(revizuit in August 2008)
Dupa aderarea la Uniunea Europeana, cea mai adanca enigma auto pe piata SH o reprezinta normele germane de poluare D3 si D4. Ce-i cu ele? De ce RAR nu face echivalenta intre D4 si Euro4? Ce inseamna de fapt D3 si D4?
Legatura intre norma D3 (Deustche3) si Euro3 este foarte stransa, ambele fiind recunoscute de autoritatile europene. Normele germane „D” au aparut in anul 1996, la momentul implementarii Euro2, cu scopul de a incuraja protectia mediului prin oferirea de reduceri de taxe. La vremea respectiva, Euro3 si Euro4 se aflau abia in proiect, iar multi dintre constructorii auto aveau mari rezerve ca aceste standarde ar putea fi indeplinite vreodata.
Pe acest fond, legiuitorul german a imaginat cele doua norme, D3 si D4, dupa „chipul si asemanarea” viitoarelor Euro3 si Euro4. Ideea a fost aceea de a incuraja achizitionarea masinilor mai putin poluante, adica neamtul care isi achizitioneaza o masina norma D3 se bucura de reduceri de taxe, la fel intamplandu-se si cu D4.
Deci, D3 = Euro3 si D4 = Euro4… Nu, nu-i asa !
Norma D3 prevede exact aceleasi praguri pentru poluanti ca si Euro3, iar D4 aceleasi praguri cu Euro4. Datorita acestei aparente identitati intre cele doua tipuri de norme, pe piata noastra (evident cea de SH, a masinilor cumparate din Germania sau alte state care au adoptat sistemul) a aparut o confuzie majora. Cele doua norme par identice, dar nu sunt.
Pai, daca sunt identice la noxe admise, unde apar diferentele?
Pentru a da raspuns la aceasta intrebare, trebuie sa va amintesc principala diferenta intre normativul Euro2 si Euro3. Odata cu normele Euro 3, noxele emisiilor auto au inceput sa fie standardizate si „la rece” (motorul de dimineata), nu doar „la cald” (motor in regim normal de temperatura), asa cum fusese in cazul Euro2. Mai tarziu, la momentul Euro4, a aparut o regula noua – masina trebuie sa isi respecte standardul de emisii pentru cel putin 100.000 km, in loc de 60.000 km cum era la Euro3.
Ei bine, ideea este ca la implementarea fiecarei norme Euro au existat proceduri de masurare a noxelor din ce in ce mai complicate (din punct de vedere tehnic), denumite Cicluri Euro. Norma Euro2 a fost implementata prin masuratori in Ciclu Euro2, Euro3 a venit cu Ciclul Euro3, iar Euro4 cu Ciclul Euro4. Asa cum spuneam si mai devreme, aceste cicluri au devenit din ce in ce mai complexe si mai dure pentru masini. Duritatea crescuta a acestor Cicluri de testare si masurare a standardelor Euro face diferenta dintre un D3 vechi, adica un Euro 3 masurat in Ciclu Euro2 si un Euro3 veritabil, adica Euro3 masurat in Ciclu Euro3.
Confuzia romaneasca din piata SH a fost adancita si de faptul ca – in timp – incepand cu Ianuarie 2000, norma D3 a devenit (teoretic) identica cu norma Euro3 (in timp ce D4 ramanea masurata in Ciclu Euro3). Incepand cu Ianuarie 2005 si norma D4 devine (teoretic) identica cu standardul Euro4.
Dar care este diferenta intre teorie si realitate?
Sa luam cazul Euro4, care a intrat in vigoare la 1 ianuarie 2005. Ceea ce nu se stie despre data reala a implementarii Euro4 este planul de esalonare a setarii liniilor de productie pentru toti producatorii auto. Data de 1 ianuarie 2005 a fost obligatorie doar pentru modelele absolut noi, restul productiei avand la dispozitie inca un an de zile pentru implementarea normei.
