Pentru a inmatricula masina pe taxa veche (cea mica, din iulie 2008) trebuie sa dovediti ca masina a fost cumparata inainte de 15 decembrie 2008. Aceasta dovada se poate face cu mai multe tipuri de documente, dupa cum urmeaza:
1 – pe baza de comanda ferma de cumparare a masinii plus dovada platii integrale sau a unui avans inainte de 15 decembrie 2008;
2 – carnet de TIR/CMR/CIM si/sau dovada radierii din tara de provenienta cu datate inainte de 15 decembrie 2008;
3 – dovada de inmatriculare provizorie emisa inainte de 15 decembrie.
Daca aveti una din aceste dovezi porniti cronometrul:
>>> primul pas, in primele 20 de zile:
Ca sa beneficiati de vechea taxa trebuie sa depuneti URGENT, in maximum 20 de zile calendaristice de la publicarea actului normativ (ultima zi – 11 martie 2009), o cerere la autoritatea fiscala de care apartineti impreuna cu dovada cumpararii inainte de 15 decembrie 2008. Daca nu va inregistrati cererea la fisc in acest interval, pierdeti dreptul de a plati taxa la valoarea mica.
Daca dovada este „inmatriculare provizorie”, trebuie obligatoriu sa adaugati si o declaratie pe proprie raspundere, din care sa reiasa ca masina a fost cumparata inainte de 15 decembrie 2008, in forma autentificata (facuta la notariat). Pentru celelalte tipuri de dovezi, nu este nevoie de aceasta declaratie autentificata.
>>> al doilea pas, pana la expirarea a 90 de zile:
Dupa ce ati rezolvat urgenta nr.1, de a inregistra cererea ca sa platiti taxa mica, urmeaza urgenta nr.2. In termen de 90 de zile de la publicarea actului normativ (ultima zi – 20 mai 2009) trebuie sa rezolvati restul formalitatilor la RAR pentru ca taxa auto sa poata fi calculata de reprezentantii fiscului. Si acest al doilea termen trebuie respectat, nerespectarea sa atragand pierderea dreptului de a plati taxa la valoarea cea mica.
Sunteti in forma? Pe locuri… Fiti gata… Start!
iulian,daca am rar-ul facut si maine vreau sa ma duc sa-mi platesc taxa(ce-a mika avand toate actele necesare) are cineva ceva cu mine?sau tree sa astept sa treaca acele 20 de zle?
Iulian, imi cer scuze: am masina cu mine in bucuresti, iar Tata are procura de la mine. Poate merge doar cu copiile din toate actele sau are nevoie si de cele originale? Ma refer la actul de la RAR in original cu care circul acuma in Bucuresti. Multumesc!
mario – Cele 20 de zile reprezinta un MAXIMUM, ele netrbuind sa fie depasite. Nu lucrez la fisc, dar cred ca cu cat te vei misca mai repede, va fi cu atat mai bine.
Adrian – asta este o chichita birocratica la care „dau cu presupusul”. Cred ca trebuie originalele. oricine poate truca in ziua de azi o fotocopie.
revin cu intrebarea.. cum voi proceda eu daca am cumparat masina inainte de 15 dec de la persoana fizica? trebuie sa imi fac copie la autorizatia de circulatie provizorie? explica-mi ce ar trebui sa fac sa stiu sa vb maine cu intermediarul care se ocupa de masina mea!
multumesc anticipat!
mentionez ca am venit cu numerele lui in tara!
Cred ca cel mai bun lucru este sa faca intermediarul un drum la ghiseul fiscului. Acestea sunt detalii numai de ei stiute si nu sunt trecute in lege.
Trebuie copie dupa orice piesa depusa la dosar, dar trebuie si originalul pentru confruntare. In cazul autorizatiei provizorii, veti avea nevoie si de declaratia aceea pe propria raspundere autentificata.
Am inteles… Intermediarul nu este in tara. Aveti nevoie de aceleasi acte.
Vreau totusi sa pastrati in background ca eu nu lucrez la fisc si ca exista detalii pe care le veti putea afla complet de la ei.
Multumim pt informatii dl Iulian
m-am accelerat degeaba de dimineata ca imi platesc taxa si ncand am ajuns la finante surpriza!!!!!!!NU SE STIE NIMIC.Asta-i bataie de joc anunta la televizor ca se poate plati si ei sunt cu vaca.
iulian,eu am cumparat masina in iunie 2008 si am intrat in tara pe 19 dec cu ea…pot beneficia de taxa veche?ms mult
Salut Iuliane!in caz ca detii informatia vare ma intereseaza pe mine,te rog sa ma ajuti.Daca ma duc sa pun cererea la fisc pt a beneficia de taxa veche,masina este cumparata in septembie din germania cu contract de la handler,dar nu este cumparata de mine,eu vreau sa ma duc sa platesc taxa,ce acte imi trebuie,mentionez ca exista documente de zoll brief si talon pe numele persoanei respective.
Mai trebuie doar porsoana respectiva… sau o procura notariala de la aceasta ca tu esti delegat sa te ocupi de inmatricularea PE NUMELE SAU.
Daca schimbi actele, nu mai esti inainte de 15 decembrie. Ai grija. oricum, eu nu pot decat sa ma dau cu presupusul, nefiind nimic auto in faza asta.
In locul tau as intreba la fisc ca sa fiu 100%. Pe net mai poate gresi lumea.
dovada de inmatriculare provizorie emisa inainte de 15 decembrie.
Inmatriculare provizorie in Romania…..adica numere rosii?
mane eu am depus azi dosarul pt a beneficia de taxa ce-a mika(inainte de 15 dec)si o s-o platesc luni cu un bon de ordine care mi s-a dat de la finante.ce a trebuit sa fac: o declaratie pe proprie raspundere ca masina este adusa in tara(pentru imatriculat)inainte de 15 decembrie,copii dupa:cartea de identitate emisa de R.A.R, dupa traducerile legalizate,dupa contractul de vanzare cumparare,dupa o aautorizatia de circulare provizorie si buletin.dupa ce aceste acte au fost gata mi s-a dat o cerere de la ei completand-o terminand dosarul.il depui si cam atat.sper ca ce va zisei sa va ajute si p voi
octav – da, adica nr. rosii.
mario – se pare ca functioneaza… Felicitari. 😀
am rar facut.as dori sa imi inmatriculez masina,trebuie sa astept pana trece 20 d zile ca sa pot sa o transcriu???
Ati citit articolul de mai sus, cel la care postati?
Nu scrie nicaieri ca trebuie sa asteptati, ci sa actionati URGENT ca sa nu pierdeti taxa mica.
iulian,te rog raspunde daca poti:eu am cumparat masina in iunie 2008 si am intrat in tara pe 19 dec cu ea…pot beneficia de taxa veche?ms mult
Am uitat sa precizez ca nu am mai fost in dec la rar deoarece taxa s-a schimbat asa ca in af de actele masinii unde scrie ca e cumparata din iulie 2008 alte acte nu as avea…
florin din ceea ce povestesti se pare ca esti incadrabil perfect la criteriul 1 (din articolul la care ai postat comentariul) pentru dreptul de a plati taxa mica.
Daca ati facut actele la masina inainte de 15 dec este suficient.
ms mult iulian…voi merge luni sau marti si voi posta aici ce voi rezolva…
multzam 🙂
Din contextul legii 7/2009 doar la masinile noi E4 neanmatriculate niciodata nu se percep taxe(in tara sau UE)NU???
nu-i lege, e oug, dar intr-adevar doar masinile noi au ramas scutite de aceasta taxa, cu conditia ca cilindreea sa nu depaseasca 2000 cmc.
-stimate iulian spune-mi si mie cat ma costa tot balciul sa inmatriculez un golf 5 ,din noiembrie 2005, 1968cmc ,E4 (taxa poluare,numere ,rar, o posibila asigurare rasp. civila)
Imi este imposibil de facut un total. Nu am mai calcat pe la inmatriculari de vreo 2 ani. Mi-e teama ca va trebui sa faceti un drum pana acolo. Sorry.
multumesc
-scuza stii totusi adrese net pentru a ma putea informa ?
-nu sunt in romania.
-multumesc din nou.
Aici aveti un link la prefectura, pentru a vedea „ce” si „cum” cu actele. Insa cat e asigurarea, formularistica sau perechea de placute nu cred ca puteti gasi pe net.
Exagerand, ca sa va dau o suma acoperitoare, cu toate aceste detalii va incadrati in 300 euro.
din nou multumesc ai fost de mare ajutor
este o escrocherie pe fata,am cumparat masina in 2004,acum am venit in tara din ITALIA,de unde atatia bani NUMAI pentru inmatriculare? TREBUIE facut ceva,am nevoie de sfaturi…inclusiv in gasirea unui loc de munca.
aveti chiar aici un link si am sa va cer si voua parerea despre cum vedeti voi treaba asta : ! as pune o problema : deci acesti oameni si-au primit banii inapoi INTEGRAL! la fel s-a intamplat si cu cei care au dat statul in judecata pt taxa de prima inmatriculare! adica cum se poate traduce asta : daca dai statul in judecata – taxa=0! daca NU esti bun de plata! e corect ? adica de exemplu cei care aveau procese pe rol li s-a spus in iulie 2008 : gata procesele nu isi mai au rostul, taxa s-a schimbat, a „intrat in legalitate”, veti primi DIFERENTA fata de taxa de poluare! dar intre aceasta diferenta restituita si taxa 0 (cei care au dat statul in judecata la timp si au castigat) este uneori diferenta de mii de euro! E NORMAL ??? din moment ce o taxa este declarata ilegala si returnata intr-un caz, de ce nu se aplica aceeasi moneda apoi pt toata lumea!? acum uitati aceeasi situatie : cine a dat statul in judecata la taxa tripla a primit TOT inapoi! cine va da din nou statul in judecata pt taxa asta dubla de acum probabil va pati la fel! daca de ex. in vara se baga o taxa, „legala”, de data asta, se va proceda DIN NOU la fel! se va da „diferenta” pt cei ce au platit taxele duble, triple, iar cei care au folosit tribunalul nu vor fi dat nimic! si apoi in iarna 2009 o noua taxa tripla … ce ziceti ? sa nu se mai opreasca NICIODATA … PE SCURT : cei ce asteapta sa se ocupe statul de ei primesc „diferente”, cei care „isi fac singuri dreptate” raman cu taxa 0 ! cum vedeti voi treaba asta ? eu o vad ca un indemn clar la nesupunere … adica dati statul in judecata pe unde il prindeti, aranjati-va, descurcati-va, invartiti-va si INTOTDEAUNA pe CONT PROPRIU pt ca daca asteptati o solutie general valabila, o solutie pt toti, ea va fi INTOTDEUNA in DEFAVOAREA voastra ca cetateni … RESPECTA SISTEMUL, respecta sistemul, tot asta auzim! dar din cate stiu eu respectul ori e mutual ori nu e … deloc …
Povestea nu este chiar asa simpla. Voi face un scurt istoric al taxei asteia:
1. Preistoria – accize si vama inainte de 2007. LEGALE.
2. Prima taxa – ILEGALA – a incercat de fapt (exista declaratii explicite de presa) sa inlocuiasca talhareste si prosteste golul din buget lasat de ridicarea accizelor si a vamii. NIMIC DE MEDIU! Sa fie limpede…
3. La presiunea oamenilor, a fost imaginata taxa a 2-a, DE MEDIU, la fel de ILEGALA – sanctionata ca atare de Comisia Europeana. Taxa a 2-a nu a fost aplicata niciodata.
