feb. 202009
 

Pentru a inmatricula masina pe taxa veche (cea mica, din iulie 2008) trebuie sa dovediti ca masina a fost cumparata inainte de 15 decembrie 2008. Aceasta dovada se poate face cu mai multe tipuri de documente, dupa cum urmeaza:

1 – pe baza de comanda ferma de cumparare a masinii plus dovada platii integrale sau a unui avans inainte de 15 decembrie 2008;

2 – carnet de TIR/CMR/CIM si/sau dovada radierii din tara de provenienta cu datate inainte de 15 decembrie 2008;

3 – dovada de inmatriculare provizorie emisa inainte de 15 decembrie.

Daca aveti una din aceste dovezi porniti cronometrul:

>>> primul pas, in primele 20 de zile:
Ca sa beneficiati de vechea taxa trebuie sa depuneti URGENT, in maximum 20 de zile calendaristice de la publicarea actului normativ (ultima zi – 11 martie 2009), o cerere la autoritatea fiscala de care apartineti impreuna cu dovada cumpararii inainte de 15 decembrie 2008. Daca nu va inregistrati cererea la fisc in acest interval, pierdeti dreptul de a plati taxa la valoarea mica.

Daca dovada este „inmatriculare provizorie”, trebuie obligatoriu sa adaugati si o declaratie pe proprie raspundere, din care sa reiasa ca masina a fost cumparata inainte de 15 decembrie 2008, in forma autentificata (facuta la notariat). Pentru celelalte tipuri de dovezi, nu este nevoie de aceasta declaratie autentificata.

>>> al doilea pas, pana la expirarea a 90 de zile:
Dupa ce ati rezolvat urgenta nr.1, de a inregistra cererea ca sa platiti taxa mica, urmeaza urgenta nr.2. In termen de 90 de zile de la publicarea actului normativ (ultima zi – 20 mai 2009) trebuie sa rezolvati restul formalitatilor la RAR pentru ca taxa auto sa poata fi calculata de reprezentantii fiscului. Si acest al doilea termen trebuie respectat, nerespectarea sa atragand pierderea dreptului de a plati taxa la valoarea cea mica.

Sunteti in forma? Pe locuri… Fiti gata… Start!

  218 comentarii despre “Taxa auto – cum puteti beneficia de taxa mica?”

  1. Aici aveti un link la prefectura, pentru a vedea „ce” si „cum” cu actele. Insa cat e asigurarea, formularistica sau perechea de placute nu cred ca puteti gasi pe net.

    Exagerand, ca sa va dau o suma acoperitoare, cu toate aceste detalii va incadrati in 300 euro.

  2. din nou multumesc ai fost de mare ajutor

  3. este o escrocherie pe fata,am cumparat masina in 2004,acum am venit in tara din ITALIA,de unde atatia bani NUMAI pentru inmatriculare? TREBUIE facut ceva,am nevoie de sfaturi…inclusiv in gasirea unui loc de munca.

  4. aveti chiar aici un link si am sa va cer si voua parerea despre cum vedeti voi treaba asta : ! as pune o problema : deci acesti oameni si-au primit banii inapoi INTEGRAL! la fel s-a intamplat si cu cei care au dat statul in judecata pt taxa de prima inmatriculare! adica cum se poate traduce asta : daca dai statul in judecata – taxa=0! daca NU esti bun de plata! e corect ? adica de exemplu cei care aveau procese pe rol li s-a spus in iulie 2008 : gata procesele nu isi mai au rostul, taxa s-a schimbat, a „intrat in legalitate”, veti primi DIFERENTA fata de taxa de poluare! dar intre aceasta diferenta restituita si taxa 0 (cei care au dat statul in judecata la timp si au castigat) este uneori diferenta de mii de euro! E NORMAL ??? din moment ce o taxa este declarata ilegala si returnata intr-un caz, de ce nu se aplica aceeasi moneda apoi pt toata lumea!? acum uitati aceeasi situatie : cine a dat statul in judecata la taxa tripla a primit TOT inapoi! cine va da din nou statul in judecata pt taxa asta dubla de acum probabil va pati la fel! daca de ex. in vara se baga o taxa, „legala”, de data asta, se va proceda DIN NOU la fel! se va da „diferenta” pt cei ce au platit taxele duble, triple, iar cei care au folosit tribunalul nu vor fi dat nimic! si apoi in iarna 2009 o noua taxa tripla … ce ziceti ? sa nu se mai opreasca NICIODATA … PE SCURT : cei ce asteapta sa se ocupe statul de ei primesc „diferente”, cei care „isi fac singuri dreptate” raman cu taxa 0 ! cum vedeti voi treaba asta ? eu o vad ca un indemn clar la nesupunere … adica dati statul in judecata pe unde il prindeti, aranjati-va, descurcati-va, invartiti-va si INTOTDEAUNA pe CONT PROPRIU pt ca daca asteptati o solutie general valabila, o solutie pt toti, ea va fi INTOTDEUNA in DEFAVOAREA voastra ca cetateni … RESPECTA SISTEMUL, respecta sistemul, tot asta auzim! dar din cate stiu eu respectul ori e mutual ori nu e … deloc …

