Mar 062007
 

Logofat Udriste - un nume din Evul Mediu

Pe culoarele celui mai inghesuit imobil din lume – sediul Politiei Rutiere din Bucuresti, str. Logofat Udriste – apar pe buzele oamenilor zvonuri noi legate de cosmarul taxei auto. Aceste zvonuri se refera la varianta lugubra in care taxa de PRIMA inmatriculare, ar deveni pur si simplu „taxa de inmatriculare”. Adica o taxa ce ar urma sa fie perceputa la FIECARE inmatriculare a unui automobil. Cat de credibil poate fi un astfel de zvon?

Urmatoarele propozitii sunt simultan adevarate:

1. Ministrul de finante a afirmat in nenumarate randuri ca nu va renunta la taxa. Dezvoltand acest punct – nimeni nu a explicat in vreun fel nevoia statului de a incasa o taxa atat de mare. Unde se duc banii?

2. Taxa este ilegala (in plan european), deoarece un automobil inmatriculat deja in UE nu este considerat inmatriculat si in Romania, ca si cum noi nu am fi parte din mult trambitata uniune. Pe cale de consecinta, putem spune ca cetatenii uniunii sunt discriminati pe criterii geografice. E ca si cum guvernul ar fixa taxe de inmatriculare doar pentru bucurestenii care cumpara masini din provincie. Ceea ce – da, aveti dreptate – e intristator de comic…

3. Statul roman are dreptul sa isi fixeze propriile taxe cum doreste el, insa fara a face vreo discriminare intre cetatenii UE.

In modul cel mai simplu putem concluziona ca zvonul generalizarii acestei taxe (feudale) auto are potential real de implementare. Aplicarea acestei taxe de inmatriculare pentru toate inmatricularile din Romania este – trebuie sa recunoastem – o varianta care impaca perfect cele 3 puncte de mai sus. Nu ne lipseste decat un politician dement care sa fie de acord cu mine…

Sincer, mi-ar placea o astfel de taxa. Prin aplicarea ei, probabil ca – in sfarsit – indiferenta cetatenilor „iobagi” s-ar transforma in actiune, intrucat focul ar ajunge si la fundul pantalonilor lor. Poate ca ne vor ajuta macar acum cu un click. Evident, ma refer la actiunea noastra „Atac la taxa auto” care abia a depasit pragul de 100 de opinii-vot, adica doar 1% din cat ar fi necesar pentru ca un om politic indolent sa inceapa sa simta frisoane…

Articole cu tema apropiata:

  6 comentarii despre “Taxa lui Sebi – noi zvonuri infricosatoare”

  1. Acelasi zvon circula si pe la RAR… Deocamdata, ramane doar un zvon      🙂

  2. Asa ceva ar fi prea de tot .Nu se poate.Cred ca toti detinatorii de automobile ar iesi in strada.S-ar declansa o revolutie.
    Suntem prea multi ca sa ne faca una ca asta .Ar fi ceva aberant…..sa se duca naibii cu taxele lor cu tot – hotiiiiii!!!!!!!!

  3. Sorry – dar e pe bune. Poate ca vor umbla la cuantum… Deocamdata suspans. Singurul lucru cert este ca taxa nu poate ramane asa cum este acum.

  4. asa cum suntam invatati sa platim chiar si tva la taxa de inmatriculare,o sa fim dresati sa platim si taxa pe aer respirat,taxa pe partz ,maine si taxa daca vreau sa-mi vand bicicleta!!!ceausescu a scapat usor pe langa ce merita astia!!!

  5. Cum adica se plateste TVA la taxa de inmatriculare? E purtatoare de TVA? Mi se pare o aberatie ca o taxa sa poarte alta taxa. TVA este o taxa care se aplica atunci cand se factureaza un bun sau serviciu si este de plata in cazul in care acel bun sau serviciu este purtator de valoare adaugata.

  6. E simpatica intrebarea – nu, taxa NU poarta TVA, insa da se incaseaza TVA la taxa datorita codului fiscal. Iata cum:

    – masina se ia in leasing
    – operatorul de leasing, in calitate de proprietar inmatriculeaza masina platind taxa. Atentie – tu n-o poti plati in locul lui… Misto, nu?
    – banii pe inmatriculare trebuie recuperati de la client.
    – clientul este facturat, iar TVA-ul apare in mod obligatoriu 🙂

    Daca mergi personal sa-ti platesti taxa la masina ta, NU se percepe TVA.