4. A aparut taxa IULIE 2008, a 3-a, tot de mediu, cu aprobarea Comisiei. Taxa a 3-a a fost perfect legala, dar gasca de mafioti a realizat ca odata cu legalitatea le-au disparut si privilegiile din piata…
5. Taxa a 4-a si a 5-a (au fost 2 OUG-uri in decembrie, nu stiu daca ati observat…) au fost culmea porciei mafiote, pastrand formula aprobata de comisie, tripland-o, dar OOPS scutind de aceasta taxa masinile noi… Practic, taxa 5 este cam aceeasi cu taxa 1, insa discriminarea este dubla ca si ecart.
6. Taxa lui Boc, a 6-a, arnca praf in ochii oamenilor, transformand taxa din tripla in dubla, pastrand scutirea pentru masinile noi, sub pretextul aparent prostesc, (dar in fapt mafiot) de a proteja industria autohtona auto… Chiar Citroen de ce s-a vandut tot cu scutiri de taxa? Protectia nu aprivit constructorii romani auto, ci mafia negustoreasca auto (ce subiect urias!! a se vedea BER-urile europene pentru industria auto cunsunt incalcate in Romania sub pretexte incredibil de sfidatoare…).
Asta este tot. Daca taxa din ILIE 2008, singura legala de pana acum, ar fi inmultita cu 5, dar nu ar fi scutite arbitrar modelele de volum ale unor comercianti lacomi, taxa ar fi perfect legala.
Ilegalitatea vine din model, nu din cuantum.
DE ACORD cu tine Iulian cu stabilirea le/ilegalitatii variantelor de taxa! dar pe mine m-a interesat si am dezbatut ce SE INTAMPLA atunci cand o anumita taxa este ILEGALA! si asta am vrut sa arat : ca cei care au dat statul in judecata si instanta a spus : taxa ilegala, au primit TOT inapoi! cand statul s-a autosesizat si a trecut la una legala (cea din iulie2008) NU s-a mai aplicat aceeasi masura : restitutio in integrum! statu a dat DIFERENTA! de ce se aplica 2 masuri ??? asta e ce ma intereseza pe mine! la fel acum! de ce se restituie in integrum taxa asta tripla pt cei ce castiga in instanta ??? sau daca se da, atunci si cei ce nu merg la judecata vor trebui sa primeasca INAPOI TOTI BANII, atunci cand se va trece din nou la o taxa normala! NU diferente … ca ne-am saturat de DIFERENTE! am vrut sa subliniez ca daca mergi la instanta primesti TOT inapoi, daca stai si astepti solutia propusa de sistem primesti „diferente”! adica se pot face 2 categorii : fraierii, oamenii de buna-credinta care acorda credit statului si asteapta sa vada ce solutii ofera, si primesc „diferente” si a 2 categorii : baietii care se descurca si au parte de restitutio in integrum! sau altfel spus, daca vrei dreptate trebuie sa lupti! ei bine ar fi chiar asa de mult de cerut de la statul asta roman sa primesc dreptate, sa primesc macar decenta, spune-i cum vrei fara sa trebuiasca sa ma iau de gat cu el??? chiar trebuie sa ne stresam tot timpul ? chiar trebuie sa luptam pt orice DREPT ?
si cand te gandesti la etimologia cuvantului „democratie” ……………..
asa si un ultim lucru sunt de acord cu tot ce ai scris pe puncte mai sus cu o exceptie : la pct 3. ai spus „la presiunea oamenilor a fost imaginata taxa a 2a” ! ei cu asta NU sunt de acord! eventual daca prin „presiunea oamenilor ” se intelege acei romani care au inceput sa mearga in instanta asta as putea sa inteleg! dar nici acestia nu ar fi existat daca nu era UE in background! daca a fost vreo presiune CARE A CONTAT aia nu a venit de pe malurile Dambovitei ci de la Bruxelles! asta o spun si pt cei care tot o flutura cu iesitu din UE! buna idee! de ce sa nu intram in CSI!? acolo unde aia de la Putere chiar pot face TOT ce vor! nu ar fi bine? atunci stii un lucru simplu : esti jos? taci si s..i! esti sus : taie-n carne vie! mai astia antiUE: voi chiar nu intelegeti ca putinele drepturi care le aveti (asa mici cum sunt) vin din faptu ca mai exista o UE, in care ce se intampla acum in RO, s-a intamplat acum 200 de ani si ca intre timp acolo s-a mai curatat buba ? ca acolo cuvantu demoscratie inseamna ceva (nu mult) dar cu siguranta mai mult decat pe malurile Dambovitei ? …
iulian te rog spune-mi si mie cat platesc taxa la un ford focus euro2 benzina 1988cm din 1999,taxa cea mica din iulie
cristi – in cazul dvs, calculati taxa Boc si impartiti-o fix la 2. Rezultatul este exact taxa din Iulie.
Aceasta regula poate fi folosita pana la masini vechi de 13-14 ani. Daca masina depaseste 14 ani diferenta devine mai mare, iar calculul mai complicat pt a obtine rezultatul corect.
dan – pe rand:
Despre restituirea diferentei.
– Daca dai bani si nu primesti nimic, ai dreptul sa primesti TOTI banii inapoi.
– Daca dai bani mai multi decat e legal, ti se cuvine inapoi DOAR diferenta. Taxa 2 a fost legala. Acesta a fost si scopul „istoriei taxei auto”, acela de a justifica plata diferentei (cu care sunt de acord) si nu in integrum. Doar banii luati peste taxa 2 sunt ilegali.
Despre presiune:
– Principiul vaselor comunicante. Apesi aici si sare dopul dincolo… E greu de spus unde s-a facut presiunea cea mai mare.
Sau – mai expresiv – principiul terasei de bloc comunist 😀
Arunci o galeata de apa pe terasa scarii 1 si inunzi vecinul de la scara 3… E mult mai plastic acest exemplu.
Buna
Eu personal nu sunt asa bine informat in legatura cu taxa auto si cu toate cele necesare .. atatea siteuri de calculare a taxei ca nici nu mai stiu ce sa fac …..
Am un Mitsubishi Fto , an 1995 , 2000 cc.
Masina am cumparato inainte de 15 dec 2008 … dar nu am facut programare la rar etc ….din cauza triplarei taxei
Rog frumos daca ami puteti da un raspun exact in cazul meu daca pot beneficia de vechea taxa cum spuneti mai sus si unde ami pot calcula si eu taxa in cazul meu meu
Multumesc anticipat
O zi buna
Care „atatea calculatoare”? Avem un singur calculator dedicat taxei auto aici pe TotalAuto. De ce credeti ca daca voi introduce eu datele in locul dvs, raspunsul va fi cel corect?
Va rog sa priviti cu atentie calculatoarele altor site-uri, intrucat nu toate sunt actualizate. Cel de pe TotalAuto.ro este actualizat dupa OUG 7/2009. Mai axact OUG 50/2008 completat de OUG 7/2009.
Calculatoarele care invoca OUG 208/2008 sau OUG 218/2008 sunt depasite.
Pentru claculatorul nostru, dati clic pe bannerul rosu pe care scrie TAXA AUTO.
Multumesc foarte mult Dm Iulian
Sa aveti o zi buna
Succes. 😀
salut
chiar dc nu fac rar-ul pana pe 11martie.pot beneficia de taxa din iulie,doar completand acea cerere+dovada…?
mi-a adus cineva masina in septembrie 2008 dar am facut contractul de vanzare-cumparare pe 15 decembrie.voi beneficia de taxa aplicabila in iulie 2008?
calculatorul arata o majorare la ms euro1 si e2 sau ma insel? taxa e mai mare decat cea triplata?!!!!
ludovic :
1. Pana pe 11 martie trebuie inregistrata DOAR cererea. Pentru restul dosarului (inclusiv RAR) aventura continua pana in ziua 90.
2. Taxa este EXACT dubla fata de varianta din Iulie 2008, sau EXACT doua treimi din cea triplata, cu exceptia masinilor mai vechi de 14 ani, unde taxa este ceva mai aspara (dar nu mai mare decat cea tripla…).
Precizare importanta – calculatorul nu prinde in formula deprecierea reala, in baza careia taxa poate scadea mai mult decat valoarea de la grila.
viorica – peste tot in oug 7/2009 se face referire la acte „pana la 15 decembrie 2008”. Din pacate contractul nu va ajuta.
Puteti insa sa beneficiati de taxa mica daca aveti vreun act comercial sau autentificat prin care sa dovediti ca ati platit un avans inainte de contractare.
..unde pot gasii utilul formular ?
Ionut – scuze ca am fost nevoit sa tai comentariul pentru Viorica, insa textul de lege spune clar „inainte de 15 dec 2008”. 15 dec nu este inainte de 15 decembrie.
Apreciez in mod deosebit dorita de a ajuta, insa nu putem tolera informatiile inexacte.
fara suparare, ok? 😀
Formularul de cerere este la fisc. Ma indoiesc ca poate fi downloadat de pe net…
multumesc mult!
ptr D-nul Iulian Senos
Iuliane, ajuta-ma cu o sugestie…Am cumparat masina in 22 aprilie 2008 in Spania. Am o hartie de la primarie cu transferul de pe numele vechiului propietar pe numele meu cu plata unui impozit (35 euro) si valoarea masinii de 850 euro (declarata). Mai am un permis de circulatie european in care spune clar data primei inmatriculari (10.03.1995) si data la care am luat masina 22.04.2008.
Vreau sa o inmatriculez inainte cu taxa dinainte de 15 decembrie…oare voi putea.
Trebuie sa stii ca nu a fost radiata de acolo, abia acum sunt in curs de finalizare demersurile tocmai fiindca nu stiam cum vor evolua lucrurile cu taxele.Masina a intrat in tara in 4 mai 2008,dar nu am nici un act de la vama fiindca suntem in U.E…
Mentionez ca am permis comunitar cu domiciliu in Spania, dar si acte de Ro.
Multumesc de timpul acordat. Numai bine.
Si la ce litera (a,b,c) din articolul III pot fi incadrat.
Andrei Manea – masina este in proprietatea ta? ma deruteaza faza cu hartia de la primarie…
Ai o chitanta sau un contract ferm, autentic, inregistrat undeva care sa ateste ca masina iti apartine?
Daca da, te poti incadra LEJER la litera a.
