iun. 052008
 


Desi Crossman va mosteni puternicele trasaturi de familie, „micutul” va etala o garda la sol mai ridicata si un ampatament mai lung. Aceste modificari erau necesare adaptarii la noua platforma 4×4, dar si noii caroserii in 5 usi, ca reactie la controversele create de versiunea „Clubdoor” a lui MINI Clubman.

Ca rezultat al extinderii sasiului, Crossman va oferi mai mult spatiu interior pentru toti ocupantii, si in particular celor de pe locurile din spate. Restul aranjamentelor interioare, incluzand tabloul de bord distinct, vor fi aceleasi de la modelul hatchback.

Tot de la modelul in trei usi va veni si gama de motorizari, cu exceptia celui pe benzina de 1.4 litri de pe One. Viitorii clienti vor putea alege intre „benzinarele” de 1.6 litri si 118 CP sau versiunea turbo de 173CP, cele de pe Cooper si respectiv Cooper S. Fanii diesel pot bifa aceeasi cilindree, 1.6 litri Cooper D. Optiunea unei cutii manuale in sase trepte sau automate va fi valabila pentru toate variantele viitorului Crossman.

Desi are o platforma cu tractiune integrala, Crossman nu va fi un off-roader desavarsit. Inginerii sunt concentrati in schimb sa-i acorde aceeasi faimoasa agilitate pe pista, ca in cazul modelelor hatchback si break.

Dupa salonul auto francez din toamna, primele masini vor intra in showroom-uri abia la inceputul anului 2009. Alaturi de viitorul BMW X1, Crossman va fi una dintre atractiile constructorului german in Octombrie, la Paris.