Ian 052007
 

Pe 5 ianuarie, grupul Renault si separat Dacia au transmis presei rezultatele de piata pe 2006. Vanzarile mondiale Renault au scazut cu 4%, iar cele europene cu peste 8%. Colacul Renault s-a numit Dacia.

Vi se pare exagerat? Aritmetic vorbind, cifra de vanzari mondiale Renault la nivelul intregului grup pe 2006 fiind 2.433.604 unitati, cele 4 procente de scadere reprezinta aproximativ 100.000 de unitati. Coroborand asta cu succesul Logan, 247.083 unitati (inclusiv Renault Logan, realizat din CKD-uri de la Pitesti), putem spune fara sa gresim ca Dacia a fost colacul de salvare Renault in acest an. Fara Dacia, cifrele de vanzari ale grupului ar fi aratat mult mai rau.

Dar care este cauza scaderii Renault? Oficialii grupului spun ca 2006 a fost un an fara modele noi, unul pregatitor pentru 2007 in care vor fi lansate modele noi. Care modele noi? Noul Twingo (he he he…) si noua Laguna (da, aici pare ceva interesant). Va putea noua Laguna sa vanda suficient de bine pentru a ridica vanzarile Renault? Financiar vorbind, nu ma hazardez cu nici o speculatie. Insa ca numar de unitati vandute, noua Laguna nu va putea schimba datele problemei, intrucat dupa esecul VelSatis misiunea Lagunei va fi aceea de a urca intr-o clasa superioara. Actualul segment mediu superior (premium) va fi preluat de Megane, iar in arena compactelor se va bate Clio 3. Dar nu din 2007, intrucat acum Megane si Clio 3 sunt pozitionate pe granita dintre clase (entry class), iar noua generatie (model nou, faza n+1, etc) va veni, probabil, undeva in 2008 sau 2009.

Raportul Renault spune ca 2007 va fi un an contrastant fata de 2006. Ma indoiesc. Acelasi raport spune ca a doua jumatate a lui 2007 va declansa ofensiva prevazuta in planul intitulat „Contractul Renault 2009”. Ofensiva? Cu ce? Cu Twingo? Cu Laguna? Cu 4×4-ul de la Samsung facut in Coreea? Pe podiumul grupului se afla Megane, Clio si (mai nou!) Logan. Renault va incepe ofensiva doar in momentul in care podiumul vanzarilor de astazi va fi gata de ofensiva. Logan se va bate cu MCV-ul. Clio poate incerca varianta sedan, iar Megane a jucat deja cartea Estate. 2009? Da, pare mult mai plauzibil.

Insa exista un model potential care ar putea schimba intregul rationament. Asa numitul Logan Scenic. Oficialii mi-au lasat intotdeauna in ceata aceasta perspectiva, fara sa confirme, fara sa infime, fara sa excluda posibilitatea. O scriu negru pe alb – cred ca versiunea de serie dupa conceptul Steppe e aproape. In decembrie 2007 vom sti daca am scris aici prostii sau nu. Renault are nevoie disperata de sange proaspat, iar Dacia este cel mai bun donator.

Inchei aici, alaturandu-va topul de vanzari pentru marcile grupului Renault, in care – in premiera absoluta – un model Dacia accede pe podium. Felicitari! La Multi Ani !

1. Renault M̩gane Р681.444 unitati
2. Renault Clio – 584.646
3. Dacia Logan – 247.083 (inclusiv Renault Logan, produse din CKD-uri Pitesti)
4. Renault Kangoo – 227.865
5. Renault Master – 96.435
6. Renault Thalia – 93.644
7. Renault Modus – 86.414
8. Renault Laguna – 83.123
9. Renault Trafic – 81.522
10. Samsung SM5 – 72.314
11. Renault Twingo – 69.166
12. Renault Espace – 42.842
13. Samsung SM3 – 31.975
14. Samsung SM7 – 17.542
15. Dacia Pick-up – 11.755
16. Renault Vel Satis – 5.127

Articole cu tema apropiata: