La lansarea sa in Romania, s-a spus ca Nissan Qashqai este un competitor comun pentru VW Golf si SUV-uri mici gen Toyota RAV4. Nu sunt de acord. Nissan Qashqai este un crossover 100%, adica o clasa complet separata de cea a Golfului sau cea a lui RAV4. Singura competitie in care poate intra Qashqai este doar cea a crossoverelor de ultima generatie, iar cel mai apropiat de protretul robot ideal este Suzuki SX4.
Crossover-ele au fost inventate pentru a cuceri publicul american, mare iubitor de masini spatioase. Surpriza cea mare o constituie succesul lor in Europa, unde uzinele producatoare de corssovere sunt depasite de valul de cereri. Tara noastra inca este considerata piata cu absorbtie mica si, de aceea, batalia „cross” la noi va incepe abia cand se vor produce suficiente masini, cel mai probabil in 2008. Acesta e trendul si – prin urmare – va prezentam un studiu comparativ intre Nissan Qashqai si Suzuki SX4. Ambele tractiune 4×2.
Qashqai este construit pe platforma „C” a Aliantei, cea pe care este construit si Megane 2, fapt care justrifica greutatea cu 200 kg mai mare fata de SX4. SX4 este ridicat pe o platforma de clasa „B” (cea de Swift), extinsa. Asadar, ar fi de asteptat sa avem un Qashqai mare si un SX4 mic, insa lucrurile nu stau chiar asa. Haideti sa privim fotografiile.
SX4 este mai mic, insa strict in sensul de „mai scurt” (cu 21 cm), aceasta diferenta fiind imediat vizibila la profunzimea portbagajului. Plusul de 3 cm la latime si cel de 5 cm la inaltime nu sunt sesizabile la interior ca avantaj pentru Qashqai.
Si la Qashqai si la SX4, bancheta spate are doar 2 locuri REALE pentru adulti sau 3 locuri pentru copii. Inghesuiti – este adevarat – incap chiar si 3 adulti pe bancheta spate, insa in aceasta „configuratie” nu incurajam pe nimeni sa parcurga distante interurbane. 3 copii (sau persoane cu proportii mai mici) stau foarte confortabil pe bancheta spate in cazul calatoriilor lungi, fiind existente 3 centuri de siguranta. In cazul adultilor, pe locurile din spate persoanele mai inalte de 1,80 m pot lovi tavanul cu capul in cazul vreunui hop mai mare. Observatie valabila in cazul ambelor masini.
Lucrurile se schimba total la scaunele fata. Confortul pentru locurile din fata este senzational, la volan putandu-se aseza chiar si un urias de 2 metri, in ambele modele.
Dotarile si rasfaturile interioare difera de la versiune la versiune, SX4 fiind semnificativ mai bine echipat decat Qashqai la pret egal. Varietatea versiunilor celor doua modele este imposibil de prins intr-o comparatie directa. „Calcand” intentionat in capcana gadgeturilor si aruncand un ochi in zona echiparilor superioare, putem preciza ca – spre diferenta de SX4 – pe Qashqai puteti gasi aer conditionat automat bi-zona, oglinzi pliabile electric sau torpedou racit. Pe de alta parte, daca Nissan Qashqai abia incepe se existe de la 19.000 euro, pe un Suzuki SX4 la 15.000 euro aveti deja aer conditionat automat si comenzi audio pe volan. Si toate acestea la o calitate egala a finisajelor (adica una medie).
Daca punem masinile in miscare, vom simti rapid cateva diferente:
Avantaj Qashqai – motorizari cu putere specifica mai mare. Un litru de cilindree Qashqai este mai putenic decat un litru de cilindree SX4. Acest avantaj se simte in cazul unei depasiri la viteze mari, Qashqai putand sa creasca viteza de la 120km/h la 160km/h mai rapid decat SX4.
Avantaj SX4 – cutia de viteze. Datorita cutiei (cu miros italian…) SX4 este mai sprinten decat Qashqai, chiar daca Nissan-ul e mai puternic. Plecand de pe loc, SX4 cu motorizarea de 1,5 litri benzina atinge 100 km/h in 11 secunde, in timp ce lui Qashqai ii trebuie 12 secunde, cu motorizarea de 1,6 litri si 16 cai in plus.
Dezavantaje Qashqai
– zgomot mai mare la turatii mari (problema clasica preluata de la SUV-urile Nissan), iar radio-CD-ul nu controleaza automat volumul muzicii pentru a acoperi cresterea zgomotului de fond.
– balans mare la viteze de peste 60 Km/h in momentul virajelor. Chiar si cele mici, de trecere de pe o banda pe alta (sesizabil fara ESP, cu ambreiaj calcat).
– servodirectie greoaie la viteze mici si prea usor manevrabila la viteze mari;
– un usor zdranganit al hayonului, care apare sporadic pe drumuri denivelate.
Dezavantaje SX4
– stalpul fata gen „Picasso” (lat, cu triunghi vitrat) creaza uneori probleme pentru vizibilitatea in anumite viraje;
– display-ul informational nu calculeaza distanta ramasa de rulat pana la epuizarea combustibilului.
Inaltimea fata de sol a sezutului scaunelor fata (caracteristica importanta la crossovere) este identica la ambele modele, aproximativ 90 cm. Qashqai si SX4 ofera senzitii aproximativ egale de confort. Cei 5 cm cu care Qashqai este mai inalt decat SX4, nu se sesizeaza la interior. Nu contrazicem legile matematicii, fiind vorba doar de confortul superior si pozitionarea ingenioasa a scaunelor de la SX4.
Suzuki SX4 reuseste mai bine sa intoarca privirile dupa el decat Nissan Qashqai. Desenul frontal are personalitate datorita blocurilor optice „incruntate”, mai reusite decat cele de la modelele Peugeot-Citroen. Preturile Qashqai pornesc de la 18800 euro (toate taxele incluse), in timp ce SX4 poate fi achizitionat de la 14500 euro (tti) intr-o configuratie decenta (aer automat, audio pe volan, etc.).
Qashqai a fost lansat ca simbol al transportului urban, iar aceasta alegere are deplina acoperire. Consumul in trafic „bara la bara” al Qashqai este mai bun cu aproape 1 l/100 km, fata de SX4. Fara manevre bruste, condus cu blandete, SX4 are un consum urban (la inghesuiala) de aproximativ 10,5 l/100km. Daca ii testati sprinturile intre doua semafoare, consumul poate sari chiar la 12 litri (cu AC pornit). In aceleasi conditii, consumul lui Qashqai in oras la inghesuiala se situeaza intre 9,5 si 11 l/100km. Aceasta este o performanta notabila, in conditiile in care cilindreea lui SX4 este cu 0,1 litri mai mica.
De gustibus non disputandum. Marca Suzuki este mai cunoscuta pentru motociclete decat pentru crossovere. Poate ca asa se justifica diferenta de pret fata de Nissan, mai cunoscut pentru SUV-urile sale. Daca nu aveti slabiciuni pentru vreuna din sigle, puteti alege linistit oricare dintre modele. Poate, un mic avantaj pentru SX4, insa e foarte posibil sa fie vorba deja de subiectivismul redactiei…
Acest articol primeste anumite completari in „Nissan Qashqai – record istoric la Euro NCAP”, un articol mai recent.
nou 😉
SX4 po-lubomu rulit !!!
Hello Nchambich! Hello Russia!
Gasesc articolul putin tenedentios..este evidenta aplecarea autorului catre suzuki..
N se vb nimic despre optiunea 4×4 si de motorul 2.0 dCi al Qashqai…
Nu se spune nimic nici de ‘ingramadeala’ la cumpararea nissanului..programarile ajungand deja la 7..8 luni
ori sti si cumparatorii cite ceva…
En fin…sa dam cesarului ce-i al lui..nissanul e infinit mai tare pe piatza suv..de cat susuqi
Mishu – nu sunt scriitoras de curte, daca asta iti era banuiala si sugestia. Tot ce scrie in articol a fost determinat pe sosea si nu am repovestit ce am auzit pe la vreun sprit… 🙂
Tu te-ai dat cu ele??? Nu am scris de 4×4 pntru ca AMBELE modele sunt de ORAS. Pot fi echipate 4×4, dar nu sunt cataratori buni.
In ce priveste lista de asteptare pentru Qashqai, te asigur e bullshit de marketing de la ei. La lansare, Nissan Romania a spus ca are un STOC de 200 (!) de unitati… Unde sunt? De ce nu sunt pe starda? Am vazut un singur QASHQAI albastru metalizat care se ducea spre Dr.Taberei… dar Nissan zice ca are in stoc… Care e bataia de care spuneai?
In schimb, fabrica ungureasca din Estergom NU FACE FATA CU SX4 de 1 an de zile. Cu toate ca SX4 se produce din 2006, Romania NU A AVUT COTA in 2007 si se pare ca vor aparea primele masini abia in 2008 (inclusiv „geamanul” Sedici).
Ca sa fiu bine inteles: -Qashqai este o masina foarte buna, dar un pic cam scumpa pentru ce ofera… Daca ar fi fost cu doar 2000-2500 peste SX4, sunt sigur ca ai fi scris ca sunt tendentios invers 🙂
Amicalment votre – multumesc ca ai citit articolul si ca mi-ai scris!! 🙂
Salut
in ceea ce priveste articolul nu-mi plac pozele pe care le-ati prezentat. Au iesit rau de tot !
Cat priveste masinile, articolul cred ca e corect: SX4 arata mult mai bine decat cashcai, iar pretul e totusi un aspect important …
Chip up da gud uarc !
Profetule, ai dreptate. Pozele sunt naspa (fara discutie), insa trebuia sa apara jocul proportiilor din fata-spate-lateral…
Pe viitor poate apelam la un fotograf de meserie 🙁
Am fost saptamana trecuta la Nissan pentru a ma interesa de Quashqai. La o comanda ferma cu plata unui avans de 10% in aceasta saptamana, livrarea masinii se face in luna februarie 2008. PE stoc nu mai au nimic, fiind date toate masinile. Masinile sunt facute in Uk.
Salut Dragosg – am priceput fina ta aluzie 😀
Probabil ca multlaudatul stoc de 200 de masini fie a fost o fictiune de stimulat cererea, fie s-au vandut numai in provincie. Eu am vazut UNUL SINGUR in Bucuresti, pe bune, albastru metalizat, mergea spre Dr.Taberei.
Nici SX4 n-am vazut, dar despre el stiam sigur ca va fi disponibil la orizontul lui 2008.
Bafta, e o masina super! Sa o stapanesti sanatos!
M-am urcat in amandoua, in schimb nu am facut un test drive cu niciuna dintre ele. La primul contact d.p meu d.v Nissan Qashqai este indiscutabil mai atragatoare, mai bine finisata cu materiale de caliate mai buna. Asadar am si comandat-o dar din pacate termenul de livrare este adevarat de 6 luni. Lucrul care ma sperie cel mai tare si pe care l-am aflat din articolul dvs. dupa ce am comandat-o este ca platforma pe care este construit este cea de Megane. Am Megane 2 de 4 ani si am jurat sa nu mai cumpar Renault ( mai ales facut in Turcia ).
In ceea ce priveste SX4 mi se pare corecta descrierea dar per ansamblu in niciun caz nu pare sa fie superioara Qashqai-ului…
Cu respect.
Vio – asa cum o arata si clasa de pret (dimensiuni, etc), SX4 este sub Qashqai. La data scrierii articolului nu aparuse raportul NCAP cu cele 5 stele Qashqai – deci diferenta de pret este justificata (SX4 are doar 4 stele).
In ce priveste „emotiile Renault” despre care vorbeai, nu cred ca trebuie sa le astepti la trenul de rulare, ci mai degraba la motorizarile Renault, mai putin rulate pe acest tip de caroserie. In acest plan – eu unul – merg pe mana Suzuki cu okii inchisi. Mai ales daca intra in discutie cumva vreun 4×4 8)
Dar – recunosc – e un punct de vedere subiectiv. Il expun, nu-l impun… 😀
am platit pe 16 mai 2007 avans la qashqai 1,6 benzina tekna si intradevar inca mai am de asteptat cel putin trei saptamani masina ,am primit informatii de la dealer-ul din galati ca este pe tren spre romania , am condus-o in test drive ,am bagat-o prin pante imposibil de descris,va spun sincer totul a fost ok ,intradevar cu exceptia pretului de 20.050 ddp care este un pic cam mare…
Cunosc fenomenul 😀 e o febra speciala asteptarea noii masini… Suntem langa tineee!
