iul. 022008
 


La doar o luna de zile de la lansarea comerciala a lui Sandero, Dacia a dezvelit in premiera mondiala la Bucuresti noul Logan. Inainte de orice alt detaliu, trebuie spus ca noul Logan este un face-lift si nu un model absolut nou, el neaducand noutati constructive de senzatie. Atuul forte al noului Logan este altul. Si-a imbunatatit aspectul si nivelul de echipare, pastrand pretul nemiscat.

Inca de la lansarea primului Logan, Dacia si-a definit imaginea de marca ce reasambleaza parti si componente Renault deja existente, activitatea de proiectare si design reducandu-se la includerea ingenioasa a unor parti deja proiectate, in ansambluri noi. Scopul acestei abordari nu este un secret pentru nimeni, obtinerea unei profitabilitati mari pe o gama auto cu un pret unitar scazut. Logan este (indiscutabil) la aceasta ora cel mai profitabil model „low-cost” al lumii.

Cu toate acestea, liniile exterioare ale caroseriei noului Logan par sa se indeparteze putin de aerul clasic Renault. Daca in gama Renault francezii merg pe versiuni inalte ale blocurilor optice, la Logan blocurile optice simple au devenit ceva mai alungite, pastrandu-si inaltimea, capatand astfel o expresie mai degraba germana decat frantuzeasca.

Daca aruncam o privire mai atenta si la ornamentele cromate din fata si spate (mai ales cel din spate, de pe capacul portbagajului), simtim o oarecare apropiere stilistica de linia generatiei precedente Opel. Bineinteles, aici invocam o sugetie indusa de noul design Logan, nicidecum despre vreun furt intelectual. Cred ca acest mic detaliu „germanic” nu este intamplator. Sunt sigur ca acest mic „derapaj” stilistic este unul controlat, legenda germana fiind extrem de puternica in zona pe care Renault a botezat-o Euromed.

La interior, modificarile sunt mai putin evidente. Sunt tentat sa interpretez noile linii interioare ca pe un tratat de pace intre genunchi si partea de jos a bordului. Adevarul legat de acest detaliu va putea fi sustinut cu argumente serioase abia dupa drive-test.

Gama de motorizari este cea clasica. Nu avem nimic de comentat la acest capitol.

Un alt punct nou la interior sunt „ceasurile” de bord, preluate de la Clio, care dau o tusa interesanta perceptiei generale pentru cel care ocupa scaunul soferului. De aemenea, au fost redesenate si fetele interioare ale usilor.

Insa cea mai mare noutate adusa acestei versiuni imbunatatite Logan o reprezinta aparitia airbagurilor laterale. „Mare chestie, au luat scaunele de la Clio si le-au pus pe Logan…” – a fost una dintre remarcile auzite la fata locului. Corect, insa doar partial.

Corect, intrucat – intr-adevar – airbagurile laterale sunt incluse in spatarul scaunelor fata, iar „pernele detonante” isi gasesc astfel loc in habitaclu.

Incorect, deoarece detonarea airbagului se face la comanda data de un senzor extrem de precis, care – invariabil – se monteaza in caroserie, doar daca aceasta permite o astfel de insertie. Si pe vechiul Logan se puteau monta scaune de Clio, insa doar pe noul Logan ele si pot… detona.

In incheiere, nu ne mai ramane decat sa va promitem o abordare ceva mai consistenta a noului Logan dupa drive test. Este laudabil forcingul Dacia prin care a reusit sa treaca in doar o luna de zile de la 1 model, la 2 in gama (si-au dublat numarul de modele in gama, nu-i asa ?…) urmand sa atace cu incredere toamna 2008.

  19 comentarii despre “DACIA – restilizare Logan de efect”

  1. in primavara anului asta…prin martie..

  2. e zic ca sunt destul de scumpe la ce stie un logan,eu zic ca cel mai bun logan full option sa nu treaca de 10000 euro

  3. toti zic ea e masina romaneasca,multi care au cumparat logan la-u luta in leasing,dar pana la urma dacia e furata dupa un renault

  4. alin – Dacia ESTE un Renault. Scrie si pe ea. N-am inteles partea cu furatul… ๐Ÿ˜ฏ ๐Ÿ˜ฏ ๐Ÿ˜ฏ