Iul 032008
 


Comisia Europeana a propus recent ca ESP (ESC) sa fie obligatoriu pentru toate modelele ce vor aparea din 2012, urmand ca toate vehiculele noi (indiferent de an model) sa fie echipate pana in 2014.

Euro NCAP este ingrijorata ca atunci cand ESP (ESC) este oferit ca optional, consumatorii sunt taxati cu preturi piperate, descurajand cumpararea. Euro NCAP crede ca ESC ar trebui sa existe in standard, intrucat s-ar evita un masacru: 4,000 de morti si 100,000 de raniti in fiecare an.

Studiul Euro NCAP arata ca unii constructori cum ar fi Ford, Hyundai, Mazda, si Mitsubishi, au o crestere in procentajul de modele cu ESP (ESC) oferite in standard, pe vehiculele lor. In contrast, exista o lipsa dezamagitoare de atitudine la Opel, in ciuda oferirii ESP (ESC) ca optional pe un numar tot mai mare de modele. Kia a esuat sa tina pasul in cursa echiparii ESP (ESC).

Intr-un studiu propriu, Euro NCAP arata din nou ca masinile din clasa medie superioara au dispozitive cu standard inalt, in timp ce clasa supermini inca are un nivel scazut. Studiul a descoperit si ca unele masini sunt vandute cu ESP (ESC) in echiparea standard pe toate variantele in anumite tari (ca Danemarca, Suedia sau Germania), in timp ce este complet indisponibil in alte state membre (ca Irlanda, Malta si Grecia).

(extras din comunicatul oficial Euro NCAP)

Articole cu tema apropiata:

  10 comentarii despre “Euro NCAP – ESP obligatoriu in 2012”

  1. Cred că această dotare ar trebui introdusă în rândul celor obligatorii mai repede. Dar când mă gândesc că există pe piaţă maÅŸini noi de la producători de prestigiu care vin fără ABS în standard îmi dau seama că mai avem de aÅŸteptat…

  2. E mai greu cu coreenii 😀

  3. am si eu o intrebare am cumparat un ford focus din germania si nu stiu ce euro are
    datele de pe fahrzeugbrief sunt:FORD

  4. am si eu o intrebare am cumparat un ford focus din germania si nu stiu ce euro are
    datele de pe fahrzeugbrief sunt:FORD FOCUS, tip DAW ,nr de identificare:WFOAXXGCDAYR34922 ,cmc 1796, KW85, turatii pe minut 5500, combustibil benzina, nr permis tip CE sau ABE:E13*97/27*0037*06, data 01.12.1999(cred ca e data fabricatiei), data primei inmatriculari 10.03.2000 ; mai stiu din brieful mic ca are emisia de co2 este 183 g
    Va rog mult daca se poate sa stiu ce euro are

  5. am uitat sa precizez ca in cartea masinii scrie la norma de poluare D4.Am intrebat la o reprezentanta auto opel tot din germania si m-au asigurat ca e euro 4,dar s-ar putea sa am surprize mari……….

  6. claudia – regret ca va dezamagesc, insa anul de productie 2000 (iun99-iun2000) este complicat la Ford, majoritatea motorizarilor fiind Euro2. Dar au fost si multe Euro3.

    Nu am niciun element care sa ma determine sa inclin spre una din cele doua variante. Sunteti exact pe granita dintre norme. Cred ca va trebui sa apelati la consultanta RAR.

    Nu vreau sa risc un raspuns gresit, imi pare rau…

  7. claudia – nu are nicio legatura D4 cu Euro. Exista si Euro2 cu D4.

  8. iuliane daca ultimul alineat este adevarat (si cred ca este) atunci e corect ca la consumatori diferiti – standarde diferite ! adica la nordici si niemti – ESP OBLIGATORIU , la greci si maltezi merge si fara … deci se fac discriminari chiar daca nu este cod de tara …

  9. dan – este un comunicat oficial Euro NCAP. Mint ei, mint si eu 😀