Pot sa spun ca am in „familie” (locuiesc cu prietena mea) un SX4 GLX AC (4×2) cumparat din piata (SH), adus din HU, fabricat in Aug 2007. Este o masina superba, desi am avut oarece reticente la inceput. Sta bine pe drum, daca stii cum sa o calci, e mai sprintena decit multe altele din trafic, chiar mai mari decit ea.
E mai spatioasa decit pare din afara, ai vizibilitate superba prin faptul ca esti mai sus decit media celorlate masini, e sprintena pt cei 99CP cit ii are… Ar fi poate unele comentarii (mai degraba circoteli) la capitolul unele finisaje interioare, dar deh… fiecare cu parerea lui. Fata de un Qashqai, ar fi fost preferat, numai si numai dpdv al pretului.
Una peste alta, o masina placuta, atit la vedere cit si la condus. Ca sa nu mai vorbim ca e si deosebita. Nu am prea vazut prin trafic.
Just my two cents on this…
Doar o corectura Alin – la ce piata SH te referi? Suntem in septembrie 2007, iar masina e din August 2007… Nu prea se potriveste cu definitia SH.
In rest, welcome to SX4 land !
Piata de masini second-hand din Cluj. Stiu ca suna aiurea 🙂
Am gasit masina in piata, linga multe alte masini cu adevarat SH, desi tehnic vorbind, masina e noua.
Prima inmatriculare a masinii a fost in 17.07.2007, in Ungaria, prima inmatriculare in RO a fost in 17.08.2007 si noi am cumparat-o simbata, 01.09.2007.
Mot-a-mot luat, masina e la mina a doua, desi tehnic vorbind e noua. Are abia 2600km.
V-am bagat in ceata, asa-i ? 🙂
Tocmai mi-am comandat un SX4 full de 1,6 4X4 benzina.
Din ce am vazut la mashinuta pare ok sper sa nu ma dezamageasca.
Spun asta pentru ca acum am un Clio 3 1,6 care rupe asfaltul.
E deplasata comparatia intre sx4 si clio3 – sunt lumi diferite.
sx4 este mult peste…
Cam cat dureaza livrarea efectiva a unui SX 4 de la momentul iesirii din fabricatie?
Catalin, cred ca asta e o informatie pe care o poti lua numai de la dealer…
Emil, sa spui cateva impresii despre masina comandata, daca a venit.
EU am facut sambata drive test si sincer ma bate gandul sa o comand. Astept SIAB-ul sa vad daca vor veni si cu o oferta in conditiile in care se pare ca termenul de livrare a crescut (comanda octombrie, livrare mai). Eu oricum nu ma grabesc.
Dragosg – fii sigur ca Emil dupa ce ii vine masina va lua la rand toate forumurile sa impartaseasca febra masinii noi… 😀 😀 😀 Nu ma indoiesc.
In primul rand nu s-a precizat in articol k Nissanul QASHQAI este cea mai sigura masina din lume dupa testul de siguranta Euro NCAP.
Cat despre achizitionare unui QASHQAI trebuie sa astepti intre 6 luni si 1 an, asta o spun nu k asa am auzit, ci pt k stau la coada sa-mi iau, abia de la 1 ian 2008 au spus k vor mai deschide o linie de productie.
Adrian – te referi la un articol scris in 14 mai. Nu-i corect sa il comentezi in contextul lui 20 septembrie…
Cat despre cele 5 stele Qashqai te rog sa citesti articolul APARUT MAI TARZIU (pe 23 mai) „Nissan Qashqai – record istoric la Euro NCAP” 8)
In clz, voi ce mi-ati recomanda sa cumpar: SX4 sau Qashqai? As inclina spre Nissan,dar totusi SX4 e cu vreo 3000 euro mai ieftina.
Vali – raspunsul la astfel de intrebari nu-l gasesti pe net, ci in showroom.
DRIVE TEST !!!

Mda, iti dai seama ca exact la chestia asta ma gandisem si eu. Dar eu sunt din Brasov si nu cred ca este vre-un showroom Suzuki aici. + ca testdrive cu qashqai mai greu in conditiile in care dureaza 6 luni sa vina masina.
IN CONCLUZIE: Vreau sa vad un SX4, macar sa ma sui in el. UNDE IL GASESC ???
Vali, nu stiu sa-ti zic nimic de Suzuki in Brasov. Cat despre drive-test Qashqai ce are drive-testul cu cele 6 luni de asteptare la livrare?? masinile de drive test se afla in parmanenta la showroom – nu trebuie sa astepti.
as dori si eu un raspuns:|…..Nissan Qashqai pe 1.6l este 4xd???? pt k la unele motorizari scrie „pwd 2” sau „All_mode” ce inseamna???? Cu respect 4 all! ! ! !:D
scz…”2WD”…
dAV!d – genul de masini Qashqai sau SX4 sunt niste creaturi numite crossover, adica „soi incrucisat”, fiind plasate exact pe granita dintre SUV-uri si turisme. Tractiunea este de turism – tractiune fata la amandoua – platforma permitand si tractiune 4×4. Default este 4×2…
Daca la 4wd si 2wd intelesul este imediat, „All mode” este un echipament specific Nissan, un fel de „esp” al tractiunii integrale, care controleaza tractiunea in curbe si in pante.
da multumesc mult da ce inseamna 2WD…adica este mai este 4×4 sau inseamna doar ku tractiune pe fatza???
wd vine de la „wheeel drive”. 2wd inseamna 2 roti tractoare, 4wd inseamnatractiune integrala. La Qashqai 2wd este tractiune fata.
Salut,
Mi-au spus si mie in Timisoara sa astept 11 luni asa ca m-am enervat si mi l-am luat din Ungaria banii jos. Asa ca intr-o saptamana l-am adus si maine sper sa-mi vina numerele permanente. Apropos pretul a fost mult, mult mai bun la unguri.De vreti detalii. sunati-ma la 0747 352232.
dragos2,
ce echipare ai luat? este diferenta de pret intre Ro si Hu?
In HU preturile sunt mai ieftine la benzinare cu 4000-5000 euro, La motorina cu vreo 1000 doar.
De ex qasqhai 2 litri 2wd tekna este 15240 euro fara tva. La noi este 19000 si ceva + tva.
Al meu un tekna 4wd, benzina 2L a fost 17000 plus tva mi-a iesit 20230. La noi ACEASI masina este 25000 si ceva tva inclus!!!!!!!!!!!!!!!
Nu mai fiti fraieri sa cumparati din Romania toate masinile noi. Nu este cel mai ieftin la noi. Verificati diversele tari, sunati la cate un dealer- majoritatea vb engleza- si veti vedea preturi miraculos de ieftine comparat cu noi. Am nr dealerului din Hu daca vreti.
Putine qashqaiuri mai are deci grabiti-va. Apropos, masina este mortala, eu sunt inebunit dupa ea. Dar o sa ma duc sa testez si sx4-ul ca sa vad daca e „mai bun”.
dragos2, pentru a nu devia de la subiect, poti sa-mi dai pe pm (dragosg@yahoo.com) mai multe amanunte de achizitia din Ungaria?
Multumesc
am si eu o intrebare….taxele vamale cat te au costat???Garantia este valabila si in Romania???
pachetele optionale sunt la fel ca in romania???
am auzit ca qashqaiul ar avea probleme la cutia de viteze si ca nar avea stabilitate la viteze mai mari.
imi place foarte mult nissan qashqai,dar termenul de livrare este foarte mare, in 7 luni as face 2 revizii
.
Personal n-am auzit nimic despre vreo problema la cutia de viteze la Qashqai.
Ref la stabilitatea la viteze mari, constatarea este corecta, insa trebuie sa avem in vedere la ce masina ne referim. La criteriul „stabilitate la viteze mari” un crossover se aseamana mai degraba cu un SUV decat cu o masina joasa. Qashqai are centrul de greutate mult mai sus decat la un sedan clasic.
Ref la comentariul de mai sus – COMPLETARE IMPORTANTA PENTRU SOFERII AMATORI – daca va luati masina inalta (crossover sau SUV), inainte de orice altceva, trebuie sa descoperiti comportamentul masinii fara ESP. Decuplati-l si „ascultati” ce va „spune” masina la anumite viteze (nu neaparat mari).
Cu ESP cuplat masina „tace” si nu o veti cunoaste, fiind posibil sa supralicitati senzatia de stabilitate oferita de asistenta electronica.
Nu sunt o impatimita a masinilor, nu iau reviste auto si nici nu urmaresc saptamanal emisiunile tv. Imi plac masinile, pot fi frumoase, interesante, atragatoare. O masina iti poate schimba impresia despre un om sau iti poate chiar schimba drumul in viata. Dar totusi pana acum ceva timp am fost de parere ca o masina trebuie sa fie acolo atunci cand ai nevoie de ea, sa te „care” dintr-un loc in altul in siguranta. Acestea erau gandurile mele pana nu demult pentru ca acum m-am indragostit nebuneste de Qashqai, acum urmaresc emisiunile tv, citesc articole despre EL in reviste, ba uite ca mai intru si pe blog-uri si forumuri. Carcoteli vor exista multe, ca e prea scumpa, chiar e, ca are motorizare diesel de logan, ca nu mai stiu eu ce. dar mai conteaza??? Voi ce cautati pe pagina asta, ce va impins?? pe mine una m-a fascinat superbitatea asta de masina. Va invidiez daca o aveti sau ca vi-o permiteti, dar bucurati-va de ea, zic eu ca merita!!!
Monik,
M-a incantat punctul tau de vedere. Sunt cu totul si cu totul de acord, masina este sa te care dintr-un loc in altul, in siguranta si confort. Sigur ca daca se poate sa fie si atragatoare este si mai bine, daca reusestesa-ti si placa. Cat priveste carcotelile privind motoarele Renault eu cred ca nu-si au locul, motoarele sunt bune si economice. Sunt de acord cu carcoteli la adresa Renault privind mecanica, pretul pieselor de schimb si orice altceva decat motoare. Ar fi bine daca contributia Renault la QQ s-ar opri la motoare, mecanica si tot restul venind de la Nissan. In incheiere imi place QQ pentru ceea ce este criticat si anume ca este o masina de oras cu posibilitatea de a merge si pe drumuri grele. Cred ca este un concept care mi se potriveste.
Nu stiu de unde d-zeu veniti cu zvonuri cum ca Qashqai-ul qr qvea probleme la cutie sau nu este stabil!!!!!!!! ???
Masina este inca foarte rara pe sosele asa ca ma indoiesc ca aceste”probleme ”sunt reale. Fratilor, ! masinile japoneze nu au probleme. Asta este adevarul si puteti verifica pe net. Qashqaiul nu are stabilitat? Pai nu are ca un ferrari ca doar garda la sol e mai sus si hey-este un crossover! Ia sa vedem; cind d-zeu a scos Nissan-ul o masina cu probleme in ultimul timp?? Au prea mare experienta -nu degeaba domina piata americana alaturi de Honda si Toyota. Si inca un lucru-mai, mai, la cate probleme are este cel mai vandut crossover in Europa si enlezii trudesc la greu sa faca fata comenzilor! Noroc
dAV!d
Ce taxe vamale???? Am platit doar taxe de prima inmatriculare 18 500 000 si ceva bani ptr numere desigur.