  5. Povestea nu este chiar asa simpla. Voi face un scurt istoric al taxei asteia:

    1. Preistoria – accize si vama inainte de 2007. LEGALE.

    2. Prima taxa – ILEGALA – a incercat de fapt (exista declaratii explicite de presa) sa inlocuiasca talhareste si prosteste golul din buget lasat de ridicarea accizelor si a vamii. NIMIC DE MEDIU! Sa fie limpede…

    3. La presiunea oamenilor, a fost imaginata taxa a 2-a, DE MEDIU, la fel de ILEGALA – sanctionata ca atare de Comisia Europeana. Taxa a 2-a nu a fost aplicata niciodata.

    4. A aparut taxa IULIE 2008, a 3-a, tot de mediu, cu aprobarea Comisiei. Taxa a 3-a a fost perfect legala, dar gasca de mafioti a realizat ca odata cu legalitatea le-au disparut si privilegiile din piata…

    5. Taxa a 4-a si a 5-a (au fost 2 OUG-uri in decembrie, nu stiu daca ati observat…) au fost culmea porciei mafiote, pastrand formula aprobata de comisie, tripland-o, dar OOPS scutind de aceasta taxa masinile noi… Practic, taxa 5 este cam aceeasi cu taxa 1, insa discriminarea este dubla ca si ecart.

    6. Taxa lui Boc, a 6-a, arnca praf in ochii oamenilor, transformand taxa din tripla in dubla, pastrand scutirea pentru masinile noi, sub pretextul aparent prostesc, (dar in fapt mafiot) de a proteja industria autohtona auto… Chiar Citroen de ce s-a vandut tot cu scutiri de taxa? Protectia nu aprivit constructorii romani auto, ci mafia negustoreasca auto (ce subiect urias!! a se vedea BER-urile europene pentru industria auto cunsunt incalcate in Romania sub pretexte incredibil de sfidatoare…).

    Asta este tot. Daca taxa din ILIE 2008, singura legala de pana acum, ar fi inmultita cu 5, dar nu ar fi scutite arbitrar modelele de volum ale unor comercianti lacomi, taxa ar fi perfect legala.

    Ilegalitatea vine din model, nu din cuantum.

  6. DE ACORD cu tine Iulian cu stabilirea le/ilegalitatii variantelor de taxa! dar pe mine m-a interesat si am dezbatut ce SE INTAMPLA atunci cand o anumita taxa este ILEGALA! si asta am vrut sa arat : ca cei care au dat statul in judecata si instanta a spus : taxa ilegala, au primit TOT inapoi! cand statul s-a autosesizat si a trecut la una legala (cea din iulie2008) NU s-a mai aplicat aceeasi masura : restitutio in integrum! statu a dat DIFERENTA! de ce se aplica 2 masuri ??? asta e ce ma intereseza pe mine! la fel acum! de ce se restituie in integrum taxa asta tripla pt cei ce castiga in instanta ??? sau daca se da, atunci si cei ce nu merg la judecata vor trebui sa primeasca INAPOI TOTI BANII, atunci cand se va trece din nou la o taxa normala! NU diferente … ca ne-am saturat de DIFERENTE! am vrut sa subliniez ca daca mergi la instanta primesti TOT inapoi, daca stai si astepti solutia propusa de sistem primesti „diferente”! adica se pot face 2 categorii : fraierii, oamenii de buna-credinta care acorda credit statului si asteapta sa vada ce solutii ofera, si primesc „diferente” si a 2 categorii : baietii care se descurca si au parte de restitutio in integrum! sau altfel spus, daca vrei dreptate trebuie sa lupti! ei bine ar fi chiar asa de mult de cerut de la statul asta roman sa primesc dreptate, sa primesc macar decenta, spune-i cum vrei fara sa trebuiasca sa ma iau de gat cu el??? chiar trebuie sa ne stresam tot timpul ? chiar trebuie sa luptam pt orice DREPT ?

