oct. 052006
Dacia Logan MCV este noul model lansat la Paris, inspirat din conceptul Steppe, dar cu o versiune finala considerata de multi „prea departe fata de concept”. Vom testa Logan Break (parca suna mai misto asa…)saptamana viitoare si vom adauga acestui material un altul, in care va vom impartasi impresiile. Pana atunci, va oferim pe Totalauto.ro datele tehnice ale Logan MCV (informatii primite exclusiv de la producator).
DIMENSIUNI:
VOLUM PORTBAGAJ
|
(litri)
|
versiune 5 locuri
|
700
|
versiune 7 locuri
|
198
|
||
PLAN COTE
|
(mm)
|
A – Ampatament
|
2905
|
B – Lungime
|
4450
|
||
C – Consola fata
|
769
|
||
D – Consola spate
|
769
|
||
E – Tren fata
|
1481
|
||
F – Tren spate
|
1458
|
||
G – Latime (cu retrovizoare)
|
1993
|
||
H – Inaltime gol /cu bare de pavilion
|
1640 /1674
|
||
J – Inaltime la prag gol
|
564
|
||
K – Garda la sol incarcat
|
160
|
||
L – Lungime habitaclu
(pedalier / rand 2 / rand 3) |
1678 /2573
|
||
M – Latime la nivelul coatelor fata
|
1407
|
||
M1 – Latime la nivelul coatelor spate (rand 2)
|
1432
|
||
M2 – Latime la nivelul coatelor spate (rand 3)
|
1192
|
||
N – Latime la nivelul bandourilor fata
|
1388
|
||
N1 – Latime la nivelul bandourilor spate (rand 2)
|
1421
|
||
N2 – Latime la nivelul bandourilor spate (rand 3)
|
1287
|
||
P1 – Garda la pavilion pentru locurile fata
|
954
|
||
P2 – Garda la pavilion rand 2
|
934
|
||
P3 – Garda la pavilion rand 3
|
871
|
||
Y – Latimea accesului la portbagaj in partea superioara
|
1047
|
||
Y3 – Latimea interioara intre pasajele rotilor pe mocheta
|
1009
|
||
Z1 – Lungimea de incarcare maxima
|
1500
|
||
Z2 – Inaltimea portbagajului
|
906
|
||
Z3 – Lungimea de incarcare minima
|
450
|
DATE TEHNICE:
MOTOR |
BENZINÄ‚
|
DIESEL
|
||
K7J
|
K7M
|
K4M
|
K9K
|
|
Tip cutie de viteze |
BVM
|
BVM
|
BVM
|
BVM
|
Nivel de depoluare |
Euro 4
|
Euro 4
|
Euro 4
|
Euro 4
|
Numar de locuri |
5
|
5 (7)
|
5 (7)
|
5 (7)
|
Tip motor |
K7J 710
|
K7M 710
|
K4M 690
|
K9K 792
|
Cilindree (cm 3) |
1 390
|
1 598
|
1598
|
1 461
|
Alezaj x cursa (mm) |
79,5 x 70
|
79,5 x 80,5
|
79,5 x 80,5
|
76 x 80,5
|
Numar de cilindri |
4
|
4
|
4
|
4
|
Raport volumetric |
9,5
|
9,5
|
9,8
|
17,9
|
Numar total de supape |
8
|
8
|
16
|
8
|
Putere maxima kW CEE / CP |
55 / 75
|
64 / 90
|
77 / 105
|
50 / 70
|
Regim putere maxima (rot/min) |
5 500
|
5 500
|
5 750
|
4 000
|
Cuplu maxim Nm CEE (m.kg) |
112
|
128
|
148
|
160
|
Regim cuplu maxim (rot/min) |
3 000
|
3 000
|
3 750
|
1 700
|
Tip de injectie |
MPI
|
MPI
|
MPI
|
Directa – Common Rail+Multiinjectie
|
Alimentare |
Aer
|
Aer
|
Aer
|
Turbocompresor + Schimbator aer-aer
|
Carburant |
Benzina
|
Benzina
|
Benzina
|
Diesel
|
Catalizator |
S
|
S
|
S
|
S
|
Tip |
JH1
|
JH3 (JR5)
|
JR5
|
JR5
|
Numar de trepte AV |
5
|
5 (5)
|
5
|