Daca circuli cu masina prin vreo imputernicire sau ceva de genul acesta, pica orice varianta de inmatriculare, indiferent ca este pe taxa mica sau pe taxa mare.
taxa aceasta este in continuare ilegala deoarece contravine constitutiei europeana pentru ca taxa este aplicata discriminatoriu doar la masinile SH,dar nu toate ci doar de provenienta U.E,iar scutirea de taxa este la fel,discriminatorie,deoarece nu sunt scutite toate masinile euro4,ci numai cele sub 2000 cmc,deci U.E nu ar accepta niciodata o astfel de taxa,parerea me este ca ori e informata gresit,ori deloc.Ca sa ne asiguram de acest lucru trebuie sa trimitem petitii.cineva ,care stapaneste bine limba engleza sa formuleze un text,in care sa scoatem in evidenta discriminarea si il trimitem toti aici.
iulian daca e asa cum spui de ce instanta a raspuns la ilegalitatea statului (a taxei) cu solutia : restauratio in integrum ??? adica pe scurt cineva comite o ilegalitate, in cazul nostru statul roman, punand o taxa ilegala! JUSTITIA decide ce masura reparatorie pt pagubitii aceastei ilegalitati solutia restituirii in intregime a taxei! retinem ca justitia ar fi putut spune la fel de bine : da pagubit ai dreptate, iar ca masura reparatorie oblig statul roman ca atunci cand va intra in legalitate (respectiv va avea o taxa legala) sa-ti dea, pagubit, diferenta de bani inapoi! daca asta ar fi zis justitia NU as mai zice nimic acum (nu te-as mai stresa atat…)! DAR justitia nu a zis asa; justitia a zis (cu luni bune INAINTE sa se dea noua taxa, cea „legala” din iulie 2008) ca s-a comis o ilegalitate iar ca masura reparatorie oblig pe cel care a comis ilegalitatea sa RESTITUIE TOTI BANII!!! deci practic atunci cand statul roman CAUTA solutii (in lunile dinaintea lui 31 martie 2008) exista deja una data de justitia romana : RESTITUIREA in intregime!!! de aceea eu nu am inteles atunci cand statul a venit si a zis : toate procesele ce sunt pe rol NU ISI MAI AU OBIECT ! de acum am intrat in legalitate, in consecinta va vom restitui diferenta … bine-bine, dar la ceilalti de ce le-ati restituit in intregime atunci ??? daca deja problema a fost REZOLVATA de justitie, daca s-a creat un precedent, de ce vii cu o alta solutie acum? de ce nu tii cont de ce a hotarat justitia !? asta e nelamurirea mea si insist pe ea! pt mine e importanta nu atat cat ca e vorba de taxa auto ci ca odata ajunsi la concluzia pe care eu o consider adevarata, putem extrapola la nivelul intregii societati romanesti si in consecinta eu zic ca e o buna lectie de viata! deci pana la urma demersul meu e unul pedagogic … 🙂
Hartia de la Primarie certifica tranferul de pe numele proprietarului spaniol pe numele meu. Pe hartie e trecuta suma care am declarato primariei(850e) si impozit(35e).
Si celelalte acte sunt tot pe numele meu inregistrata chiar pe 22.04.2008
Si am uitat sa spun ca banii au fost trimisi in Spania din februarie cu Money Gram, pe numele celui care mi-a vandut masina, dar chitanta eliberata de BCR nu specifica pentru ce e suma respectiva. Cred ca asta nu ma ajuta prea mult.
Multumiri inca o data pentru modul util de comunicare si promtitudine!
Andrei Manea – Chitanta langa contract cred ca poate produce efecte. Deja intram in chestiuni birocratice prea detaliate si nu cred ca va pot ajuta cu mai mult.
dan – pai daca intervine un act normativ nou, nu prea mai conteaza precedentul…
Inainte de taxa „iulie” s-a dat inapoi tot. Dupa iulie s-a dat diferenta, pt ca a aparut reperul „iulie”.
Sau poate ca nu am inteles exact ce zici…
Daca am cumparat masina din Spania si am adus-o in tara in martie 2008 fara sa fie radiata de acolo pt. ca pana in 31 dec.2008 am avut platita asigurarea si verificarea tehnica dar pot sa fac dovada ca era in tara pentru ca am folosit masina pt. firma si am facturi de anul trecut din care reiese nr. masinii si data.Multumesc.
Daca am adus masina din spania si am circulat cu numele de acolo fara sa fie radiata, dar am facut cerere telefonica la RAR in data de 13 decembrie pt stabilirea normelor de poluare
Din cauza biricratiei din Romania am fost programat la RAR doar in luna februarie
Pot beneficia de taxa mica
Mentionez ca masina este pe numele meu din iulie 2008
Cum pot demonstra ca am facut cerere la RAR inainte de 15 decembrie
silviu si toti cei cu masini din spania,asteptati pana luni sau marti…am aceeasi problema si ma voi duce la fisc sa ii intreb
Eugen B – nu putem privi situatia separat de lege. In lege nu scrie nimic despre facturi. In schimb, daca aveti actele masinii, (banuiesc ca) de acolo va reiesi ca ati cumparat masina inainte de 15 dec. Adica – refacand legatura cu legea – ca aveti categoria 1 de dovezi („cat.1” din articolul de mai sus).
Cele trei categorii sunt pentru a se indeplini UNA din cele trei, NICIDECUM CUMULATIV toate 3.
Partea cu facturile si rovinietele este literatura…
silviu – cererea la RAR nu este prevazuta in lege. Nu sunteti la proces unde puteti aduce in aparare orice hartie sau orice martor.
Recititi articolul, eu cred ca sunteti asimilabil ca speta la punctul 1.
florin – aceasta este atitudinea cea mai corecta: „ma duc si intreb”. Chichitele birocratice se rezolva la ghiseu.
Oricum, nici functionarii de acolo nu sunt foarte familiarizati cu procedura. E bine ca inainte de orice contact cu fiscul, sa cititi legea si sa aveti lectia invatata. ca sa nu fiti la mana lor.
Fisierul pus la download este un PDF.
am si eu o nelamurire…am si dovada de inmatriculare provizorie din Germania, si am si certificatul de circulatie provizorie tot emis de ai nostri inainte de 15 decembrie 2008. Care act trebuie dus la finante? Daca cel din Germania, sa inteleg ca acela trebuie tradus in romana si autentificat la notar?
andreea – va pot oferi doar o parere strict personala.
Asa cum ati intuit, in ambele cazuri trebuie sa ajungeti la notar. Cred ca este mai ieftin sa faceti declaratia pe propria raspundere si sa va prezentati cu adeverinta romaneasca.
Poate ca nu ar strica o intrebare pusa chiar la ei. Poate ca nu aveti nevoie de traducere si scapati mai simplu.
mersi, vad maine ce spun cei de la finante…si postez raspunsul aici, poate il ajuta si pe altcineva…
este o harababura aici
romani plecati dincolo macar acolo daca cumparati o masina aveti foarte mari sanse ca in 1 h sa o treceti pe numele vostru fara taxe suplimentare si fara atatea verificari RAR politie etc
Buna Iulian, as avea si eu nevoie de un mic ajutor din partea ta.
Eu sunt in Bucuresti cu masina care are numere rosii si rarul facut si imputernicirea tatalui meu. Daca trimit toate actele orinale ca sa poata inscrie masina, de ce acte am eu nevoie in Bucuresti sa pot circula in continuare cu ea fara ca Politia sa-mi faca probleme? Am sa am oricum toate actele in copie si autorizatia de circulatie provizorie. Multumesc anticipat!
dragi romani-TREZITI-VA!de ce sa platim noi toate aberatiile lor?nu platim nimic.astea nu sunt taxe pt tara noastra…la ce salarii avem ,nu ne ajung nici sa traim de pe o zi pe alta!in strada toata lumea si sa le aratam ca nu suntem sclavii lor!asa nu se mai poate!jos cu tot guvernul si toti hotii.oare chiar nu sunt oameni capabili sa conduca tara asta?trebuie noi sa ne plecam capul la toti hotii?
trebuie neaparat sa ne unim si sa facem ceva asa nu se mai poate
silviu – de acord ca birocratia de la noi este obositoare.
Dar nu sunt de acord cu inmatricularea intr-o ora INCLUSIV RAR.
De rable trebuie sa se ocupe RAR (nu fiscul), sa nu fie posibil sa pui pe strada o rabla prin plata unei taxe (mari sau mici).
Adrian – nu cred ca am inteles problema ta. A cui este masina? A tatalui?
Oricum, la fisc se depu copii. Se prezinta si originalele, dar la dosar se pus copii.
repet – cred ca nu am inteles intrebarea.
crina & noris – ca sa luptam cu sistemul, trebuie sa fim inteligenti, nu puternici. De aceea cred ca avem o problema…
Proprietarul sunt eu. Tata are doar imputernicire sa se ocupe de toate actele. Multumesc!
Am inteles. Poti lasa linistit adeverinta tatalui pentru formalitati. Daca te opreste politia ii spui ADEVARUL fara probleme.
Daca ai pierde adeverinta inseamna ca nu mai ai dreptul sa circuli??
Politia stie foarte exact daca numerele rosii sunt valabile si pot verifica ff rapid prin statie daca iti apartin. Nu te stresa de acest detaliu.
Iulian, deci: eu pot circula cu masina doar cu adeverinta de circulatie provizorie in original plus copiile a toate actelor fara originale? Pe scurt: carnetul de conducere, buletinul si adeverinta? Multumesc. Sper ca nu te-am stresat!
masina a fost adusa in tara in noiembrie 2008 dar contractul de vanzare cumparare a fost incheiat in in 6 ianuarie 2009.Intrebarea este:de care taxa beneficiez?multumesc
Adrian – Poti circula linistit, acesta fiind TOATE actele de care ai nevoie.
Ce act consideri ca ti-ar trebui asupra ta si nu il ai?
Daca ai avea masina inmatriculata definitiv, toate actele posibile pentru control ar fi:
– carnet
– card identitate
– talon (adeverinta provizorie)
– RCA.
Ori inteleg eu mai greu problema, ori iti faci tu mai multe probleme decat este cazul… 😀
mariana – in articolul la care ati postat comentariul exista 3 tipuri de dovezi pe care le puteti folosi in avantajul dvs.
1, 2, 3… va rog sa le recititi. Daca aveti vreunul din documentele invocate de lege cu datere inainte de 15 dec 2008, va calificati automat pentru taxa mica.
Asta spune legea. Chitanta avans? Precontract? Comanda ferma? Dovada radierii din strainatate? Adeverinta provizorie? Aveti mai multe variante pe care trebuie sa le analizati pe rand.
Cand ajungeti la ghiseu la fisc, trebuie sa aveti lectia invatata. Altfel indolenta functionareasca va avea tendinta inevitabila de va demonstra ca „nu se poate”…
Fratilor..nu mai opuneti atatea intrebari..cititi monitorul oficial…nu mai aberzati…..aveti factura ca ati cumparat masina?bun!aveti dovada radierii?!bun!aveti autorizatie de nr rosii!bun!cei care nu le-au adus pe roti va trebuie o dovada de la cel cu platforma!CMR..etc…daca aveti dina stea ..ce ami asteptati…faraa astea sunteti pa…nu mai omorati creierul cu atatea presupuneri…
alin – nu te supara dar gresesti. Din ceea ce ai scris reiese ca trebuie TOATE actele.
Nu-i adevarat. Este suficient unul din tot carnatul…
OUG 7/2009 poate fi downloadat de aici
daca am cumparat cumparat masina de trei ani si are inca nr de italia dar doar acum m-am decis sa o inmatriculez beneficiez de taxa mica?
OUG 7 defineste foarte simplu dreptul de a inmatricula cu taxa mica: masina cumparata sau arvunata „pana pe 15 dec 2008”.
Prin urmare si dvs va incadrati in acest termen.
o mare nedumeriere..la ce CURS EURO se plateste taxa asta…asa zisa din iulie 2008…in principu se zice ca taxa auto s eplateste la cursul euro din 01 oct anul precedent…deci ar treb s aplatim la cursul de 33000…..fiind taxa aceea..stie cineva ceva..a platit-o cineva pana acum..?!daca da ID meu este alin_afronie va rog un rasp sigur!
Cursul BNR de la 1 oct 2008 este de 3,7348 lei pt 1 euro. Cursul BCE (Banca Centrala Eurpeana) la aceeeasi data esta 3,7364 lei pt 1 euro. Puteati obtine mai usor valoarea cursului daca ati fi intrat pe siturile BNR sau BCE, fiind cursurile lor.
Taxa auto se calculeaza la „cursul publicat in Jurnalul Oficial European” – fite inutile, acel curs avand relevanta pentru Romania abia dupa trecerea la euro – iar in respectiva publicatie apare doar cursul BCE…
Deci – 1 eur = 3,7364 lei pentru anul 2009.
Am cumparat masina din Belgia in noiembrie 2008. De acolo aia nu mi-au dat nici o dovada de radiere. Am doar contract de vanzare cumparare, chitanta ..etc.