Prin urmare:
– TEORETIC: Masina produsa pana in Ianuarie 2000, va fi Euro2, indiferent daca este atestata de nemti D3 sau D4. PRACTIC termenul este 2001.
– Masina produsa dupa Ianuarie 2000, dar pana in Ianuarie 2005 este Euro3, indiferent de norma D. (practic 2006)
– Dupa Ianuarie 2005, D3 este 100% echivalent Euro3, iar D4 100% Euro4.
Atentie, regula de mai sus nu este una matematica, pe care sa o aplicati cu ochii inchisi. Exista producatori care au parcurs intreg anul de tranzitie, iar altii care s-au aliniat la noua norma chiar cu un an inainte. Si – colac peste pupaza – nici in cadrul activitatii aceluiasi constructor auto, lucrurile nu stau la fel la toate modelele produse…
EXEMPLU IMPORTANT: – In anul 2000 Ford Germania a trecut la Euro 3 doar pentru motorizarile benzina. Motorizarile diesel de la Ford au devenit Euro3 abia in 2001! Credem ca ar fi o sugestie buna pentru cei care isi cumpara masini SH (cele in ale caror carti de identitate nu apare explicit norma euro) sa pastreze in general o anumita rezerva fata de anul de productie 2000 (adica iunie 99 – iunie 2000). In aceasta perioada au fost epuizate stocuri de motorizari euro2, iar achizitionarea unei astfel de masini poate oferi surprize neplacute pentru cei care doresc sa plateasca in Romania taxe mai mici la inmatriculare.
In concluzie, norma D (2,3,4,5 sau 6) nu are nici o relevanta pentru legislatia romaneasca. Daca va aduceti masini din Germania (sau alte state care au asimilat norma D) singurul criteriu este acela al datei de fabricatie. Atentie mare – DATA FABRICATIEI si nu data inmatricularii, cea trecuta pe talonul strain. Dar nici acest criteriu nu este unul absolut sigur, ci doar orientativ.
Pentru a avea un tablou complet al acestei probleme, iata istoricul standardelor europene pentru emisiile masinilor mici (sub 3,5t) din vestul Europei. Nu uitati ca aceste date se refera la modele absolut noi, cele aflate deja in productie la datele respective avand inca un an la dispozitie pentru aliniere la noul standard:
– non-euro pana in Iulie 1992.
– Euro1 din Iulie 1992
– Euro2 din Ianuarie 1996
– Euro3 din Ianuarie 2000
– Euro4 din Ianuarie 2005
Si in viitor:
– Euro5 din Septembrie 2009
– Euro6 este in proiect, neavand inca o data finala de implementare.
Trebuie spus ca exista deja pe piata masini care indeplinesc normele nemtesti D5 si chiar D6, ambele mai dure decat Euro4, insa nimeni nu poate sti daca la data implementarii Euro5 si Euro6, D5 si D6 vor fi perfect echivalente Euro5 si 6. Vom trai si vom vedea, la sfarsitul lui 2009.
NU UITATI:
Unii producatori s-au aliniat la Euro4 mai devreme de ianuarie 2005, pe anumite motorizari (nu pe toate), iar datele exacte la care au facut trecerea nu au fost date niciodata publicitatii. Articolul are doar scopul unei informari orientative, de intelegere a fenomenului, nicidecum acela de a suplini sau de a inlocui in vreun fel cataloagele auto.
Acest articol are continuare in aici
TVA-ul se plateste in tara in care se face cumpararea.
Prin urmare, daca veti cumpara o masina (noua sau SH) din Romania, se plateste TVA-ul de 19% din Romania.
