feb. 162009
 

HCC
Vestea ca ZF Sachs va dezvolta un ambreiaj extrem de fiabil pentru modelele supersportive cu transmisie automata era deja cunoscuta inca de la editia trecuta a Salonului de la Geneva (2008). Noutatea lui 2009 este intrarea in productie de serie a acestui ambreiaj performant.

Pentru noul ambreiaj se va consacra terminologia „Hydrodynamically Cooled Clutch”, adica pe scurt HCC. De acum, daca auziti ca o masina are HCC, inseamna ca este vorba despre un exemplar foarte foarte „nervos”…

Primul „sportiv” echipat cu HCC va fi Mercedes SL 63 AMG Roadster, exemplar pe care il veti putea admira in acest an la salonul genevez. Pentru acest model HCC va fi in echipare standard.

HCC este un ambreiaj multidisc „ud”, racirea discurilor facandu-se in baie de ulei. Aceasta tehnologie inlocuieste convertorul de cuplu, la propriu, deoarece este pozitionat chiar in locul acestuia, in interiorul cutiei ambreiajului.

Baia de ulei asigura nu doar racirea, ci si lubriferea sistemului multidisc, fapt care permite preluarea unui cuplu de forte urias la demaraj, sistemul jucand un rol asemanator celui de-al doilea ambreiaj din tehnologiile actuale, fiind necesar schimbarii rapide de viteze la cutiile automate sportive.

Mercedes SL 63 AMG Roadster are un motor de 8 cilindri in „V” de 525 CP, capabil sa transmita cutiei de viteze un cuplu maxim de 630 Nm, iar HCC a ramas optiunea finala pentru constructorul german. Momentul de inertie redus si dimensiunile compacte il recomanda deplin masinilor sportive cu motoare puternice. In plus, producatorul asigura lumea auto ca HCC poate avea un timp de angajare comparabil cu cel al „ambreiajului dublu” din tehnologiile actuale.

Salonul Auto de la Geneva va fi deschis publicului intre 5 si 15 martie 2009.