Am fost sa platesc taxa gandindu-ma ca ma incadrez la punctul a) al ordonantei. Au zis ca nu pot sa o platesc.
Care este problema?
Exista acea declaratie la fisc care trebuie completata sa demonstram ca masina e dinainte de 15 dec ? Sau se scrie de mana ?
Salut Iulian!
Imi cer scuze ca revin poate cu aceleasi intrebari care au fost puse dar consider ca sunt in alta problema.Am cumparat o masina din Austria in data de 10 decembrie 2008 de la un prieten,am facut doar contractul de mana fara nici o chitanta.Am Ajuns cu ea in tara in aceiasi zi dar am am circulat cu ea cu numere de Austria ne fiind radiata de abia in 20 decembrie cand am facut prima data si numere rosii. Deci ca sa benefeciez de taxa mica din iulie eu ma pot baza doar pe contract dar fara chitanta. Ce as putea sa fac?
Darius – intrebarea „de ce” nu o puteti adresa decat lor. Nimeni altcineva (in afara de dvs) nu a vazut actele.
In cazul in care dvs le-ati oferit un act de mana, neoficial sau neautentificat, pot avea dreptate ei. Altfel aveti dreptate dvs.
Sunt socat – v-au privit in ochi si au zis „tu NU!”, fara nicio explicatie?
adi V – nu am auzit inca despre acest detaliu. Poate posteaza cineva care a trecut prin intreaga aventura.
nistor paul – are greutate juridica acel contract?
Mi-e teama ca daca este o simpla hartie scrisa de 2 oameni, fara autentificare, nu puteti conta pe ea. Imi pare rau…
am trecut fugitiv asupra celor scrise de voi toti,insa cer si eu o lamurire mai exacta, deoarece sunt prinsa si eu in aceeasi problema.
Pe data de 6 dec.2008 domnul x mi-a adus masina din belgia, primul nr rosu este pe numele dansului.S-a realizat un contract de vanzarae cumparare(fara parafa de notar).pe numele meu la data de 10 dec.2008.Pe data de 23 ian.2009,am fost programata la RAR,pt emiterea Cartii de Indentitate a masinii,acolo am platit o suma,etc.Azi la Finante mi s-a spus,ca nu pot beneficia de taxa veche(cea din iulie)..fiindcaprimul proprietar in romanaia este D-ul x, si pt ca am facut RAR-ul in 23 ianuarie,si acolo deja masina figureaza pe numele meu!!..neluand in considerare contractul da vanzare cumparare!!!…Am citit prevederile O.U.G.din 19.febr.2009..La art.III,alin.B0 se zice de ceva carnet TIR/CMR/CIM..se refera la cartea de indentiate.AM pregatit dosarul la Finante de vineri,cu toate taxele si platile la banca,C.E.C.,..smd..azi m-au amanat,si ma obliga sa on inscriu cu valoarea taxei duble!!..mentionez ca al treilea set de nr Rosii im expirma pe 5 martie.2009.Teoretic raman fara masina!!!…Daca ma poate ilmuina cineva,va rog…multumesc!!..toata stima.Roxana.
Roxana – ad literam fiscul cam are dreptate. Omeneste aveti dreptate dvs.
Problema este ca dvs nu detineti una din dovezile cerute de actul normativ.
Prin revanzare, s-au separat responsabilitatile. Omul cu adeverinta nu poate solicita taxa pentru ca nu are masina, iar dvs nu aveti dovada ca aveti masina inainte de 15 dec.
Iertati-ma daca sunt foarte sec, insa nu vad solutie. Nici nu va puteti adresa instantei, deoarece omul care v-a adus masina nu putea intui aceasta situatie.
Asa ceva se numeste ghinion. Imi pare rau…
deci, revin dupa cum am spus:am fost azi la fisc-acolo ma intreaba de radiere,eu ii zic-ce radiere k eu ma incadrez la primul punct,si nu trebuie cumulate celelalte conditii,ei-poi iti trebuie radiere,zic-domle nu auzi k ma incadrez la primul punct?si am vb si cu un avocat(l-am facut pe Iulian Senos avocat)si el a zis la fel k ma incadrez la primul punct…ei-asa o fi..mergi la notar sa vezi ce acte iti trebuie traduse…am fost la notar,am lasat la tradus contractul de mana si talonul,maine merg dupa ele si ma duc iar la fisc…telenovela continua…tineti aproape:)
Minciuna nu ajuta. Este suficient sa fii prins mintind ca sa iti respinga cererea…
Apropo, serviciul juridic pe care ma straduiesc sa il lansez curand pentru protectia utilizatorilor auto NU ARE LEGATURA CU VREO COMPETENTA JURIDICA A MEA (inexistenta dealtfel). Serviciul de specialitate va fi oferit de JURISTI, nu de catre mine. Imi cer scuze pentru orice posibila confuzie facuta.
Aici ofer pareri personale, care pot fi bune sau proaste, nefiind vorba nicidecum despre asistenta juridica. As vrea sa fie extrem de clar acest punct…
Din pacate, se pare ca „ghiseul romanesc” functioneaza si in continuare pe baza de pumni in tejghea si nu in temeiul legii.
Buna ziua.Am fost astazi la autoritatea fiscala de la Targu Jiu sa depun cererea prin care sa dovedesc ca am adus masina inainte de 15 decembrie,dar surpriza,la Targu Jiu nu se poate depune nici-o cerere de acest tip cu nici unul dintre actele doveditoare cerute in OUG nr 50/2008,se primesc doar actele pentru inmatriculare cuprinzand RAR.Eu nu am RAR efectuat si nici nu il pot efectua inainte de cele 20 zile,avand programare pe 23 martie.Ce este de facut in aceasta situatie? Va multumesc!
Am fost astazi la finante sa depun o cerere pt a plati taxa mica de anul trecut masina fiind adusa in octombrie 2008,am ramas uimit ce acte mi s-au creut totusi facand dovada cu o autorizatie de circulatie in original din luna noiembrie.In primul rand briful tradus ca sa vada cand a fost radiata din Germania,cartea de identitate de la RAR,care eu nu am facut RAR,si declarati notariala pe propria raspundere…Nu e posibil asa ceva;daca lege spune clar;unul dintre toate astea si atat.M-am contrazis cu directorul fiscului dar nu este cale de intelegere.Am sa le duc pe toate ca nu mai pot de nervi.INDOCTRINATI DINAIA CEAUSISTI POTI SA AI DREPTATE CA TOT NU E ADEVARAT
pt. Cornel_Mircea
si pt. Radu
Nu lasati lucrurile asa.
Trebuie sa va plangeti in scris si sa explicati claritate ca inalcarea prevederilor OUG 7/2009 va aduc prejudicii majore.
Aceasta hartie poate fi o dovada folositoare mai tarziu. Sa luati nr. de inregistrare.
Din cele 20 de zile au mai ramas 15…
daca eu am facut RAR pe 8-12-2008 pt obtinerea de CIV la o masina adusa din italia si nu am mai reusit sa o nmatriculez atunci. Acum vreau sa o inmatriculez si veau sa stiu daca acele acte de la RAR care din pacate au expirat in 2 luni pot fi considerate acte doveditoare ca masina a intrat inainte de 15dec 2008 si ma pot incadra la taxa mica? sunt valabile?
multumesc…….
ptr radu si altii……
[mesaj moderat de admin]
Draga Opel, daca nu poti sa ajuti oamenii, macar nu-i dezinforma. Am fost nevoit sa sterg comentarul tau. Scuze.
Plata taxei este una, inscrierea cererii pentru plata pe taxa mica, este alta.
Cererile de inscriere se pot face doar pana pe 11 martie, iar restul dosarului (inclusiv RAR, CO2 si toate celelalte) se pot face pana pe la mijlocul lunii Mai.
DACA STATI ACUM DUPA RAR si pierdeti data limita de inscriere, adio taxa mica. Bineinteles ca trebuie RAR pentru stabilirea cuantumului taxei, insa acesta este abia pasul 2.
Buna seara Iulian.Iti multumesc mult pentru sfat,dar nu am inteles ce legatura are OUG 7/2009 si nici nu o gasesc sa o citesc…O seara placuta.
Iulian,stiu k nu esti avocat,da no,ce sa spun acolo k nu mai stiam cum sa ii lamuresc:)…Te rog,fa precizari in leg cu hartia aia de care vb mai sus: deci daca nu sunt de acord cei de la fisc sa platesc taxa mica,sa fac o hartie pe care sa ii pun sa semneze si sa imi scrie motivul pt care nu imi acorda acest drept?ms
buna seara! eu am depus actele de vineri si mi-au luat in consideratie traducerea dupa factura din franta!!! si s-au uitat cei de la fisc pe certificatul de acolo ( din franta cel pt export cu cot cu radiere ) au zis ca e bun!!! acum astept ca maine sa imi zica exact cat am de platit taxa!!!!
buna
am cumparat masina de la un roman,avea deja numere rosii la data cumparari[21-noembrie 2008].al 2 lea nr rosii l-am facut eu pe 29 noembrie. RAR l -am facut pe 22 ianuar 2009 dupa programare.intrebare :ce acte trebuie sa aduc pt a plati taxa din iulie 2008?
Cornel_Mircea – ok, sa traducem din romana in romana 😀
OUG 7/2009 este chestia pe care a semnat-o BOC si datorita careia taxa ilegala tripla, a devenit taxa ilegala dubla. In acelasi OUG este stabilita procedura prin care se poate dovedi ca o masina a fost cumparata sau arvunata inainte de 15 dec 2008.
OUG-ul poate fi downloadat de aici. Trebuie Adobe Acrobat sau alt cititor de format PDF.
Succes!
florin – zi-le orice 😀
M-am gandit sa postez acel comentariu pentru ca sa nu inteleaga cineva ca pretind ca sunt avocat si ca ceea ce vorbim aici pe site ar fi consultanta juridica.
Daca iti mai fac aia probleme, zi-le ca ma cheni sa-i bat 😀
Reluand un ton serios, trebuia sa lamurim lucrul cu „avocatura” mea, ca sa nu fie lumea dezinformata. Da, este o idee buna ca sa iti dea un refuz in scris, insa DOAR ca urmare a unei plangeri scrise, cu nr de inregistrare. Depui cererea la registratura, nu te certi cu nimeni, PENTRU NIMIC IN LUME. Daca te certi ai pierdut meciul. Daca ti se refuza depunerea cererii, o sa iti explic cum trebuie sa procedezi mai departe ca sa ii obligi sa primeasca plangerea.
–am reusit sa fac programare la r.a.r pe 23 martie.
–nu stiu cat se mai asteapta pentru a plati taxa.
imi poate raspunde cineva ce trebuie sa fac:programare la finante,rezervare, sau cine stie ce mai vor astia
–daca poate raspunde cineva sa-mi spune ce trebuie sa fac .
–––––multumesc–-
te rog raspunde mi,astept….
alexandru sibiu – aici toata lumea primeste raspuns. Macar „nu stiu”, dar raspunsul este dat. Insa nu in timp real. Uneori poate dura si 24 de ore. fara suparare, ok?
Inainte de raspuns, va rog sa downloadati OUG-ul (gasiti linkul intr-unul din raspunsurile de mai sus, 4-5 mai sus…). In el aveti tipurile de dovezi acceptabile prin lege.
Din ce mi-ati prezentat, cred ca va incadrati la litera c, adica adeverinta provizorie + declaratie pe proprie raspundere legalizata la notar.
iulian galati – felicitari!
numai am acea adeverinta provizorie,am doar chitanta. ce pot face? multumesc mult
liviu – doriti sa platiti taxa mica? Daca da, trebuie sa va inregistrati la fisc (unitatea de care tineti cu domiciliul) cerere pentru plata taxei mici.
