Sep 092009
 

brabus-sv12 BRABUS prezinta versiunea business a modelului BRABUS SV12 R, cel mai puternic si mai rapid sedan de lux din lume. Automobilul de mare performanta care atinge 340 km/h, bazat pe actualul Mercedes S 600 facelift, este propulsat de un motor BRABUS SV12 R Biturbo 750 cu 12 cilindri, 750 cp si un cuplu maxim de 1.350 Nm.

Motorul BRABUS SV12 R Biturbo 750 este un partizan al vechiului concept „putere mai mare inseamna cilindree mai mare”. Un arbore cotit cu o cursa a pistonului mai lunga, pistoane cu un diametru mai mare si un alezaj crescut al cilindrilor duc la o crestere a cilindreei de la cea standard de 5,5 la 6,3 litri, cea actuala. In plus, galeriile de admisie si evacuare din ambele chiulase sunt optimizate pentru un flux imbunatatit al amestecului. Patru arbori de distributie contribuie deasemenea la obtinerea aceluiasi efect.

Specialistii BRABUS au echipat motorul cu turbosuflante mai mari, un sistem intercooler mai eficient si un sistem performant de evacuare cu patru tevi de evacuare din inox si catalizatoare speciale sport. Electronica motorului reprogramata asigura conlucrarea impecabila a tuturor componentelor. Aceastea contribuie, de asemenea, la producerea de putere maxima si la respectarea limitelor actuale in privinta emisiilor de noxe.

Cu 750 cp / 552 kW la 5.500 rpm, motorul BRABUS SV12 R Biturbo 750 produce putere la superlativ. Acelasi lucru este valabil in cazul cuplului sau maxim de 1.350 Nm la 2.100 rpm. Pe autovehicul cuplul maxim este limitat electronic la 1.100 Nm.

Aceste performante extraordinare fac din BRABUS SV12 R nu numai cel mai puternic, ci si cel mai rapid sedan de lux din lume: 0-100 km/h in 4,0 secunde, 200 km/h dupa numai 11,9 secunde si o viteza maxima limitata electronic la 340 km/h.

Puterea este transmisa rotilor din spate printr-o transmisie automata modificata, in cinci trepte. Un diferential autoblocant optional BRABUS optimizeaza tractiunea. Toate componentele grupului motopropulsor BRABUS functioneaza exclusiv cu lubrifianti de inalta performanta ARAL.

BRABUS ofera tuning si pentru modelele S600 si S65. Printre optiuni se numara kitul de putere T12 pentru 580 cp / 419 kW si T65 S care amplifica puterea produsa de modelul S65 la 715 cp / 526 kW.

Performantele extraordinare ale lui BRABUS SV12 R impun cerinte extrem de mari in privinta proprietatilor aerodinamice ale autovehiculului. Asadar, componentele care cresc proprietatile aerodinamice ale noii generatii Mercedes S-Class au fost concepute de la zero. Designerii BRABUS au folosit tunelul aerodinamic pentru a dezvolta o aparatoare fata speciala, a carei forma creste portanta pe puntea fata. Orificiile largi de intrare a aerului optimizeaza racirea motorului si a franelor fata. Luminile auxiliare integrate si LED-urile pentru rularea pe timp de zi contribuie de asemenea la o siguranta sporita.

Pentru ca sedanul S-Class sa beneficieze de un aer si mai extravagant, designerii BRABUS au conceput aparatoare fata sport din aluminiu personalizate, care le inlocuiesc pe cele de serie. Marca exclusivista este asigurata de orificiul de evacuare a aerului acoperit cu un strat din carbon si o masca orizontala care inconjoara orificiul si poarta logo BRABUS si LED-uri integrate. Acestea sunt activate prin telecomanda sau odata cu deschiderea usilor.

Pentru optimizarea fluxului de aer pe partile laterale ale vehiculului, designerii au conceput pragurile laterale BRABUS cu lumini integrate, pentru o utilitate sporita. Acestea sunt activate de asemenea prin telecomanda sau prin deschiderea usilor.

Performantele deosebite de care este capabil BRABUS SV12 R sunt controlate in fiecare moment prin alegera celor mai adecvate solutii pentru anvelope, frane si suspensie. Acestea includ si optiune pentru jantele Monoblock din aliaj, cu diametrul de la 17 la 21 inci. Versiunea cu cele mai mari dimensiuni o reprezinta jantele Monoblock de 9Jx21 pentru puntea fata si de 10,5Jx21 pentru cea spate.

Entuziastii pot alege dintre cele trei binecunoscute modele Monoblock BRABUS: modelul clasic de jante BRABUS, Monoblock VI din aliaj, cu sase spite duble cromate, modelul Monoblock E, cu noua spite cromate, si mai ales modelul exclusivist Monoblock F PLATINUM EDITION, cu spite incrucisate. Toate aceste modele sunt insotite de anvelope Pirelli sau Yokohama cu dimensiuni de 265/30 ZR 21 pe fata si 295/30 ZR 21 pe spate.

TUV (Agentia Germana pentru Inspectii Tehnice) a aprobat folosirea jantelor Monoblock VI, E, G, Q si S cu dimensiuni de 10Jx22 si a anvelopelor cu dimensiuni 275/25 ZR 22 pe fata, combinate cu cele avand dimensiuni 295/25 ZR 22 pe spate, pentru toate modelele cu ampatament scurt S 350, S 500 si S 350 CDI. Datorita unui nou design special conceput pentru folosirea la sedanurile de lux si coupe-urile capabile de performante deosebite, noua combinatie janta/anvelopa BRABUS ofera o manevrabilitate sportiva, combinata cu un excelent confort la rulare.

Jantele de dimensiuni mari ofera si spatiul necesar pentru instalarea sistemului performant de franare BRABUS cu etriere cu 12 pistoane si discuri ventilate cu dimensiuni de 380 x 36 mm pe fata si etriere cu 6 pistoane si discuri de 355 x 28 mm pe spate.

Cele mai rafinate tehnologii se regasesc la bordul luxosului sedan capabil sa atinga 340 km/h: BRABUS a dezvoltat un concept business pentru Mercedes S-Class care combina exclusivitatea, tehnologia si arta, realizate la cel mai inalt nivel de perfectiune.

Inima sistemului o reprezinta un computer ultra-slim de 3-GHz plasat in siguranta intr-o consola aflata intr-un compartiment actionat electric din portbagaj. Computerul poate fi extras cu usurinta pentru a putea fi folosit si in afara vehiculului.

Intregul concept business BRABUS este actionat printr-un panou de comanda plasat convenabil intr-o consola speciala, integrata in compartimentul spate. Acest fapt asigura ca persoana care foloseste sistemul PC sa nu aiba probleme atunci cand actioneaza sistemul, atunci cand se muta de pe scaunul soferului. Consola din spate gazduieste de asemenea o imprimanta color.

Un display TFT de 15,2 inci si format 16:9 serveste drept monitor. Este integrat in pielea fina si apare sau se retrage prin apasarea unui buton. Computerul BRABUS este conectat la internet prin UMTS. Doua porturi USB 2.0 integrate in compartimentul spate permit conectarea diverselor periferice, precum o camera web pentru video conferinte sau un aparat foto digital. Imprimanta este gazduita de o consola plasata intre scaunele din spate.

Pentru a urmari o emisiune TV, un DVD, un disc Blu-Ray sau pentru a putea juca un joc pe o consola, specialistii BRABUS au venit cu o solutie inovativa pentru noul S-Class: au proiectat o interfata care transmite semnale ecranului de pe plafoniera si celor plasate in spatele tetierelor. De asemenea disponibile pentru S-Class sunt consolele BRABUS pentru scaune insotite de o masa integrata din lemn pretios, care coboara sau se retrage prin apasarea unui buton. Fetele meselor sunt disponibile in aceeasi structura de lemn ca insusi S-Class sau personalizate cu furnir sau piele, in functie de preferintele clientului si pot fi rabatate in orice unghi, oferind spatiu amplu pentru citirea documentelor sau pentru tastatura wireless a unui computer.

MP3 player-ul integrat al computerului poate inmagazina mai mult de 5.000 de melodii. Sunetul este redat de boxe Sennheiser Noise Gard care filtreaza zgomotele nedorite, oferind o experienta fonica nemaiintalnita.

Maximum de individualitate si confort la interior este o alta specialitate a designerilor BRABUS. Acestea includ perdele spate actionate electric, pragurile usilor inscriptionate cu logo BRABUS, volan sport cu forme ergonomice si pedale din aluminiu.

Absolut exclusivista este noua combinatie de lemn tropical Wenge si artar, care ii confera luxosului sedan o ambianta maritima, in completarea careia vin interioarele complet din piele, intr-o combinatie de bej deschis si maro inchis.

(n.r. – scuze pentru absenta foto, nu am gasit nicaieri)

Articole cu tema apropiata: