Constructorul auto ceh Tatra trimite pietei auto semnale conform carora ar intentiona sa atace segmentul limuzinelor. Recent, Tatra a prezentat un concept cu celula de combustibil, ce are proportiile unei masini clasice din anii ’30, combinate cu designul aerodinamic cu influente moderne din tunelul de vant.
Masina este doar un studiu de design fara planuri oficiale de productie, dar arata ca Tatra mai are ochi inca pentru viitor. Iesita din creionul lui Mike Jelinek, este un studiu fascinant si inovator al unui sedan coupe in 4 usi, propulsat de hidrogen. Caroseria are forme sinuoase, cu influente neoclasice, dar cu o inalta eficienta aerodinamica.
Jelinek spune ca nu s-a inspirat de la niciun model Tatra, desi o trimitere la T87 (produs intre 1936 si 1950) pare destul de evidenta. Spatele Tatra 903 compus din forma de picatura si rotile acoperite este un element clasic de design Tatra, dar executat intr-un fel ce valorifica beneficiile aerodinamice oferite. Niciun detaliu tehnic legat de trenul de rulare, altul decat intentia de a fi un vehicul propulsat electric, cu celule de hidrogen.
Tatra este al treilea cel mai vechi constructor auto din lume, dupa Daimler/Mercedes-Benz si Peugeot. A iesit din industria autovehiculelor de pasageri in 1999, fiind in acest moment unul din liderii mondiali in clasa camioanelor off-road, cu tractiune incepand de la 4×4 si pana la 12×12.
Mi-ar plăcea să o văd parcată în faÅ£a casei mele… Cred că Tatra ar avea foarte multe de spus în domeniul automobilelor ÅŸi poate o vor face în curând.
Asa e Adi, asa e…