oct. 052006
Dacia Logan MCV este noul model lansat la Paris, inspirat din conceptul Steppe, dar cu o versiune finala considerata de multi „prea departe fata de concept”. Vom testa Logan Break (parca suna mai misto asa…)saptamana viitoare si vom adauga acestui material un altul, in care va vom impartasi impresiile. Pana atunci, va oferim pe Totalauto.ro datele tehnice ale Logan MCV (informatii primite exclusiv de la producator).
DIMENSIUNI:
VOLUM PORTBAGAJ
|
(litri)
|
versiune 5 locuri
|
700
|
versiune 7 locuri
|
198
|
||
PLAN COTE
|
(mm)
|
A – Ampatament
|
2905
|
B – Lungime
|
4450
|
||
C – Consola fata
|
769
|
||
D – Consola spate
|
769
|
||
E – Tren fata
|
1481
|
||
F – Tren spate
|
1458
|
||
G – Latime (cu retrovizoare)
|
1993
|
||
H – Inaltime gol /cu bare de pavilion
|
1640 /1674
|
||
J – Inaltime la prag gol
|
564
|
||
K – Garda la sol incarcat
|
160
|
||
L – Lungime habitaclu
(pedalier / rand 2 / rand 3) |
1678 /2573
|
||
M – Latime la nivelul coatelor fata
|
1407
|
||
M1 – Latime la nivelul coatelor spate (rand 2)
|
1432
|
||
M2 – Latime la nivelul coatelor spate (rand 3)
|
1192
|
||
N – Latime la nivelul bandourilor fata
|
1388
|
||
N1 – Latime la nivelul bandourilor spate (rand 2)
|
1421
|
||
N2 – Latime la nivelul bandourilor spate (rand 3)
|
1287
|
||
P1 – Garda la pavilion pentru locurile fata
|
954
|
||
P2 – Garda la pavilion rand 2
|
934
|
||
P3 – Garda la pavilion rand 3
|
871
|
||
Y – Latimea accesului la portbagaj in partea superioara
|
1047
|
||
Y3 – Latimea interioara intre pasajele rotilor pe mocheta
|
1009
|
||
Z1 – Lungimea de incarcare maxima
|
1500
|
||
Z2 – Inaltimea portbagajului
|
906
|
||
Z3 – Lungimea de incarcare minima
|
450
|
DATE TEHNICE:
MOTOR |
BENZINÄ‚
|
DIESEL
|
||
K7J
|
K7M
|
K4M
|
K9K
|
|
Tip cutie de viteze |
BVM
|
BVM
|
BVM
|
BVM
|
Nivel de depoluare |
Euro 4
|
Euro 4
|
Euro 4
|
Euro 4
|
Numar de locuri |
5
|
5 (7)
|
5 (7)
|
5 (7)
|
Tip motor |
K7J 710
|
K7M 710
|
K4M 690
|
K9K 792
|
Cilindree (cm 3) |
1 390
|
1 598
|
1598
|
1 461
|
Alezaj x cursa (mm) |
79,5 x 70
|
79,5 x 80,5
|
79,5 x 80,5
|
76 x 80,5
|
Numar de cilindri |
4
|
4
|
4
|
4
|
Raport volumetric |
9,5
|
9,5
|
9,8
|
17,9
|
Numar total de supape |
8
|
8
|
16
|
8
|
Putere maxima kW CEE / CP |
55 / 75
|
64 / 90
|
77 / 105
|
50 / 70
|
Regim putere maxima (rot/min) |
5 500
|
5 500
|
5 750
|
4 000
|
Cuplu maxim Nm CEE (m.kg) |
112
|
128
|
148
|
160
|
Regim cuplu maxim (rot/min) |
3 000
|
3 000
|
3 750
|
1 700
|
Tip de injectie |
MPI
|
MPI
|
MPI
|
Directa – Common Rail+Multiinjectie
|
Alimentare |
Aer
|
Aer
|
Aer
|
Turbocompresor + Schimbator aer-aer
|
Carburant |
Benzina
|
Benzina
|
Benzina
|
Diesel
|
Catalizator |
S
|
S
|
S
|
S
|
Tip |
JH1
|
JH3 (JR5)
|
JR5
|
JR5
|
Numar de trepte AV |
5
|
5 (5)
|
5
|
5
|
Viteza (km/h) la 1 000 rot/min in treapta 1 |
7,24
|
7,24 (6,78)
|
6,78
|
7,89
|
in treapta a 2a |
13,18
|
13,18 (12,34)
|
12,34
|
14,36
|
in treapta a 3a |
19,37
|
19,37 (19,12)
|
19,12
|
22,25
|
in treapta a 4a |
26,21
|
26,21 (26,01)
|
26,01
|
30,27
|
in treapta a 5a |
33,94
