iul. 012008
 

Intrebarile legate de acest subiect sunt foarte multe, iar statul nu gaseste o cale decenta pentru informarea oamenilor. Cred ca acesta este motivul pentru care intrebari legitime sunt mai degraba directionate spre TotalAuto.ro, in loc de RAR si Fisc.

Raspundem la cele mai importante 4 intrebari venite din partea cititorilor:

1. De unde luam emisiile de CO2, necesare in calculul taxei?

De nicaieri. Nu este treaba dvs sa cautati sau sa calculati emisiile de CO2. In cazul importului de SH, va sunt recunoscute emisiile de CO2 inscrise in actele de inmatriculare straine, dar acest detaliu nu este decisiv. Problema ramane la fel de simpla si daca nu aveti emisiile trecute pe actele vechi. Stabilirea emisiilor de CO2 revine exclusiv RAR. Duceti masina la RAR si ei stiu ce au de facut. Am comparat mai multe verdicte oficiale cu tabelele redactiei noastre si credem cu tarie ca RAR isi face treaba foarte bine la capitolul emisii CO2.

2. Cum se recupereaza diferenta de taxa dintre versiunea veche si cea noua a taxei?

Doar la cerere. Daca asteptati sa va fie inapoiati banii fara sa-i cereti, gresiti. Modelul cererii este cel din Anexa 3 atasata la normele metodologice ale OUG 50/2008. La cerere se anexeaza documentul doveditor al platii taxei (chitanta, OP, etc), precum si copii dupa CIV si talon. Daca aveti datorii fiscale neachitate, acestea se vor retine, urmand sa incasati suma ramasa dupa compensare.

3. Cum se ajusteaza taxa dupa deprecierea reala ?

Taxa de poluare auto poate beneficia de o reducere suplimentara fata de valoarea stabilita prin aplicarea formulelor obisnuite de calcul. Nu intentionam sa tinem aici vreun curs de matematica, insa este bine sa stiti ca puteti beneficia de reduceri peste cele continute in formula standard in urmatoarele situatii:
– daca aveti o diferenta mai mare de 1 an intre data fabricatiei masinii si data primei inmatriculari in UE.
– daca aspectul interior si/sau exterior al masinii este vizibil degradat,
– daca masina nu are una, doua sau toate dintre urmatoarele echipamente: aer conditionat, ABS sau airbag sofer.

4. Cum se stabileste reducerea pentru filtru de particule diesel?

Evident, rolul principal apartine RAR. RAR constata mai intai existenta acestui filtru (daca este prezent in actele straine si daca exista fizic), dupa care verifica buna functionare a acestuia. Daca toate aceste criterii sunt indeplinite, DPF apare in CIV. Daca apare in CIV, va fi luat in considerare si de Fisc.

  742 comentarii despre “Taxa auto – intrebari frecvente”

  1. SZEKI, Covasna – nu se accepta daca legea spune ca trebuie calculat cu formula pe co2. Faci RAR si pun ei emisiile automat, nu te stresa pe tema asta. Nu conteaza ca nu ai emisiile pe talonul strain.

    Categoriile RNTR2 de vehicule sunt explicate aici.

  2. Inteleg acest lucru, dar totusi m-ar interesa ce se intelege prin autovehicolu M1 de la litera c)?

  3. adrian cluj – sunt sah si mat. Dau un telefon la Seat sa vad daca ei stiu ceva. Pastram legatura.

  4. SZEKI, Covasna – ti-am pus link, doar sa dai click… Uite ca scriu explicit mai jos:

    …………………

    2. Categoria M – AUTOVEHICULE AVÂND CEL PUÅ¢IN PATRU ROÅ¢I, CONCEPUTE ÅžI CONSTRUITE PENTRU TRANSPORTUL DE PASAGERI

    2.1. Categoria M1 – Vehicule concepute ÅŸi construite pentru transportul de pasageri, care au, în afara scaunului conducătorului, cel mult opt locuri pe scaune;

  5. Am inteles si acest lucru…cea ce nu inteleg care sunt autovehiculele categoria M1, cu norma de poluare E3 pentru care legislatia europeana nu prevede masurarea emisiilor de CO2?

  6. SZEKI, Covasna – abia acum am inteles.

    Cu siguranta se refera la masini mai vechi de 1998, perioada in care constructorii nu erau obligati sa masoare emisiile de CO2.

    Punctul asta este un pic redundant, deoarece el se aplica in alt context in tarile care au taxe pe CO2. Acolo se spune asa: – ai co2, esti pe formula cu CO2. Nu ai co2 esti pe formula cu cilindree…

    Nu stiu cate masini Euro3 nu au emisii omologate de producatori. Cred ca niciuna.

  7. Nu poate fi vorba de masini mai vech de 1998 daca vorbeste despre E3,E4, E5, E6. Aceasta parte din Ordonanta este cam aiurea, daca nu exista masini E3 fara emisii omologate de ce s-a mai inclus acest text in lege?
    Aceasta intrebare am pus si pe situl ministerului de finante, dar inca nu am primit nici un raspuns. Probabil s-au blocat si ei pe treaba aceasta.