Daca veti cumpara masina din strainatate, veti plati acolo TVA-ul lor (mai mare sau mai mic decat al nostru). Aceasta taxa nu se mai recupereaza la revenirea in tara, dar nici nu mai datorati TVA statului roman. Retineti, tot ceea ce v-am scris aici se refera la o tranzactie in interiorul UE.
eu am adus o masina si are euro2 chiar daca este fabricata dupa ianurie 2000,ce sa fac acum am taxa de 2500 euro,o dau pe degeaba,firar mama lor a dracu cu taxa lor
Aveti un articol nou la adresa http://www.totalauto.ro/norme-euro-de-limitare-a-poluarii-auto/
Comentariul dvs este postat la o discutie facuta in 2007.
In sfarsit vad o confirmare a misterului D-urilor pe care am descifrat-o mai demult. Si eu adusesem un opel Astra din 2001 acum cativa ani in Brieful caruia era trecut doar D3, „specialistii” RAR habar nu aveau ce inseamna (sau spaga n-ar fi ajuns) nepermitand omologarea in circulatie. Aveam documentatie adusa din Germania cu D-urile dar daca nu era mentionat in Brief ca autoturismul e EURO 3 nu se putea inscrie in circulatie. De ce suntem noi mai destepti intotdeauna ca restul lumii ??
ACEST RASPUNS NU ESTE O GLUMA.
– taxa speciala se plateste la trezoreria din sectorul dvs, daca sunteti din Buc, sau la trezoreria locala in provincie.
– La Trezoreria Sector 6 Bucuresti (cea din Calea Giulesti) exista o hartie pusa in geam conform careia (am vazut cu ochii mei si am si fotografiat !!) trebuie sa intrati SINGUR pe internet pe situl Ministerului de Finante, va calculati singur taxa, o platiti la trezorerie, iar chitanta o puneti la dosarul de la politie, urmand ca dvs personal sa raspundeti pentru corectitudinea platii. (Incredibil…)
– Calculatorul taxei din pagina Ministerului de Finante este la adresa http://www.mfinante.ro/taxa_auto.html
Articolul se refera la masinile care au ca singura clasificatie norma germana, cu precizarea ca – tinand cont de cele scrise – omul este protejat 100% de o eventuala tzeapa (au fost multe, credeti-ma…).
Este f posibil ca producatorii (independent, separat de legislatia europeana) sa fi trecut la Euro4 ceva mai devreme decat implementarea obligativitatii Euro4 de la 1 ian 2005. Insa aceste decizii ale producatorilor nu au fost facute publice.
IN CONCLUZIE:
1. Masina pe care vreti sa o cumparati din germania este Euro4, DOAR DACA aceasta norma este certificata de PRODUCATOR (sau ADAC, RAR-ul nemtesc). Faptul ca vanzatorul va scrie cu de la el putere vreo hartie in care apare Euro4 este nerelevant pentru RAR.
2. Nu luati de bun, este doar o parere personala – nu cred ca o masina nemteasca din 2001 este Euro4. Cred ca este mai degraba D4/Euro3, adica o masina care are noxele sub pragul Euro4, dar care au fost masurate in ciclu Euro3 (ceea ce pentru RAR inseamna Euro3 si nu 4).
3.Totusi nu este imposibil ca masina sa fie totusi Euro4. Vedeti cine semneaza certificarea… Succes!
taxa apia+tariceanu e purtatoare de tva? de ce ?
Nu, taxa apia nu poarta tva.
Pot sa inmatriculez un autovehicul daca e adus dintr-un stat nonUE?
De ce se plateste maimult pentru o masina cu varsta intre2-4 ani decat una cu varsta intre 4-6
Attila – bineinteles ca da, insa cu o conditie – sa il poti omologa la RAR (volan pe stanga, etc…)
CATANA – anomalia calculatorului decurge firesc din proasta constructie a formulei de calcul din lege. Taxa speciala la prima inmatriculare este prost conceputa.
