Noi 062007
 


Dupa BMW si Lexus, Audi este cel care va propune pe noul A4 un sistem de directie cu demultiplicare variabila activa. La viteza mica, directia este asistata astfel incat bracajul dintr-o extrema in cealalta sa fie realizabil din doar 2 tururi de volan. Pe masura ce viteza creste, directia este asistata (ajutata) tot mai putin, pentru a devini eficienta in regim de autostrada.

Directia intervine deasemenea si pentru eliinarea riscului de supravirare, gratie conexiunii cu sistemul ESP. In caz de subvirare, gradul de asistare (ajutare) scade rapid, pentru o perioada scurta de timp, pana soferul reuseste sa recapete aderenta la sosea si sa controleze din nou masina.

In ciuda faptului ca furnizorul echipamentului este acelasi ca la BMW si Lexus (ZF Steering Systems), conceptia este una ceva mai noua. Demultiplicarea nu este asigurata de un motor electric dispus radial, ci de un sistem nou hidraulic.

Noul Audi A4 va propune deasemenea si alte tehnologii de securitate activa, cum ar fi:
– amortizoare hidraulice cu reglaj continuu;
– sistem de monitorizare a traiectoriei latyerale, Audi Lane Assist, care utilizeaza o camera video si care genereaza vibratii in volan;
– sistemul Audi Side Assist, care foloseste pe fiecare parte a masinii cate un radar la 24GHz, ambele montete in bara spate, pentru evitarea coliziunii cu eventuale vehicule aflate in unghiul mort al retrovizoarei;
– sistem de asistare a franarii Audi Breaking Guard, care in caz de pericol actioneaza automat frana timp de 0,3 secunde pentru a-l trezi pe soferul posibil adormit.

Articole cu tema apropiata:

  2 comentarii despre “Audi – simfonie tehnica in A4 major”

  1. Frumoasă e, deÅŸteaptă e, dotată e, aÅŸtept să o văd ÅŸi pe stradă…

  2. Sa vezi cum gatesteeee… 😀