Volkswagen a prezentat primul Golf electric plugin, o avanpremiera a noii generatii de automobile cu emisii zero si cu tehnologie litiu-ion pentru acumulatorii auto. proiectul este extrem de serios, oficiali de varf ai producatrului din Wolfsburg lasand sa se inteleaga ca primele VW electrice de serie vor iesi la vanzare in cel mult 2 ani.
Numele acestei versiuni sau – mai bine spus – a acestei generatii de automobile – este Blue E-Motion, nume cu sonoritate cunoscuta, derivat din BlueMotion, titulatura purtata de actuala gama eco de la Volkswagen. Marketingul a adaugat un E la acest nume si a obtinut un joc de cuvinte interesant, Emotie Albastra.
Motorul electric se integreaza perfect in spatiul dedicat traditional motorului cu ardere interna. Putere 115 CP. Motorul actioneaza puntea fata prin intermediul unei cutii de viteze cu o singura treapta, stiut fiind ca un motor electric nu are nevoie de mai multe trepte de viteza pentru a oferi un demeraj bun.
Electricitatea necesara punerii in miscare este inmagazinata intr-un acumulator litiu-ion, pozitionat in spate, in locul actualului rezervor de combustibil plus spatiul de sub locurile din spate. Capacitatea acumulatorului de 26.5 kWh ofera masinii o autonomie de cca. 150 km. Deocamdata nu exista informatii legate despre posibilitatea de marire a autonomiei sau despre modalitatile si timpii de reincarcare.
VW intentioneaza sa produca o flota de 500 de automobile Golf E-Motion inainte de lansarea oficiala pentru teste amanuntite. la scurt timp dupa lansarea Golf Blue E-Motion, va aparea si Jetta Blue E-Motion. Exista voci optimiste care spun ca in 2012 vomputea vedea pe strazi o serie scurta Audi e-tron, replica premium-sport-electrica a colegilor de la Audi.