In ce cazuri se aplica cele 10%:la masinile care nu sant fabricate in UE,sau la cele care sant importate din afara UE?La ce valoare se aplica daca este cazul?Si atunci cand platim taxa de prima inmatriculare,cum demonstram ca masina nu trebuie sa suporte si cele 10%?Multumesc.
taxa vamala se aplica pentru masinile (sau orice alt produs) din afara UE. In interiorul UE nu exista vama.
Faptul ca un produs este de provenienta UE se dovedeste cu certificat „EUR1” (nici o legatura cu norma de poluare Euro1…). Trebuie sa obtineti certificat EUR1 in tara din care cumparati masina, iar acest certificat este eliberat de autoritatile vamale.
Din pacate, n-am importat niciodata nimic pentru a va da mai multe detalii concrete. Intrucat certificatul EUR1 docedeste provenienta UE pentru orice produs (nu numai masini), incercati sa aflati procedura de obtinere a documentului de la cineva care a facut un import din tari UE (orice – haine, flori, etc).
Sau, poate aveti norocul sa posteze cineva care stie mai bine. Oricum ma voi documenta si in zilele urmatoare voi posta procedura.
Nu este adevarat ca masinile inainte de ianuarie 2005 nu sunt EURO4… Eu am avut un Corsa C (cod motor Z10XE)din 2001, a fost scris in brief EURO4, si a fost omolagat la rar in august 2005 ca masina EURO4, cun nr. de omologare in talon cu E4 la sfarsit. Si s-a intamplat la fel si cu un Astra G din 2003 al prietenului meu, a fost scris in Brief Euro3+D4 si a fost omologat de RAR romania ca masina de Euro4. Cine nu ma crede, pot sa dovedesc cu copie CIV si talon.
eu am un opel astra din `96 pe banzina in acte zice ca e euro 2 e taiat si pus stampila si langa scrie D3 asta inseamna ca o inmatriculez ca euro 3? si platesc mai putin?
astept raspuns
multumesc anticipat
Masina dvs este Euro2. D3 este o norma fiscala germana, nu una tehnica. Notatia corecta este „Euro2/D3”.
Attila, te cred si nu trebuie sa dovedesti nimic. Unii producatori s-au aliniat la Euro4 mai devreme de ianuarie 2005, pe ANUMITE motorizari (de ex.- Opel vindea inca in 2006 motorizari Euro3 pe masini noi in Romania – Vectra 3.0CDTi …), iar datele exacte la care au facut trecerea nu au fost date niciodata publicitatii.
Articolul are scopul de a pune la adapost de tzepe pe cei mai putin informati decat tine. Este ABSOLUT SIGUR ca o masina D4 dupa 1 ianuarie 2005 este Euro4. Dar acest lucru NU EXCLUDE exact ce ai spus tu – exista D4=Euro4 si inainte de ian 2005. In acest sens am adaugat o nota la sfarsitul aricolului, intrucat ai dreptate.
Problema este ca au existat cazuri in care oamenii au cumparat D4 fara sa fie Euro4 si care s-au simtit pacaliti de vanzatorul german.
Gresesc?
am si eu o masina ford focus ghia 2000cm din 1999 si are d4 dar la rar mi sa spus ca are euro 2 .as vrea sa stiu daca pot dovedi ca are macar euro 3
Cristi, daca masina are euro3, sigur vei gasi si dovada. Ce anume te face sa crezi ca este euro3 ?
Daca RAR-ul zice ca-i euro2 sa stii ca nu-i imposibil… Un D4 din 1999 POATE FI euro2.
Te-as putea ajuta cu mai mult daca imi poti da urmatoarele informatii: denumirea EXACTA a versiunii modelului (orice eventuale abrevieri pot fi de ajutor…), ipul de combustibil (benz/diesel) si seria motorului.
Eu unul personal nu ii pot intelege cu ce cap au gandit taxa asta.Cum e posibil ca pt un autovehicol cu un tonaj de 3,5 tone sau mai mare,daca are euro 3 sau euro 4 nu platesti taxa de 1 inmatriculare,dar pt un autoturism cu euro 3 sau 4 sa platesti taxa?si mai zic astea ca vor sa protejeze mediul………
Eu am adus un fiesta din 2000 si avea D4…si mi sa spus la RAR ca nu are decat euro 2…atunci???