  7. si cand te gandesti la etimologia cuvantului „democratie” ……………..

  8. asa si un ultim lucru sunt de acord cu tot ce ai scris pe puncte mai sus cu o exceptie : la pct 3. ai spus „la presiunea oamenilor a fost imaginata taxa a 2a” ! ei cu asta NU sunt de acord! eventual daca prin „presiunea oamenilor ” se intelege acei romani care au inceput sa mearga in instanta asta as putea sa inteleg! dar nici acestia nu ar fi existat daca nu era UE in background! daca a fost vreo presiune CARE A CONTAT aia nu a venit de pe malurile Dambovitei ci de la Bruxelles! asta o spun si pt cei care tot o flutura cu iesitu din UE! buna idee! de ce sa nu intram in CSI!? acolo unde aia de la Putere chiar pot face TOT ce vor! nu ar fi bine? atunci stii un lucru simplu : esti jos? taci si s..i! esti sus : taie-n carne vie! mai astia antiUE: voi chiar nu intelegeti ca putinele drepturi care le aveti (asa mici cum sunt) vin din faptu ca mai exista o UE, in care ce se intampla acum in RO, s-a intamplat acum 200 de ani si ca intre timp acolo s-a mai curatat buba ? ca acolo cuvantu demoscratie inseamna ceva (nu mult) dar cu siguranta mai mult decat pe malurile Dambovitei ? …

  9. iulian te rog spune-mi si mie cat platesc taxa la un ford focus euro2 benzina 1988cm din 1999,taxa cea mica din iulie

  10. cristi – in cazul dvs, calculati taxa Boc si impartiti-o fix la 2. Rezultatul este exact taxa din Iulie.

    Aceasta regula poate fi folosita pana la masini vechi de 13-14 ani. Daca masina depaseste 14 ani diferenta devine mai mare, iar calculul mai complicat pt a obtine rezultatul corect.

  11. dan – pe rand:

    Despre restituirea diferentei.

    – Daca dai bani si nu primesti nimic, ai dreptul sa primesti TOTI banii inapoi.

    – Daca dai bani mai multi decat e legal, ti se cuvine inapoi DOAR diferenta. Taxa 2 a fost legala. Acesta a fost si scopul „istoriei taxei auto”, acela de a justifica plata diferentei (cu care sunt de acord) si nu in integrum. Doar banii luati peste taxa 2 sunt ilegali.

    Despre presiune:

    – Principiul vaselor comunicante. Apesi aici si sare dopul dincolo… E greu de spus unde s-a facut presiunea cea mai mare.

  12. Sau – mai expresiv – principiul terasei de bloc comunist ๐Ÿ˜€

    Arunci o galeata de apa pe terasa scarii 1 si inunzi vecinul de la scara 3… E mult mai plastic acest exemplu.

  13. Buna
    Eu personal nu sunt asa bine informat in legatura cu taxa auto si cu toate cele necesare .. atatea siteuri de calculare a taxei ca nici nu mai stiu ce sa fac …..
    Am un Mitsubishi Fto , an 1995 , 2000 cc.
    Masina am cumparato inainte de 15 dec 2008 … dar nu am facut programare la rar etc ….din cauza triplarei taxei
    Rog frumos daca ami puteti da un raspun exact in cazul meu daca pot beneficia de vechea taxa cum spuneti mai sus si unde ami pot calcula si eu taxa in cazul meu meu

    Multumesc anticipat

    O zi buna

  14. Care „atatea calculatoare”? Avem un singur calculator dedicat taxei auto aici pe TotalAuto. De ce credeti ca daca voi introduce eu datele in locul dvs, raspunsul va fi cel corect?

    Va rog sa priviti cu atentie calculatoarele altor site-uri, intrucat nu toate sunt actualizate. Cel de pe TotalAuto.ro este actualizat dupa OUG 7/2009. Mai axact OUG 50/2008 completat de OUG 7/2009.

    Calculatoarele care invoca OUG 208/2008 sau OUG 218/2008 sunt depasite.

    Pentru claculatorul nostru, dati clic pe bannerul rosu pe care scrie TAXA AUTO.

  15. Multumesc foarte mult Dm Iulian
    Sa aveti o zi buna