a fost marita, iar valorile finale (oficial intrate in vigoare), cele din Monitorul Oficial sunt mai mari. Calculatorul de aici functioneaza bine. De fapt, poti verifica singur – poti downloada legea din linkul din articol (vezi sus, deasupra comentariilor).

  9. Inac o intrebare baieti io intru pe http://www.mobile.de si dau sami caute masini cu euro 3 si 4 si imi intra masinile alea dar nu stiu si la noi in tara recunoste acel euro ca este o masina de exemplu audi 80 avant din 94 pe benizina si scrie ca are euro 4 nu stiu ce sa cred voi stiti ceva ???????

  10. „mobile.de” stiu ca-i sit serios. Este la fel de adevarat ca NU POATE fi Euro4 o masina produsa in 94. Iata care e faza si de unde vine confuzia:

    – in 94 obligatorii pentru Europa era Euro2.
    – pentru scaderea poluarii in Germania, nemtii au inventat doua norme D3 si D4 (copiate dupa proiectul viitoarelor Euro3 si Euro4), mai exigente decat Euro2 si cine avea masina D3 sau D4 primea niste scutiri la taxe (o conventie inventata de americani).
    – D3 cel de atunci este mai permisiv decat Euro 3 acum, asa cum D4 de atunci este mai permisiv decat Euro4 de acum. Adica un D4 (adica un Euro4 in proiect, inca nedefinitivat, cum ar fi Euro 6 de acum…) nu indeplineste Euro4 real implementat.
    – Incepand cu 1 ian 2006 (sper ca nu gresesc anul, 2005… ma rog…) D4 este identic cu Euro4.

    Care-i smecheria? ACUM D4=Euro4, insa nu este valabil si pentru anul 1994. Ei zic ca o masina din 94 e Euro 4, pentru ca la masinile f noi, D4=Euro4. Ei nu mint cand zic ca e Euro4, insa RAR nu va recunoaste D4 decat pentru masinile produse dupa „unificarea” normelor.

    Am fost coerent?

    In concluzie Audi-ul din 94, nu este un Euro 4 corect, el fiind un D4/Euro2.

    Atentie, si nemtii umbla la kilometraje ๐Ÿ™‚

  11. COMPLETARE – exista masini nemtesti care indeplinesc norma D6, identica cu Euro 6 aflat in proiect.

    Daca la implementarea lui Euro 6 normele vor fi innasprite, se va repeta peste cativa ani circul cu „D6 care este mai permisiv decat Euro6” ๐Ÿ™‚

    Apropo, un D6 indeplineste SIGUR Euro4 ๐Ÿ™‚

  12. A salut am gresit site-ul care l-am trimis.Oricum eu nu mai tzin minte adressa dar intre pe google si scrie inmatriculare auto .pe acolo pe undeva am gasit eu.E ceva cu(taxa surpriza pe prima inmatriculare)

  13. Nu mai intzeleg nimic sa mor io.Adica… Daca masina are un D4 e mai bun decat euro 4 insa doar daca masina este un an de fabricatzie dupa 94 .Deci daca masina e din 1999 si scrie ca are d4 atunci are si euro4 nu?
    si inca o intrebare.Cum imi dau eu seama ca ala dela care vreau sa cumpar masina nu ma minte.Imi zice da mai baiatule are euro4.Eu cum verific acest lucru?Pe talon am intzeles ca nu e scris.

  14. Este egal cu zero ce-ti spune vanzatorul. Poate ca nu te minte, ci pur si simplu nu stie nici el. Ca sa-ti ia banii iti zice ca e si euro8…

    adruian – incearca sa temporizezi cumpararea. Ma aflu in plina documentare si sper ca sapt viitoare sa aflu DOUA DATE ESENTIALE.

    D3 si D4 sunt norme recunoscute in Europa, dar adaptate legislatiei Germane pt politica lor de reduceri de taxe pentru proprietarii de masini putin poluante.

    PRIMA DATA ESENTIALA – este data incepand cu care toate D3 au fost echivalate cu Euro3.

    A DOUA DATA ESENTIALA – este data incepand cu care D4 au fost echivalate cu Euro4.

    Avand aceste date, te vei uita la data fabricatiei masinii si vei sti daca D3 sau D4 sunt asinilabile normelor Euro respective.

    NU LUA DE BUN – eu cred ca D4 din 99 este Euro3 si nu Euro4.

  15. Absolut provizoriu:

    – 1 ian 2000 a intrat in vigoare obligativitatea Euro3 in Vest. Cred ca aceasta este data de la care se echivaleaza D3 cu Euro3.

    – 1 ian 2005 a intrat in vigoare obligativitatea Euro4 in Vest. cred ca aceasta este data de la care D4=Euro4

    PRIN URMARE:
    – pt masinile produse inainte de 1 ian 2000, D3 e sub Euro3, iar D4 sub Euro4.
    – pt masinile produse intre 1 ian 2000 si 1 ian 2005, D3=E3, iar D4 sub Euro4.
    – pt masinile produse dupa 1 ian 2005, D3=E3 si D4=E4.

    Va rog mult, inca nu luati de bun. Este doar FOARTE PROBABIL ca lucrurile sa stea asa…