|
33,94 (31,79)
|
31,79
|
39,16
|
Raza de bracaj intre trotuare (m) |
11,25
|
|||
Numar de ture de volan (directie manuala/directie asistata) |
4,5 / 3,2
|
|||
Tip punte AV |
Pseudo-McPherson cu brat triunghiular
|
|||
Tip punte AR |
In H cu profil deformabil si epura programata si arcuri elicoidale
|
|||
Jante de referinta |
6,0 J 15
|
|||
Pneuri de referinta AV/AR |
185/65 R 15
|
|||
FRANARE | ||||
Tipul circuitului de franare |
Hidraulic, dublu circuit fata/spate in X
|
|||
ABS Bosch 8.0 |
Optional in functie de versiune
|
|||
Repartitor electronic de franare |
Pt. versiunile cu ABS
|
|||
AV : discuri in mm |
259
|
|||
AR : tamburi in toli |
8"
|
|||
Viteza maxima (km/h) | 155 | 167 (167) | 174 (174) | 150 (150) |
0-100 km/h (s) | 15.60 | 13.40 (13.70) | 11.80 (12.10) | 17.70 (18.00) |
1 000 m DA (s) | 36.90 | 35.00 (35.20) | 33.60 (33.80) | 38.80 (39.00) |
AERODINAMICA‚ | ||||
Cx |
0,36
|
|||
CONSUM norme CEE nr. 99/100 (in l/100 km) | ||||
CO 2 (g/km) |
179
|
184 (189)
|
178 (178)
|
140 (140)
|
Conditii urbane |
10,0
|
10,4 (10,6)
|
9,8 (9,8)
|
6,2 (6,2)
|
Conditii extra-urbane |
6,2
|
6,3 (6,5)
|
6,3 (6,3)
|
4,8 (4,8)
|
Mixt |
7,6
|
7,8 (8,0)
|
7,5 (7,5)
|
5,3 (5,3)
|
CAPACITATE | ||||
Rezervor de carburant (l) |
50
|
|||
MASE (kg)
|
||||
GOM (Gol, in ordine de mers) |
1165
|
1165 (1195)
|
1195 (1225)
|
1205 (1245)
|
GOM pe puntea fata |
650
|
650 (660)
|
680 (690)
|
700 (715)
|
GOM pe puntea spate |
515
|
515 (535)
|
515 (535)
|
505 (530)
|
Masa maxima autorizata (MMAC) |
1740
|
1740 (1810)
|
1770 (1840)
|
1796 (1860)
|
Total rulant (MTR) |
2650
|
2650 (2650)
|
2650 (2700)
|
2700 (2700)
|
Sarcina utila (CU) |
515
|
515 (555)
|
515 (555)
|
515 (555)
|
Masa maxima cu remorca cu franare |
1300
|
1300 (1300)
|
1300 (1300)
|
1300 (1300)
|
Masa maxima cu remorca fara franare |
620
|
620 (635)
|
635 (650)
|
640 (660)
|
Logan 1,5 MCV este o limuzina mult dorita.Am contractat-0 so o voi prmi cu in tarziere- am fost anuntat!.Nu este elegant pentru un furnizor cu … papion! Poate se rasgandeste s-0 livreze la teremenul promis initial.Contractul contine multe constarngeri – insa numai pentru cumoarator.
Sunteti demni de respect pentru ca ati avut FORTA sa puiblicati si o opinie ce nu ar conveni frantuzului. OK
Francezii de la Dacia au un comportament ciudat in ultima perioada… Hai sa pastram legatura (aici pe blog) si sa vedem cat de mult vor intarzia livrarea. k?
Ce sa va spun ! Industria romaneasca de autovehicule este sublima, dar produce ladite de rosii, peuri, adica lazi mai mari si intr-un viitor apropiat basculante… Bei, francezii astia, mestecatori de branza imputita, vor banii nostri pe niste dispozitive cu 4 roti si un volan…airbaguri care nu se deschid, vopsea care cade la prima spalare, ce naiba, D(aca) A(i) C(ap) I(a-ti) A(lta) masina ! Suntem tratati ca tiganii europei, asta e ! Mai bine ramaneau la Solnitele alea…
japonezule, n-ai drptate.
succesul Daciei este ceva mai large decat intre granitele tarii, chiar in tari ca germania sau Franta care au ceva cultura auto.