  8. Foarte posibil. Textul a fost copiat papagaliceste din alt text european.

    Acolo face sens:
    – esti mai nou de 1998? intri pe formula cu CO2.
    – esti mai vechi, intri la cilindree…

    Asta e cea mai putin grava din toate balbaielile lor cu taxa asta. In nicio tara nu mai exista formula si pe Euro si pe CO2…

  9. Toate ca toate, trebuie sa ma programez la RAR pentru a fi trecut emisia de CO2 pe CIV. Problema este ca daca trebuie sa ma prezint si cu masina este cam greu, pentru ca numerele provizorii au expirat pe 24 iunie. De altfel, trebuie programare si pentru acest lucru? Parca se vorbea de ghisee separate ca sa mearga treaba mai repede. Masina are CIV-ul facut si certificatul de autenticitate eliberat pe data de 19.06.2008.

  10. Cine ma poate lamuri si pe mine?vreau sa aduc in tara o masina mai veche dupa banuti un golf 3 din 95 96 si nu stiu cum trbuie sa procedez trebuie radiata masina aiki iau numere de proba ca ca asigurarea e mai scumapa ca masina aici inn italia si taxa este corecta pe calculator la motor de 1600 euro 2 sa aplicat legea asta ca nimeni nu stie concret cine vrea sami imi rasp la intrebari ai multumesc as tanar nu inteleg nimic la 19 ani ai mei poate ma lamureste si pe mine cineva

  11. mihai – masina trebuie cumparata si actele facute. Apoi trebuie asigurare. Dupa ce toate acestea sunt facute, se pot obtine numere.

    Daca esti in relatie buna cu vechiul proprietar, mai exista o cale. Mergeti la notar si faceti act de vanzare cumparare plus chitanta ca s-au platit banii. Tot in contract se trece clauza speciala ca pastrezi numerele 1 sapt (sau cum conveniti), dupa care te obligi sa radiezi masina. O poti radia lejer in Romania, insa poate si el s-o radieze acolo la data convenita.

  12. SZEKI, Covasna – mai ales fiind vorba de Covasna (unde nu cunosc pe nimeni) cred ca e bine sa le dai un telefon. In mod normal ar trebui sa fie o treaba simpla.

  13. As vrea sa aflu daca pentru masina euro 2 trebuie trecut emisia CO2 in CIV pentru a recupera diferenta de bani, deoarece formula noua cere doar pentru masinile eu3 si eu4 emisia CO2.

  14. IULIANE am auzit astazi un „reprezentant oficios” al Guvernului la televiziunea nationala cum incerca el sa explice cum de s-a intamplat de a trebuit sa asteptam pana in ultima zi pt a textul legii si in consecinta sa se intample haosul de la fisc. Tine-te bine, zice el asa : textul a fost gata cu mai bine de o luna (se intelege de ce a zis asa , remember 24 mai cand trebuiau publicate) si le-am trimis la Comisia Europeana unde au stat O LUNA domle si de aceea le-am publicat noi abia in 30 iunie! Deci gata , s-a rezolvat MISTERUL : UE astia-s hotii si banditii , ei ne distrug , din cauza lor s-a intarziat !!! iuliane tu iti dai seama ce ENORMITATI !!!! si ce mi s-a parut mai grav e ca reporterul era un habarnist total , se vedea ca nu stia ca Guvernul trebuia sa publice cu 5 saptamani in urma Normele si in consecinta incepand din 1 iulie ora 8:00 totul sa mearga ca pe roate ! habar nu avea de asta , nu i-a pus nici o intrebare stanjenitoare ! da’ ala cred ca avea textu cu scuza pregatit de acas si nu si-o mai dat seama ca nu o mai venit intrebarea , si el o si bagat ENORMITATEA ! UE , hotii , huoooo , nu-si fac treaba europenii astia domle …

  15. Referitor masini Euro3 care nu au emisii omologate de producatori, tin sa mentionez ca exista asa ceva , caz concret : ford Ka 1.3 , anul fabricatiei 1997, codul motor-J4N – nu are specif emisii CO2, si este Euro3.Chiar daca normele Euro au intrat in vigoare la o anumita data , anumiti producatori s-au aliniat acestor norme mai cu mult inainte de intrarea acestora in vigoare : Ex; wv polo 1.4TDI – fabric in 2003 – cod mtor BAY – Euro4. Cele doua masini sunt cumparate de mine . Pentru Polo ,ar trebui sa cer dif de taxa -150e , dar masina fiind inm. pe firma prefer sa nu-mi complic viata.Fordul nu l-am inmatriculat dar am facut identif. la rar, ei au confirmat ca este E3, probabil ca vor compl. ei emisii CO2. De fapt nu asta e problema mare, trist e faptul ca a trebuit sa asteptam ca UE sa init. proced de infringment , pentru a plati o „taxa” mai mica, iar de fapt si de drep ar fi fost normal ca la 01
    .01.2007 sa avem implementata o lege identica cu cele ale statelor membre-UE in aceasta privinta, mai ales ca precedentul exista, „alesii” nostrii stiau foarte bine ce e rau si ce e bine, dar nu au luat decizia favorabila noua, si-au batut joc de noi pana acum , si isi bat joc in continuare de noi. Tot respectul pentru Domul Senos , care a venit tot timpul cu informatii precise si importante, gandire impartiala si corecta.