iun. 172009
 

Inovativul motor in 2 cilindri, dezvoltat de Fiat, rod al filosofiei „verzi”, centrata pe reducerea consumului de carburant, adica – implicit – pe reducerea emisiilor de CO2, va sosi foarte curand si in Romania.
fiat_multiair
Tehnologia MultiAir face posibila respectarea viitoarelor norme Euro5 (din septembrie 2009) si Euro6 (din 2012), in timp ce performantele dinamice sunt mai mari cu 10% decat la actuala generatie TJet.

Tehnologia MultiAir

In versiunea pe benzina, noul motor de 1,4 MultiAir va dezvolta 105 CP cu aspiratie naturala, iar in regim turbo poate ajunge la puteri de 135 CP si 170 CP. Noul motor este cu 20% mai usor si ocupa un volum cu 25% mai mic decat actuala generatie TJet.

Continuand comparatia, noul MultiAir asigura o crestere a puterii cu 10% si a cuplului maxim cu 15%. Consumul de carburant este redus cu 10% (doar teoretic, practic vom vedea dupa testare), ceea ce va determina automat si o reducere cu 10% a emisiilor de CO2, a caror curba este similara celei de consum. O reducere importanta este si cea a particulelor materiale (funingine) cu 40%.

Chiar daca motorul va avea doar 2 cilindri, tehnologia MultiAir asigura si contrabalansarea vibratiilor generate de acest tip de motor, fiind cel mai silentios propulsor in 2 cilindri facut vreodata de mana omului. Producatorul nu a realizat insa si o comparatie cu zgomotul produs de actualul 1,4 TJet.

MultiAir in Romania

Pentru inceput, primul motor MultiAir de la noi va fi cel de 1,4 litri 16v cu trei variante de putere: 105, 135 si 170 CP. Tehnologia MultiAir va fi disponibila in premiera pe Alfa Romeo MiTo la sfarsitul lui 2009 (cel mai tarziu inceputul lui 2010). Odata cu debutul MultiAir, va fi disponibil pe Alfa Romeo MiTo si noul sistem „Start & Stop”.