Inclusiv „durul” Jeremy Clarckson a apreciat la Logan ca este „masina si atat” (ce frumos…)
Am auzit de probleme la versiunile 1,4 litri… Dar nimic grav. Sunt fan masini japoneze (conduc un SX4), dar daca ar fi sa am 8-10 mii euroi in buzunar (nici un cent mai mult) si sa vreau neaparat o masina, eu nu m-as risca cu ceva nemtesc SH la 100.000km. As lua LEJER Logan.
loganul mcv e super
Am un Logan diesel de un an si 5 luni. Are 60000Km. In acest timp am schimbat setul de injectoare de 3 ori si o data motorul complet, in august 2006. Dupa 20000 de km s-a defectat si sistemul de injectie al acestuia. Practic am schimbat injectoarele la fiecare schimbare de ulei. Nu am alimentat decit la statie de carburanti MOL cu card pt a putea face dovada alimentarii si numarului de KM. Intr-un an si 5 luni masina a stat in service aprox. 2 luni. Este cea mai mare bataie de joc la adresa cumparatorilor romani. Va stau oricind la dispozitie cu acte doveditoare si amanunte despre modul cum „Logan Diesel iti va schimba viata” din reclama. (mai ales daca ai cumparat-o cu rate la banca). florinrut@yahoo.com
Care din urmatoarele doua situatii caracterizeaza cel mai bine problema dvs:
1 – denuntati doar lipsa de calitate a masinii dvs;
2 – aveti probleme cu personalul de service Dacia si doriti sa va ajutam.
Am facut peste 15000 km cu Loganul de 1.4, si pot spune ca nu am avut nici un fel de problema. Dar am observat altceva: Diferente destul de evidente in ceea ce priveste modelul Preference de 1.4 (motor mai nervos) si modelul Laureate tot de 1.4 (motor mai lenes, cu tendinta de ambalare, la schimbara vitezelor chiar acul turometrului indica o inertie mi mare in ceea ce priveste crstrea turatiei). Este totusi un exemplu particular,sau se poate generaliza ? Astept pareri (pana acum am auzit doar varianta cum c nu vei gasi 2 masini identice, fecare are particulritatile ei)
Salut Edi, sa inteleg ca te referi la un MCV sau la modelul clasic?
Indiferent de aspectul de mai sus, sunt tentat sa cred ca este o situatie particulara. Cele doua masini au motoare si cutii identice.
Si totusi…
As fi curios sa stiu daca ambele masini sunt aceeasi norma euro – sau sunt una euro3 si una euro4. Ar putea iesi o discutie draguta in legatura cu abracadabra Logan de la inceputul anului cand a devenit brusc euro4 fara sa se schimbe motorizarea…
Sunt model sedan, motor euro3. Un este a mea, iarcealalta este a ttalui meu. Amble au trecut reviziile si ITP-ul u bine. Dar fiecare are particularitatea pomenita anterior. Daca ai onduce doar una dintre ele nu ti-ai da seama de nimic zici ca totul e ok. Dar daca le conduci altenativ, iferenta este foarte usor sesizabila
Doua noi intrebari:
1. Ai cumva idee daca apare vreo diferenta importanta la consumul de combustibil??
2. Amandoua au aer conditionat (ori amandoua fara AC) sau una e cu AC si un fara?
O alta explicatie ar putea fi ca una din masini are filtrul de aer colmatat.
Oricum, e o chestie haioasa…
Modelul Preference nu are AC. Modelul Laureate are AC. Dar nu ar relevant acest lucru, regimul de functionare fiind la fel cu sau fara aer (nu esimt nici o diferent). Poate computerul de bord cumva de la Laureate sao faca pe aceasta mai „lenesa” ?
Edi, motorul de 1,4 are 75 de cai. Aerul iti mananca vreo 3 cai.
Diferenta exista DOAR ATUNCI cand aerul functioneaza. Exista sigur.
Incearca sa le compari cu AC inchis.
Comparatia o fac cu aerul conditionat inchis. Si totusi nu resimt vreo diferenta cand aerul este inchis sau pornit (oricum daca este e greu de sesizat). Diferentas este clara la problema spusa de mine anterior