Ciudat gringo…
Probabil ca ai cumparat in 2000 un model ramas in stoc din 99. Sau era un model inmatriculat in 2000… Sau a fost produs pentru spatiul european non-UE (caz in care nu stiu cum putea fi D4…)
Din 2000 europenii UE se supun Euro3. Nu imi amintesc de nici o dispensa care sa priveasca vreo motorizare Fiesta in Germania.
Salutare,imi poate spune si mie cineva un Fiat Punto MK2 din 2002 sau 2003 cod motor 188A4000 44kw si respectiv 188A500 59kw este Euro3 sau Euro4? In lista celor de la kba.de apare trecut si ca Euro3 si ca Euro4…de asemenea un Opel Corsa C din 2001 in sus cod motor Z10XEP si Z12XEP sunt recunoscute tot drept Euro4. RAR`ul nostru tine seama de lista cu normele de poluare a celor de la KBA.de?
alexx – nu pot afla mai devreme de luni dupaamiaza.
Keepin’ touch.
Multzam mult senosh,nu e nicio problema,astept pana luni dupa amiaza. P.S. cod motor Fiat Punto 59kw din 2002 e 188A5000,am mancat un 0 inainte.Si inca o intrebare,daca in brief`ul masinii importate scrie clar si raspicat Euro4 presupun ca „domnii de la RAR” nu pot face ceva sa o catalogheze drept Euro3…trebuie sa respecte ce scrie in cartea de identitate a masinii de acolo nu ?
Am un Opel Frontera din 1996, cu motor Isuzu de 2,8 l. Are din constructie catalizator. nu este specificat in documente echivalenta la normele Euro. Va rog sa-mi spuneti, in cazul in care aveti informatii, ce norma de poluare are motorul in cauza.
robert
rog lamurire
am cumparat in 19 ian 2007 auto SUZUKI SX4 fabricatie Ungaria.La politia Deva pentru inmatriculare mi se solicita „certificat de origine”Vinzatorul-dealer SARA MOTORS-TIMISOARA sustine ca dupa 1 ian.2007 nu se mai elibereaza la import acel certificat.Cum pot inmatricula masina.Am toate actele , inclusiv cartea de identitate a masinii , eliberata de RAR.
CU STIMA , EUGEN
Sara are dreptate. Mergeti la politia Deva si depuneti plangere pentru abuz, fiindu-va cerute alte documente decat cele legale.
Certificatul EUR1 nu se elibereaza in interiorul UE.
am auzit ca sa scos taxa pe motociclete, se mai platezte TVA in Romania, sau in tara de unde a fost cumparata???
In UE, pentru persoane fizice, tva-ul este continut in pretul de vanzare – fiind astfel platit in tara de cumparare.
Tva NU se mai recupereaza in vama si NU se mai replateste in tara. Diferenta zero de procedura intre judetul Constanta si judetul Germania 🙂
Poate cineva sa ma ajute cu un catalog cu codurile de motor EURO4? Pe Euro3 am deja.
Attila si pe mine m-ar interesa un catalog ceva cu Euro4.Pe siteul RAR`ului e o lista veche cu cele Euro3,dar era alta treaba atunci,nu puteai inmatricula decat ce e acolo,asta nu inseamna ca toate masinile din lista aia sunt Euro3.Multe sunt si Euro4 dar acolo era un prag,cele aflate acolo putandu-se inmatricula.Acum e diferenta mare de pret la prima inmatriculare intre Euro3 si Euro4,de-asta ne intereseaza…Astept si eu pe cineva daca are ceva informatii,eventual o lista,ceva…
nu are nimeni tabelul cu valoarea masini dupa care se calculeaza TVA? Am auzit ca e alta decat cea de pe factura, mai mare…….
am cumparat din italia o masina wolvagen golf an de fabricatie 1989, are euro 2, exista posibilitatea de a o inscrie la RAR? VA multumesc anticipat, cu deoebit respect P. TURCU
Daca poate trece ITP-ul o puteti inmatricula. Ideea este ca VA FI FOARTE SCUMPA INMATRICULAREA in Romania…
Mai bine o inmatriculati in strainatate (UE) pe numele vreunui prieten.