Documentele necesare dovedirii cumpararii inainte de 15 decembrie 2008 sunt trecute in OUG 7/2009. Poate fi downloadat dintr-un raspun dat un pic mai devreme (5-6 raspunsuri mai sus…).
Daca nu sunteti interesat de taxa mica, nu trebuie sa va bateti capul cu nimic. Procedura este cea clasica, fara modificari. RAR – fisc – RCA – inmatriculare.
alexandru sibiu – ati sarit peste prima parte a raspunsului meu. Luati OUG-ul, uitati-va la articolul 3 si incercati sa identificati actele pe care le aveti.
Dupa ce va uitati si comparati (textul legii este ff scurt) actele avute cu cele cerute, sunt sigur ca veti obtine raspunsul corect.
Daca o sa mai aveti neclaritati, mai vorbim pana lamurim tot. Insa DOAR dupa ce cititi legea.
Iuliane, iar vin cu nelamuriri. Daca ma duc pe 11 martie intre orele 8-15 la Trezorerie-Fisc…sa depun cererea pentru stabilirea taxei, e ok, mai pot intra la calculul taxei „mici” anterior datei de 15 decembrie?
Masina mea implineste 14 ani chiar pe 10 martie si in 11 as putea sa intru pe intervalul 14-15, pentru a plati 290 euro.
Poti specifica in cerere data de la care vrei sa ti se calculeze taxa?
Daca depui cererea la o data oarecare, sa zicem 7 martie, data se calculeaza din momentul in care depui cererea pentru incadrarea in intervale (12-13, 13-14 ani)?
Mersi!
Andrei cred ca risti. Nu vad nicio problema sa te inscrii doar cu cererea cat mai devreme. La inscriere nu se plateste nimic, intrucat tu nu le dai practic nimic din ce ar putea determina ei cuantumul.
Te inscrii, dar nu platesti. Fiind inscris ti-ai asigurat taxa mica, iar dupa ce imbatraneste masina cat trebuie, o inmatriculezi.
Taxa se plateste dupa data primei inmatriculari afara, nu dupa data cererii… Ai vazut cumva in calculator vreo optiune „data cererii”? 😀
Problema este alta. Cred ca risti bani si poate chiar mai mult inmatriculand o masina atat de veche. Sa dea Dzeu sa nu am dreptate…
Ce sa zic, sincer situatia nu imi permite mai mult:-). intre Dacia mea din 96 cu xxx km+GPL si Opelul din 95 cu 160 mii, 2 airbag, geamuri electrice, AC, ABS, E2…1200 euro, aleg Opel. Macar la siguranta am o sansa in plus si la confort un scaun din care nu curge burete, un bord fara soareci.(chitaitor) Nu fiindca imi place, ci doar fiindca cu bursa mea doctorala minima ptr.ing. atat se poate trai.;-) 🙂
Un Logan cu dotari Opel costa 8500E. Si crede-ma, nu am nimic cu Loganul, e comparatie de pret doar.
Sa explic de ce am intrebat mai sus de cerere.
Ma aflu in posesia unei cereri, date de un functionar de la Finante Brasov, si actele care care trebuiesc atasate cererii sunt:
-BI copie/original,
-C.I vehicul orig/copie, -pentru auto rulate in alte state-document prin care sa rezulte data primei inmatriculari tradus si -DOCUMENT prin care sa rezulte ca autovehiculul a fost achizitionat inainte de 15.12.2008 (tradus).
Sunt sah-mat momentan, dar mai am o speranta cu Fisc Neamt fiindca acolo am domiciliul.
Cum comentezi actele de mai sus? Normal?
Sunt detalii pe care le aflu pentru prima oara. Procedurile birocratice sunt hotarate cu usile inchise.
Ei nu pot calcula taxa decat pe baza de CIV emis de RAR. Lasa-le copie dupa cartea straina.
Decat sa risti dublarea taxei, mai bine risti cei 200 euro. Eu asa zic.
in primul rand nu ma lua cu „draga”, ca nu esti mama
apoi, eu mi-am adus masina in 19.11.2008, programare RAR am avut in 20.01.2009, deci dupa 2 luni.
Pentru care motiv ceilalti in aceeasi situatie cu mine n-au RAR facut pana acum ?
De ce nu s-au dus la RAR ?
daca se programau de aatunci, acum aveau carte si isi usurau alergatura.
Dar nu, ei nu s-au dus si acum se lovesc de probleme si dau din colt in colt
De ce nu zici ca mai e si vina oamenilor?
de ce n-au urmat toti pasii normali de la inceput ?
Sa stea acum cu emotii si sa alege pe la finante si sa mai aduca cate o hartie pe masura ce o obtin ?
..se cam scarpina cu mana altuia…
poti sa stergi comentariul meu, dar e si vina oamenilor
S-au crezut mai destepti decat Statul si acum sunt disperati
La RAR te programeaza in cel mai fericit caza in 30 zile
Anul trecut se programa la 2 luni.
Cu ce le strica programarea la RAR? trebuie facut indiferent de nivelul taxei nimic si ei acum te intreaba pe tine toate spetele posibile.
opel am sa-mi spun si eu parerea la ce ai spus tu! tu intrebi de ce nu au urmat oamenii pasii „normali” de la inceput! nr rosii, RAR, platit taxa, inmatriculare masina … omule tu in ce tara traiesti ? unde vezi tu NORMALITATE in tara asta ??? oamenii unui stat, cetatenii, se comporta asa cum se comporta statul cu ei! e aceeasi relatie ca de la om la om! daca eu te invart dupa deget, tu ai sa ma mai respecti ? NU CRED! zici ca oamenii au incercat sa „fenteze” statul! NU, nu este adevarat! STATUL ne fenteaza de la 1 ian 2007 in continuu … ca au incercat si oamenii (hai sa le spunem gaini, fraieri, cum vrei) sa fenteze si ei, sa traga de timp, ca au SPERAT ca poate-poate acolo sus cineva nu-si va baga sula-n coastele lor chiar pana in prasele, da sunt de acord cu tine : DA, au gresit! trebuiau sa stea cuminti , sa urmeze pasii NORMALI, sa plateasca, sa mearga la servici in fiecare dimineata : NOAPTE BUNA, SOMN USOR … opel, daca iti cunosti interesele cat de cat vei intelege ca nu ai ales bine tabara cu comentariul tau … sau altfel spus : cand statul se va comporta NORMAL cu mine ma voi comporta NORMAL si eu …
opel – va respect punctul de vedere, dar nu sunt de acord cu el.
„S-au crezut mai destepti decat Statul si acum sunt disperati.” – ideea unei competitii intre smecheria individuala si cea a Statului (in care Statul ar fi sensei) mi se pare absurda.
absurda dar REALA
dan – nu cred ca este vorba despre o competitie, ci despre cicluri cauza-efect.
Oamenii nu isi propun aprioric sa fenteze statul. Nu fac antrenamente, cantonamente sau jocuri amicale pt asa ceva.
Statul a devenit unealta unui grup restrans de interese si obligatii, care sfideaza legea si cetateanul de rand. Cand sfidezi, raspunsul este sa fii sfidat…
eu nu v-am jignit
si nu va desconsider parerile
de ce nu recunoasteti ce gresiti voi si ce greseste staul ?
nu invatati nimic din ce face statul si nu va urmariti interesul
nu va convine sa fiti pregatiti ? sa fie ei cei pusi in dificultate si nu voi ?
nu sunteti pe picior de egalitate cu statul oameni buni !
cat va mai trebuie sa intelegeti ?
e treaba voastra, voi alergati dupa hartii si umpleti site-urile cu intrebari, nu statul.
programarea la RAR era in interesul vostru sa fie facuta si era primul lucru care se face cand vii cu masina in tara….
cei care au adus masini pana in 01.12.2008, ca apoi s-a blocat RAR, n-a mai facut programari, nu aveti nici o scuza
Varul meu a facut programare RAR pe 4 ian si l-au pus pe 25.02.2009
si se incadreaza in timp sa-si faca toate cele….
ati ajuns aici din cauza voastra…
V-a oprit statul sa faceti programare imediat ce intri in tara ?
si eu am intins pelteaua sperand sa platesc taxa ce se impunea, dar mi-am vazut de treaba, am facut RAR si acum ma DOARE LA BASCA !!!!
ii spui mie somn usor ?
culca-te tu in fata la RAR si fa 1000 de drumuri cu hartii la Fisc…
Una doua va vaitati, dar nu ati facut nimik in interesul vostru
Inteleg alte probleme dar asta cu RAR nu !
fiti barbati si recunoasteti unde-i vina voatra si unde nu !
si apropo….
Fiscul nu se ia ptr CO2 dupa cartea masinii in original cea de afara, franta sau germania..
Habar nu au ei….nici nu-i intereseaza
Asa era simplu, se lua si RAR tot dupa aia si nu mai facea nimik
Nu se ia RAR dupa aia, cu atat mai mult Fiscul
eu chiar nu inteleg ce tot o da Opel cu RAR-u asta! NU RAR-ul facut sau nefacut ii incurca pe oameni acum! in hartiile de care au ei nevoie pt a demonstra ca si-au cumparat masina inainte de 15 dec. NU intra RAR-ul! ce tot o dai cu RAR-ul ? cu ce schimba asta? au timp oamenii pana la sfarsitul lui mai sa rezolve RAR-ul! acum alta e urgenta !!! citeste OUG-ul inainte sa o tot dai cu RAR-ul, RAR-ul, RAR-ul !!!
frate, citeste mai sus si nu mai face pe desteptu’
cineva ce plangea ca nu poate depune cererea ca-i cer aia de la Fisc RAR !
sa-ti dau numai un exemplu Opel! daca spunea statul roman acum (ca a mai zis el si mai rele) fii atent aici, daca zicea asa : cei care si-au facut RAR dupa 15 dec. si pana a iesit OUG, adica in 9 februarie, raman sa plateasca taxa dubla ? crezi ca nu ar fi putut zice asa ? POATE sa zica ORICE ca ii stat si poate! si atunci tu ce faceai ? injurai acum si tu pe site-uri ca toti ceilalti! ti-am dat un exemplu ca sa vezi problema in ansamblu, nu numai o bucatica!
eu am citit prietene
eu sunt la zi cu tot
ma vezi pe mine ca intreb ca disperatul pe-aici chestii absolut evidente ?
am intrat si eu sa ma informez ca tot omul si dau numai de avioane pe-aici
faceti fratilor tot cum vreti voi
dati-le in continuare astora sansa sa va puna pe drumuri
eu citesc ce a scris nu stiu care mai sus, dar tu citeste legea! si ar fi bine sa o citeasca si cei de la Fisc, aia care i-au spus lu’ „ala de mai sus” ca nu poate depune actele fara RAR! iar „ala”, daca ii baiat destept va duce cu el legea la Fisc si ii va invata pe „aia” cum sa-si faca meseria! ca nu ar fi prima oara in tara asta cand s-ar intampla asta!
iar ca sunt multe „avioane” pe aici si in general, aici suntem de acord!
Opel – cateva precizari:
1. Nimeni nu jigneste pe nimeni. In scris, uneori anumite exprimari pot parea rautacioase fara sa fie.
2. „Nu sunteti pe picior de egalitate cu statul” – aici sunt FOARTE de acord cu dvs ca forma. Nu stiu si ca sens daca ramanem de acord… Sensul pe care il dau eu este acela ca „asta este problema noastra nr.1 in Romania”. Totusi cred ca dvs ati scris-o ca „bagati-va mintile in cap”. Daca-i asa, nu va impartasesc pozitia.
3. Fiscul este obligat prin lege sa foloseasca NUMAI informatii de la RAR. Ca RAR are o prestatie indoielnica, este altceva. Dar – indoielnic sau nu – fiscul nu foloseste la calcularea taxei DECAT informatiile inscrise oficial in CIV, plus (eventual) certificatul de depreciere reala a masinii emis tot de RAR.
Dan,
stai calm ca n-ai pus tu coada la pruna
asa e…..injuram si eu acum !!
dar macar am facut tot ce a depins de mine !
cata vreme nu-ti poti reprosa nimik, poti injura statul !
altfel, gura mai mica !
uitati-va in curtea voastra intai!
Dan
nimik personal
insa eu chiar sunt implicat si stiu ce vorbesc
luni am depus dosarul, astept calculatia maine
stai linistit ca ma pricep, d-aia m-am bagat in seama, nu ca altii
Domnule Iulian
Eu cu Dvs sunt de acord in tot ceea ce spuneti.
Cu atitudinea superficiala si subiectiva, cu lipsa de interes chiar si cand e vorba de persoana lor si cu neglijenta concetatenilor mei am o problema…
Nu o sa mai comentez nimik de acum incolo, ptr ca chiar nu mai am de ce…
Cine vrea sa-si planga de mila sa o faca…
Insa tineti minte, statul intodeauna in orice lupta are 2-0 din start…
Depinde cat de pregatit de prinde
Numai bine
opel tu ti-ai facut RAR-ul la timp, ai fost prevazator, acum nu ai avut nici o problema! zici ca deja maine vei sti ce suma vei avea de platit! ce pot sa spun : felicitari! mai spui ca toata lumea trebuia sa faca la fel! bine, fie, hai sa zic ca sunt de acord si cu asta! DAR… si acum eu vreau sa discut ALTCEVA! la o lectura a OUG-ului reiese asa cum a detaliat si Iulian in acest articol ca sunt 2 etape! si ca abia in cea de a 2 etapa (ce se intinde de acum inainte 3 luni, deci timp berechet) deci in aceasta abia a 2 etapa se va face calculul taxei, in consecinta va fi nevoie de CIV in consecinta de RAR… deci NU trebuie RAR pana peste 3 luni… acuma ori nu am inteles eu bine ce scrie in OUG (si am sa ma mai pun sa-l citesc odata), ori se produce din nou (pt a nu stiu cata oara) o ILEGALITATE… ca tu zici ca ii bine sa fii prevazator, cum ar veni, cine s-a ars cu ciorba sufla si in iaurt, e un principiu bun in sine, dar nu poti avea o asemenea atitudine fata de autoritati! traim in UE ce naiba! daca statul nu-si respecta propriile legi atunci cine ?
Opel – banuiesc ca nu va spun ceva nou. 2-0 este cel mai periculos scor… 🙂
de acord Opel ca multi dintre concetatenii sunt asa cum sunt! dar ce te vei face atunci cand, oricat de pregatit vei incerca sa fii, tot o vei lua in bot ? … pt ca statu-i stat ! atunci vei intelege ca mai bine sa te asezi in aceeasi barca cu „superficialii” si „neglijentii”, din simplul motiv ca esti mai aproape de ei decat de „ceilalti”! si ca sa terminam mai vesel un pic : statul are el 2-0 la start, dar se stie ca asta-i scor periculos la pauza … 🙂
iuliane zici ca am mancat la aceeasi masa …
eu mi-am luat masina in 19.11.2008 euro 4 si ma pregateam sa platesc 330 euro.
A doua zi m-am trezit si nu mai era 330 euro era 997 euro….
RAR aveam tocmai pe 20.01.2009 cum am mai spus
Si au mai trecut 3 luni si printr-un miracol pot plati taxa de atunci.
De ce n-au zis atunci in decembrie, sa depui cerere si cand o fi sa iasa RAR aia e, comletezi actele si gata.
Care legi Dan ?
Care autoritati ?
Care stat ?
Unde vrei sa te plangi ?
Si ce crezi ca rezolvi ?
In Romania tre sa fii prevazator, sa gandesti de 3 ori inainte sa faci o data ptr ca faci pe banii tai,sa te acoperi de hartii si sa nu te pui cu Statul…
Daca faci astea nu mai umplii site-urile de intrebari…si mai important ITI VEI REZOLVA PROBLEMA !
Paza buna trece primejdia rea dintotdeauna, mai ales acum in Romania!
Doamne fereste sa nu schimbe iar peste vreo 2 luni iar „Legea” sa te tii atunci !
Fiecare traieste cu ce invata si pe pe barba lui plateste !
Vad ca sunteti spirituali…
F bine
e cel mai periculos scor si probabil va fi ptr totdeauna asa, dar depinde de tine ce faci sa castigi…..
Daca tu esti varza LA REVEDERE !Ramai cu „sansa”….
Nu toti amatorii devin de la 2-0….
Opel – Domnu’ specialist, poate au nevoie de ajutorul dvs pretios si alte site-uri… Va rugam sa ne iertati pentru indrazbeala.
esti SIGUR ca daca esti prevazator iti vei rezolva problema ? daca ar fi sa o luam la buchisit nu stiu cat a fost prevedere si cat a fost noroc si in cazul tau! sa ma explic : ai facut RAR in 20.01! e valabil 2 luni! daca dadeau legea asta in 21.03 ? ce te faceai ? alergai dupa o noua programare ? poate ca nu ai mai fi avut timp sa o faci in cele 20 de zile, cat iti dau ragaz! poate inmatriculai masina inainte, cu 997 E, ca nu mai aveai rabdare sa astepti! si acum ar trebui sa umbli dupa diferente cu sute de hartii dupa tine! asa privit retrospectiv pare ca ai ales bine, dar nu stiu cat a fost prevedere cat intamplare … sunt convins ca daca mai astepta taxa numa vreo 2 sapt. (si putea foarte bine, cum o stat o luna sa mai stea 2 sapt) sa vad cum te-ar fi apucat dracii colo prin 10 martie … adica cu 10 zile inainte de expirarea RAR-ului … deci vezi tu Opel , asta incerc eu sa spun ca nu-i normal ca cetateanu sa stea in casa si sa tremure ca varga ca no, oare ce fac, boierii, dau legea sau n-o dau … sa stai pur si simplu la p..a lor …
se pare ca in romania ca sa-ti rezolvi ceva tre’ sa devii expert in legi, hg-uri, oug-uri etc..
nu prea mi se pare normal..
va dau exemplu cu ‘gradul de depreciere’ despre care fiscul din bv habar n-avea … pana m-am prezentat cu hartoaga de la rar… care rar nici el n-a stiut ce vrea din prima strigare 🙂
si da-i si lupta…
succes la toti.
apropo opel ce zici daca in iulie baga o noua taxa in impozit cum se vorbeste: pentru TOATA lumea ! deci cum ar veni tu o sa mai platesti odata, an de an, cei 330 de euro care i-ai dat acum!? nu ar fi fost mai prevazator sa astepti pana atunci ? 😉
discutiile de aici sunt mai mult decat binevenite.
dane, da-ti peste gura 🙂
dar daca totusi se intampla, normal ar fi sa ne dea taxa inapoi 🙂
1. Daca exipra Certificatul de Autenticitate eliberat de RAR, faceam o programare din nou la RAR, doar ptr autenticitate, care merge MULT mai repede decat ptr CIV,cel mult in 2-3 zile, imi luam ptr a 3 oara nr provizorii , plateam la RAR 80 lei si aveam alt Certificat valabil pana in 20.05.2009
Cine nu mai are dreptul la nr provizorii plateste o platforma si gata
Vrei sa dai mii de euro la stat sau dai la platforma 300 lei??
Raspundeti voi la intrebarea asta.
Am avut noroc ca au scazut taxa, asta am si spus,aici a fost intamplarea ,a fost un miracol, eu insa mi-am vazut de treaba, am facut RAR la vremea lui, n u la intamplare Si aveam si solutie daca o mai lungeau si-mi expira RAR.
In loc sa cautam solutii PTR NOI, e mai bine sa ne plangem si sa dam vina pe Stat ptr absolut orice.
Fa frate ce tine de tine si apoi ai tot dreptul sa tipi la Stat si sa-l injuri.
Scaderea taxei m-a prins pregatit.
E vina cuiva? M-a sfatuit Statul ceva ? M-a consiliat in vreun fel ? nici pe departe….
E legea junglei voi nu vedeti ?
Nu-s de acord ca tre sa tremuram acasa, dar daca asa se joaca , ce vrei ?
te adaptezi si gata
ce o fi o fi, dar macar sa fii pregatit…
Eu si acum tremur pana maine, cand iese calculatia, cine stie ce mai inventeaza
2. stai tu linistit , ca din vara nu se modifica f mult la impozit, ptr mine e o diferenta usoara, am euro 4.
La cati bani aluat si va ma lua Statul aiurea, astia mizilic….Nu ma vait eu ptr ce o fi din vara
E vai de ceilalti cu restul de masini sub euro 3, o sa vedeti.
chestia asta cu vai de cei sub euro 3.. nu-mi place 🙂
eu am euro 2.
dar ce vor face posesorii de dacia 1300?.. sau vor fi scutiti ca-s ‘dacia’ 🙂
am si eu o intrebare daca se poate sami raspundenti azi am fost la rar cu masina golf3 an fab1993 luna a 6 motor 1.4abd si mia iesit totul bine si noxe tot dar au trimes actele la buc cica tre sa dea ei verdictul daca e euro unu sau doii stiiti cumva este asa ceva posibil mentionez ca cel de la care am luato a facut inainte rar in alta parte si ia dat revenire la noxe era toba sparta si cei de la rar miau zis asta acuma mia iesit tot ok dar nu inteleg de ce tre sa dea buc raspunsul ????stiti
am si eu o intrebare:am o masina adusa in tara in luna septembrie,cumparata de mine de la cel care a adus-o in noiembrie iar eu azi am vandut-o la altcineva.Acest cumparator se poate incadra pentru a plati taxa cea mica.tin sa specific ca masina a avut 30 zile numere provizorii pe numele primului proprietar,30 zile pe numele meu.Se incadreaza la masinile aduse pina in 15 dec 2008
cristi_braila – cele doua elemente sunt lucruri diferite:
– Masurarea noxelor se refera la stabilirea bunei functionari a motorului, este acea operatiune care vi se face din 2 in 2 ani la ITP.
– Indiferent ca motorul functioneaza corect sau nu, norma Euro este o caracteristica a acestuia. Nu se masoara. Aceasta se obtine din tabele sau de la producator. Asta este procedura lor – cand nu pot constata norma Euro, se trimite problema la Bucuresti.
am o masina adusa in tara in luna septembrie,se incadreaza perfect la cele aduse pana in data fantasstica de 15 dec. 2008.Intrebarea mea ar fi ce taxa va avea masina avand in vedere ca este fabricata in 13.12.1993…deci are o vechime mai mare de 15 ani…norma de poluare fiind euro 2
ovidiu – daca i-ati vandut-o inainte de 15 decembrie poate prinde taxa mica. Daca i-ati vandut-o dupa nu o mai prinde, intrucat nu poate aduce la dosar hartii pe numele sau cu datarea ceruta de lege.
iulian….multumesc mult pentru ajutor
cu asa ajutor…
n-am putut sa zic de bine 😀
ba da pentru ca nu am facut inca contractul si o pot inmatricula pe numele meu si dupa o trece pe numele lui.
am o masina adusa in tara in luna septembrie,se incadreaza perfect la cele aduse pana in data fantasstica de 15 dec. 2008.Intrebarea mea ar fi ce taxa va avea masina avand in vedere ca este fabricata in 13.12.1993…deci are o vechime mai mare de 15 ani…norma de poluare fiind euro 2
aha si sa inteleg ca as putea sa am surpriza ca e euro 1 cel de la rar ma asigurat ca a iesit bine si noxe si tot si ca ese euro 2 dar mia zis ca tot depinde de bucuresti si nu inteleg lucrul asta oare nau mai avut nici o masina cu tipul meu de motor abd sau pur si simplu …..nu stiu ce sa cred stiu numai ca un vecin are la fel an motor si ia iesit e2 oricum ce va fi ca fi.
ovidiu – perfect.
cristi_braila – daca a spus omul de la RAR ca iese Euro2, inseamna ca stie el ceva. Cred ca apare in acte vreun catalizator E2.
ovidiu – am vazut mai tarziu – taxa mica este mai MICA de jumatate din cat iese acum in calculatorul TotalAuto.
ms mult iulian caci am intrebat la financiar in craiova si a mai intrebat un prieten la calafat si sunt 2 cifre diferite…astia habar nu au
totusi nu inteleg de ce nu se foloseste calculatorul din vara ca doar asa scrie in ordonanta…sau traim in Romania si totul e mai altfel
ovidiu – ba da, se va folosi acelasi calculator, insa ti-am raspuns eu aproximativ. Practic, taxa mica este EXACT jumatate din suma calculata cu calculatorul TotalAuto. Apar mici diferente doar pt masinile mai vechi de 14 ani.
exact tocmai asta este problema caci masina are mai mult de 15 ani iar in ordonanta nu specifica nimic despre lucrul asta iar cei de la financiar sunt aerieni…nu sunt capabili sa spuna nimic cu certitudine.
o seara placuta!
Oameni buni, oare traim in acelasi stat?
Sau fiscul e stat in statul roman si Monitorul oficial e revista Cancancan pentru ei?
Brasov-Fisc- acte necesare depunerii cererii de plata a taxei reduse:
-B.I/C.I copie+original
-C. Identitate vehicul Original+copie
-Pentru auto rulate in alt stat un document unde rezulta data primei inmatriculari (tradus) original+copie
-Document din care sa rezulte ca auto a fost achizitionat inainte de 15 dec. in vederea inmatricularii (tradus)
-nr de telefon (la ce serveste?)
-si o DECLARATIE pe proprie raspundere cum ca am achizitionat masina pentru inmatriculare in Romania inainte de 15 decembrie. Nu conteaza daca te incadrezi la litera „a” sau „b” sau „c” din articolul 3 din Ordonanta care modifica Ordonanta 50/2008. OARE E normal?
Nu spuneau in 19 februarie alesii nostri dragi ca daca respectam ceea ce au cerut ei in Monitorul oficial atunci depunem cererea si in 90 zile aducem CELELALTE ACTE necesare platii taxei? Poate ma insel. Sau sunt nebun, nebun de legat, cititor de Cancancancancan oficial!
Cine nu are RAR-ul a depus documentatele la Fisc si a fost incadrat pentru plata?
Spuneti si voi cum ati depus actele si ce v-au cerut? Poate aveti buna dispozitie si vointa sa scrieti aici daca v-au incadrat la una din cele 3 litere mai sus mentionate (a,b,c).
Buna Iulian,
mi-au cerut cei de la politie un talon. Cica a trebuit sa mi-l dea cand am facut actul de vanzare-cumparare. Nu mi-au lasat nimik. Sper sa fie bine. Daca stii ceva despre acest talon, te rog sa ma lamuresti. Multumesc mult!
Andrei Manea – regret sa aud asa ceva. Este ilegal. In oug scrie negru pe alb ce documente sunt necesare.
Orice cerere suplimentara de documente inseamna punere pe drumuri, fapt incriminat de lege.
Inainte de orice altceva, asigura-te ca nu faci tu vreo confuzie. Esti primul pe care semnaleaza o asemenea enormitate.
Daca totusi este victima unui abuz…
1, Inregistreaza o plangere chiar la ei. Refuzul inregistrarii este caz penal.
2, Cereti sa vorbiti cu un sef. Nu conteaza ca seful va primeste sau nu.
> > > Plangerea trebuie sa contina o descriere scurta, dar exacta (articolul de oug, nr.) a incalcarii legii.
De asemenea trebuie aflat numele faptuitorilor. Daca refuza sa se prezinte, trebuie trecuta in plangere si refuzul declinarii identitatii functionarului, plus cateva detalii care ar putea conduce la identificarea sa – nr. ghiseu si ora exacta.
Adrian – din ce tara este masina?
Daca e din Germania trebuie sa fi avut talon si carte de identitate, cum zice lumea „briful mare si briful mic”. Oricare din ele poate fi pierdut… Cred ca se poate cere reemiterea prin posta, daca nu cumva nu exista vreo procedura mai simpla la politia noastra.
Daca este din Franta, singurul document este Carte Gris.
in prezent masina are nr de Spania fara a fi radiata.A fost adusa in tara in 2007 data la care i s-a intocmit carte de identitate dar nu a fost incrisa in circulatie la noi.Exista un contract de vanzare cumparare incheiat intre parti fara a fi autentificat la notariat si o procura emisa pe numele meu pt a putea circula.La ce taxa ma incadrez?Multumesc anticipat pt raspuns.
marcovici dorel – practic nu va incadrati la niciuna din cele 3 tipuri de dovezi.
Daca reusiti totusi sa faceti dovada platii inainte de 15 dec, poate ca reusiti sa va incadrati la punctul a).
Oricum va sfatuiesc sa mergeti pana la fisc sa intrebati, deoarece aplicarea legii se face foarte aproximativ…
in cazul andrei manea, brasov…
daca au cerut tot carnatul prezentat unseamna ca astia din bv au cumulat actele necesare pt calculul taxei cu cele pt inscrierea pt plata taxei mici.
sfat: vorbiti direct cu seful, e undeva la etajul I la intrarea din mijloc, numai retin exact camera. eu am aflat de la omul de paza ca cel de la ‘ghise’ evitat sa-mi spuna unde il gasesc. probabil functionarii de jos nici n-au citit oug ..sau..n-au inteles.. 🙂
PS. asa sunt sigur ca veti rezolva depunerea actelor pe loc.
Iulian, am toate actele in regula din tara de provenienta a masinii. S-a dus Tata in Bailesti unde stau sa plateasca toate taxele inainte de a merge la Fisc in Craiova. Acei de la politie din Bailesti i-ai cerut un „talon” care se da impreuna cu actul de vanzare cumparare pe care eu am facut-o in Timisoara. Nu mai inteleg nimik… de fiecare data cineva trebuie sa ceara ceva in plus care sa te impiedice. Au spus exact acest cuvint „talon” dar nu se refera la talonul masinii pe care i-l am. Nu stiu ce sa mai fac si sa cred, ma plimb ca nebunul pe strazi cu toate actele in regula. Multumesc!
am depus luni la Fisc dosar cu :
1. cerere tip
2. copie CI proprietar
3. copie factura Germania( 19.11.2008)
4. copie factura tradusa si legalizata ( se vede legalizarea in 25.11.2008 )
5. copie Brief Germania
6. Copie brief tradus ( nelegalizat )
7. Copie CI eliberat RAR
8. Copie autorizatia provizorie din Romania+chitanta ptr nr ( 40 lei)ambele din 03.12.2008
am luat un nr de inregistrare si azi la ora 8.40 am luat calculatia, intocmai taxei in vigoare de la 01.07.2008, adica 1234 lei, ptr euro 4, 3-4 ani, 1700 cmc
Bafta si mult noroc si voua
Am depus actele la finante CS pt platirea taxei din iulie anul trecut. A fost indeajuns o copie dupa actele nemtesti in care era specificata data radierii 10.2008 si contractul de vz-cump datat inainte de 15dec.
Mai am cateva intrebari:
1. Masina mea are prima inmatriculare la 27.03.1995. I-am explicat d-nei de la ghiseu ca voi veni cu cartea de RO dupa data de 27.03.2009 pt a inmatricula masina pt ca se va incadra la alta categorie de varsta 14-15ani fata de 13-14 si voi scuti 250euro. D-na mi-a spus ca eu incepand acum demersurile pt plata taxei voi plati taxa pt 13-14ani chiar daca atunci cand voi dori sa platesc taxa masina ar trebui incadrata la 14-15ani si ca e foarte mica diferenta. Pt dansa se poate sa fie foarte mica diferenta de 250euro dar eu nu am de gand sa platesc in plus si nedrept acesti bani pentru un stat care m-a tinut in parcare 3luni cu masina neinmatriculata. Cum poate sa ma incadreze la 13-14ani daca masina mea, atunci cand ma voi hotara sa mi se calculeze taxa si sa o platesc are peste 14ani de la data primei inmatriculari???Ca sa depun dosarul la finante nu am avut decat 20de zile la dipsozitie si nu puteam sa aman pana dupa 27.03
2. Am citit in ordonanta de urgenta ca se acorda o reducere de 1%-3% daca masina depaseste numarul de km mediu anual, Reducerea ar fi foarte consistenta (circa 200euro) daca as avea nevoie doar de declaratia pe proprie raspundere cum scrie in ordonanta dar mi-e teama ca este nevoie si de vreo verificare ulterioara a RAR. Nu am auzit multe persoane sa beneficieze de aceasta reducere in contextul in care sunt convins ca sunt masini care sa aibe peste 15.000km/an.
Oare e indeajuns declaratia pe proprie raspundere sau ma trimit la RAR sa mai platesc alti bani sa nu mai fie convenabil???
Adrian – abia acum am inteles.
Este o neintelegere. Cred ca Politistul a intrebat daca ai si talon.
Nu cred ca ti se va refuza dosarul.
Opel – totul dintr-o lovitura. Succes.
Revin cu unele intrebari: eu ma incardez la punctul unu in toata prostia asta. AM contractul de cumparare vanzare privat in urma cumpararii masinii din Austria de la cumnatul meu. El mi-a dat o chitanta obisnuita prin care zice ca am platiti suma masinii plus stampila cu numele lui.Aceste 2 acte imi ajung sa beneficiez de taxa mica?
V.Andrei – pe rand.
1. Cainii latra, ursul trece. veti plati pt varsta masinii la vremea respectiva. Nu exista nicio prevedere legala conform careia sa platiti taxa la data cererii. Conform OUG puteti plati taxa pana prin luna mai.
2. Da, se face la RAR. Daca nu aveti ABS, aer conditionat si daca masina are anumite probleme de aspect, taxa scade si mai mult. Trebuie sa cereti la RAR „certificarea deprecierii reale”. Costa vreo 100 euro. Va scoateti banii…
Iulian,am fost azi la fisc…m/au pus sa traduc si al 3/lea document deja…m/au intrebat de chitanta si eu le/am zis k am luat/o de la pers fizica prin avocat si doar eu sunt titularul masinii pe talon,dar nu e de ajuns…am contr de mana cu propietarul,plus chitanta pt contract de la avocat dar tot nu e de ajuns…trebuie sa ma duc cu chitanta tradusa la 13…sa vad acum ce mai zic…
nistor paul – contractele sunt recunoscute doar in forma autentificata, nu doar olografa. Va trebuie macar insemnarea de „data certa” dinainte de 15 decembrie.
