mai 282008
 


De cand cu Sandero, orice miscare din piata auto braziliana devine suspecta de export. Prin urmare, nu a putut trece neobservata recenta lansare Fiat Palio Weekend 2009, desfasurata in tara cafelei si a biocarburantului.

Fiat a invitat recent jurnalistii din America Latina la Porto de Galinhas, un complex de agrement din nord-estul Braziliei, ca sa descopere un nou station wagon transformat in crossover Palio Adventure Locker. Acesta a surprins cu suspensiile suprainaltate (19 cm garda la sol), cauciucuri late si placare laterala a caroseriei (inclusiv haion) cu protectii de tip SUV. In interior, are o busola plus un cititor de panta ca la off-roaderele „rele”.

Palio Adventure Locker este pariul Fiat pentru jumatate din vanzarile sale viitoare, urmand sa fie primul vehicul 4×2 din clasa sa cu diferential blocabil manual prin actiune electromecanica, astfel incat comportamentul off-road sa se apropie de cel al unui 4×4. In acest moment un astfel de sistem se gaseste doar pe modelele supersportive.

Cu ocazia lansarii, Cledorvino Belini, CEO al Fiat Automobiles America Latina, a confirmat planurile ambitioase ale brandului italian in regiunea ce include Mexicul, America Centrala si de Sud, plus Caraibe si Africa de Sud. El a spus ca tinta este 15% din cota de piata pe intreaga America Latina pana in 2012. In prezent, are 25% in Brazilia si 11% in Argentina si undeva intre 2-5% in restul pietelor.

Strategia momentului din industria auto braziliana este de a se trage cat mai multe foloase din slabiciunea peso-ului argentinian in fata dolarului american. Solicitat sa comenteze despre faptul ca anul acesta, pentru prima data, Fiat Brazilia va vinde mai multe masini si autoutilitare usoare aici decat se intampla pe piata de acasa, Belini a zambit si a spus: „Piata italiana s-a micsorat datorita masurilor de stapanire a inflatiei„. Sec, nu-i asa?