oct. 022009
 

nissan-platforma-2010 India si-a propus sa abandoneze statutul de “tara a scuterelor”, propunandu-si sa devina o “tara a automobilului pentru toti”. Controversatul Nano produs de Rahman Tata a fost primul impuls, iar piata indiana inca se misca sub actiunea replicilor de marketing. O astfel de “replica” este si recentul Ford Figo (Ford Smochina in spaniola), un fel de Sandero al Ovalului Albastru. Alianta s-a integrat in lantul reactiilor, Nissan prezentand zilele trecute platforma pe care se vor dezvolta viitoarele modele de clasa compacta.

Prima masina bazata pe aceasta platforma urmeaza sa fie fabricata in India, dar si in alte cinci tari asiatice, lansarea urmand sa aiba loc in martie 2010 in Tailanda. Automobilele bazate pe aceasta platforma vor fi comercializate ulterior in 150 de tari. In acelasi timp, Nissan precizeaza ca masina va fi primul model eco produs in Tailanda. Eco-intentia tailandeza are si suport de stat.

Contextul in care apare aceasta platforma

ford-figo Asa cum citeati si mai sus, Ford a anuntat recent inceperea fabricatiei modelului Figo in India, la fabrica din Chennai. Pentru a nu pierde teren pe piata indiana (piata cu al doilea potential, dupa China), Nissan pregateste trei noi modele derivate din modelele actuale hatch, sedan si MPV. In timp ce unitatea de productie Nissan din India (la Oragadam, la 55 de km de uzina concurenta Ford) este aproape pregatita sa inceapa productia, inca doua uzine sunt in curs de constructie in Tailanda si China.

nissan-platforma-2010-spate

La aceste centre de productie se vor adauga foarte curand inca doua, ale caror locatii sunt momentan secrete. Cert este ca cele cinci unitati vor avea rolul de a produce aproximativ un milion de vehicule pe an, adica un sfert din vanzarile anuale ale companiei japoneze. Nissan intentioneaza sa exporte din India 110.000 de unitati pana in 2011, pentru a atinge in final 180.000 de unitati distribuite anual in peste 100 de tari.

O alta intentie Nissan este sa transforme India in principalul sau producator de subansamble. Acest aspect este doar un detaliu dintr-un plan mult mai larg, care are ca scop ca 60% dintre componentele automobilelor Nissan sa fie interschimbabile in viitor.