apr. 212010
 

Zilele trecute, v-am promis in emisiunea auto de la Realitatea FM („TuTu”, sambata de la ora 12) ca vom ilustra pe TotalAuto subiectul Taifun, noul model auto romanesc de serie mica. Taifun este un offroader pur sange, principala sa destinatie fiind competitiile de specialitate. Masina este construita pe un sasiu tubular clasic, care are doua roluri, sa sustina caroseria masinii si sa asigure protectia echipajului in cazul unei rasturnari.

Greutate totala 1350 kg, acest punct fiind un record european in materie de offroad si totodata un atu major in competitie. Motor BMW V8 de 4 litri, 286 CP si cca. 400 Nm cuplu maxim. Inaltime 1,80 m. Latime 2 m. Nu este o masina de fite, ci un model de competitie, designul interior fiind unul auster. Acum se afla in fabricatie 2 unitati, capacitatea totala de productie a atelierului fiind de 6 unitati pe an.

Automobilul a fost integral proiectat de echipa lui Gabi Nicolae, nimeni altcineva decat pilotul care s-a pregatit 5 ani pentru Dakar si care s-a inscris la start exact in anul 2008, an in care competitia a fost anulata din cauza amenintarilor teroriste de pe continetul african.

In anii care au urmat, echipa sa a alergat in Dakar Series si a acumulat o experienta pretioasa. Rezultatele bune obtinute de aceasta echipa au condus la o recunoastere internationala, care s-a concretizat prin colaborari externe. De pilda, prima masina bulgareasca de rally raid, care se va inscrie anul acesta la Dakar, se afla in constructie in atelierele Taifun.

Insa offroader-ul Taifun nu va ramane singur in gama. Deja se afla pe planseta (electronica) un nou model, complet diferit de actualul catarator. Modelul se va numi Taifun GT si va fi primul supersportiv romanesc de strada, un model adaptat cu atentie drumurilor proaste din estul Europei. Masina va avea un motor de cca. 500-600 CP si nu isi propune sa rivalizeze in vreun fel bijuteriile Bugati sau Ferrari, ci doar sa puna la dispozitia celor interesati un model realmente sportiv la un pret de doar 5 cifre (in euro).

  2 comentarii despre “Taifun – primul automobil romanesc de serie mica”

  1. Toate comentariile si intrebarile dvs. legate de subiectul Taifun vor fi trimise echipei constructoare.

    • Sunt placut surprins ca mai sunt oameni care mai gandesc
      pentru viitor . Am lucrat in proiectare multi ani , stiu ce
      inseamna sa ai preocupari ce nu intereseza ( mai putin mancarea).
      Va felicit sincer,
      Gunea