5
|
Viteza (km/h) la 1 000 rot/min in treapta 1 |
7,24
|
7,24 (6,78)
|
6,78
|
7,89
|
in treapta a 2a |
13,18
|
13,18 (12,34)
|
12,34
|
14,36
|
in treapta a 3a |
19,37
|
19,37 (19,12)
|
19,12
|
22,25
|
in treapta a 4a |
26,21
|
26,21 (26,01)
|
26,01
|
30,27
|
in treapta a 5a |
33,94
|
33,94 (31,79)
|
31,79
|
39,16
|
Raza de bracaj intre trotuare (m) |
11,25
|
|||
Numar de ture de volan (directie manuala/directie asistata) |
4,5 / 3,2
|
|||
Tip punte AV |
Pseudo-McPherson cu brat triunghiular
|
|||
Tip punte AR |
In H cu profil deformabil si epura programata si arcuri elicoidale
|
|||
Jante de referinta |
6,0 J 15
|
|||
Pneuri de referinta AV/AR |
185/65 R 15
|
|||
FRANARE | ||||
Tipul circuitului de franare |
Hidraulic, dublu circuit fata/spate in X
|
|||
ABS Bosch 8.0 |
Optional in functie de versiune
|
|||
Repartitor electronic de franare |
Pt. versiunile cu ABS
|
|||
AV : discuri in mm |
259
|
|||
AR : tamburi in toli |
8"
|
|||
Viteza maxima (km/h) | 155 | 167 (167) | 174 (174) | 150 (150) |
0-100 km/h (s) | 15.60 | 13.40 (13.70) | 11.80 (12.10) | 17.70 (18.00) |
1 000 m DA (s) | 36.90 | 35.00 (35.20) | 33.60 (33.80) | 38.80 (39.00) |
AERODINAMICA‚ | ||||
Cx |
0,36
|
|||
CONSUM norme CEE nr. 99/100 (in l/100 km) | ||||
CO 2 (g/km) |
179
|
184 (189)
|
178 (178)
|
140 (140)
|
Conditii urbane |
10,0
|
10,4 (10,6)
|
9,8 (9,8)
|
6,2 (6,2)
|
Conditii extra-urbane |
6,2
|
6,3 (6,5)
|
6,3 (6,3)
|
4,8 (4,8)
|
Mixt |
7,6
|
7,8 (8,0)
|
7,5 (7,5)
|
5,3 (5,3)
|
CAPACITATE | ||||
Rezervor de carburant (l) |
50
|
|||
MASE (kg)
|
||||
GOM (Gol, in ordine de mers) |
1165
|
1165 (1195)
|
1195 (1225)
|
1205 (1245)
|
GOM pe puntea fata |
650
|
650 (660)
|
680 (690)
|
700 (715)
|
GOM pe puntea spate |
515
|
515 (535)
|
515 (535)
|
505 (530)
|
Masa maxima autorizata (MMAC) |
1740
|
1740 (1810)
|
1770 (1840)
|
1796 (1860)
|
Total rulant (MTR) |
2650
|
2650 (2650)
|
2650 (2700)
|
2700 (2700)
|
Sarcina utila (CU) |
515
|
515 (555)
|
515 (555)
|
515 (555)
|
Masa maxima cu remorca cu franare |
1300
|
1300 (1300)
|
1300 (1300)
|
1300 (1300)
|
Masa maxima cu remorca fara franare |
620
|
620 (635)
|
635 (650)
|
640 (660)
|
Cred ca motorizarile nu „tin pasul” cu clasa masinii. Au scos motorul de 1,6 in 16v – pe care il consider primul decent pentru Logan – si iata ca noul break este in aparenta submotorizat. De fapt, se vede din fisa producatorului ca versiunea de 1,4 locuri nu poate fi echipata cu 7 locuri…
In schimb ramane dieslul de 1,5 dCi. Se prabuseste industria auto daca pun pe MCV un diesel de 1,9 ??? Se rupe masina din cauza puterii motorului??? Nu-i inteleg…
Este o masina perfecta pentru familie mai ales prin faptul ca are 7 locri.Motorizarile sunt exceptionale pentru o asemenea masina iar spatiul interior este imens.
