Auto SH – normele Euro

 

Foarte multi cititori ne intreaba despre cum pot identifica norma Euro in care se incadreaza masina lor, abia adusa din strainatate si inca neomologata la RAR. Va prezentam aici informatii extrem de utile, sub rezerva ca o determinare exacta depinde de anumite caracteristici tehnice (cod motor, serii, etc) pe care nu le putem incadra intr-o regula de fier.

Pentru a limpezi macar un pic acest tip de informatie, extrem de necesara pentru alegerea masinii si calculul taxei auto de mediu, TotalAuto a inaugurat aceasta pagina speciala, dedicata istoriei evolutiei normelor Euro pentru vehicule de pana la 3500 kg (doar vehicule de categorie M1 si N1). Daca veti folosi recomandarile noastre si veti evita anumiti ani de productie, veti putea aprecia corect norma Euro a masinii dvs. si – implicit – taxa auto.

Foarte important: – toate informatiile din aceasta pagina se refera exclusiv la masini din tari care erau deja membre UE la data primei vanzari (ca masina noua). Chiar daca veti citi de pilda ca „Euro 2 este obligatoriu din anul 2000”, va veti aminti probabil ca aceasta norma a fost implementata la noi abia in 2003. Evident, informatiile au relevanta maxima pentru pietele Germania, Spania, Franta, Italia, adica cele predilecte pentru cumparatorii romani de vehicule second hand.
…………………………………………………

Euro 1

Pentru autoturisme:
– obligatoriu din Iulie 92 pentru modelele noi, ce urmau sa fie lansate dupa aceasta data;
– obligatoriu din Iulie 93 pentru modele aflate deja in productie in Iulie 92.

Pentru vehicule comerciale usoare:
– obligatoriu din Octombrie 94 pentru modele noi
– obligatoriu din Octombrie 95 pentru modele aflate deja in productie in Octombrie 95

Ajutor identificare:
– nu exista Euro 1 inainte de anul 1991, acesta fiind anul in care a aparut oficial normativul Euro 1. Cu masini fabricate inainte de anul 1991 si reomologate ulterior Euro 1 puteti avea surprize la RAR.
– normativele care certifica norma Euro 1 sunt: 91/441/CEE, 91/542/CEE-A, 93/59/CEE
…………………………………………………

Euro 2

Pentru autoturisme:
– obligatoriu din Ianuarie 96 pentru modelele noi, ce urmau sa fie lansate dupa aceasta data;
– obligatoriu din Ianuarie 97 pentru modele aflate deja in productie in Ianuarie 96

Pentru vehicule comerciale usoare:
– obligatoriu din Ianuarie 98 pentru modele noi
– obligatoriu din Ianuarie 99 pentru modele aflate deja in productie in Ianuarie 98

Ajutor identificare Euro 2:
– pot exista masini Euro 2 inca din anul 1991, acesta fiind anul in care a aparut oficial primul normativ Euro 2, care a fost ulterior amendat in 1994. Cu masini Euro 2 fabricate in anii 1991-1993 puteti avea surprize la RAR.
– normativele care certifica norma Euro 2 sunt: 91/542/CE-B, 94/12/CEE, 96/1/CEE, 96/44/CEE, 96/69/CE, 98/77/CE.
…………………………………………………

Euro 3

Pentru autoturisme si autoutilitare sub 1305 kg:
– obligatoriu din Ianuarie 2000 pentru modelele noi, ce urmau sa fie lansate dupa aceasta data;
– obligatoriu din Ianuarie 2001 pentru modele aflate deja in productie in Ianuarie 2000

Pentru autoutilitare peste 1305 kg (doar N1):
– obligatoriu din Ianuarie 2001 pentru modele noi
– obligatoriu din Ianuarie 2002 pentru modele de peste 1305 kg aflate deja in productie in Ianuarie 2001

Ajutor identificare Euro 3:
– nu exista Euro 3 inainte de 1998, acesta fiind anul in care a aparut oficial primul normativ Euro 3. Cu masini Euro 3 fabricate in anii 1998 si 1999 puteti avea surprize la RAR.
– normativele care certifica norma Euro 3 sunt: 1998/69/CE, 98/77/CE-A, 1999/96/CE, 1999/102/CE-A, 2001/1/CE-A, 2001/27/CE, 2001/100/CE-A, 2002/80/CE-A, 2003/76/CE-A
…………………………………………………

Euro 4

Pentru autoturisme si autoutilitare sub 1305 kg:
– obligatoriu din Ianuarie 2005 pentru modelele noi, ce urmau sa fie lansate dupa aceasta data;
– obligatoriu din Ianuarie 2006 pentru modele aflate deja in productie in Ianuarie 2005

Pentru autoutilitare peste 1305 kg (doar N1):
– obligatoriu din Ianuarie 2006 pentru modele aflate deja in productie in Ianuarie 2005
– obligatoriu din Ianuarie 2007 pentru modele de peste 1305 kg aflate deja in productie in Ianuarie 2006

Ajutor identificare Euro 4:
– nu exista Euro 4 inainte de 1998, acesta fiind anul in care a aparut oficial primul normativ Euro 4. Cu toate acestea, cu masini Euro 4 fabricate in anii 1999-2003 puteti avea surprize la RAR.
– normativele care certifica norma Euro 4 sunt: 98/69/CE-B, 98/77/CE-B, 1999/96/CE-B, 1999/102/CE-B, 2001/1/CE-B, 2001/27/CE-B, 2001/100/CE-B, 2002/80/CE-B, 2003/76/CE-B
…………………………………………………

Euro 5

– a intrat in vigoare la 1 septembrie 2009 pentru modelele absolut noi. Modelele aflate deja in productie la aceasta data, au ca termen de aliniere la noul normativ data de 1 ianuarie 2011.
– normativele care certifica norma Euro 5 sunt: EC/715/2007 si EC/692/2008.

