mart. 232010
 

Tam-tam mare. Mercedes Benz si Renault au inceput o serie de discutii pentru preluarea unor participatii reciproce, in cadrul unui acord de cooperare pe termen lung. Surse serioase: Financial Times si Les Echos. Aceste publicatii spun ca posibila alianta ar duce cooperarea dintre cele doua grupuri dincolo de discutiile deja in curs, mai ales pentru colaborarea pe piata automobilelor mici. Fiecare constructor ar putea prelua o participatie de cca. 10% in cadrul celuilalt.

Aceasta tendinta de apropiere intre diferite grupuri auto nu este deloc noua, insa a fost accelerata de noua oridine a pietei, in care constructorii japonezi nu au concurenta la capitolul productivitate, acestia reusind sa ofere clientilor masini mai inalt echipate la pret egal cu modelele constructorilor europeni.

Discutiile intre constructori se fac continuu, fara sa existe vreo predilectie. Renault a realizat o alianta cu Nissan in 1999, a purtat discutii de largire a aliantei cu General Motors prin 2007 si a curtat cam tot atunci Chrysler, care a devenit intre timp partener al Fiat. Pe de alta parte, Mercedes Benz discuta nu demult despre o eventuala alianta cu BMW, care ar fi urmat sa fie finantata in proportie de 30% de o firma din Qatar. Foarte rar s-a intamplat ca o discutie prezentata de presa sa devina realitate.

Acesta este motivul pentru care consideram ca discutiile actuale franco-germane sunt departe de a avea o semnificatie importanta, fiind vorba despre un context foarte volatil, ce poate astazi sa aprinda fantezia jurnalistului, iar maine totul sa fie dat uitarii. Pastram rezerve fata de o posibila alianta Renault-Nissan-Mercedez Benz, chiar daca in piata auto nimic nu este imposibil.