Feb 192008
 


Noul model Fiesta, carismatic si individualizat, face progrese mari in ce priveste calitatea materialelor si gama de optiuni, continuand in acelasi timp sa pastreze punctele forte traditionale Ford referitoare la caracterul practic, agilitate si siguranta.

O noutate in gama Fiesta pentru piata europeana este motorul popular Ford Duratec Ti-VCT de 1,6 litri. Motorul cu 115 CP cu reglare variabila a camelor de admisie, ofera un amestec bine echilibrat de performanta si economie. Acesta aduce o imbunatatire a performantei cu 15 CP fata de ultimul model Fiesta, fara a consuma mai mult combustibil.

Gama Fiesta pastreaza de asemenea motoarele pe benzina Duratec de 1,25-litri (60 si 80 CP) si de 1,4-litri (91 CP), ambele motoare common-rail Duratorq TDCi, cel de 1,4-litri (68 CP) si de 1,6-litri (90 CP, disponibil cu filtru de particule pe motoarele Diesel), care au fost imbunatatite cu tehnologie de injectie revizuita si sofisticarea controlului electronic. Modelul Fiesta va fi oferit cu optiunea cu transmisie manuala cu 5 trepte Ford Durashift sau cu transmisia automata cu 4 trepte Durashift (disponibil cu motor Duratec de 1,4-litri, 91 CP).

Conectivitatea este un alt punct forte al noului model Fiesta. Noua consola centrala are o tava comoda pentru playere MP3 completata cu mufe jack incastrate pentru un cablu audio auxiliar (AUX) si un USB, impreuna cu priza traditionala de 12 Volti. Aceasta permite sistemului audio al masinii sa controleze si sa schimbe player-ul MP3.

Conectivitatea Bluetooth cu comanda vocala este de asemenea oferita de noul model Fiesta, impreuna cu mai multe tehnologii avansate: – Ford Easyfuel, sistemul convenabil de alimentare fara buson introdus recent cu modelul Ford Mondeo, proiectat pentru a preveni umplerea accidentala a rezervorului cu combustibil necompatibil; – reglarea volanului pentru accesibilitate si inclinare; – noi caracteristici de lumina ambientala care asigura o lumina rosie blanda si eleganta pentru a ilumina discret interiorul vehiculului: – geamul de pe partea soferului cu coborare si inchidere cu o singura apasare si tehnologie anti-strivire.

Productia europeana a noului model Fiesta va incepe in toamna 2008 in uzina companiei din Koln, Germania. Mai tarziu, pe masura ce productia creste, uzina de asamblare din Valencia va suplimenta capacitatea de productie Fiesta in 2009.

(extras copy-paste din comunicatul Ford Romania)

Articole cu tema apropiata: