Mar 082011
 

Nissan JukeLegenda Nissan este bine fixata pe curba aspirationala auto a romanilor. Prestigiul Nissan este purtat de nume ca Patrol, Pathfinder sau orice alt 4×4 celebru, nicidecum de Micra sau Note. Cu atat mai putin Tiida, un model anonim construit pe aceeasi platforma cu care Dacia Logan a cucerit Europa. Micutul Juke a preluat platforma Tiida, inclusiv arhitectura si motorizari, si mizeaza totul pe cartea „crossover”, cu gandul la relansarea Nissan in segmentul B.

Inainte de a deveni un model real, Juke a fost o promisiune. Asteptarile au luat conturul unui SUV mic, un crossover urban cu comportament off-road decent. In opinia noastra, Juke nu este crossoverul asteptat.

1. Juke este un 4×2 cuminte

Juke este SUV doar ca nuanta de marketing, nicidecum in sens clasic. Juke este o reincarnare a modelului Tiida. Este adevarat, la granita clasei de pret de 25.000 € (oho!) exista si o versiune 4X4, insa – la acest pret, in capat de gama – tractiunea integrala pare un mic capriciu, in ciuda prezentei unei tehnologii avansate, ca Torque Vectoring. Juke este pentru Nissan, cam ceea ce inseamna Sandero Stepway pentru Dacia (nicidecum Duster).

Juke este o Tiida recarosata, pe aceeasi platforma si cu aceeasi garda la sol (18 cm). Daca va intrebati de ce vorbim despre off-road in aceste conditii, va vom raspunde scurt ca toata lumea are asteptari off-road de la Juke si ca producatorul insusi a inclus in fisa tehnica a modelului o rubrica numita „caracteristici off-road”.

Nissan Juke interior

Marketerii prezinta (explicit) Juke ca automobil „jumatate SUV, jumatate SPORT„. Totusi, trebuie spus ca – motorizata clasic (1.6 16V sau 1.5 dCi) – masina nu coboara sub 11 secunde in tentativa de a atinge 100 km/h. Modelul devine sport (cca. 8 sec pentru 0-100 km/h) abia in capat de gama, cu motorul de 190 CP. Scump doamna, scump…

2. Juke 4×4 impozit 162 € in Romania

Tot la capitolul 4X4, mai apare o (mult mai) mica problema la motorizarea 1.6 Turbo (benzina) 190 CP. Modelul de 25.000 € datoreaza un impozit mai mare, de 162 €/an, in loc de numai 64 €/an in cazul benzinarului clasic de 1.6 litri. Cilindreea rotunjita este egala, insa diferenta apare la valoarea exacta a cilindreei: 1618 cmc la turbo, respectiv 1598 cmc la motorul aspirat natural. Intrucat motorul turbo depaseste pragul de 1600 cmc, impozitul creste exponential (in 2010, 18 €, fata de doar 8 € pentru fiecare 200 cmc). Sigur, asta nu este nicidecum vina masinii, ci doar o realitate obiectiva de care trebuie sa tinem cont.

Nissan Juke offroad

3. Juke are un design discutabil

Cand spui „SUV” si te referi la un Nissan, te astepti la o prezenta remarcabila chiar si pentru un model mic. Cu precedentul de piata al unui Jimny, nu te astepti la inovatii majore. Din fata, Juke aduce vag cu un mic Ssang Yong Actyon, probabil modelul cu cel mai bizar design exterior imaginat in mileniul al III-lea. Exista si opinii de bonton, ca Juke ar avea un design „avangardist”, insa farurile rotunde plasate sub capetele grilei fata aduc mai de graba cu un pui de trol din Stapanul Inelelor.

Nissan Juke este eminamente un produs de marketing. Un sclipici. Juke nu este un automobil important, ci doar o masina care doreste sa fie cu orice pret altfel, dar care nu aduce sub caroserie nimic nou.

Articole cu tema apropiata:

  4 comentarii despre “Dezamagire Nissan Juke – o biata Tiida, recarosata”

  1. „bai draga”…..ai si condus un Juke ori poate ti-ai dat cu parerea din cele ce „vezi tu in poze”?
    Oricum felicitari ..esti distractiv!..invidiosule!

    • Buna ziua,

      Spre diferenta de dvs., eu chiar am condus toata gama Nissan de la un capat la altul, de la Micra la Pathfinder. Va asigur, respect pasiunile pentru legendele trecutului. 🙂

      Lasand micile glumite/intepaturi la o parte, daca sunteti detinator de Juke, va rog sa imi spuneti PUNCTUAL ce afirmatii/cifre din articol vi se par neconforme cu realitatea. Cred ca ar fi mai rezonabil sa purtam discutia in acest fel.

      Fac parte din categoria celor care nu isi neaga greselile, ci – dimpotriva – le corecteaza cu fair-play.

  2. Imi permit sa va contrazic in legatura cu Nissan Juke! Eu am fost prima cumparatoare al unui JUke alb perlat, turbo , hidramat 190kp si sunt extrem de incantata de aceasta masina! Pe langa k nu am ram as inzapezita pe nici o straduta adiacenta, kiar este un mini jeep 4*4! Are un consum foarte bun de 10 12% iarna…iar la drum lung mi-a consumat si 5%! Desi are un motor destul de mic1,6 este foarte ,,infipta,, si nu dai gres la nici o depasire! Deci…nu vad cine nu si-ar dori o asemenea masina, tin and cont si de faptul ca daca o iei in leasing pe maxim 36luni, dobanda este 0%. Asa ca nu faceti reclama proasta doar k aceasta este opine dumneavoastra!

    • Buna ziua,

      Va respect opinia, cu atat mai mult cu cat aceasta nu o contrazice deloc pe a mea. Dezamagirea mea se refera strict la versiunile 4×2 al caror scop este pur comercial. Plus platforma (scheletul de baza pe care este asezata caroseria).

      Dvs ati cumparat versiunea de varf, SINGURA cu tractiune 4×4 si motor 1.6 Turbo. La masina dvs. consider ca pretul este prea mare. Daca pe dvs. asta nu va deranjeaza, inseamna ca ati ales perfect.

      Daca doriti sa intelegeti exact „defaimarea” din continutul articolului, faceti un test cu versiunea 4×2. Va garantez, nu va veti recunoaste propria masina. Diferenta este u-ri-a-sa. Testati (eu am facut-o deja) si voi bucuros sa ma contraziceti.

      Si inca un detaliu. Nisan Tiida a fost construit pe platforma Logan (nu este nicio gluma aici…), iar Juke a preluat acesta platforma intr-o versiune adaptata sumar. Vi se pare corect la suma platita??

      In rest: – finisaje, motor, tractiune 4×4 Nissan Torque Vectoring sunt excelente, iar dvs confirmati foarte corect asta. Indiscutabil. Pana la urma doar asta conteaza: sunteti un client Nissan multumit. 🙂