Pachetele sunt in Ungaria ca si in Romania dar seriozitatea e mai mare. Apropos, cind am ridicat masina mi-au dat o sticla de sampanie marca Nissan, sapca, tricou, breloc Nissan, covoare ptr masina, trusa medicalasi triunghiurile aferente plina de optiuni de schimb. La romani te incaseaza ptr aceste lucruri, tzaranii naibii ca suntem!!!
dragos 2 – Qashqai e o masina inalta. E normal sa se incline in curbe mai mult ca un Ferrari 😀 Asta nu e un defect.
dragos2, nu stiu cine esti si ce urmaresti, ceea ce nu inteleg eu este :de ce dezinformezi?sunt proprietar de Qashqai cumparat din Romania cu 18.990 Euro 1,6 visia.intradevar in ungaria e 18.200, dar in nici un caz cu 4.000 – 5.000 euro asa cum fabulezi tu.si in Romania sa sti ca am primit, fara sa platesc : covoare, trusa sanitara, triunghi, stingator, in loc de sampanie o alarma.si daca romanii sunt tarani, probabil ca tu nu esti roman sau ca ar trebui sa te muti in Ungaria.la toti ne place in afara tarii, dar in momentul in care spunem ce bine e la altii, aruncam tigara pe jos.nu-i asa ca si tu faci la fel dragos???
Draga zburatorule,
De ce nu zbori tu pana la Nissan in Szeged si te vei convinge de spusele mele. Nu stiu preturi din toata Ungaria dar iata ce am platit eu si ce stiu: Atentie!
-am un qashqai tekna 4wd 2l 140 cp- in Ro este aprox 20500 plus tva. EU AM PLATIT 16 500! Doresti o copie a facturii???
Inca un pret: tekna, 2wd 2l este la 15300 in Hu iar la noi 19000si ceva plus tva!
De ce vorbesti daca nu stii?
Numai modelele diesel in Hu sunt doar cu vreo mie mai ieftine, benzinarele mult mai mult.
Zburatorule m-am ambitionat si am verificat niste preturi la Nissan Szeged pt tine si iata ce au:
Nisaan qashqai tekna (nu Visia), culoare cafe late este 3798500 forinti adica in jur de 15200 euro.Oricum e bine ca esti patriot, dar nu e rau sa mai asculti si la altii. Doresti telefonul din szeged? 0036-62559520 Noroc
Ps. partial ai dreptate. modelele variaza ca preturi cu intre 900-4000 euro mai putin decat RO. Nu toate sunt cu 4000 mai ieftin. Al meu a fost.
Nu-l certa f. tare pe zburator.
Pontul tau e f.f. foarte tare, doar daca iei pe firma, fara tva unguresc. Banuiesc ca tu asa ai procedat.
Preturile in forinti sunt fara tva (25% la unguri). Gresesc?
Oameni buni,
ce d-zeu vorbesc ungureste cumva sau cum nu intelegeti???
Mai repet odata ca vad ca nu sunt inteles. DECI. in afurisita de Ungarie preturile cu sau fara tva sunt mai mici decat in Ro cu intre 800-4000 euro-DEPINZANT DE MODEL. Deci cind il aduci in tara, iesi cu ATAT MAI IEFTIN!
Imi pare rau ca v-am dat pontul. Luati masina de unde vreti. Succes!
Daca iei masina de la unguri si o aduci in Ro, nu se plateste tva-ul unguresc. Doar la noi platest tva daca o iei pe PF.
Ex tekna, 2l 140cp este 15200 la unguri plus tva romanesc egal 18088 .
La romani aceeasi masina e vreo 19200 plus tva egal 22848 euro. Nu vedeti nici o diferenta? Heloooooo, qashqaiul meu este 20500 fara tva eu am dat doar 16500. Da este pe firma. Daca nu-l luam pe firma plateam tva deci 19635 comparat cu 25300 in Ro.
Chiar sunt asa de greu de inteles???
Om bun, ceea ce spui este greu de crezut, nu greu de inteles. 🙄 Acum ca ne-ai dat atatea cifre detaliate, este exclus sa mai fie vb de vreo confuzie…
E foarte tare faza. Sa-ti iei QQ la pret de SX4. Super.
Romani treceti Tisaaaaa!!
Pai ce spune biblia-sa crezi,nu? Cine nu crede, nu se capatuieste( salveaza). Apropos stiti de ce oltenii se ingroapa in picioare? ha?
Ca sa fie primii la inviere!
M-ai inebunit cu qashqaiul vostru. Sper ca v-am convins acum. Cheers!
dragos2, te suspectez ca esti promoter pe la vreo firma de turism ungureasca. vrei sa ne trimiti in pelerinaj la Szeged…

este simplu.intrati pe nissan.hu si o sa vedeti care sunt preturile la QQ.Comparabile cu cele din Ro.Probabil ca sunt firme care le vand mai ieftin, nu-mi explic cum.probabil sunt second.alta explicatie nu vad.
zburatorule, daca omul si-a luat QQ de acolo… Nu mai putem spune nimic.
De fapt, ar putea exista o explicatie plauzibila. Exista in UE o poveste interesanta despre masini noi sub pretul pietei:
– o firma de rent-a-car are nevoie de 600 de masini.
– cumpara de la fabrica si nu poate obtine un pret bun decat pt 1000 de masini cumparate.
– rent-a-car cumpara 1000 de masini, isi opreste 600 si revinde rapid la pret mic (sub piata, fara profit, dar nu in pierdere) celelalte 400 de masini, de obicei in Est.
Poate ca vanzatorul din Szeged este pe o astfel de filiera… Am un amic care a descoperit combinatia si a prins un lot de „New SH”, masini max 2000km („zero km” aduse pe roti din Vest) si 6 luni vechime 😀 A facut super afacere in Romania cu niste VW!
asta spun si eu.adica exista o smecherie undeva.nu spun ca nu cred ce zice dragos.de altfel mi se par niste explicatii foarte pertinente.ma deranjase doar atitudinea asta de „romani prosti”
Oricum, eu prefer SX4… Toate drumurile duc la unguri
😀
Se pare ca uiti de la mana pan’ la gura prietene. Unde vezi tu ca am folosit termenul de romani prosti? Daca toate le rastalmacesti asa e vai de lume. Am spus ca suntem tarani si asta este un termen figurativ referitor la nivelul scazut al calittatii servicilor in RO. Asta o stie toata lumea. Sa-ti mai spun ca am vrut sa iau doua Renault-uri acu vreo 2 ani si nu au vrut sa negocieze nimic, nici macar un covoras?? Cam la fel e si acum. (vezi de ce turismul e la pamant…)
Apoi-chestia cu preturile; exista concesionari si apoi dealeri. Concesionarul cumpara de la fabrica si dealer-ul de la concesionar. Cel de la Szeged e concesionar.
Si zburacel, daca te superi asa tare pt orice fleac, ma intreb ce faci cind iti bubuie cineva (din greseala) qasqai-ul cel nou? Doamne feri!
(banuiesc) dragos2 – cred ca supralicitezi cu minunea de la Szeget. Pretul senzational la care ai cumparat tu masina poate avea doar 2 explicatii:
– fie au gresit oamenii factura 😀
– fie concesionarul maghiar a facut o combinatie in afara retelei.
SUB NICI O FORMA pretul bun nu se justifica prin faptul ca ungurii sunt corecti, iar restul sunt lacomi…
E foarte adevarat, noi avem servicii auto (si neauto) de 2 bani. Dar asta nu are nici o legatura cu… miracolul de la Szeget.
😯 😯 😯
In lantul de distributie, concesionar sau dealer inseamna acelasi lucru, diferentele de nuanta fiind doar in plan juridic (nu si comercial).
1. nu sunt prieten cu tine si nici nu imi doresc asta 2. as vrea sa stiu ce servicii oferi tu in ceea ce faci.sunt sigur ca nu extraordinare, dar pretentii ai.
3. nu ma intereseaza ce nu ai primit de la Renault, vorbim de Nissan si iti spun ca eu am primit, desi nu am cerut, pentru ca mi se pare penibil sa „negociez, adica sa ma tiganesc”pentru un set de presuri
4. concesionarul este un intermediar intre importator si client.adica mergi la el vezi masina stabilesti modelul, iar de platit o platesti catre importator(asa am facut eu).la un anumit interval de timp importatorul returneaza un comision concesionarului pentru masinile vandute.dealerul CUMPARA mai multe masini de la importator la un pret mai bun, isi pune un adaos de x%, din care poate negocia cu clientul si vinde masina direct catre client.problema e ca, concesionarul apartine importatorului, iar dealerul are practic propria lui afacere si de aceea importatorul ii vinde foarte rar masini pentru ca astfel isi „omoara” concesionarul.
5. si apropo de bubuit iti spun sigur ca daca le bubuim amandoi in acelasi timp, poate chiar unul de altul,eu voi avea primul masina reparata , iar tu vei astepta, pentru ca eu cumparand de la concesionar voi avea prioritate fata de tine, asta daca nu cumva iti convine sa faci nenumarate drumuri la Szeged.
si apropo masinile vandute de catre importator unui dealer oarecare, de obicei au probleme, sunt mai vechi de un an(nu e cazul la QQ), au fost lovite pe transport, adica rebuturi, dealerul le ia, le repara, si le vinde de noi unora ca tine care se bat cu pumnul in piept ce afacere buna au facut ei.cumparand de la concesionar, adica de la importator poti avea certitudinea ca nu iei o masina NOUA, PROASPAT REPARATA.eu in locul tau, mi-as verifica masinuta, pentru ca poate fi deja BUBUITA :).
zburatorule – DIN PACATE ai dreptate. Nissan (dar si concesionarii altor marci din Romania) se prevalazea de o lege anacronica a garantiei, care este in contradictiei cu legislatia europeana.
Comisia Europeana a reglementat (BER) piata auto din UE, noile prevederi fiind obligatorii in UE din 2004. Pt noi din 2007…
Astfel, clientul isi poate cumpara masina cu pretul cel mai bun din UE, si isi poate face servisarea (inclusiv garantie) unde doreste.
Un astfel de cadru creste concurenta, iar cei 24 de importatori nu si-o doresc. Intradevar sunt probeleme mari la noi cu garantiile masinilor NOI luate de afara, insa asa ceva este ilegal.
Toata problema va disparea dupa primele amenzi UE. VW si-a luat deja o amenda in Germania. 😀
iulian, nu vorbeam de garantie.concesionarul este obligat sa-ti repare masina indiferent de unde ai luat-o.Germania, Ungaria, etc.spuneam doar ca este normal ca cel care a cumparat masina de la el sa aiba prioritate.iar „bubuiturile” nu fac obiectul garantiei
zburatorule – nu am comentat raspunsul tau, ci pornind de la el am facut cateva precizari importante legate de legislatia europeana incalcata inclusiv de vestici.
Dar ca sa fac totusi un comentariu…

Nu sunt de acord cu ce zici in legatura cu „masinile bubuite si date dealerior mai putin importanti”. Daca mai exista astfel de gainarii in UE, se fac SIGUR fara stiinta producatorului sau importatorului (indiferent de marca). Producatorul si importatorul nu au nici un interes sa pacaleasca dealerul, intrucat masinile eventual bubuite sunt asigurate. Ei nu pierd nimic si prin urmare le pot vinde ca SH cu acelasi profit.
Cred ca Dragos2 si-a cumparat masina dintr-un stoc „SH almost new”, ceea ce inseamna masina absolut noua si absolut intreaga, dar cu data de productie mai veche de 6 luni. Pur si simplu cred ca a avut un MARE noroc, pe care el il considera regula.
Nu,nu, importatorul le vinde, dar nu in ideea ca ele sa fie vandute ca masini noi ci SH.Ce ii spune dealerul clientului e o poveste pe care importatorul nu are de unde sa o mai stie.Si atentie, acesti dealeri sau handleri cum li se mai spune nu fac parte din reteaua Nissan.Ei de obicei vand mai multe marci.Importatorul de obicei nu are un service propriu ca sa le poata repara.service au doar concesionarii.Tocmai de aceea importatorul nu da aceste masini(lovite) concesionarilor.pentru ca acestia sa nu le repare si sa le vanda de noi(asta s-ar intampla).Prefera sa le vanda acestor handleri, la preturi mult mai mici decat vaolarea lor de piata, DAR PENTRU A FI VANDUTE ULTERIOR SH.Eu la Dragos, desi are un ton foarte agresiv si arogant ii doresc ca masina lui sa nu faca parte din aceste loturi.
aha, am inteles. si eu sunt sigur 99% ca masina lui dragos2 e absolut ok.
Zburatorule, poti sa-mi spui de la ce dealer Nissan ai luat masina, eventual un contact? Eu am contactat un delear care sincer nici nu a vrut sa auda de alarma gratuita ca nu mai zic de amaratele alea de presuri. Nu stau eu in „cadoul” lor insa atitudinea m-a deranjat.
As ateage atentia ca plata facturii pentru masina cumparata in Ro nu se face la cursul BNR ci la cursul BNR+0.5% :(. Din pacate asta mi-a stricat putin bugetul mai ales cu cresterea asat aa euro.
Zburacel, incepi sa ma plictisesti. Bine asa o fi-masina mea e veche si bubuita iar tu ai platit pretul corect la qasqai. Asa sa fie. Fiecare cu ciubucul lui. Hai-va doresc succes la toti. La revedere.
Inaca un comentariu-ULTIMUL!
Zilele trecut , ziarele de tiraj raportau faptul ca in Bulgaria bunurile electronice sunt cu 40% mai ieftine decat in Ro. Or fi si ele second hand-probabil…
Masina mea nu ESTE SINGURA la pret bun la SZEGED. Toate celalalte sunt la pret mai bun ca in Ro. TOATE!!!!!!!!!!
Credeti ca Nissan s-ar incurca cu SH vandut la pret de nou? Si apoi nu exista Qashqai secand hand !
Zburatorul incearca sa se consoleze cu faptul ca a platit mai mult decat in HU, de aceea vine cu motive si ‘explicatii” gen Qahqai SH.
DRAGOS2 – reteaua Nissan e una, Metro e alta. Preturile Nissan sunt impuse din retea (cu mici variatii din cauza transportului si taxelor), iar dealerul traieste din marja oferita de Nissan. La Metro sistemul este complet diferit, magazinul fiind cel care impune preturile…
Este absurd sa te superi, doar pentru ca cineva te contrazice. Din asta ies la suprafata multe faze misto, cum este si faza ta cu QQ-ul ieftin de la unguri.
Am scris in timp ce scriai si tu, nu am vazut ultimul post. Eu am inteles f exact ce ai spus. Pe bune. Caut doar sa inteleg mecanismul.
„SH almost new” este o superafacere -de fapt – cu masini absolut noi. Inainte de lansare, Nissan a pus presiune pe retea si i-a obligat sa cumpere parcuri de 200-1000 de uitati. Nissan Romania a primit 250 de unitati (asa zic ei).
Este destul de plauzibil ca cineva din retea sa comande un lot mai mare cu avantaje de pret, pe mecanismul descris de mine intr-un post mai sus, cel cu rent-a-car.
TREBUIE sa existe o explicatie, iar eu nu o gasesc. Asta-i tot. 😀
Nu m-am suparat deloc dar nu inteleg la randu-mi incapatinarea unora de a refuza pur si simplu sa creada ca exista si alte pretur decat la noi. As intelege faza cu sase luni vechime sau masina lovita etc dar ceaa ce eu nu reusesc sa fac sa se inteleaga este ca acest Nissan Szeged are preturi mult mai bune la toate modelele de qashqai. Masinile sunt noi dar pur si simplu exista aceasta diferenta de pret. Apropos un priten de-al meu e interesat de un Micra. Am sunat la Szeged si e mai ieftin decat la noi. Ce sa spun? Zic mersi ca am gasit-o la acest pret. In rest credeti ce vreti fratilor.
OOPs , corectie. Articolul de mai sus e scris de mine…
Vorbesti tu maghiara sau vorbesc ei engleza?
dragos, faptul ca incep sa te plictisesc nu ma intereseaza.incercam sa ne explicam de ce ti-ai luat tu o masina mai ieftina.
Zburatorule stii care este problema? Pur simplu refuzi sa admiti faptul ca POATE unele bunuri de larg consum sunt mai ieftine altundeva. Vii cu tot felul de inginerii si explicatii care nu-si au sensul-probabil ca ai foarte mult timp la dispozitie. Desi ti-am dat MAI MULTE exemple de preturi, tu tot pe a ta o tii. Pe mine nu ma deranjeaza nici ideile tale lipite cu super bond, nici faptul ca ai dori sau nu un prieten ca mine si nici faptul ca nu te intereseaza daca ma plictisesti-dar zau- te tii ca orbul de bata cu ideile tale. Scuza-ma de comparatie.Eu iti doresc succes in ceea ce faci si zile placute la condus in masinuta cea noua. Te salut.
ptr Iulian
Nu vorbesc ungureste- numele singurului de acolo care vb engleza binisor este Balint.
Deci el este salesman-ul in cauza.
Multzam fain! 😀
vezi Dragos, deja incepem sa ne intelegem. 🙂 si eu te salut
Salut!
nu tin partea nimanui dar referitor la discutiile despre preturile din Ungaria fata de cele din Ro am facut o comparatie si la orice model pe site-ul nissan.hu diferenta este de aproximativ 1000 euro. nu este diferenta de 4000 sub nici o forma.
Referitor la triunghiul reflectorizant, si trusa medicala zburatoru cred ca a prins vreo oferta ceva la reprezentanta de unde a cumparat masina, sau poate datorita faptului ca termenul de asteptare e asa de mare au facut ei un gest frumos si i le-au dat gratis, dar pe site-ul nissan.ro scrie clar chiar pe prima pagina la configurator: la pretul final se mai adauga 42 euro pret cu tva pentru acest pachet.
la diesel de 1,5 diferenta este de 100 de euro asa ca nu imi dau seama cum a fost posibil ca dragos sa cumpere masina asa de ieftin dar nu asta e important poate ca intre timp au mai crescut preturile si cei din Ungaria.
Se pare ca nu toate dealerii nissan au aceleasi preturi. Cica cel de la care am luat eu e baabn pe zona de vest a Ungariei. I-am verificat si alte preturi si diferenta e mare. Credeti ce doriti. Si apropos- la multi ani!
La multi ani, dragos2!! 😀
Mersi Iuliene! Dar ce s-a intamplat cu restul galeriei? Si-au luat masini din rO SI acu sunt faliti? Hahahaha
La multi ani pe 2008 😀
La Multi Ani! In final am comandat masina in Romania 1.6 benzina, Tekna cu P1. Livare mai-iunie 08.
Pana in mai-iunie vor fi zile lungi, nu-i asa? 😀
LA MULTI ANI tuturor!
Urmaresc de mult acest „versus”, sunt posesorul unui SX4 4WD, benzinar, masina de care sunt foarte multumit.Nu pot nega ca imi place Nissan QQ, la salonul auto de la Bacau de anul trecut a fost singura masina in care am urcat, din pacate domnisoara ce minuia pliante nu a stiut sa imi furnizeze minime informatii despre sistemul de tractiune.Iulian a comparat variantele 4×2 benzina, neajunsul SX este consumul in trafic urban.Problema a fost rezolvata intr-o oarecare masura, pe www. suzuki.hu apare in oferta un model 4×2 diesel, 90cp 1,6l, care din pct meu de vedere se preteaza f. bine traficului urban.Modelul nu apare deocamdata in oferta dealerilor de la noi.Eu am nevoie de o masina pt. extraurban, orice conditi meteo si de carosabil, mi-ar fi suris dieselul, diferenta de pret o acopeream doar in 150 mii km la o diferenta de condum de 2%, nu cea de 0,5 l data de cartea tehnica.La QQ apreciez portbagajul mai incapator (desi pina in prezent al meu a fost suficient chiar si pt 4 persoane in concediu) si poate un aspect ceva mai bun al materialelor din bord.Apreciaza fiecare daca diferenta de pret este justificata.Nu sunt de neglijat nici rezultatele EURONCAP – eu sunt un pic reticent in privinta lor. Am optat pt. Suzuki din cauza pretului mai mic (la echiparea ce imi era necesara), pt. fiabilitate si pt ca nu imi place politica de marketing Renault.Parere personala.
Sunt masini OK, sa le folosim sanatosi, cu costuri minime si fara incidente, si sa le uram succes celor ce si le doresc si inca nu le-au achizitionat !
Dragosq , cat face al tau 1.6
tekna cu P1?
SXtelu – aflu in premiera absoluta despre un diesel de 1,6 Suzuki. Suzi foloseste dieselurile Fiat, iar singurul 1,6 Multijet este cel de pe Scudo, care – intradevar – are 90CP. esti absolut sigur?
Ref. la comparativul 4×2 – ca si consecinta a ratiunii de baza pentru care au fost construite aceste masini (crossoverele), important este comportamentul lor in oras si nu capabilitatile 4×4. Daca vreau 4×4 performant la Suzi, atunci aleg G.Vitara, nu SX4. Daca vreau 4×4 la Nissan imi iau Pathfinder, nu QQ.
Intradevar apar niste „mici” diferente de pret… 😀
http://www.suzuki.hu/autok/arlista/index.xml
Pe lista apar sx4 1,6 diesel, glx si gc.
Nu am nimic impotriva comparativului 4×2, doar ca eu am pornit din start pe varianta 4×4.Majoritatea distantelor le parcurg pe sosea dar trebuie sa ajung la destinatie si iarna, si pe ploaie torentiala, mizga, etc.Offroad – ocazional in concediu, weekend, la tara din cind in cind.Si trebuie sa recunosc ca masina s-a comportat bine si la acest capitol, nu am avut anvelope pe masura capabilitatii lui Suzi.
NUMAI BINE !
am vazut, interesant! cred ca e motorul de Scudo… 😯
Revenind la SX4 4×4 – atentie MARE la off-road. SX4 NU are ambreiaj de asa ceva. In schimb pe zapada, ai dreptate, e superafacere 😀
Intr-adevar, mai ales ca la motorul pe benzina cuplul bun se obtine la turatii inalte.E posibil ca dieselul sa se preteze mai bine la astfel de incursiuni.De aceea consider ca un offroad autentic, in ciuda altor opinii, trebuie sa aiba neaparat reductor.Eu am blocat diferentialul doar cind am ramas impotmolit in noroaie sau in nameti si cred ca e bine sa decuplez si ESP-ul pt. a nu imi „taia” gazul daca patinez.Apropos de ESP – am citit si dezbaterea pe aceasta tema – sunt situatii cind nu te poate ajuta.Zilele trecute am fortat o curba in conditii de polei si fara gume de iarna.Am intrat in balans, prima alunecare cu spatele spre stinga – curba strinsa spre dreapta in panta.Intrucit am pamas cu acceleratia exact in pozitia in care a inceput dansul tematic si bineintele nu am atins frina, ESP ul nu a intervenit.Martorul de inteapa la retina, mai ales noaptea.Am lucrat usor din volan, fundul spre dreapta – volan usor spre dreapta si „vitavercea”.S-a potolit dupa 4 cristiane, spre usurarea mea si a celor din dacia papuc care gifiia in rampa venind din sens opus.Fara masina din sens opus nu era suficient de romantic.In citeva zile imi vin jantele din otel si o incalt cu pneurile de iarna.
Am avut si o circa de noroc – sper sa ma invat minte.Si sa nu uit ca drumarii se trezesc si dau cu antiderapant cind eu am ajuns deja la destinatie.
Daca eram in regim 4×2 probabil puteam sa incerc corectarea traiectorie accelerind usor.Voi discuta cu un specialist.
NUMAI BINE !
Cit consuma 1,5 GS in regim urban, iarna – vara ?
4×2-ul are un comportament trist pe gheata indiferent de masina. Se descurca mai bine piticele. E bine ca te-au prins „cristianele” pe tractiune integrala. Degeaba ai fi incercat sa redresezi masina din acceleratie daca nu ai aderenta. Incaltarile SX4 cu care vine din fabrica (3 dungi paralele) sunt criminale iarna.
La 1,5 consumul este in oras cam 12-12,5 l/100km. Precizare – consum cu aer automat pornit si fara menajamente la demaraj pe portiunile mai degajate. Evident, e un consum mai bun ca la 4×4.
