apr. 172008
 

Chrysler si Nissan cauta sa isi extinda liniile de productie fara sa isi sporeasca cheltuielile in dezvoltarea de noi modele. O miscare trendy. Chrysler a anuntat ca ar putea incepe constructia unui pickup mare sub logoul Nissan Motor, in timp ce Nissan va oferi o maina de clasa „Tiida” pentru a fi comercializata sub logoul Chrysler.

Intelegerea este parte a unei strategii comune intre Chrysler si al treilea mare constructor japonez, pentru a rezista in fata loviturilor pietei: scaderea economica si de cresterea pretului carburantului. Primul pas a fost facut in 2004, cand Nissan a inceput sa furnizeze transmisii pentru Chrysler si cand nimic nu anunta ruperea fostei Daimler-Chrysler. Acum, dupa 4 ani, aceasta colaborare se intensifica, ajungandu-se chiar la un schimb de modele.

In conformitate cu anuntul facut in aceasta saptamana, ambele produse vor fi vandute in America de Nord, iar noua masina de clasa mica de la Nissan va fi adusa si in Europa sub sigla Chrysler, incepand cu 2010. Detaliile financiare ale acestei combinatii raman secrete pentru public.

Astfel de intelegeri permit constructorilor sa imparta riscul si costurile pentru aducerea pe piata de noi produse. In aceasta noua echipa se pare ca marele castigator este Chrysler, o marca ce nu reuseste sa isi regaseasca o traiectorie ascendenta dupa divortul de Daimler AG. Acesta este exact lucrul de care Chrysler avea nevoie pentru a-si garanta viitorul.

Oare este posibila o viitoare alianta tri-marca Renault-Nissan-Chrysler? Toata lumea stie ca francezii abia asteapta o oportunitate pentru a debarca in Lumea Noua. Poate ca o astfel de oportunitate tocmai a inceput sa se contureze…