Intentionez sa cumpar un VW polo, nu mai vechi de 2003, cu capacitate cilindrica pana in 1600. Pe siteurile nemtesti, toate sunt cotate cu Euro 4, dar din ce citesc eu pe aici, asta ar fi cam imposibil. De asemenea, m-a speriat multa lume cu plata TVAului din nou, in tara, chiar daca eu platesc masina la nemti si din factura imi reiese TVAul. Poate cineva sa ma lamureasca cat o sa platesc eu in tara daca aduc masina cu toate actele in regula? Va multumesc!
Asa cum scrie si in „Nota importanta” a articolului la care ati postat comentariul – „orice masina dupa ian 2005 este Euro4” NU EXCLUDE posibilitatea ca motorizari mai vechi sa poata fi Euro4.
Daca in actele masinii apare Euro4 este absolut ok. DACA apare doar D4 (fara echivalent Euro) incepe sa fie necesar sa fiti atenta la ceea ce cumparati…
Ref la TVA – pt persoane FIZICE tva-ul se plateste la vanzator si gata (nu se mai recupereaza in vama si nu se mai replateste in Romania). – pentru persoanele JURIDICE (altele decat cele fizice) ramane tva-ul.
Intrebare: Daca eu cand ma duc la neamtz platesc mashina cu tot cu Mwst , aici la noi mai sunt obligat sa platesc tva-ul din nou? Daca exista o lege in sensul asta care este? Indiferent daca sunt pers fizik sau juridik. Multzam !
Raspunsul este NU. Nu se mai plateste si in Romania. Legea este noul Cod Fiscal downloadabil de aici: http://download.totalauto.ro/cod_fiscal.zip . Noul Cod Fiscal trebuie coroborat cu cel vechi. Succes!
Vreau sa cumpar o skoda fabia 101 cai motor 1,4 16 valve fab 2000 e posibil sa fie euro 4
POSIBIL este, intrucat motorizarea 1,4 de 101CP se comercializeaza si acum si este E4 (nu stiam ca este produsa din 2000…)
putem sti SIGUR ca-i E4 sau nu, doar daca (ai sa) imi dai seria de sasiu sa fac o mica cercetare.
Vreau sa cumpar un Alfa 156 1,6 16 v 1998 din Italia.Ma intreb daca in actele italiene specifica norma euro 3 si daca RAR o recunoaste .
daca cumpar o masina din UE pe firma ,ce se intimpla cu TVAul?
marian – daca in acte apare orice euro, RAR il recunoaste. Norma euro este o conventie care excede competenta RAR. RAR constata si gata…
Pe firma nu cunosc procedura exacta, dar saptamana viitoiare ma informez si postez aici. Cert este ca se plateste TVA „in Romania”.
Sau… „SI in Romania”.
Daca nu te grabesti rau, aflam luni-marti care este procedura.
Probabil in „Targa” Italiana o sa apara „conform directivei 98/96/EC” (euro 3)
Am luat tabelul cu motorizarile euro 3 de la RAR.Exista vreo posibilitate sa nu iasa masina cel putin euro 3 daca codul motorului corespunde cu cel din tabel?
PS.Sti cum e la noi.Cu toate precautiile tot se mai gaseste ceva sa-ti incurce planurile.
Nu cred ca exista vreun risc.