Inca ceva – stiai ca in Romania 4×2-ul vine cu garda la sol mai jos cu 2,5 cm (gen sedan) si fara protectii de plastic pe aripi? Eu am unul luat din Belgia, dar cu caroserie „suv”, inclusiv suporti pt. portbagaj extern. Cine ma vede, zice ca am masina de 18.000€
Stiam de garda la sol mai mica dar nu remarcasem lipsa protectiilor din plastic de pe aripi.Ma uitam la un SEDICI expus intr-o vitrina, probabil 4×4 si remarcam protectia cu plastic a partii inferioare a caroserie pe tot perimetrul, asemanatoare cu cea de la Tucson.Fata de bandourile late de 5-6 cm de la SX4. Pe http://www.mobile.de apar multe modele de SX4 cu aer conditionat manual, fara faruri de ceata, cu alt tip de radioCD, cu sistem de navigatie, oricum cu echipari diferite de cele standard la dealerii din Ro.GS 4×4 are clima automata si faruri de ceata in dotare standard pe piata noastra atit la 1,6 benzina cit si la 1,9 ddis.Consider ca habitabilitatea este excelenta la dimensiunile exterioare ale masinii.Bordul pare spartan dar mi s-a parut din prima clipa foarte familiar – pina sa imi vina masina priveam minute in sir pe monitor imaginea acestuia.
Consumul meu in oras depaseste 13 l iarna, cu pornire la rece si traseu pina in 2 km. Daca circul mai mult obtin o medie mai buna.Si traficul nu se compara nici pe departe cu cel din capitala.Vara nu depasesc 9-10 l cu clima si 4×2.Condus economic, oras de provincie.Mi s-a parut cam mare diferenta de consum urban vara – iarna.Abia astept sa o incalt adecvat.In niciun an nu am auzit atitea discutii despre cauciucurile de iarna ca in acest an, foarte multi cunoscuti si-au luat astfel de pneuri, majoritatea cu jante cu tot.Cind studiam pneurile pe care le-am achizitionat intr-un hipermarket mai erau 3 doritori care mai in gluma mai in serios au intrebat daca nu ma multumesc cu doua, erau doar 4 gume pe tipodimensiunea respectiva.E un lucru benefic pt siguranta traficului, oferta a devenit mai bogata si mai accesibila iar posesorii de auto sunt – ori si-au permis astfel sa devina – ceva mai responsabili.Parerea mea – ca sa-l citez pe nea Nicu.
NUMAI BINE !
Sa le iau pe rand:
– si la SX4 exista protectie perimetrala continua bare-aripi-praguri. Bandoul de pe mijlocul portierei fiind arhisuficient datorita pozitionarii pe cota maxima exterioara a portierei.
– La fratele geaman Sedici protectiile de la baza portierelor arata ok, dar nu cred ca ofera protectie suplimentara decat in cazul vreunui drum de munte cu tufe/brazi/etc care sa se frece de masina. In oras nu ajuta prea mult.
– Apropo de Sedici – vine DOAR 4×4 (si – desigur – la pretul de 4×4…)
– Cu „bocancii” originali singura solutie pe gheata este plecarea in „stil microbuz”, cu a 2a. 😀 Daca mergi bara la bara nu patinezi, dar omori ambreiajul.
– Am cautat pe net gume de iarna pt SX4 si nu am gasit nimic in clasa Continetal (furnizorul original), ci doar mai sus, la preturi de „room-service”. Ideea cu jante de otel incaltate de iarna imi incoltise si mie, insa fac pariu ca daca imi iau asa ceva, nu va mai ninge niciodata in Romania. doar asa ca sa ma oftic 😀
Murphy este inca viu si mai si face treaba.
La rotile de iarna am optat pt jante, respectiv anvelope de 15 tzoli.Pneurile sunt Dunlop, luate de la METRO, nu am avut rabdare sa comand Vredestein pe net, rezulta din teste ca ar da cele mai bune rezultate pe carosabil de iarna.Pe Dunlop scrie „made in Germany” si chiar arata bine.Un coleg a petrecut sarbatorile in Austria cu Passat-ul incaltat cu opinci identice si a fost foarte multumit de comportamentul acestora. Am intimpinat greutati cu procurarea jantelor, la producatorii consacrati neexistind tipodimensiunea 6J15, PCD 5×114,3, ET 50 ML 60.Toti au avut grija sa ma sperie ca cele originale costa enorm.Surpriza, o janta din otel pe 15 tzoli la dealerii Suzuki costa 51 neuro cu TVA inclus.Sub pretul obisnuit al unei jante din otel 6J15.Le-am comandat si le astept.Rezolvam problema asta din vara dar am sperat ca prima iarna o pot trece cu „all seasons” – urile noi.Eroare.Apropos, dealerul Suzuki din Bacau a avut o promotie in februarie 2007, 4 roti de iarna(otel, 15 tzoli) – pt cine a achizitionat SX4 de la ei – cu 1000 ron.
Intr-adevar, pe drumurile de munte m-am gindit la beneficiile unei protectii perimetrale continue.
O zi buna !
Trebuie sa recunosc ca solutia bandourilor laterale de la Sedici este mai buna pt conditiile din Romania.Vineri am spalat masina si a trebuit sa o duc afara din hala pt a fi stearsa(aglomeratie mare) ocazie cu care am constatat ca pe praguri si pe portierele fata, sub bandorile din plastic vopseaua este zgiriata din cauza materialelor antiderapante de pe sosele, stiti, cele care ne sparg parbrizele din cauza granulatiei fine.Masina e bineinteles neagra, are 6 luni, am montat aparatori de noroi din cauciuc – cu toate astea e afectata atit de rau incit nu va iesi la polish. Voi incerca in primavara o remediere.
Ca idee de preturi – portiera dreapta fata – 250 neuro , TVA inclus fata de o estima (service) de minim 15 milioane.
Numai bine !
SXtelu – cati km ai cu ea?
Pragurile la SX4 au protectii la caroseria tip „SUV” (stiu ca ai 4×4), iar intre bandou si protectia pragului nu am sesizat nici o zgarietura de genul celei descrise de tine. Chiar si contraaripa are protectie de plastic (n-auzi pietricelele cand o lovesc).
Poti localiza mai exact zona zgariata? Spui de praguri, dar pragurile sunt sub plastic. Sau tu ai altfel?
o intrebare pentru cunoscatori;vreau sa-mi cumpar o masina noua si m-am gandit la QQ dar vad ca sunt probleme ca trancane hayonul ca nu are stabilitate etc ,ce ma sfatuiti
singurul sfat este urmatorul – conduceti-le pe toate! Drive-test 😀
Care va intra la suflet aia e cea mai buna. Masini cu probleme tehnice majore nu exista.
Chestia cu „zdrangane hayonul” – in mod evident – este o problema minora. Minora, dar care nu trebuia sa apara la o masina pregatita special pentru presa auto… In alte masini (la alte marci) am gasit chiar si cartofi prajiti cazuti si indesati intre spatarul banchetei spate si sezut. Alti dau masina murdara. La altii am vazut chiar si chesti foarte sexi – o urma de talpa pe plafon. Cate o intepatura nu la strica, ci le face bine 😀
Pragul e imbracat in plastic intr-adevar, nu il trecem la daune grave.Vopseaua de pe partea inferioara a portierelor mai jos de bandoul din plastic este zgiriata.Daca voi reusi sa prind masina curata si lumina favorabila sa nu se declanseze blitzul voi incerca sa fotografiez zona.Am 11500 km parcursi, adesea masina e improscata in spatele rotilor de materialele antrenate de catre acestea de pe carosabil.Nu mi-a trecut prin cap ca s-a si zgiriat, baiatul de la spalatorie mi-a spus sa dau cu mina in zonele respective si se simt zgirieturile, nu doar ca se vad.Crezusem ca nu a spalat cum trebuie ori s-a murdarit masina in cei citiva metri parcursi in afara halei cu toate ca pe jos era numai gheata.Deci este zona inferioara a portierelor fata, situata intre limita de jos a acesteia si ca limita superioara – bandoul din plastic.Imi amintesc ca fratele meu a avut in aceleasi zone, pe un Megane 1 alb pete negre de bitum, a circulat in viteza pe portiuni proaspat asfaltate si pe zone in care s-a aplicat strat de criblura pe suport de bitum fierbinte.La el s-a rezolvat cu o cirpa si putina benzina, fiind masina de serviciu.
Numai bine !
SXtelu – cred ca am inteles acum. Insa genul asta de ghinioane se poate intampla la absolut orice masina.
Sunt dementi astia cu criblura… O lasa aruncata fara sa o taseze sa intre in asfalt. Trec fraierii si-si sparg parbrizele…
Dragos2
la intrebarea ta „cat face al tau 1.6, tekna cu P1?” RAspunsul este 21150 euro. Avansula fost de 10% din pretul final, platibil in lei la cursul BNR+0.5%.
Salut baieti!
Interesanta discutie mai sus 🙂
Sunt si eu interesat de un Qashqai 1.5D 2WD tekna. Stiti sigur ca daca il cumpar din Ungaria sau Germania am garantie in Romania?
Am gasit pe mobile.de cu 19.990 euro qashqai nou echipat full, si cu display pe bord… si ma cam bate gandul sa iau din Germania…
Voi ce ziceti?
Gabi, in mod absolut categoric garantia este peste tot. Exista numere de telefon toll free si oriunde te-ai afla, daca ai probleme garantia te rezolva.Ar fi culmea oricum ca garantia sa fie valabila doar intr-o tara!
Aici este o problema ff complicata. Garantia si-a schimbat baza juridica la inceputul lui 2007, cand toate fazele alea cu „18 luni obligatoriu garantie” si altele au picat.
In primul rand, garantia se ofera pe lantul de distributie. Ai probleme cu masina luata din Germania? Trebuie sa vorbesti cu vanzatorul de acolo… Celor de aici nu le este interzis sa „faca” garantii, insa le este groaza de birocratia aferenta si nu se baga.
Pentru mai multe detalii cititi aici un articol mai vechi.
O sa dau maine telefon la Arad la Nissan dar si la Szeged de unde am luat masina ca sa ma asigur mai bine. O sa-ti spun!
Am eu un QASHQAI de vanzare nou, 0 km, Motor de 2.0 D, 150 CP 4X4 culoare Hazy Gold, pret de vanzare cu TVA 27.700. Livrare Imediata
(Dealer Nissan)darius.zegrean@yahoo.com
ce nivel de echipare este QQ de vanzare?
PT DRAGOSG : QQ de vanzare este nivel de exchipare TEKNA
Am si eu o ratzushca de vinzare, plastic bun, cuminte in cada cind face propietarul baie dar voi posta anuntul pe alt site.
In alta ordine de idei: cred ca ne-a lasat pe toti fara cuvinte Ursa Mare care a hotarit in a sa emisiune de saptamina trecuta, TVR 2, („autocritica” parca se numeste) ca SX 4 este o masina de coafeze…
Inteleg ca era prost dispus, poate a mincat fara piine de dimneata, personalul din showroom stie sa dea relatii despre sistemul audio – eventual, nu despre masina, dar asta e valabil la mai toate marcile…
Lucruri bune dupa opinia domniei sale: – s-a jucat cu volanul si a afirmat „peste asteptari” referitor la stabilitate; – considera ca e mai potrivita decit un SUV pentru carosabil de iarna si incursiuni de week-end la padure.
In rest: plastice proaste, benzinar lenes si zgomotos, diesel prea scump si invechit (eu stiu ca dupa multijet chiar nu s-a mai facut nimic in materie de diesel – VAG abia trece la common rail), portbagaj lipsa, etc….
Nu imi voi lua niciodata Q7 sau Hummer – insa si din respectiva pozitie nu as desconsidera o masinuta care isi face bine treaba – gen IGNIS sau SX-4.
NUMAI BINE !
