Apr 062010
 

Agentiei guvernamentale NHTSA, autoritatea auto din Statele Unite, i s-a recomandat de catre forul superior, Departamentul de Stat pentru Transporturi, sa ceara ajutorul oamenilor de stiinta de la NASA pentru a analiza sistemele electronice Toyota banuite ca ar putea cauza accelerarea involuntara a automobilelor pe care le deservesc.

Cea mai presanta problema pentru NHTSA este lipsa oricaror dovezi ca intregul circ mediatic, orchestrat de autoritatea auto americana in ultimele luni, are o baza serioasa. Singurele piese la dosarul „Pedala” sunt un numar de plangeri provenit din partea unor clienti. Un numar mic in comparatie cu cel al automobilelor comercializate. Cum plangerile nu pot tine locul unei expertize tehnice, americanii risca sa se faca de ras si – poate chiar mai rau – sa fie acuzati de defaimare de catre partea japoneza.

Pana acum nici cercetarile desfasurate in Statele Unite si nici cele comandate separat de Toyota nu au putut identifica vreo problema la pedalele de acceleratie japoneze, care sa justifice macar partial accelerarea involuntara a automobilului. Toyota si-a intarit din nou afirmatiile mai vechi, conform carora sistemele sale electronice functioneaza rezonabil si ca nu pot fi cauza vreunui accident.

NHTSA a mai colaborat in trecut cu NASA pentru studiul comportamentului sistemelor electronice de stabilitate si studiul airbagurilor. In cazul in care nici NASA nu va reusi sa aduca la lumina dovezi stiintifice convingatorare, NHTSA se poate astepta la un… „crash-test” juridic.

Articole cu tema apropiata:

  •  6 aprilie 2010
  •  Posted by
  •   Comentariile sunt închise pentru Ajutor NASA in cazul „Pedala Toyota”
  •   Editoriale
  •