mart. 112007
 

oki.jpgIncepand de azi si pana la inchiderea salonului auto de la Geneva (18 martie) va vom prezenta zilnic noutati din standurile expozitiei. Din pacate, este tot mai evidenta lipsa de fantezie a producatorilor auto, care au inceput – parca – sa construiasca masini identice. Aceiasi furnizori, acelasi confort, acelasi aspect interior sau exterior, aceleasi dimensiuni, aceleasi poezii despre „noutatea absoluta a modelului”. Aceleasi superlative – „cea mai mare din clasa sa”, „cea mai economica” sau „cel mai bun grad de habitabilitate”.

Salonul auto elvetian este probabil cel mai important din Europa. Nu cel mai mare, doar cel mai important. Spre diferenta de mai marile Paris si Frankfurt care au loc o data la 2 ani, Geneva este un salon anual, pozitionat in prima parte a anului, adica locul perfect in care constructorii auto sa isi exprime tendinta. Chiar daca pe strada circula masini aproape identice (facute parca de un producator unic – o tempora…) , la Geneva au aparut si cateva concepte interesante, de scena, despre care am convingerea ca nu le vom vedea ruland niciodata pe strada, sub forma unor modele de serie si care sa semene cat de cat cu conceptul original.

Dar exista si si o parte buna. Concept-car-ul este cea mai buna dovada ca inca mai exista ingineri vizionari, care nu au fost capturati definitiv in lumea ermetica a optimizarilor de productie. De aceea, va invit sa trecem in revista principalele concepte auto prezente la Geneva…

1. Giugiaro Vadho



Unul dintre cele mai interesante concepte de la Geneva in 2007 este prototipul Giugiaro Vadho, primul concept Guigiaro propulsat cu hidrogen. Folosind o platforma special construita, Vadho prezinta scaune in tandem si un sistem „joystick controls” in locul volanului. O structura independenta de sasiu foloseste impulsuri prin fir pentru a comanda insasi versiunea modelului: cu volan pe stanga, dreapta sau central. Noul logo al Italdesign-Guigiaro este deasemenea prezentat in premiera absoluta pe capota lui Vadho, incepandu-si astfel propriul drum pentru viitoarele automobile semnate Giugiaro.

2. Honda Small Hybrid Sport


Un alt concept interesant – Honda Small Hybrid Sport. Cel mai nou concept de tehnologie hibrida se imbina cu sportivitatea, demonstrand ca a conduce o masina poate fi in acelasi timp captivant si prietenos cu mediul. Acest concept ar trebui sa ne dea un bun indiciu despre planurile Honda de a folosi trenul de rulare dezvoltat pentru hibridele Accord si Civic spre urmatorul nivel, o masina sport hibrida. Honda prezinta deasemenea la Geneva cea mai noua generatie de motor diesel, ce foloseste un convertor catalitic pentru curatarea emisiilor nocive folosind amoniu generat de sistem. Honda are in plan sa introduca noul motor in urmatorii 3 ani, prima data in Satele Unite pe viitoarele Accord si Ridgeline.

3. Mazda Hakaze

Daca automobilele ar fi vii, daca ar avea o tara a lor, iar printre cetatenii acesteia ar exista si indivizi cu chelie, acestia s-ar numi sigur Mazda Hakaze. Daca iti apare un Hakaze brusc in fata te poti speria. Pare un mic monstru. Este al treilea concept din linia de design Nagare. Descris ca un coupe crossover compact, Hakaze satisface nevoile emotionale si practice ale clientului, intre coupe-uri sportive si decapotabile, multumind in acelasi timp nevoia de spatiu ce acompaniaza stilul de viata activ. O portiune a acoperisului este mobila (detasabila) si stivuita intr-un compartiment din bara de protectie spate. Motorul Mazdei ar urma sa fie unul turbo de 2.3 litri, cu tractiune integrala. Doua usi mari ce se deschid amplu glisand in sus permit accesul usor catre cele 4 locuri din interior ca urmare a unei simple atingeri a portierei. Mai multa utilitate este data spatiului de tunelul central din portbagaj ce poate gazdui o placa de surf sau alte obiecte ce-i pot fi atatsate si transportate. Interiorul Hakaze prezinta conexiune la internet cu ecran LCD si camera digitala pentru a permite inregistrarea unor amintiri sau a drumului in sine.

4. Opel GTC

Pentru a schita liniile unui design mai increzator si mai distinctiv al marcii, Opel ne prezinta GTC Concept. Un motor V6 turbo de 2.8 litri la 300 CP, tractiune integrala si control al stabilitatii. Design-ul agresiv al mastii fata este subliniat de grila trapezoidala si tehnologia LED pentru luminile interioare (!).

5. Toyota Hybrid X


Cu Hybrid X, Toyota ne lasa sa aruncam o privire asupra viitorului hibridelor. Doua mari panouri de sticla sub forma de „U” pozitionate spre fata si spatele masinii dau senzatia de interior deschis si ajuta masina, dandu-i o forma aerodinamica. De-a lungul ciudatilor stalpi fata si spate masina da impresia unui X cand o privesti de deasupra, de-aici venind si numele de Hybrid X. Alte dotari: deschiderea electronica a usilor pe balamale opuse (usa sofer spre stanga si usa spate pe dreapta), disipator de parfum de interior si scaune spate pivotante.

……………………..

Cam atat despre conceptele de la Geneva. V-am prezentat doar 5 pentru ca doar acestea 5 ne-au placut. Restul sunt lucrari de arta superbe, dar care nu au legatura cu automobilul de maine, fiind un veritabil „haut-couture” auto – frumos dar fara pandant in lumea reala. Probabil 1% din aceste modele vor intra in productia de serie, dar nu ca modele implementate integral, ci doar sub forma de mici „imprumuturi” la nivel de detaliu…

Vom continua de-a lungul intregii saptamani cu prezentari de modele auto noi lansate la Salonul International „Geneva Motor Show”.

  2 comentarii despre “Geneva 2007 – concept car”

  1. suuuuuuuuuppppeeeeeeeeeerr!!!!

  2. super, super, dar asta e articolul din 2007. :mrgreen: Cel pe 2008 abia va aparea maine…