Ursa Mare are o viziune extrem de personala asupra lumii auto. Am simtit dintotdeauna o chemare spre coafor… Acum imi explic acest sentiment 😀
Ursa e un adolescent batran. Intr-o zi se va face mare
Pentru ca problema motorului diesel 1,6/90PS din oferta maghiara pentru SX4 a ramas nelamurita,priviti rubrica cod motor si veti vedea ca este vorba de cel montat pe Peugeot 207 Premium 1,6 HDI
Da, asa este. Auzisem si eu, dar n-am mai postat.
eu am vazut si nissanu si suzuki iar plasitul de la suzuchi nu se compara cu cel de la nissan….cel de la nissan este ieftin….suna a gol….eu unul nu as da un nissan pentru un suzuk:D:D parterea mea:P
Acest articol „l-am citit si l-am recitit”…. Recunosc ca articolul dumneavoastra m-a influentat in alegerea masinii. Mi-am cumparat un SX4 (GS 1.6 4×4), acum cateva luni, cu care am parcurs pana acum 2000 km. Am recitit astazi articolul dumneavoastra si consider ca este unul corect si avizat. Nu imi pare rau de alegerea facuta! Multumesc mult!
De aproximativ o luna conduc si eu un QQ. Fara a avea multi km parcursi si aceia in oras, pot spune totusi ca alegerea facuta este una buna. Am sa revin cu amanunte dupa ce se vor mai aduna ceva km la bord.
Felicitari!! 😀
-domnilor , si eu intentionez sa iau un sx4 la inceputul lui iunie , de fapt mai mult ca sigur voi lua aceasta masinuta, daca dealerul de la care o cumpar intra si in programul rabla , atunci ma in cadrez la un sx4 4w41.6
-am ramas profund impresionat in bine de aceasta masina
-astept sugestii de la posesorii acesteia
-va multumesc
-nu stiu , poate sunt subiectiv, dar intre sedici si sx4 este o diferenta colosara (raportat la dotari , calitate, pret) de unde o veni asta, la urma urmei ar trebui sa fie aceeasi masina
-si ca sa nu uit, stiti ce mi-a spus un mecanic de la suzuki, „domne’ daca nu ar fi reviziile , am muri de foame”, asa este oare, masina asta este chiar atit de fiabila ?, daca da atunci lumea dc nu deschide ochii si o cumpara
suzuki este una din cele mai interesante oferte din acest moment. alegerea este foarte buna.
intradevar, la aceiasi bani sx4 este mai echipat decat sedici. in rest masinile sunt identice, difera doar logoul de pe grila fata.
precizare importanta, sedici este un suzuki, si nu sx4 un fiat 😀
apropo de „somaj tehnic”, cei de la suzuki au inceput sa repare peugeot-uri si vw-uri. misto, nu?
pentru Bogdan
Sunt posesorul unui Suzuki SX4 1.6 GS 4WD. As incerca sa va spun cate ceva din impresiile mele.
Este o masina care se comporta foarte, foarte bine la drum lung. Masina se comporta fantastic pe drumurile desfundate de tara! Pasagerii fata dispun de un spatiu suficient.
Plasticele din interior sunt acceptabile.
…nu scartie si nu bate nimic in interior pe drumuri grele. A aparut in fel de ticait exterior pe la 1500 km, dar care a disparut dupa inca 50 km. Nu stiu de la ce a fost!
..portpagajul este mic, dar acest neajuns poate fi compensat prin rabatarea banchetelor (Pot fi rabatate complet). Este o masina suficient de lata (o idee mai lata ca logan), ceea ce ii ofera stabilitate si un spatiu suficient in interior.
pentru Dragos
QQ este o masina foarte, foarte frumoasa si interesanta. Am vrut sa-mi cumpar, insa cei de la nisan mi-au spus ca perioada de asteptare este de cel putin 4 luni. Felicitari pentru QQ-ul pe care il stapanesti!
As adauga la cele spuse de Laurentiu si un fapt mai putin placut pentru SX4 (dupa primii 5000 de km) – placutele de frana. Sunt ecologice, foarte eficiente, dar au o compozitie ciudata care face uneori sa scoata la franare un zgomot destul de neplacut. Pe masura ce se tocesc placutele, variaza si timbrul zgomotului… In 90% din timp totul este ok, dar si cand incepe sa uruie te tine cate 1 saptamana.
Multumesc mult pentru cele constatate. Am aflat aici mai mult decat asa fi aflat pe oricare forum dedicat!
Felicit profesionalismul domnului Iulian si impartialitatea comentariilor! Ii felicit atat pe cei care sunt posesori de sx4 cat si pe cei de QQ! Cred ca sunt doua masini reusite!
qashqai este cel mai bun .suzuki sx4 ,fiat sedici sunt masini excelente ca pret ,dar nu se compara nu nissan qashqai care este top crossover.
„Pe ce te bazezi ?” era replica unui personaj celebru…
Tocmai ca se compara, chiar daca din unele pct de vedere QQ sta mai bine. Ind auto a luat-o razna oferind atit de multe optionale ca nici nu ajungi sa le folosesti – vorba unui primar din vechea legislatura ce nu prea trecuse pe la scoala dar era nascut sa fie lider – explica el – cum poate sa-si conduca si jeep-ul desi nu stie ce fac toate butoanele de pe bord.Nu zic ca facea analogie ca poate ma intreaba ce-i aia, daca nu-l injur cumva.
In alta ordine de idei, TATA a preluat Land Rover, una din emblemele ind. britanice, multi producatori incearca sa realizeze modele low-cost.E posibil sa fie un nou trend, eu „am pus geana” pe ind. auto chineza aflata in plina expansiune.
Asa ca daca intr-o zi marele popor chinez (pakistanez eventual) va achizitiona concenul VW spre o pilda, e posibil sa-mi parchez SX-4 linga al dvs QQ si sa va anunt ca imi datorati o bere.Si bem mai multe impreuna poate ne hotarim ca ne cumparam noul Forester!Ori vreun Qwanzingdong, ceva…
gusturile se respecta…
trebuie spus ca qq e o masina reusita, chiar daca preferinta mea personala inclina spre sx4.
Sunt perfect de acord, in primul meu post pe acest forum mi-am exprimat admiratia pt QQ si am punctat ce mi s-a parut mie mai bine realizat decit la Suzy.
Nu sunt de acord ca cele 2 modele „nu se compara”, asta era ideea.
In presa de specialitate exista o oarecare fortare a conceptului crossover, caz in care „al mai best crossover” poate fi considerat ba Rav 4, ba allroad quattro.
Deci le putem compara si putem avea gusturi diferite.Iar pt ca sunt posesor de SX-4,inseamna DOAR PT MINE ca in momentul achizitiei mi s-a parut cea mai buna solutie.Acum ar parea si mai buna, datorita discountului.Peste un an, cine stie?
sxtelu – cand cipy2 a inceput cu „qq este cel mai bun”, nu mai incape nicio replica. Pentru el. La asta ma referisem… 😀
Stie cineva cum se face trasmisia pe cele 4 roti in cazul lui Qashqai?
25% pe fiecare?
Care sunt optiunile privind tractiunea la Qashqai?
Laurentiu – transmisia este variabila, cutie CVT. Tractiunea este repartizata automat pana la max 50% pe osia spate.
„Faza cu rotile” de la QQ care apare si in clipul publicitar se refera un echipament electronic de asistenta anti derapare. Nu are rol de distributie pe roti a cuplului motor. Tehnologia la care va referiti nu este prezenta pe niciun model Nissan.
QQ este un citadin, nu un catarator.
Spuneti-mi si mie, va rog, posesorii de sx4, ce consum real (urban/extraurban) are un 1.6 GS 4wd?!
si m-ar interesa si cam care ar fi perioada de asteptare la un astfel de model
Paul – perioada de asteptare la o masina nu este un parametru fix. Situatia se poate schimba f brusc in oricare sens, de scurtare a termenului sau de intarziere. Raspunsul cuiva care si-a cumparat deja SX4 este nerelevant.
Ultimul termen de care am auzit prin februarie era de vreo 2 luni. Dar acum poate sa nu mai fie valabil.
Consumul SX4 este maricel – vreo 12 l/100km in Buc bara la bara cu AC deschis. La drum intins cu AC si fara talpi pe acceleratie este vreo 6-7. Fara AC nu stiu 😀
de ce motorizare vorbesti? ca a ta am inteles ca e 2wd, 1,5, nu?!
Multumesc domnului Iulian pentru lamuriri
In legatura cu intrebarea domnului Paul. Am un SX4 1.6GS 4WD cu care am parcurs cca 2500 km. Consumul mediu este urmatorul:
– extravilan cca 5.6 – 5.7 l/100km
– intravilan cca 9.5 l/100km (prin Bucuresti)
Paul – am citit corect intrebarea si am raspuns in cunostinta de cauza. Am un cumnat care are vers 4WD. Consumul nu este foarte diferit.
Avand in vedere consumul indicat de dl Laurentiu, cred ca este decisiva maniera de sofat pentru stabilirea unui consum real. Sunt sigur ca dl. Laurentiu este f bland cu masina.
Va multumesc frumos pentru lamuriri, si lui Iulian si lui Laurentiu. Sa le stapaniti sanatosi. Si eu vreau sa-mi iau o bijuterie d-asta, dar mai am putin de asteptat. Oricum, nu vreau sa o iau din tara din cauza faptului ca am mult de asteptat. Vreau sa ma duc in Germania si cred ca imi voi arunca un ochi si la unguri. Bafta si … va mai urmaresc.
Domnului Iulian
Aveti dreptate in ceea ce priveste corelatia dintre consum maniera de condus. Masina mea este condusa de sotie (zilnic), intr-o maniera „blanda”. Aprecierile dumneavoastra sunt corecte!
Domnului Paul
Va doresc sa va cumparati cat mai repede o astfel de masina, nu veti regreta! In interior, constructorul nu a excelat in detalii, dar va asigur ca veti beneficia de un confort peste medie. Suprafata vitrata este mare (se poate vedea si in imaginile prezentate de dul Iulian), cu un parbriz foarte inalt…
Nedumeririle mele sunt urmatoarele:
1. desi specificatiile oficiale dau un consum de 8.5l/100km urban – ptr 1.5 glx posesorii de aici indica ~12l/100km (oare e din cauza ca la inceput, ca orice motor nou, consumul e mai mare pana cand acesta „se aseaza”?)
2. Tractiune : 4×2 la acest model inseamna ca beneficiez de acel buton „magic” care pus in pozitia „lock” ma va ajuta in situatii dificile?
3. Portbagajul de 270 l nu este un inconvenient major ptr plecarea in concediu/weekend ptr 4 pers?
Multumesc.
Tizu – pe rand:
1. Consumurile publicate de constructori sunt masurate in anumite conditii, ideale, in care consumul urban inseamna opriri la stop, la treceri si cam atat. Nicidecum deplasare bara la bara cu o viteza medie de 15 km/h cum se intampla zilnic in Bucuresti. Sunt sigur ca fara incarcare, cu rezervorul jumatate gol si cu un sofer de 80kg ar putea scoate cei 8,5 km/100km dati de constructor daca testul s-ar face noaptea pe la ora 3…
2. Nu. 4×2 inseamna tractiune fata ca la orice masina si gata. Suzuki 4×4 stie singur cand sa treaca de pe 4×2 pe 4×4.
3. Depinde de concediu. Daca pleci cu 3 tricouri in valiza si te blindezi cu carduri, portbagajul este suficient. Daca mergem in salbaticie cu cort, mancare, bautura, saci de dormit si alte caiace, nu-i suficient nici QQ-ul. E foarte relativa nevoia de portbagaj. Strict din punctul meu de vedere, portbagajul trebuie sa indeplineasca o singura conditie – sa stea cainele bine… 😀
SUZUKI ESTE O MASINA BUNA SI ECONOMICA PE CARE ROMANI NU O PREA CUNOSC
Studiind un pliant cu ofertele unui hypermarket, constat ca anvelopele Bridgestone Turanza ER 300 cu care vine echipat standard SX 4, cel putin in varianta GS, au fost pe primul loc intr-un test AMS din mai 2006.Ceea ce inseamna ca producatorul a dat dovada de bun simt la momentul lansarii modelului echipandu-l cu ce era „pe val” in domeniul produselor de serie mare la acea data.Sincer da fiu nu ma pot plinge de comportamentul acestor pneuri pe asfalt, chiar ud.Pe gheata, zapada sau noroaie trebuie pingele adecvate.
In alta ordine de idei am avut ocazia unei „liniute” la drum intins cu un QQ, nu am deslusit ce motorizare avea.Fiind QQ masina de serviciu, a mea cumparata cu efortul propriilor bicepsi (sinapsa din dotare da rateuri), recunosc ca in linie dreapta e greu sa te tii de el.Lucrurile se schimba insa cind incep virajele, acolo Suzy este stapina pe situatie.Oricum eu inca nu am mers cu viteza peste 160 pt ca de acolo se accelereaza mai greu, cind drumul permitea o lansare eram cu nevasta in masina, situatie cind decuplez si detectorul radar pt a nu fi stresat din toate unghiurile.
Aceste scurte experimente le-am facut pe E 85, probabil unul din drumurile cele mai bune din tara, in conditii de trafic lejer, in scopul cunoasterii masinii – NU SUNT ADEPTUL CONDUCERII IN STIL KAMIKAZE !
Drumuri bune tuturor !
SXtelu – nu-mi plac deloc gumele originale de pe SX4. Au o aderenta indoielnica. Sunt bune pe asfalt ud, pt ca de fapt sunt de ploaie, ca au alea 3 santuri mari.
Revenind la QQ, sa nu uitam ca exceptand 1,6 benzina de 115 CP, toate motorizarile sunt de 140-150 CP.
Nu-i de mirare ca in linie dreapta s-a dus tare. Cu mentiunea ca daca ar fi avut 1,6-le de 115 CP, il lasai in spate cu doar 100CP ai tai.
Si eu sunt un fan Suzuki.
La B%S Motors mi s-a spus ca daca platesc avansul in luna iulie, imi vine masina in noiembrie. Am inteles de la ei ca varianta 1.6 4×4 GS nu se mai produce pana in noiembrie 2008 din cauza cererii scazute, sau a cererii mari pentru celelalte variante. Voi a-ti auzit asa ceva?
Mihaela – nu. Nu am auzit asa ceva, nici la noi si nici afara. Probabil ca vor sa scape de stocul de diesel.
Si eu ma informez tot de la B&S. O sa-i intreb, ca m-ai facut curios…
Iulian, chiar te rog sa ma tii la curent cu ceea ce afli, pentru ca eu am vorbit si cu alti dealeri si mi-au spus aceeasi poveste. Eu platesc avansul la masina saptamana aceasta si chiar as dori sa o am mai curand, daca se poate!
Mihaela – Urmatoarea luna de fabricatie este octombrie, cu livrare in noiembrie. Este un anunt oficial facut de unguri pentru Romania.
Modelul este foarte solicitat si de aceea cred ca acest blank se datoreaza fie unei re-setari a uzinei (modele noi, samd), fie unei cererei mari din vest. Este doar o presupunere personala.
Multumesc, Iulian!
salut,
am vazut pe http://www.autoscout.ro multe oferte de sx4 in germania, foarte ieftine si noi. In special pt modelul de 1.5. aveti idee de unde pretul atat de mic ? O fi vreun lot cu probleme ??
Adrian
adrian – sunt lichidari de stoc. Productia SX4 este intrerupta in acest moment, urmand sa fie reluata in noiembrie cu o versiune (probabil) imbunatatita.
Inca ceva – s-ar putea sa fie culori dificile, iar masinile din foto sa fie „orientative”…
Salut.Eu mi-amn luat un SX4 nou.Dorinta sotiei , dar sincer sunt foarte multumit de el.Btw l-am luat din Romania (Cluj-Napoca) si destul de dotat la 14 000 E.Il am de 2 luni iar masina noua e masina noua :p.Nu va uita-ti dupa seconduri , la banii astia nu merita sa dai pe un second.
Ovidiu Moldovan – oooo… Felicitari! 😀
Fratilor lucrez in strainatate de ceva ani buni si compania la care lucrez are numai masini suzuki si honda.Va spun din experienta ca la 30 000 de km toate masinile suzuki sant moarte ….condus numai pe drumuri de desert .La 50 000 km au murit si hondele.
toate sant ekipate full cu motoare de 3000 minim pe benzina.La motoare vad ca stau bine dar la bucsi ,directie ,zdranganit in interior…aer conditionat sant vai de capul lor.
Tot ce va spun nu glumesc este din experienta.
Despre QQ nu pot sa va spun nimic deocamdata.:)
Calatorule, ce marca de masini rezista cel mai bine in conditii de desert?
Sunt zone in Romania in plin proces de desertificare – sud-estul spre o pilda, si vreau sa imi iau un autovehicul cu cre sa fac fata noilor conditii !
Pt. sxtelu!
Daca dispui de bani trebuie sa-ti cumperi un Tuareg diesel sau pe benzina,pentru bani mai putini te sfatuiesc sa-ti cumperi un BMW X3.
Daca nu ai bani de aceste masini incearca o Toyota Rav4 pe benzina ….dar trebuie sa o protejezi putin ca nu te va tine mult in regim de drumuri foarte grele!!!
Peste 8-9 luni vreau sa-mi schimb masina (opel zafira). Ma tenteaza f. mult un qashqai 1,6i, second hand. Acum pe mobile de. este 16000-1700E. Daca atunci o sa ajunga la 13000-14000E sunt convins, dupa tot ce am citit aici sa-l iau. Cel putin in Zafira, pe drumurile patriei noastre (jud. Suceava) iti sar si dintii din gura (la 30-50km/h). Imi poate spune cineva daca intr-un Qashqai imi pot pastra dantura? (adica daca poate fi folosit decent pe niste drumuri nationale romanesti?)
salut gaby – as desface discutia in doua:
1. Am facut cateva sute de km (doar asfalt) cu QQ si am dantura intreaga. Dar nu-ti imagina ca este „barca pe apa”, gen BMW Seria 7…
2. Zafira nu este o masina extrem de rigida. Faptul ca ti-a miscat rinichii poate veni si de la uzura amortizoarelor, iar asta poate fi un simptom specific SH.
Coroborand cele doua puncte de mai sus: – concluzia finala trebuie trasa doar dupa drive test.
multumesc pt. raspuns. oricum la zafira am schimbat amortizoarele de 3 ori in 3 ani.
da, devine explicabila faza cu dantura 😀
Pt CALATORUL :
Multumesc pt raspuns, problema este ca am vise erotice cu Subaru Forester diesel. Iar SX-4, pt a ma recuceri, mi-a scos o medie de 5,8% pt BACAU-BUCURESTI, a urcat la 6,1% cit m-am rasucit prin capitala.La revenirea in BC consumul revenise la 6,0%.Croaziera cu 100-110 ca nu veneau minerii, mai un 120 km/h, totdeauna am clima cuplata si 4×4 auto.
NUMAI BINE !
Pt.SXtelu
Sincer sa fiu nu m-am gandit ca te intereseaza consumul,aici toate motoarele sant mai mari de 3000 si consuma peste 15 l/100,doar intereseaza sa fie masina cat mai solida si rezistenta la desert.Toata lumea cumpara Toyota LandCruiser,rezista cam 100 000 de km pe desert.
Dupa cum vad ai mers mai mult cu masina pe strada Buc – Bacau,eu credeam ca te intereseaza ceva solid!….pentru mers pe strada si putin pe drumuri asa zise grele iti recomand un Infiniti FX.
Prin partea asta a planetei conteaza consumul de carburant; la mitilic stam mai bine, inca e accesibil ca pret si resursele sunt practic inepuizabile.Poate dupa desertificare vom descoperi uriase surse de petrol si nu va mai conta consumul.
Iar consumul de carburant la autovehicule se da in regim urban, extraurban si mixt, dupa o metodologie standardizata in Europa.
Nu am gasit in caracteristicile tehnice ale vreunei masini consumul in off-road.Cum scriam mai sus, eu am ales SX4 pentru sosea in special, dar in orice conditii meteo si de stare a carosabilului.Iesirile in natura, munte, drum forestier sunt – din pacate- destul de rare.Daca se vor indesi aceste escapade,in contextul cresterii explozive a nivelului de trai, material si spirtual, conform declaratiilor politicienilor aflati in plina campanie electorala, as alege solutia urmata de frate-meu, respectiv un off-road SH ca a doua masina.Ideea era ca am realizat un consum o tzira mai mic decit cel declarat de producator, desi alimentasem cu cea mai ieftina benzina, am suta de kile – nu 50-60 cit are soferul pentru determinarile standard, unde nu sunt nici 30-40 kg bagaje, nici vorba de AC sau 4×4, Saviem ,Rabe si IMS-uri in trafic.Si m-am mirat.Si am ramas asa, mirat !
Numai bine !
Am luat la citit si eu de la inceput articolul si mesajele. Bataie mare domnilor! Ce de pasiuni. O singura problema si la autor si la diversi care fac afirmatii fara informare- SX4 exista de muuuult inainte de povestea voastra. In iunie 2006 cand am luat Ignisul, SX4 era in stoc si mi-a furat ochii , doar ca era mai scump cu 3.000E fata de ce am luat eu. apoi am o intrebare : la ce va trebuie 4×4 in oras sau pe drumurile noastre plane, majoritatea intre orase ? pai sa vedem de fapt cine chiar are nevoie de 4×4 . La noi din snobism sa fie acolo cat mai multe care suna bine 4×4 etc. Acum a scazut si pretul la SX4 e mai accesibil. O problema iar ca am sunat la dealeri si din 5 3 habar nu aveau ce e aia „winter edition SX4”. De rasul lumii. restul comentariilor sa le faca cei care cunosc date tehnice, sunt documentati. Scriati in articol de zgomutul la Qashqai, chiar SX4 a scapat de marea problema a fratelui mai mic Ignis – huruitul la peste 120km/h ??? din ce am citit pe alte forumuri nu prea… am vandut ignisul…si plang sentimetal dupa el..dar… astept SX4 saptamana viitoare … sunt prins intre pasiuni… hi
gabriel_v999 – bafta cu SX4. Obiectez doar la existenta cu „muuult inaintea lui 2006”. SX4 a aparut ca produs de serie (model absolut nou, fara generatie precedenta) in toamna lui 2006. In Romania nu a existat in showroom-uri pana in primavara lui 2007… 😀
Cat despre huruitul SX4 la peste 120 km/h… sa ne spui TU cum e dupa ce vine masina. 🙂
Eu am ales SX4. Zic ca raportul calitate pret e pentru SUZUKI.
Pentru cei care aleg SUZUKI SX4 gasiti mai multe informatii aici: http://www.sx4club.ro !
Salutare tuturor. Am citit cu interes discutia. Personal mi-a placut Qashqai am facut drive test cu varianta cu motor de 1,6 si am fost incantat. M-a desumflat pretul si timpul de asteptare. Asa ca am inceput sa caut variante. Am facut test si cu fiat sedici 1,9 si cu suzuki 1,5 si 1,6 4×4. Concluzia … daca gasesc un crestin sa-i dau loganul 1,6 Ambition (de care fie spus sunt destul de multumit la cat a costat nou)intru in familia suzuki. Problema este ca-mi doream varianta 1,6 benzina 4×4 dar ma tenteaza si 1,6 diesel cu toate ca ma dezamagesc dotarile mai sarace… greu de hoatarat. Sper sa mai continuati cu siscutiile.
Apropo Iulian, am gasit pe forumul suzuki ceva probleme cu caseta de directie. Stii cumva daca s-au rezolvat. Multumesc
Da problemele sunt rezolvate.
La bracare completa servo scotea un zgomot ciudat din nu mai stiu ce motiv. Chiar am observat aceasta problema, dar poate fi tolerata linistit, cu toate ca se poate rezolva in service.
Nu este de natura sa puna in vreun fel in pericol siguranta la drum, iar situatiile in care brachezi la maximum sunt rare (uneori la manevra de parcare).
Bun gasit !
Iulian chiar ai vrut sa-ti vinzi masina sau a fost un test de piata?
