iun. 072007
 

Motorizarile automobilelor au o perceptie aproximativa in randul publicului nespecializat, printre simpli utilizatori ai automobilului proprietate personala sau de firma. CDi, dCi, CRDi… Toate aceste abrevieri va sunt cu siguranta cunoscute, datorita atasarii lor la denumirile anumitor versiuni auto. In acest articol, vom „traduce” aceste abrevieri din „chinezeasca tehnica” in engleza, limba de origine a abrevierilor respective.

Desigur, va putem oferi detalii suplimentare in zona consacrata comentariilor.

Abrevieri dedicate motoarelor diesel:

CDI
CDT
CDTI
CRD
CRDi
CRDI
CTDi
D-4D
dCi
Di
DI-D
DDiS
DiTD
DTi
HDi
i-CTDi
 
JTD
TD
TD4
TDCi
TDi
TiD
VDi

Mercedes
Rover
Opel
Chrysler
Hyundai
Kia
Honda
Toyota
Renault
Nissan
Mitsubishi
Suzuki
Mazda
Opel
Groupe PSA
Honda
 
Groupe Fiat
//
Land Rover
Ford
Groupe VW
Saab
Nissan

Common rail Diesel Injection
Common rail Diesel Turbo
Common rail Diesel Turbo direct Injection
Common Rail Diesel
Common Rail Diesel direct injection
Common Rail Diesel direct Injection
Common rail Turbo Diesel direct injection
Diesel – 4 valve Direct injection
diesel Common rail à injection directe
Direct injection
Direct Injection Diesel
Direct Diesel Injection by Suzuki
Direct injection Turbo Diesel
Diesel Turbo Direct Injection
High pressure Diesel direct Injection
Intelligent Common rail Turbo Diesel
  direct injection
Jet Turbo Diesel
Turbo Diesel
Turbo Diesel 4 valve
Turbo Diesel Common rail direct Injection
Turbo Diesel direct Injection
Turbo direct Injection Diesel
Variable intake Diesel direct injection

Abrevieri dedicate motoarelor pe benzina:

CGI
FSI
GDI
HPi
HTP
JTS
MPI
Sci
TiVCT
VVC
VVT
VVT-i
VVTL-I

Mercedes
Groupe VW
Mitsubishi
Groupe PSA
Skoda
Groupe Fiat
Skoda
Ford
Ford
Rover
Suzuki
Toyota
Toyota

stratified Charged Gasoline Injection
Fuel Stratified Injection
Gasoline Direct Injection
High Pressure Petrol direct Injection
High Torque Performance
Jet Thrust Stoichiometric
Multi Port Injection
Smart Charge Injection
Twin Independent Variable Camshaft Timing
Variable Valve Control
Variable Volume and Temperature
Variable Valve Timing-Inteligent
Variable Valve Timing and Lift with Intelligence

Daca intalniti in denumirea motoarelor alte abrevieri decat cele listate aici, va rugam sa ni le comunicati pentru a completa acest articol.

COMPLETARI:

1. GTi nu reprezinta abrevierea vreunei tehnologii aplicate motorului. „i”-ul din coada a aparut odata cu „sistemul de injectie”. GT este o clasa auto, Gran Turismo, inventata de italieni pentru o piata a piticelor. Spuneti-i „Masina Mare”… GTi inseamna „Masina Mare Cu Motor pe Injectie”! Daca urmatoarea dvs intrebare este despre „Golf GTi”, atunci va rog sa ii luati de urechi pe nemti. Au luat GT-ul de la italieni… ๐Ÿ™‚

  45 comentarii despre “Abrevieri incluse in denumirea modelelor auto”

  1. Senosh, vroaim sa-ti spun ca DTI mai apare si la Renault, nu numai la Opel…
    Iar D de la Bmw inseamna doar diesel ?? TDS-ul ??

  2. stiu… si mpi apare la dacia… in principiu apar primii care au folosit abrevierile…

    cu D-ul de la BMW m-ai prins. caut si-ti zic ๐Ÿ˜‰

  3. Luciane, mi-ai mancat 2 ore din viata…

    La BMW D-ul are semnificatia „diesel” (ba chiar „turbo diesel”)indiferent de tehnologia diesel aplicata.

  4. Scuze Iuliane, dar tu ai vrut sa-ti comunicam… :))

  5. Iulian, poate ar fi mai bine, daca ai timp, chiar sa postezi undeva daca iti vine la indemana ce inseamna common rail, direct injection, cele mai frecvente…
    (just a thought :D)

  6. Cred ca ar fi niste explicatii prea ntehnice fata de asteptarile cititorilor.

    O sa scriu un articol despre injectie si evolutia sa de-a lungul timpului. In felul asta vom trece prin toate abrevierile.

  7. N-ar fi rau, nici macar eu care sunt pasionat de lumea auto nu stiu tot!

  8. SDI te rog daca il gasesti poate ne lamurim de unde vine! Ms anticipat

  9. Suction Diesel Injection – injectie directa aspirata natural (fara turbo).

  10. AMG nu reprezinta o abreviere legata de vreo tehnologie a motorului.

    AMG este o firma detinuta in acest moment in proportie de 50% de Mercedes, care echipeaza versiunile sportive ale marcii. Din 2008 AMG va fi detinuta total de Mercedes.

    Un Mercedes AMG este un Mercedes sportiv.

  11. Iuliane, aruncam o privire peste motorizarile Ford. Di – e un diesel fara turbo? Aspirat simplu?

  12. Va salut pe toti…
    Vad ca sunteti meseriashi, nu gluma…
    Poate ma lamureste si pe mine cineva???? ca decind cu noul LOGAN de 85CP am auzit ca avem si noi „dreptul „sa punem „i”-ul de la TDI cu culoarea rosie. Stie cineva ce are in plus „i”-ul rosu fata de cel de alta culoare??? Si ca tot veni vorba …dar „D”-ul rosu??? O fi ceva legat de nr de „cai”???

  13. dinu – da, injectie diesel fara turbo. Adica vechi.