Despre ce stampila este vorba in cazul cumnatului? In Romania parafele sunt recunosculte doar in circuitul medical, nicidecum la fisc.
florin – uite asa viata ne invata sa facem actele corect…
stabilirea gradului de depreciere de catre RAR costa aprox. 240 RON in septembrie 2008.
succese.
dorin – superinformatie. multam fain 😀
Nu stiu de ce se tot lauda d-nul Boc ca s-a redus taxa cu 33% ca in cele mai des inatalnite cazuri s-a marit si taxa triplata. Un prieten are un Ford Euro2 motor de 2.0 din 94. Conform taxei din iulie ar fi aut de plata 330euro, Taxa triplata e 330×3=990euro si NOUA TAXA,adica dupa REDUCEREA de 33% este 1320euro!!! Asa se intampla in toate cazurile in care masina are peste 15ani. Nu vad unde e reducerea. Nu ma prea intereseaza ca la unele euro2 s-a redus taxa de la 7000de euro la 5mii pt ca oricum este f.mult dar in schimb au marit chiar si taxa triplata, au fact-o de 4ori pt masinile a caror taxa era mica.
Exemple: renault Clio 1.2 ’94>> in loc de 105 euro acum este 420euro
Opel Corsa, Golf 3 adica masinile pe care oameni mai saraci si le permiteau. Au lovit din nou in oamenii mai nevoiasi si se lauda ca au realizat MAREA REDUCERE a taxei de 33%
Sa le fie rusine celor care au conceput aceasta taxa si mai au si curajul sa se laude la tv cum au reusit sa ajute oamenii care au ramas cu masinile neinmatriculate…
Nu vreau sa vorbesc prostii, dar am auzit ceva azi la mine la Fisc la Ploiesti.
Nu se mai eliberau calculatii pentru masinile sub euro 3, adik 1 si 2, cu vechime de peste 14 ani.
Motivul, acum ca am vazut si observatiile voastre, pare sa fie intradevar o greseala de program.
Toti cei care s-au prezentat sa ridice calculatiile si aveau masini euro 1 si euro2 nu le-au mai primit, pe motiv ca tre sa astepte sa se regleze in sistem.
Greseala unde ar fi:
in calculatorul vechi, cel din iulie, categoria de vechime este „>15ani” , iar in cel nou, dupa OUG 7/2009 este „>14 ani”, dintr-o greseala.
Evident ca prima, cea din vara e corecta, insa pana se rezolva nu au vrut sa mai elibereze.
S-ar putea aici sa fie o „buba” si sa provoace ceva diferente in calcul.
intrati si pe http://www.mfinante.ro si in partea dreapta jos aveti „taxa de poluare”
…poate va ajuta sa va lamuriti
V. Andrei daca te intereseaza doar deprecierea pe baza de km, nu trebuie sa mergi la RAR (cel putin pana in 15 dec. nu trebuia). Declaratia pe proprie raspundere ajunge. Daca crezi ca intri si la celelalte deprecieri (ABS, clima, aspect) atunci trebuie sa mergi si la RAR (zicea florin – 240 RON)!
pt dan
Ai obtinut reusit sa obtii reducera pe baza kilometrilor masinii?Se multumesc doar cu declaratia pe propria raspundere fara o verificare a autenticitatii celor declarate? Adica o sa se si uite cineva la km din bord sau merg pe incredere???
V.Andrei – taxa s-a redus.
Povestile cu maririle sunt doar zvonuri. Nu exista in nicio configuratie vreun automobil care sa isi fi marit taxa peste cea tripla.
Daca s-a intamplat vreo situatie de acest gen, este o greseala de calcul.
Opel – categoria >14 ani este o greseala a guvernului, nu a celor care au facut calculatorul. Fiscul este obligat sa respecte OUG-ul.
Prin modificarea grilei de reducere, practic guvernul Boc (Poc, Trosc…) a modificat o intelegere directa cu Comisia Europeana. Este absolut ilegala.
Pe OUG7 a disparut intervalul 14-15 ani fiind asimilat cu >14 ani, dar s-a modificat si valoarea matematica a coeficientului. Reducerea pentru „>14 ani” este mai mica (mai dejavantajoasa pentru cetatean) decat fosta 14-15 ani sau fosta „>15 ani”…
Salut am si eu o dilema:)
Am cumparat o masina(A3-Sportback-Euro 4-2005 an fab.) in luna ianuarie de la cineva din Romania.Masina a fost cumparata pe 21.11.2008 din Germania, a avut numere de Germania 1 luna pana pe 20.12.2008.
Numere rosii de Romania in ianuarie 2009 i-am luat prima data.
Am urmatoarele acte:
Brief Mic
Brief Mare
Contract vanzare cump
Numerele Germania
Chitanta pe numere si asigurarea pe 1 luna din Germania
––––––
Toate cele de mai sus sunt pe numele fostului proprietar de la care am luat masina.
Intre mine si el am un Contract de Vanz.-Cump. Tipizat facut in Ianuarie.
Ma incadrez la taxa mica(redusa)?Multumesc!FlorinBC
taxa_auto_2008_ordonanta50.htm
taxa_poluare_oug_7_2009.html
Primul calculator e taxa din iulie. Al doilea e noua taxa. Ambele sunt de pe site-ul mfinante.ro deci ar trebui sa fie bune.
Incearca la amandoua calculatoare 2000cmc euro 2 peste 15 ani. CEl din iulie este 330 iar cel de acum 1320euro. La cel de-al doilea calculator nu mai exista >15ani si nici 14-15ani doar >14. Si eu ma gandesc la o eroare dar totusi e calculatorul oficial al taxei dupa care sde calculeaza si in mode real taxa la sediul finantelor.
NU E ZVON e realitatea de pe site-ul mfinante.ro
Puteti verifica pt orice masina 14-15ani sau >15ani, daca calculatorul e corect s-a marit taxa triplata cu 33%!!!
V. Andrei iti spun exact ce am facut eu! DAR repet s-a intamplat inainte de 15 dec.! desi ar trebui sa fie LA FEL, nu stii niciodata in tara asta! DAR totusi eu zic ca ar trebui sa fie la fel! DECI atunci cand am depus actele pt calcularea taxei, am depus si o cerere pt depasirea nr de km! semnata pe propria raspundere! ATAT! nu am primit reducerea deoarece nu am intrat in urmatoarea categorie! este o anexa pe mai multe categorii de km! vezi ca daca nu intri in urmatoarea nu primesti reducerea! nu mai tin minte exact valorile dar iti dau un ex asa aproximativ : nu ajunge ca ai depasit 15.000 trebuie sa ai peste 20 sa primesti reducerea! cifrele exacte le ai in anexa aia sper ca stii unde sa o gasesti! REPET : eu nu am intrat la reducere pt ca nu am avut destui km si DA e doar o declaratie pe propria raspundere! (oricat pare de ciudat, asa e, cel putin la mine in oras, la Fisc, asa am procedat)!
FlorinBC-Verycreative – din pacate nu.
Cererea se face nominal, iar dovezile sunt acceptate doar nominal. Nu trageti in mesager…
Eroare sau nu cat se plateste taxa pt masinile >15ani??? Totusi mi-e greu sa cred ca le-au trebuit 3luni sa se gandeasca la noua taxa si au mai si gresit-o…si se mai si repara greseala sau ramane asa ca oricum nu mai conteaza cateva sute de euro in plus furate
pt FlorinBC-Verycreative
Acelasi lucru am intrebat si eu la ghiseu pt un prieten si mi s-a spus ca accepta dosarul si daca nu dvs a-ti adus masina in tara cu conditia sa fi cumparat masina inainte de 15decembrie. Cred ca daca reusiti sa faceti alt contract intre dvs si vanzator datat inainte de 15dec rezolvati situatia, altfel platiti taxa mare
eu cred ca ce spune V. Andrei e adevarat! ma refer la treaba cu peste 14 ani!
Apropo unde pot gasi ordonanta de urgenta modificata in care este strecurata „greseala”?
V. Andrei – aveti dreptate cu taxa aceea. Am judecat gresit ca o mica inexactitate diferenta de reducere de 6%…
Intradevar, cu o reducere de 95% masina are o taxa de 5%, in timp ce cu reducerea de doar 90% dubleaza taxa.
Este deosebit de grav, insa este o greseala prinsa chiar in OUG, nu la calculatoarele de la fisc. sunt foarte curios cum vor solutiona. Banuiesc ca printr-un nou… OUG!
Vreau sa emigrez in Iran sau Coreea de Nord. Mai vine cineva?? 😀
Probabil nu va mai zice nimic, mass-media oricum deja a trecut peste subiectul taxei de inmatriculare si noi ramanem cu taxa de 4ori in loc de 3ori. Frumoasa reducere…Si mai ales ca aceasta scumpire loveste exact in categoriile de masini cele mai cautate de oameni cu venituri reduse adica, masini fabricate in anii 93-95, cred ca si cele mai des inmatriculate pt ca aveau taxe de inmatricualare 100euro-500euro. Golf3, Corsa, CLio, Bmw e36 si multe altele…
Sunt convins ca o vor lasa moarta daca nimeni nu zice nimik
unde pot gasi totusi noul og referitor la taxa de poluare?pe net nu gasesc decat vechea ordonanta de urgenta
Am vazut OG-ul aici pe site, sincer nu cred ca este o greseala, pur si simplu s-a dorit marirea taxei pt masinile care aveau taxa mica de inmatriculare. Nu aveau cum sa omita rubricile 14-15ani si peste >15. E clar ca s-a dorit marirea taxei acolo unde era mica ca sa descurajeze importul de masini second. Si cum probabil nimeni nu va zice nimik, asa va si ramane. Sunt curios cum ar suna un punct de vedere oficial, o explicatie a taxei marite de 4ori pt unele masini, mai grav pt masinile cele mai cumparate
avem si confirmarea pe site RAR:
………..
2. Determinarea gradului de depreciere
Tarifele pentru efectuarea expertizei tehnice pentru determinarea gradului de depreciere a autovehiculelor stabilite prin decizia Consiliului de Administratie al Registrului Auto Roman – R.A. sunt de:
– 243,20 lei pentru autovehicule cu masa maxima autorizata mai mica sau egala cu 3500 kg;
– 299,00 lei pentru autovehicule cu masa maxima autorizata mai mare de 3500 kg.
V. Andrei ai dreptate 110% !
eu cred ca-i premeditata treaba.. ce nesimtire!
Iulian: am rezolvat problema aia dar a aparut alta:
la fisc in municipiul meu nu poate lua dosarul (cika) pentru ca trebuie neaparat s-o inscriu eu chiar daca am facut actul de vanzare cumparare pe numele prietenei mele in romania inainte de 15 decembrie.
Masina a fost radiata in Italia inainte de 15 decembrie. Adusa de mine in romania si vanduta prietenei mele (tot inainte de 15 dec.) ca sa o inscrie pe numele ei. Chiar nu mai inteleg! De ce atatia incompetenti la ghiseuri? I-a pus cineva sa citeasca regulile? Unde sa mearga prietena mea sa se planga? De ce trag atat de mult din timp cand stiu ca avem doar 15 zile?
Adrian – trebuie depus plangere la ei, insa – ca nu fii considerat ostil – incearca sa vb cu un sef. Daca nu poti vorbi, baga o hartie. Neaparat in scris!
Vorbit sau scris trebuie explicat cat mai simplu cu putinta ca se incalca legea. Concret – in lege scrie „asa”, dar la ghiseu s-a intamplat altfel.
bag-o si pe aia „nu vreau sa fac rau nimanui, eu vreau doar sa respectam legea.” 😀
Plecand de la observatiile lui V.Andrei a aparut un nou articol. cer scuze din start pentru faptul ca este mai putin echilibrat decat celelalte, insa situatia este revoltatoare.
Acest topic este full si incepe sa devina greu de urmarit. Va rog sa continuam la fel de liber discutiile, insa la noul articol.
„Taxa auto BOC, mai mare decat taxa tripla”.