  939 comentarii despre “Auto SH – normele Euro”

  1. coatel – nu exista vreo norma tehnica de poluare numita D (sau care sa poata lua aceasta valoare).

    Poate fi o norma fiscala, administrativa sau de alta natura (pe care eu nu o cunosc), insa nicidecum una care sa corespunda in vreun fel normelor Euro.

    In schimb va pot spune cu certitudine ca masinile din Regat nu sunt clasificate si taxate oficial dupa norma Euro, ci doar dupa emisiile de CO2. Majoritatea britanicilor nu stiu ce norma Euro are masina lor, deoarece nu au nevoie deloc de aceasta informatie in viata de zi cu zi a unui nespecialist.

  2. costel – asa cum puteti citi si in articolul la care ati postat acest comentariu, din simplul fapt ca masina a fost produsa in 2004 nu se poate deduce norma Euro de poluare auto.

    2004 este an de granita la Focus, intre versiunea 1 si 2. Stiti sa faceti diferenta intre ele? Masurati cu atentie distanta dintre centrele rotilor de pe aceeasi parte (ampatamentul). La Focus1 trebuie sa fie ceva in jur de 2,62 metri, iar la Focus2 2,64. Daca aveti Focus1 NU poate fi Euro4.

    Daca aveti Focus2 trimiteti-mi tipul motorului ca sa fim siguri.

    La Vauxhall nu mi-ati dat nici macar numele modelului. In plus, e nevoie si de tipul motorului.

  3. buna ziua am si eu o intrebare am un vw golf din 20 07 1993, diesel are motor de 1800, *WW.AHK LT. EGTG/ABE *ZU 5.1:”25″ SCHADSTOFFARM EURO 2. sUNETI-MI VA ROG CE EURO E MULTUMESC

  4. Banuiesc ca inscrisul SCHADSTOFFARM EURO 2 a fost adaugat ulterior, dupa schimbarea catalizatorului. Este bine sa va adresati RAR, ei elaboreaza normele prin care pot recunoaste sau nu imbunatatirile aduse in Germania.

  5. Buna ziua,am si eu o intrebare la dumneavoastra….Am un ford mondeo 1800 benzina din 1993 si nu stiu ce euro este.Seria motorului este PM33406 cu motor tip RKA….Puteti sa-mi spuneti si mie ce euro este??? Va multumesc…

  6. Masina dvs. a iesit Euro 1 pe poarta uzinei din Genk. In functie de istoricul sau, puteti avea surpriza constatarii unui upgrade Euro2.

    Parerea mea este ca aveti o masina Euro1.

  7. Buna seara.Am un Passat 35i din 01/1996 cod motor ABS benzina 1800,pe brif scrie D3 cu 30 in casuta,euro 3 nu are cum sa iasa dar macar euro 2 are???.Va multumesc

  8. Spre diferenta de alte motoare de Passat 35i de 1,8 litri, ABS nu s-a mai produs din 95.

    Natural, motorizarea este Euro 1. Din pacate, nu stiu sa va spun daca poate fi Euro 2 prin upgarde de catalizator. Ramane deschis acest punct…

  9. SCHADSTOFFARM D3/30 scrie in paragraful A al brifului,iar in josul paginii zice astfel: DATUM ZUR EMISSIONSKLASSE 20.06.2001 NACHGERUSTET SCH

  10. Da, acest inscris atesta un upgrade. Inclin sa cred ca sunt sanse sa iasa Euro2, insa nu pot fi sigur.

    Puteti observa ce scrie pe stampila pusa pentru modificarea respectiva?

  11. Pe stampila scrie:LANDRATSAMT SCHWEINFURT KFZ,mai scrie pe brif;SCHL.Nr.30 NACHGE R.M. TWIN-TEC KAT AM 20.06.2001.

  12. Da, cred ca upgradeul ar putea fi recunoscut. E doar o opinie personala, decizia ramane la RAR.

    Trebuie spus ca acel Schlüsselnummern 30 este o norma FISCALA, nicidecum una tehnica. Pur si simplu, neamtul cu masina „sch.30” plateste impozit la acelasi nivel cu neamtul care are Euro3. Dar asta nu inseamna ca ambele masini sunt Euro3.

  13. Multumesc mult.voi vedea la RAR.Stres totl cu normele lor,taxa,impozite si multe altele.La noi ca la nimeni.

  14. Va rog sa-mi spuneti norma de poluare la un golf din 1998 cu CIV WVWZZZiJZXD208563 motor AKL si daca este posibil ca acesta sa fie EURO 3.
    Va multumesc

  15. corectez WVWZZZ1JZXD208563

    va multumesc