Pentru Renault Grand Scenic exista un diesel 1.5dCi cu 100CP. De ce 1.5dCi in logan are numai 70CP?
🙂
1. Raspuns sincer personal
Dacia este ruda saraca a Renault… E clar ca motorizarile trebuie sa fie sub Renault.
2. Raspuns oficial Dacia (in conferinta de presa de la Sighisoara)
Logan nu a fost proiectat pentru puteri mari. Cica n-ar face fata platforma. 1,5-ul de 100 de cai, are un cuplu maxim prea mare… (240 Nm)…
3. Raspuns stiintific
Habar n-am de ce Loganul nu are motorizarea de 1,5 dci de 100 de cai
santem o tara bananiera iar taxele pentru prima inmatriculare au legatura cu rebuturile de la pitesti.numai cine n-a mers cu o altfel de masina decat dacia poate spune prostii despre cat de minunata e conserva romano-franceza.
Taxele de care zici sunt rodul unei „conspiratii” mai mari. E adevarat, si Dacia este partizanul „apararii” in fata posibilei halucinante „invazii” second-hand, insa alaturi de Pitesti sunt TOTI importatorii romani (indiferent de marca).
Cat despre „conserva” Logan, cu treaba asta nu prea sunt de acord. Oricum o pui, oricum o calculezi – „conserva” are cel mai bun raport calitate/pret.
(pt. Ivan) – apropo, ce crezi ca e nashpa la Logan? Eu unul am studiat un pic subiectul si nu am putut ajunge la o concluzie clara despre un punct slab al sau. Au fost serii de productie cu tabla mai proasta, cu probleme la injectia diesel, dar nu am putut constata un defect major Logan de proiectare.
Poate doar balamalele din portbagajul versiunii sedan…
dacia logan…1.4 mpi
ce fel de benzina pot sa alimentez ? de 95 , sau de 98,
am vazut si de 100 la omv ?
de la ce benzinare ? care are
carburanti mai buni ?
va multumesc!
salut adrian – 1,4 mpi merge cu benzina fara plumb CO95. Intrucat nu exista (in lume) rezervor de statie fara transpiratie (adica apa in carburant) celai bine este sa pui benzina de 98 fara plumb.
repet – nu e musai, masina merge f bine si cu cea de 95
Salut!
Cred ca daca se poate face la diesel un chip tunning care sa-l duca la 80de cp ar fi ok.
Stie cineva daca se poate face fara sapierzi garantia?
Sanatate tuturor!
Din pacate producatorul nu agreaza nici o varianta de chip-tuning.
Dimpotriva, ei atrag atentia asupra iminentei apariitii de probleme la motor in caz de chip-tuning.
Salut!
Va rog, stie cineva in cite secunde face Dacia break 1310 cli 0-100 km/ora?
Vreau sa compar cu Logan break 1.5 dci.
Ori o adresa de unde sa ma informez.
Multumesc.
Sanatate tuturor!
Nu am o cifra exacta, peste 16 sec., dar sub 20.
Strict orientativ, Oltcitul avea un demaraj de 13,5 sec pentru motorizarea 1,1. Dacia veche (chiar si in motorizarea de 1,6) este sub Oltcit la demaraj.
Daca nu ma crezi, ne-ntrecem 🙂
Multumesc!
Ma intereseaza pt.ca eu am un break cu injectie din 2004 si vreau sa cumpar Logan break diesel si nu prea as vrea sa fie mai lent cel din urma.
E normal sa fie oltcit ul mai rapid daca avea motor boxer si era mai usor
Motorul la masina mea este de1397 parca si are 60cp
Multumesc inca odata.
Sanatate tuturor!
Buna seara,
Sunt posesorul unui Logan break, 1.5 dci si ma intereseza ce probleme tehnice au aparut pina in prezent pe sistemul de directie si pe c.v.
Multumesc,
O seara placuta
Buna seara!
Pt. Romeo.
Spune, te rog, ai avut probleme de natura tehnica de genul celor mentionate de tine?
Multumesc.
Sanatate tuturor!