Iun 222007
 

Nu trebuie sa fii neaparat jurnalist ca sa stii ca, atunci cand publici un articol publicitar, trebuie sa ii asociezi litera „P” intr-un loc vizibil. Daca pana acum era doar o „banala” chestiune de etica, incepand cu 1 ianuarie 2007 (adica de vreo 6 luni… tacute si nestiute), litera „P” a capatat greutate si in plan legislativ. E vorba despre o lege misterioasa, adoptata in noiembrie 2003, dar care a intrat in vigoare in 2007. Oops…

Ne referim la Legea nr.449 din 18.11.2003 (publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr.812 din 18.11.2003), intrata in vigoare la 1 ianuarie 2007, care la Art.19 precizeaza ca „garantia este obligatorie din punct de vedere juridic pentru ofertant, in conditiile specificate in declaratiile referitoare la garantie si in publicitatea aferenta”.

Prin urmare, in presa scrisa, articolele publicitare nesemnalizate cu litera „P” exonereaza automat producatorul de orice responsabilitate. Nefiind declarate „publicitare”, articolele „la negru” nu vor putea fi folosite in apararea sa de catre un eventual client nemultumit. Adica jurnalistul, in loc sa isi sprijine cititorul, ii aduce acestuia un important prejudiciu impiedicandu-l sa isi poata exercita drepturile prevazute in Legea 449. Daca acest prejudiciu poate fi probat, jurnalistul incorect ar putea fi chiar adus in fata justitiei.

Legea 449 se refera la drepturile cumparatorului de produse de folosinta indelungata. Inclusiv auto. Daca doriti sa o studiati, o puteti downloada de aici.

Articole cu tema apropiata:

  1 comentariu despre “Noua lege a garantiei”