Mar 122009
 


Pentru prima data, SEAT este reprezentat si in sectiunea premium a clasei medii. Limuzina cu o lungime de 4,60 metri imbina un design dinamic si elegant cu un confort ridicat si cu performante de rulare care se remarca prin agilitate si siguranta.

Noul Exeo va fi disponibil initial cu trei motoare pe benzina (75 kW / 102 CP pana la 147 kW / 200 CP), precum si cu doua propulsoare diesel cu injectie directa, echipate in serie cu filtru de particule diesel (105 kW / 143 CP si 125 kW / 170 CP). Patru dintre aceste cinci motoare mizeaza pe tehnologia turbo.

Aceasta inseamna mai multa putere si un consum redus de combustibil datorita masurilor de downsizing. Din noua generatie de motoare diesel cu tehnologie Common-Rail fac parte cele doua propulsoare TDI. Toate motoarele modelului Exeo, disponibil in versiunile de echipare „Reference”, „Style” si „Sport”, respecta normele de poluare Euro 5.

Consumul redus al limuzinei sport este evident pe versiunea de top care dezvolta o putere de 147 kW (200 CP): propulsorul pe benzina cu supraalimentare, care dezvolta la 1.800 un cuplu de 280 newton-metri, si un consum de numai 7, 7 litri la 100 km.

Denumirea aleasa de constructorul iberic ilustreaza foarte bine aspiratiile brandului mediteranean, „Exeo” fiind un derivat al latinescului „Exire”, tradus prin expresia „a iesi din tipare”, „a merge dincolo de limite”. Numele EXEO inspira putere, excelenta si tehnologie avansata si exprima in mod extrem de sugestiv placerea de a se afla la volan.

Aceasta difera de toate denumirile celorlalte game (nume de orase spaniole), indicand inceputul unei noi epoci pentru SEAT, care va propulsa marca in topul unui nou segment de automobile. Numele de succes ale modelelor din gama actuala vor fi pastrate.

Articole cu tema apropiata: