Lexus anunta lansarea oficiala a LFA, o super masina cu 2 locuri programata sa intre in productie la sfarsitul anului 2010, ca varf de lance al gamei de autovehicule premium sport de serie, Lexus “F”. Pre-vanzarile pentru cele 500 de unitati ce vor fi produse si comercializate in intreaga lume au inceput din 21 octombrie 2009. Un prototip al modelului LFA este expus in premiera la a 41-a editie a Salonului Auto de la Tokio, care a fost deschis pentru publicul larg incepand de astazi, 24 octombrie.
Motorul recent dezvoltat de 4.8l V10 genereaza o putere exceptionala in timp ce materialele usoare (aliaj de aluminiu, de magneziu si titan) si dimensiunile compacte (este mai mic decat un autovehicul traditional V8) permit o distributie optima a greutatii si un raport foarte bun putere/greutate.
Habitaclul construit din material polimer ranforsat cu fibra de carbon (CFRP) imbunatateste cu mult rezistenta caroseriei si reduce greutatea. Acest tip de cabina este cu 100kg mai usoara decat una asemanatoare, dar construita din aluminiu. Analizele detaliate si combinarea precisa a materialelor CFRP generaza rezistenta ridicata modelului si in acelasi timp greutatea redusa.
Motorul este amplasat central-fata, cutia de viteze fiind amplasata posterior, ceea ce asigura un comportament virator spectaculos si un bun control al masinii la viteze ridicate
Scaunul soferului este pozitionat aproape de centrul de greutate al autovehiculului. Pozitionarea scaunelor la nivel central a fost posibila datorita utilizarii unui ax transversal spate impreuna cu un tub pentru arborele cardanic si tevi de esapament asezate vertical, reducand latimea tunelului central. Aceasta pozitionare a soferului are drept obiectiv oferirea celei mai bune legaturi autovehicul-sofer.
Valvele din titan, bratele oscilante ultra-usoare cu strat protector si carterul motorului complet integrat care reduce scurgerile la pompa la turatii mari pe minut fac posibila accelerarea cu pana la 9000 de rotatii pe minut. Motorul V10 construit special pentru LFA asigura 90% din cuplul maxim intre 3700 si 9000 de rotatii pe minut.
Elementele de acceleratie controlate electronic asigura independent o alimentare cu aer precisa pentru fiecare din cei 10 cilindri, permitand o reactie imediata din partea motorului prin pedala de acceleratie. Timpul de reactie a motorului este aproximativ la jumatate din timpul normal de reactie a unui motor cu o clapeta de acceleratie simpla.
Lungime/latime/inaltime | 4,505/1,895/1,220 mm | |
Distanta intre axe | 2,605 mm | |
Ecartament (fata/spate) | 1,580/1,570 mm | |
Masa autovehiculului | 1,480 kg | |
Numar locuri | 2 | |
Motor | Model/capacitate cilindrica | 1LR-GUE/4,805 cc |
Tip | V10 motor pe benzina DOHC | |
Putere maxima | 412kW (560PS)/8,700rpm | |
Cuplu maxim | 480N-m (48.9kgf-m)/6,800rpm | |
Cutia de viteze | Cutie de viteze automata secventiala cu 6 trepte de viteza | |
Sistem de propulsie | Motorul – in fata, tractiune pe spate | |
Suspensii (fata/spate) | Brate duble /Mai multe conexiuni | |
Frane (fata/spate) | Placute CCM (Materiale Carbon Ceramice ) /Placute CCM | |
Anvelope | Fata | 265/35ZR20 (95Y) |
Spate | 305/30ZR20 (99Y) | |
Viteza maxima | 325km/h | |
Acceleratie 0-100km/h | 3.7 sec. | |
* – Conform masuratorilor si obiectivelor Lexus |
Cutia de viteze automata secventiala (ASG) cu 7 trepte de viteza face fata cu brio plajei de putere a motorului, ramanand totodata usoara si compacta. Comandata prin intermediul clapetelor plasate pe coloana de directie, cutia ASG functioneaza intr-o sinergie perfecta cu motorul V10 pentru a oferi soferului un nivel maxim de control al masinii chiar si in cele mai dificile conditii.
Discurile de frana ceramice CCM (Carbon Ceramic) de inalta performanta, caracteristice circuitelor de curse, alaturi de sistemul de franare asistat electronic, genereaza o franare extrem de puternica si stabila in acelasi timp.
Cabina CFRP, usoara si rezistenta, combinata cu o suspensie fata cu brate duble si o suspensie spate cu mai multe conexiuni asigura o calatorie foarte stabila si controlata. Tehnologia aerodinamica, proiectata pana la cel mai mic detaliu permite autovehiculului o reactie precisa la orice viteza de deplasare, creand astfel armonie intre autovehicul si sofer. Coordonarea sunetelor la admisie si evacuare, care se suprapun la diferite rotatii pe minutcreaza un efect unic si incitant de circuit de curse.
Design-ul exterior prezinta o aerodinamica atent armonizata prin gestionarea eficienta a fluxului de aer. Utilizarea materialelor CFRP elimina elemente din designul panourilor exterioare, aducand in prim plan un design proaspat si in acelasi timp in deplina concordanta cu filosofia L-finesse, specifica Lexus. Designul interior combina un concept modern al tabloului de bord si tehnologia de ultima ora, impreuna cu o gama variata de materiale personalizate astfel incat sa se potriveasca si celor mai pretentiosi conducatori auto.