In alta ordine de idei, cu ceva timp in urma, nestiind ca este in curs de elaborare o frumusete de criza, cu mai multa meticulozitate decit vinderea inestimatelor zacaminte din subsolul Marii Negre – desi vinzatorul nu le detinea si nici nu avea sperante prea mari sa le obtina (in niciun caz intr-un interval de timp rezonabil) privind ca Moromete la piata auto planetara, ziceam ca se apuca marele popor chinez de cumparaturi.Uite ca nu s-a aruncat (poporul) taman la mama TDI-urilor, cum malitios speram, dar se pare ca cei de la Geely vor cumpara Volvo.
What’s next?
Incercind o volta spre topic, remarc o imbunatatire considerabila a serviciilor Suzuki, amabilitate si spirit cooperant din partea unei persoane de la reprezentanta cu care am dialogat telefonic de mai multe ori- nu stiu daca pot sa ii dau numele.Ca tendinta spre normalitate si de egal tratament cu clientii Suzuki din zonele favorizate ale planetei – pt remedierea unei probleme in garantie, mi-au preluat masina de serviciu si mi-au inapoiat-o a doua zi tot la serviciu, la initiativa lor. Eu nu indraznisem sa le propun lucrul asta, constient fiind ca suntem buni romani si stiind ce se intimpla prin serviceurile de la noi.
Mai intersant, un bun prieten cocheteaza cu ideea achizitionarii unui QQ, ceea ce ne va permite un studiu paralel bine documentat.
Numai bine !
Nu am intentionat sa vand. Puteam trece orice marca in anunt. 😀
„mi-au preluat masina de LA serviciu”
Mi-a venit inima la loc…
Weekend placut !
Cumpar Suzuki SX 4
Cine are bani… cumpara! 😀
exista motorizare de 1.6 diesel la sx4?
stiam doar de cea de 1.9.
well, la 4×4 vroiam sa intreb…
Nope. Dieselul de 1,6 poate echipa doar versiuni 4×2.
Acest 4×4 are posibilitatea de a „bloca satelitii” si de a transmite toata puterea pe rotile/roata care au/are aderenta?
Suzuki (si SX4 si Vitara) face acest transfer de putere intre osii, nu pe fiecare roata separat. Diferentialul permite o distributie decenta a tractiunii pe osii, cu limitare 30-70%, comparabil cu cel de la platforme 4×4 mult mai cunoscute.
Iulian, merci de informatii!
Te mai stresez cu o intrebare:
aceasta distributie a tractiunii este valabila pentru toate 3 motorizarile 4×4 sau doar pt. cea de 1.9?
Aceasta distributie se refera la transmisie, nu la motorizare. Indiferent de motorizare, transmisia integrala foloseste aceeasi tehnologie. Sa nu uitam ca exista si versiuni 4×2…
am cumparat suzuki sx4 acum patru luni vreau pareri ptr, drum lung [grecia-romania], ce parere aveti
masina fara probleme. consum decent daca nu este fortata repetat. viteza de croaziera 100 km/h. Atentie la drumul ud, poate fugi de fund in curbe la viteza mare.
qashqai e cu muuuuuult peste SX4,mai ales la design sau spatiu
mi-am petrecut o ora citind comentariile si mai intai credeti in aia si dupa aceea in aia :))
Cred ca cei mai multi am fost de parere ca QQ depaseste SX4 la unele capitole, intrebarea este daca acele plusuri justifica diferenta de pret care nu este chiar neglijabila.
Unii chiar suntem mai suciti, in sensul ca daca ne-am permite ML sau G klasse – daca nu trrraditionalul Q7 alb (pina o aparea Q8) ne-am lua totusi un Subaru Forester sau Outback.
In fond, nu suntem baieti rai, doar ca avem alt mod de a aborda lucrurile.
Parerea fata de o masina nu este religie. Se poate schimba.
Timpul mi-a demonstrat ca SX4 are un dezavantaj major, care nu poate fi intalnit la gama Nissan (nu doar QQ).
Ma refer la punctajul excelent pecare il are la protectia pietonilor. Protectia pietonilor inseamna deformarea masinii:
– Am atins un caine, mi s-a miscat bara. Cainele e fericit, nu are probleme.
– M-am lovit la inghesuiala oglinda in oglinda cu un Logan, plasticul de la oglinda mea s-a crapat, oglinda de Logan a ramas ok.
– Un idiot cu un Opel mi-a lovit bara in spate, el nu are nimic, bara mea s-a miscat.
Nu mai vb despre cosmarul de a avea masina neagra intr-un Bucuresti infect.
Cam paguboasa filosofia asta stupida cu protectia pietonilor. Sincer, chestia asta ma face deja sa ma gandesc sa schimb SX4.
Dar nu cu QQ. Vreau masina, nu logo. Subaru nu-mi place deloc. Are un design interior deplorabil. Nu ma inspira.
Cred ca pe mine ma paste un Grand Vitara sau CR-V, ceva mic pe dinafara, mare pe dinauntru si sa nu se strice… Nu cer mai mult 😀
In afara de noi doi, mai sunt si alti specialisti inca in viata care considera ca moda testelor crash are o influenta negativa in proiectarea si constructia automobilelor.
De dragul unui punctaj bun Euroncap care se reflecta in succesul produsului pe piata (sprijinit si de o promovare agresiva) s-au construit masini tot mai grele – ceea ce inseamna consumuri mai mari, si din ce in ce mai „deformabile” pe alocuri.
Pretextul pt cea din urma caracteristica enumerata ar fi siguranta pietonilor, efectul este de fapt bunastarea service-urilor, a firmelor de asigurari si nu in ultimul rind a fabricantilor de componente (gen bara tip spoiler), de lacuri si vopsele.Deformabile sunt si pe ansamblu masinile astea, au 5 stele NCAP dar daca opresti cu o roata pe bordura sau in groapa nu se mai inchide hayonul sau portiera.
Accidentele rar au loc in conditiile simularilor din laborator, stelutele verzi de pe peretii euroncap nu trebuie sa constituie principalul criteriu in alegerea unui automobil ci doar unul dintre aspectele de luat in calcul.
Cresterea sigurantei in trafic se poate realiza prin alta filozofie a infrastructurii rutiere, prin educatia participantilor la trafic si printr-o selectie mai riguroasa (psihologica si medicala) a doritorilor de permise auto.Cunosc cazul unei persoane care la treizeci de ani a picat testul psihologic pt obtinerea permisului de conducere iar la aproape saizeci a devenit brusc apta d.p.d.v. psihe sa conduca autoturismul pe drumurile publice.
Din cite stiu, afectiunile psihice se agraveaza cu trecerea anilor, unde mai pui ca traficul nu mai seamana nici cu cel de acum 7-8 ani, darmite cu cel de acum 30 de ani.
Politia rutiera se ocupa de comercializarea permiselor auto – poate isi fac si lant de hypermarketuri in curind.
Ca sa nu ma lungesc, evolutia in domeniul transporturilor rutiere, ca si in celelalte domenii de activitate, este orientata spre maximizarea profiturilor, nicidecum siguranta noastra in trafic -aceasta constituind insa cea mai buna „acoperire” …
De acord cu siguranta in trafic orientata pe oameni si nu pe masina. Din pacate,traim in sistemul „vaci-fericite”, in care apasareaunuibuton stupid ar trebui sa rezolve o anume problema fara sa ne folosim creierul.
Apropo, mai stii sa scrii cu pixul?
Sigur, exemplele de „biz spoit” pot continua cu exemplele „pe verde”:
– downsizing-ul – o mare minciuna. Cica motoarele consuma mai putin. FALS. Consuma mai putin doar cu ajustarea unor performante dinamice. Daca vrei la fel de mult abur, iti trebuie la fel de multa apa…
Ideea este ca un criteriu bun de alegere a unei masini este ca ratingul de la protectia pietonilor sa fie minim. Iubesc cainii, am si eu caine, dar cand dau peste vreun kamikaze, prefer sa imi ramana bara la loc.
Revenind la SX4, m-a dezumflat MULT si uratenia versiunii sedan. Este had. Tot farmecul hatch-ului dispare. Nu inteleg de ce au scos asa ceva pe piata.
Incerc sa nu acord calculatorului prea mult din timpul meu, am noroc ca la munca este doar una din multele unelte ce trebuie utilizate si de aceea mai scriu si cu pixul.Pt a citi un material, chiar un text de lege nu neaparat o carte intreaga, prefer sa-l printez.
Cititul pe monitor e cafea filtru comparativ cu cititul pe hirtie, un fel de cafea la nisip mestesugita.
Nu am vazut sedanul SX4 „pe viu”, in fotografii nu imi place… Probabil e la fel de „reusit” precum clio symbol raportat la clio.
Nu am studiat interioarele Subaru dar fiind insurat inca din mileniul trecut nu cred ca m-as impiedica in acest amanunt.Apropos, pe un site cred ca sectiunea Subaru e cea mai activa din tot forumul, cum a fost aria Suzuki anul trecut.
Imi amintesc o editie Top Gear, traditionala disputa Impreza-Lancer, toata lumea era de acord ca Mitsu este peste Subaru la mai toate capitolele dar in unanimitate ar fi achizitionat Subaru, fara a putea furniza o explicatie plauzibila.Probabil iti ramine la suflet, asa necizelata si indaratnica cum este comparativ cu oarecum aristocraticul Lancer.
In lista ta de optiuni cred ca ar incapea si Mazda CX-7, cred ca vor motoriza adecvat cit de curind masina deoarece benzinarul turbo este marele handicap al unei masini dealtfel reusite.
Ma apropii de 40 mii km cu SX-4 meu negru, este mai sprinten decit in frageda pruncie si am invatat sa-l turez cit ii place.L-am menajat oarecum desi nu cerea lucrul asta.Nu m-a lasat niciodata in drum, nu isi aroga cota de atentie, pur si simplu isi face treba si te bazezi fara rezerve pe el.Am ajuns sa privesc contrariat la colegii navetisti, posesori de limuzine, care stau in cumpana vinerea daca sa plece sau nu spre casa ca uite, a inceput ninsoarea, sunt drumuri blocate sau cu circulatia ingreunata nu stiu pe unde.Pur si simplu ma urc in masina si plec, este echipata, alimentata, dornica de drum…
Am schilodit si eu un caine, bara a crapat.Posesorul unei dacii antice nu a reusit sa parcheze linga masina mea (gheata + strat subtire de zapada) si mi-a spart bara(spoiler) spate.
Chiar ajungi sa privesti cu jind la masini din epoca anterioara structurilor deformabile, cu bare din otel fixate pe lonjeroane ce se strecoara dezinvolt prin parcari si alte zone aglomerate, trebuind doar sa polisheze sau in cel mai rau caz sa inlocuiasca imbracamintea din plastic de pe extremitatile barelor in caz de impact.
Sa ma bazez pe negarea negatiei si sa astept revenirea la acest gen de masini ?
Intrebarea „cu pixul” trebuia urmata de un 😀 . Nu am avut niciodata vreo suspiciune ca nu stii sa scrii cu pixul 🙂
Am un prieten care a emis teoria conform careia producatorii de moto fac motoare fiabile si la auto. Subscriu. Nu pot reprosa nimic platformei SX4.
Da, CX7 este o optiune. Scumpa cu draci, dar este o optiune.
Incepand de acum, voi considera numarul mare de stele la protectia pasagerilor un MINUS al masinii, nicidecum un avantaj.
Spune-i cum vrei „negarea negatiei”, „retrospectiune tehnica” sau „tot mai bine era inainte”, eu unul incepand de acum imi voi cumpara masina pentru mine, nu pentru pietoni 😀
Asta pana lovesti si omori primul pieton, poate dupa aia o sa ai niste mustrari de constiinta…
Faza cu pietonii a fost – desigur – o gluma. Sistemul de prindere a barii de pe SX4 poate face diferenta intre viata si moarte. asa este.
La fel de adevarat este si faptl ca de ani buni de cand conduc, nu am fost niciodata in situatia in care sa iau pe capota pe cineva sau sa evit asa ceva in ultima clipa… Prin urmare, indfiferent de nr de stele la protectia pietonilor, efectul este acelasi – zero victime 😀