sept. 212006
 

Intre aceste doua fotografii exista cateva diferente... Subtil, nu-i asa ?!Ford doreste o noua baza de constructie in Europa de est, si a ofertat fosta uzina Daewoo din Romania. Concurentul la preluarea uzinei detinuta in prezent de statul roman este GM.” Acestea au fost aprecieruile unui studiu realizat recent de Automotive News, unul din cele mai importante vehicule media dedicate fenomenului auto.

Analistii Automotive News spun ca intrecerea intre cei doi mari constructori subliniaza dorinta celor doi – ambii inregistrand mari pierderi – de a scadea dramatic costurile de productie in spatiul European.

Europa de est devine rapid o baza de productie favorita pentru marile companii auto. Grupurile coreene Hyundai si Kia si-au construit fabrici europene in Cehia, respectiv Slovacia. Conform lui Yong-Hwan Kim, directorul de afaceri al Kia, pentru fabrica slovaca, costurile de productie au fost o cincime fata de cele din Coreea (Sunday Times).

In acest moment, Ford are o singura uzina in zona, in Rusia. John Fleming, presedinte si director executiv al Ford Europa, a declarat in urma cu o saptamana ca ar fi o dovada de inteligenta sa aiba o noua uzina in regiune, iar uzina Daewoo ar permite un demaraj rapid.

In timp ce ministrul Seres si-a exprimat intentia de a realiza tranzactia in decembrie 2006, Automotive News indica „inceputul anului viitor” ca fiind momentul cel mai probabil. Speculand aceste noi indicii putem spune ca, in cursa pentru Craiova, in poll-position se afla Ford, care – coincidenta sau nu – prin Alan Mullaly, noul director executiv, prezinta bordului director in aceasta saptamana noi planuri de restructurare. Este foarte probabil ca aceste planuri sa includa inchiderea unor fabrici in America de Nord, in favoarea deschiderii unora noi in Europa de est.