feb. 022009
 


Vant rece. Discounturi seci, intre 15% si 25% iti intra in ochi sau in urechi. Formulare „html” sunt postate pe site-urile dealerilor pentru inscriere in programul „Rabla”, chiar daca nu exista norme aprobate legal. Ce conteaza? Poate pica vreun client…

Responsabilii de marketing si comunicare de la marci auto importante, joviali pana mai ieri, incep sa nu mai raspunda la telefon sau la e-mail. Cei care inca isi mai respecta meseria, asteapta primele semne de dezghet.

Un puls mai normal am observat la Fiat, in campania: „platesti 50% acum, restul abia in 2010, fara dobanda”. A prins bine promotia „50-50”, chiar daca nici la Fiat nu-i coada la intrarea in showroom. Efervescenta este insa vizibila in cifrele de trafic TotalAuto BOX, care arata ca oferta Fiat a fost – in mod surprinzator – mai traficata decat cea a febletelor romanesti VW si Toyota.


Pe plan international nimic senzational de semnalat. In lipsa de subiecte, circula fotografiile modelelor ce vor fi expuse la Geneva, in Martie. Oficial, acest salon auto „se tine”, insa impactul real se va vedea abia in „ziua presei”. Pana atunci, ramanem cu dorinta ca Geneva sa fie mai vie decat Detroit.

Intr-un ultim cadru, apare guvernul. Deocamdata tace, dar il asteptam sa ne vorbeasca despre programul „Rabla” si despre taxa auto. Probabil ca acestea vor fi cele mai importante subiecte auto din Februarie…