Am fost la prezentarea Aero X desfasurata in showroom-ul SAAB din Pipera Tunari. Mi-a placut. Acest concept depaseste limitele designului clasic Saab, explorand directii noi in designul auto mondial. Aero X isi justifica numele, datorita celui mai aviatic design produs vreodata de Saab pentru un automobil.
Elementul cel mai spectaculos este plafonul de sticla care se deschide spre in fata. Trimiterea vizuala catre avioanele cu reactie este evidenta, linia parbrizului care inconjoara automobilul fiind explicita.
Bordul aduce noutati spectaculoase de design. Ma refer in primul rand la utilizarea inovatoare a sticlei cu iluminare prin LED. Designul este inspirat de practicile din aviatie si de tehnicile utilizate in industria scandinava de producere a sticlei.
Afisajele prind viata odata cu inchiderea sistemului plafon-usi. Prima se activeaza consola centrala. Ecranele si simbolurile iluminate par a pluti in spatiu. Acestea au o definitie extraordinar de clara si apar tridimensional, similar cu aspectul hologramelor.
Imaginile gravate cu laser sunt imprimate pe suprafetele sablate si polizate sub unghiuri diferite. In momentul in care sunt iluminate de LED-urile din spate sau din laterale, suprafetele actioneaza ca niste prisme, astfel incat imaginile sunt proiectate 3D.
Vizibilitatea pilotului este punctul forte pentru conceptul Aero X. Parbrizul si geamurile laterale fac corp comun, fiind o singura piesa de sticla. Asa cum puteti observa si din fotografii, nu exista stalpi A (stalpi fata). Parbrizul este continuu, fara nici un fel de intrerupere, unind stalpii B (de mijloc).
Parbrizul are acoperire hidrofobica (respinge apa), facand stergatoarele sa nu mai fie necesare. Nici vederea prin plafon nu este obstructionata, exact ca la avioanele cu reactie. Sticla acoperisului absoarbe radiatiile UV.
Cei de la Saab ÅŸtiu să facă maÅŸini! Åži când chiar vor să impresioneze…
beton
e superba masinuta asta
cat costa ma-ntreb!?da’ e super super super mortala!
gina – acest model este unul semi-functional, construit special pentru expunere la saloane auto. Este un studiu de design si nu se stie daca va deveni vreodata model de serie (fie si limitata).
Cert este doar faptul ca Aero X va imprumuta cateva elemente stilistice (fata si spate) modelului 9-5 care va aparea in 2009.
Ca si cost, Aero X a scos din contul suedezilor cam jumatate de milion de euro.