mart. 052006
 

Program electronic de asigurare a stabilitatii. ESP-ul este echipamentul suprem. Echipamentul care integreaza toate celelalte echipamente ale masinii in momentul rularii. Daca ai ESP, nu conteaza celelalte abrevieri tehnice legate de siguranta activa, intrucat sigur le ai pe toate…

Proceseaza informatii de la toti senzorii si ia decizii legate de regimul de functionare al motorului sau al altor echipamente, cum ar fi ABS. De exemplu, in cazul curbelor luate prea rapid, ESP-ul extinde functia ABS (reduce pericolul de derapare) si prin interventia punctuala asupra managementului motorului impiedica o posibila derapare a autovehiculului. ESP-ul actioneaza in intreg domeniul de viteze si se cupleaza automat la fiecare pornire a motorului. Acest sistem poate fi cuplat si decuplat in caz de necesitate, prin apasarea tastei ESP. Daca ESP-ul este decuplat, lampa de control este aprinsa in permanenta. Acest lucru este insa recomandat numai in cazul rularii cu lanturi de zapada si in cazul suprafetelor de rulare afanate, necompacte (vezi exemplul dat la ASR).

Important:

––> ESP-ul nu stie cand calcati ambreiajul ! ESP-ul este eficient doar cu ambreiajul cuplat si devine ineficient in cazul patinarii acestuia.

––> ESP-ul este pervers. Va ofera sentimentul de stabilitate pana la un anume prag (de exemplu, viteza de intrare in curba, viteza pe carosabil umed, etc.) peste care, daca treceti, urmeaza brusc pierderea controlului masinii. Se spune ca masinile fara ESP „vorbesc”, adica soferul simte tendinta de rasturnare a masinii si realizeaza limitele acesteia. In cazul ESP, masina „tace” intrucat tendinta de rasturnare este atenuata de echipamentele electronice, oferind o falsa senzatie de siguranta. Speram sa fim bine intelesi, ESP-ul este un echipament benefic pentru siguranta si confortul pasagerilor, insa trebuie sa aflati care sunt limitele masinii dvs fara ESP. Lasati masina sa va „vorbeasca” despre limitele ei atunci cand o cumparati. Dupa acest test, in cunostinta de cauza, puteti cupla ESP pentru a beneficia de confort maxim in toate calatoriile…

  38 comentarii despre “ESP (sinonime ESC, VSC)”

  1. pai eu intreb ca masini sunt diverse in romania si la diversi proprietari de firma er fi mai buna …..? ca de kilometraj si ce zici tu caut da sa caut firma care spui tu intelegi ce vreu sa zic?

  2. la gama de motorizari ma refer si la restu

  3. si al vechime din 2004 – 2006 cam asa

  4. pai mam uitat la mai multe modele opel vectra si vw passat si sunt amandiua destul de bune dar ca firma ….tipu de motorizare care sunt mai bune ??

  5. Ionut – nu am inteles exact la ce te-ai referit cu firmele alea…

    Eu cand am zis „kilometraj” m-am referit la nr. de km parcursi. daca masina are mai mult de 100.000 km nu ma bag sa iti recomand nimic.

    Vectra si Passat sunt doua modele pe care romanii le calca si uneori le lovesc.

    Sa ceri caietul de service si e bine sa mergeti cu masina la un mecanic de-al tau, ca sa se uite pe sub ea. Poate fi lovita.

    Ca motorizari, sunt aproape sigur ca vei gasi diesel. Motoarele diesel au uzuri mai mari si necesita ingrijire mai atenta decat benzinarele. La aceste mootoare trebuie sa le asculti in relanti – obligatoriu trebuie sa mearga rotund (constant, uniform).

    Fa tot posibilul sa vezi cum porneste la RECE! Dupa o noapte.

    In cazul motorizarilor as alege un diesel Passsat, din cauza fragilitatii de care dau dovada anumite pompe de motorina (nu toate…) de la Vectra. In schimb tdi-ul Passat este mai zgomotos.

    Cam atat. Bafta. Totusi, cu 14000 de euro in buzunar, mai bine dai avans la o masinuta noua. E mai sigur.

  6. mam gandit si as zice sa ma duc in germania sa cumpar de acolo un passat luna in evidenta si drumurile de akolo ca sunt mai bune ca a noastrea si nemtii sunt mai seriosi . in plus am pe cineva akol un priten de familie si cunoaste . ec zici ii buna ideea mea ? fata sa iau una de la romana ca cum sunt romanii mai fac smecherii ………si daca iti dai seama e pre tarziu cand iti dai seama …

  7. Ionut – atentie si nemtii fac smecherii…

    E buna ideea cu Germania, uzura masinilor acolo este mai mica si preturile mai bune.

  8. stiti unde po gasi o decriere , prezentare video la vw passat Passat Bussines Line???

  9. ionut – VW PASSAT BUSINESS LINE este un Passat cu nimic mai special decat alt Passat de aceeasi varsta.

    Prin „Business Line” se intelege versiune „FULL”: putere maxima la motor pentru cilindreea aleasa, navigatie GPS, magazie 6 CD, bluetooth, senzori ploaie, lumini automate, servo-directie, servo-frana, pilot automat, maximum de 8 airbaguri.

    Evident ca are si dotarile obisnuite – computer bord, volan reglabil, comenzi volan, 4 geamuri electrice, oglinzi electrice, heliomate si incalzite cu sistem de semnalizare incorporat, CLIMATRONIC, sistem isofix, proiectoare, cotiera, bla bla blala…

    La un Passat te prinzi ca e Business Line doar dupa ce te urci in el. Pe dinafara este acelasi bleumarin… ๐Ÿ˜€

  10. am un wolkswagen golf4 si am o mica nelamurire.era zapada afara si am franat,nu foarte tare si am simtit cum ceva parca impiedica sau atarna la una din roata(nu stiub precis care ptr ca sunt incepatoare).iar cand urcam in panta aceeasi nelamurire,dar nu de lunga durata si mi s-a aprins in bord ESP a palpait putin si a disparut.imi puteti spune va rog despre ce e vorba?

  11. Experientele prin care ati trecut demonstreaza ca ESP-ul dvs functioneaza corect.

    Cand urcati pante inzapezite (si chiar vara pe pietris afanat) este recomandabil sa decuplati ESP si sa continuati urcarea cu viteza mica si – pe cat posibil – continua.

  12. am un pasat model 2004 si am probleme cu esp cand ii cuplat imi blocheaza roata si da sa ma arunce din drum.astazi am patit cu el decuplat.

  13. Ar trebui ceva mai multe detalii. Se intampla pe drumuri cu aderenta sau pe drumuri cu aderenta scazuta. ESP-ul in sine nu poate preveni ruperea aderentei.

    Cand se intampla fenomenul se aprinde scurt, episodic si martorul din bord?

    Intreb aceste lucruri deoarece in cazul unei defectiuni legate de ESP ar trebui sa aveti aprins martorul pe bord. Daca acesta sta stins, trebuie sa cautam alte cauze…

  14. da se aprinde si se stinge si tine cam 10 secunde pana numai blocheaza.pe orce drum si pe ploaie si pe uscat

  15. Nu inteleg exact termenul „blocheaza”. In aparenta, sistemul functioneaza. Cum ati constatat ca se blocheaza?

    Daca puteti, dati-mi exemplu de manevra in care apare blocarea rotii…