oct. 032008
 


A existat o perioada in care oamenii veneau sa isi cumpere masina cu bani adusi in sacose. Ulterior, sacosele au fost inlocuite cu carduri, iar banii din saltea cu credite. Pana in 2008 masinile s-au vandut usor. Incepand cu 2009 lucrurile incep sa se complice, iar batalia va incepe sa se dea (real, nu doar declarativ) pe zona serviciilor.

Anul 2009 va fi unul cu lichiditati reduse (cel putin in prima sa jumatate), indiferent ca ne referim la banii din saltea, la cei din contul personal sau la cei din credite. Principalii cumparatori auto, firmele detinatoare de flote, isi vor bugeta mult mai aspru anul 2009, iar „bunele relatii” din lumea auto vor fi afectate. Singurii linistiti vor fi doar cei care fac afaceri cu statul.

In Bucuresti, locul in care fiecare marca importanta si-a deschis mai multe showroom-uri (proprii sau concesiuni), va incepe fenomenul de canibalizare a vanzarilor. La masini egale si standarde egale, diferenta va fi facuta de atitudinea angajatilor din toate compartimentele, cu un plus de vizibilitate pentru cei din interfetele publice.

Exista multi concesionari care au neglijat de-a lungul timpului relatiile publice de tip „customer complaints”, ghiseu la care multi romani au trait umilinte incredibile, cauzate de angajati obraznici. Incepand cu 2009, respectul pentru client va deveni valuta forte. Esti obraznic, pierzi bani. Sau poate chiar mai rau…

Un alt fapt mai putin cunoscut si promovat in piata este cristalizarea retelelor independente de servisare auto. Acest fenomen nu se produce doar la nivel european, ci si la noi in curte. Am vazut deja spoturi si publicitate la Bosch Car Service. Probabil urmeaza si altii. In modul cel mai serios, Romania se pregateste sa devina o piata matura.

Cei care vor rezista pe piata vor avea si bugete de cheltuit pe comunicare, pentru a-si populariza serviciile. Cei care vor continua sa creada ca masinile se vand singure sau ca clientul este sclavul service-ului, se vor izola si vor disparea.

  19 comentarii despre “Din 2009, masinile nu se mai vand singure”

  1. Salutare, am incercat sa scriu la celalalt subiect dar nu imi da voie pagina, am un seat toledo din 15 10 1995 1.9 tdi si nu stiu cat are euro 1 sau 2. nu reusesc sa gasesc aceasta informatie nici unde restlu stiu sa imi calculez dar imi mai trebuie aceasta informatie doresc sa aflu cat ma costa sa o inscriu in tara multumesc foarte mult

  2. Pentru un raspuns cat de cat fundamentat avem nevoie de tipul motorului. (numele motorului, nu seria)

  3. Salutare din nou, pai nefiind un specialist nu am inteles, numele motorului… stiu doar ca are o emblema pe care pune marca VW si Audi in rest… Multumesc pt atentie.

  4. Robert Popescu – asa cum ati intuit si dvs, o masina din 95 poate fi Euro 1 sau 2. Criteriul de departajare este (din pacate) unul tehnic, care nu poate fi evitat.

    Cine spune ca va poate da norma Euro din informatiile pe care le-ati publicat dvs. (fara sa vada masina) este rau intentionat.

    Versiunea netehnica de aflare a raspunsului este sa apelati la consultanta RAR, in sensul de a va duce cu masina (sau macar actele) la ei.

    Chiar si cu tipul motor, v-as fi oferit un raspuns sigur doar 90%.

  5. OK, fara sa fiu negativist observ precautia Dumneavoastra de a spune ´..EURO 1 raspuns final´, o sa urmez sfatul si o sa ma duc la un reprezentatnt RAR sa vad ce zice si am sa revin cu eventuale informatii. Multumesc.Ne sunteti de un real ajutor.

  6. Nu este precautie. Imi este imposibil sa am o parere. Am retinut fina dvs ironie, insa refuz sa va spun ceva inexact.

    Ceva mai pe larg:
    – Euro 2 a devenit obligatoriu din ianuarie 1996 pentru modelele noi.
    – Pentru modelele aflate deja in productie in ian 96, cum este si cazul Toledo 1 (91-98), obligativitatea a fost extinsa 1 an.
    – pe de alta parte, grupul VW a detinut motorizari Euro2 inca din 94-95.

    Acesta este motivul pentru care lipsa raspunsului este neputinta si nicidecum precautie.

  7. Am vrut sa semene mai mult cu o gluma …seaca 🙂 dar sa inteleg ca e o sansa ca eu sa platesc aprox 700 e nu 1400 avand in vedere ca este un motor VW..speranta moare odata cu vizita la RAR..Multumesc inca o data.

  8. Buna,
    Am vazut diverse raspunsuri pertinente date de tine referitor la incadrarea normei euro 3 si euro 4 pe diverse forumuri auto. As avea nevoie si eu de ajutor. Ma aflu in aceeasi situatie de incertitudine ca si multi alti cetateni ai acestei tari care si-au adus o masina din strainatate.Zilele trecute am fost cu ea la RAR, unde am avut 2 mari surprize:

    1. Desi pe cartea de identitate a masinii este trecuta ca si norma de omologare euro 4 conform 1999 / 102 CE rif 98/69 B CE m-am trezit ca mi-au incadrat masina la euro 3

    2. S-a constatat un dezechilibru la frane, fara sa mi se precizeze procentul sau a mi se da diagrama (asta mi-au cerut mecanicii care mi-au reverificat masina astazi)

    Precizez ca este vorba de o masina marca DAIHATSU M1 1 (M100LS) 2 (GMGEW) Sirion
    serie caroserie JDAM100S000540591
    serie identificare motor EJ

    Data primei inmatriculari in Italia este 30.12.2002

    Se poate sa imi confirmi daca e un euro 3 sau euro 4?
    Daca mai ai nevoie si de alte date ale masinii iti stau la dispozitie.
    Sint femeie, incepatoare intr-ale cunostintelor auto, te rog sa ma ajuti.
    Multumesc anticipat
    Cu stima,
    Angelica Gherasim

  9. 1.
    Euro 3 respecta: 1998/69/CE, amendat cu 1999/102/CE-A.

    Euro 4 respecta 98/69/CE-B, amendat cu 1999/102/CE-B. Absenta literei B la normativul din 99 poate indica Euro3.

    Eu unul nu am auzit de motorizari japoneze Euro4 in 2002. Adevarul este ca am foarte putine informatii Daihatsu. Inclin sa cred ca Sirion din 2002 este Euro3. Scuze.

    2.
    Cat despre frane, cred ca refacerea testului pe standul service-ului e o solutie mai simpla decat cautarea rezultatului in vreo arhiva la RAR. Ar fi bine sa te orientezi catre un service care face si ITP.

    Sper sa fi fost coerent. Daca nu, spune-mi 🙂

  10. Multumesc tare mult de raspuns. In viata nu putem intotdeauna sa primim raspunsurle pe care ni le dorim. Capul sus, mergem inainte.Traim in Romania, nu?
    O zi buna!
    Angelica

  11. Buna ziua din nou,
    Am fost la un atelier auto specializat aici in Spania si au zis baietii cadupa an Seatul Toledo 1 fab 04 11 1995 este euro 1 dar dupa noxe si dupa seriile respective cica se incadreaza la euro 2, acum nu stiu ce sa fac in Romania dupa ce o sa imi calculeze dupa an sau dupa motor?Mai doream sa stiu daca nu cer pra mult cu ce acte trebuie sa plec de aici ca sa nu am probleme la inscriere.Multumesc mult

  12. RAR decide in fc de tabele, nu face masuratori. Este posibil sa iasa Euro2.

    Penru inmatriculare va trebuie dovada identitatii masinii (carte identitate straina si/sau talon strain) si dovada proprietatii (factura si chitanta).

  13. Factura si chitanta nu am schimbarea de priprietar s a efectuat pur si simplu….la politie si la …nu mai stiu unde ca e de ceva vreme…dar pe actele masinii sunt trecut k proprietar deci…in fine. Am observat ceva ciudat in toate documentele masinii nu se regaseste culoarea si seria motorului acesta din urma fiind considerat piesa de schimb ca oricare alta nu este numai la masina mea ci la toate.S aconstituie acestea o piedica pentru mine?Ma gandesc ca totusi nu sunt singurul care doreste sa aduca un autoturism din Spania.Cu respect Robert Popescu.

  14. Daca actele masinii sunt pe numele dvs, nu aveti nevoie de alte dovezi. Ele certifica proprietatea.

    In acest caz trebuie sa aveti in vedere ca va revine obligatia de a instinta autoritatile spaniole despre radierea din Spania. Acest lucru il veti face in baza unui certificat special emis de la inmatriculari (Romania).

    In legatura cu seria motorului, eu unul nu am cunostinta sa fi existat vreo problema la inmatricularea in Romania, indiferent de tara de provenienta a masinii. Daca nu aveti alte probleme cu actele, acest detaliu nu este de natura sa ingreuneze inmatricularea la noi.

  15. Excelent, multumesc pentru toate informatiile.O zi buna in continuare.