Daca si catalogul RAR e varza, inseamna ca aceasta institutie ar trebui inchisa maine…
Cat este Tva -ul calculat dupa 1 ianuarie 2007 pentru un autoturism second hand achizitionat din Germania de la o persoana fizica ? (deci nu platesc Mwst in Germania).
Multumesc
tva zero 🙂
Imi puteti spune va rog frumos unde pot sa gasesc o lista oficiala cu masinile care sunt acceptate ca euro3 de catre autoritatile romane?
Vreau sa evit orice posibila neintelegere in privinta aceasta pentru ca imi voi aduce un Renault Clio din 1999 sau 2000.
Multumesc mult.
Intrebati la RAR. Tot dintr-un comentariu de aici am aflat ca ei au tabelele cu normele Euro pentru anumite generatii de motorizari pentru toate marcile.
vreau sa cumpar un new beetle din 8-1999 motor 2.0 i cu clasa d4… serie wvwzzz9czvm926921….. ati putea sa-mi spuneti ce euro este?
pt senosh.sunt cristi cu fordul focus din 1999 luna aug seria wfoaxxgcdaxm50584 motor 1988cm 96kw benzina tipul eddc.as vrea daca se poate sa-mi dai un nr de tel ca sa te pot suna pt ca vad ca sti multe despre normele germane si poate ma ajuti ca sunt disperat.daca e euro 2 tre sa platesc 4000 euro taxa de inmatriculare.astept raspuns de la tine si poate si un nr de tel ca sa te sun
salut razvan si cristi – am fost plecat cateva zile. Vorbesc luni la Bosch Car Service si sper sa aflu mai mult din baza lor de date.
Cristi, cu telefonul e mai greutz pe postat pe net, dar fii fara grija vom comunica ok.
Am o intrebare.Cine stabileste norma de poluare la nasterea masinii ? Daca producatorul,inseamna ca numai autoturismele produse in Germania pot fi clasificate cu norme „D”.Adica( chiar daca cumpar din Germania) o masina care nu a fost produsa la ei in tara nu poate sa fie clasificata in norma „D”
marian fordul meu e fabricat in franta dar pt nemtii si are d4 asa ca nu cred ca conteaza unde e fabricat si mai cred ca doar nemtii au norme cu d
senosh ms mult si astept raspuns de la tine.sa imi lasi mesaj daca putem vb aici ca sa stabilim o zi si o ora pt ca la mine e mai complicat cu masina si as vrea sa-ti explic mai detaliat
Norma D (care vine de la Deustche) nu este o norma tehnica, ci una fiscala.
Cu cat ai un D mai mare cu atat ai taxe mai mici. Evident daca esti neamt…
la noi si daca iti iei euro5 platesti taxa de euro4…
cristi, razvan – mai dureaza 1 zi cu lamurirea problemelor. Nu a mers cu baza de date a Bosch-ului, intrucat ei nu dau norma. Dau orice altceva, dar nu norma Euro.
Vom sti SIGUR abia maine sau poimaine (sursa producator).
Vreau si eu sa ma lamureasca cineva in legatura cu un Opel Astra din 1998-X , motor 1,6 , 16V, Benzina, cum pot sa aflu norma de poluare dupa seria sasiu si dupa actele de provenienta.Ce trebuie sa scrie pe acte daca este euro 2 sau 3, ca pe site-ul din germania toate apar cu euro 3. astept un raspuns concret
Si in cazul tau, Silviu, vom avea un raspuns maine sau poimaine. De la producator.
cristi – sorry, masina ta este Euro2. Toate cele 5 motorizari care ar fi putut echipa masina ta sunt Euro2. Prin urmare nu mai am nevoie de tipul motorului.
razvan – la Beetle-ul tau ceva e incurcat. Tu spui ca masina ta este 8-1999, insa in realitate are anul de productie 1997. Si este Euro2.
Ai apucat s-o cumperi? Daca nu, las-o! ori a stat in magazie 2 ani – ori e vb de altceva:
Cica mai exista nemti care isi dau pierdut actul masinii (brieful) iar la reemitere apare doar data ultimei inmatriculari ca sa para masina mai noua. Sau ceva de genul asta…
ok! merci mult.. mai fac sapaturi… poate gasesc una mai noua.. intre timp am fost la rar si mi-a zis ca e sigur 2002…
euro 2
Are cineva idee unde se poate gasi o lista cu motoarele care corespund normelor Euro 4 ?R.A.R.ul are o lista dar numai cu Euro 3.
Bogdan
Eu gasesec ca ar fi cel mai cinstit ca criteriile de Euro2-3-4-D4…etc de pe actele masinilor sa fie considerate ca date primare iar clasa de poluare sa fie efectiv stabilit pe baza masuratorilor exacte. Teveturile actuale nu fac altceva de-cat sa incurajeze arbitrarul – spaga – nici-decum in interesul cetateanului onest.
Nu-i chiar asa de simplu cu masuratorile. Diferentele intre normele Euro sunt chiar ciclurile de masuratoare.
Un mic exemplu – un test dinamic Euro3 (nu stiu daca se poate si 4…) la RAR este undeva intre 1000 si 2000 de euro. Cam scumputz…
Nicolae, stiu la ce te-ai gandit, insa simpla masurare statica a noxelor la teava nu este suficienta.
mai am inca o nelamurire… daca in breef scrie euro 4 (nu d4 sau d3) ESTE EURO 4 si la noi? Merci
razvan – daca in brief apare Euro4 totul este ABSOLUT ok. Daca scrie EuroX, pai aia este atunci… 🙂
Toata nebunia apare doar in cazul normei D.
pentru o masina non ue taxa de 10% din valoarea de catalog?? sau din valoarea de pe contract?? va multumesc
ex vreau sa iau o toyota celica din 2001 pret 9500€ in germania, taxa de 10% se calculeaza din 9500€?? va multumesc
va rog sa ma ajutati si pe mine…este vorba tot despre un ford focus inmatriculat in 1999 august si care a fost fabricat in iulie 1999 seria motorului wfoaxxwpdaxs40926, nr cilindri 1596 marca motor g/fyda. as vrea sa stiu daca are totusi euro 3?
remus – Pentru masinile non-UE, taxa vamala se aplica pe valoarea de CATALOG second-hand („Eurotax”-ul cred…) si nu cea de tranzactie.
Asa a fost pana acum si nu am cunostinta sa se fi schimbat ceva.
Nu cunosc procedura actuala cu exactitate. Poate fi de folos un drum prin vama inainte de a importa masina.
claudiu – regrat, masina ta este sigur Euro2.
Felicitari!Multumesc pentru toate raspunsurile care le-am aflat pe nacest site.
am auzit ca daca o masina non ue este cumparata din ue nu se mai plateste taxa vamala de 10% ca deja a fost platita o data in ue. este adevarat??
corect, remus. asa e.
Vreau sa imi cumpar din Germania un vectra din 97 benzina cu motor de 1,6 si nu stiu sigur daca are euro 3 sau nu.Ma puteti ajuta?
Vectra an 1997 = Euro2.
Senosh ce inseamna ´´acte´´, brief(cartea masinii)sau fahrzeugschein(talonul auto)?
Pt ca ce ai scris mai sus ai precizat ca ce se afla in ´´acte´´ recunoaste RAR…
Explica-mi te rog!
Senosh ce inseamna ´´acte´´, brief(cartea masinii)sau fahrzeugschein(talonul auto)?
Pt ca ce ai scris mai sus ai precizat ca ce se afla in ´´acte´´ recunoaste RAR…
Explica-mi te rog!
„Acte” e un cuvant tampit si inexpresiv pe care l-am folosit din graba.
Despre BRIEF este vorba, Marius.
Salut!
Se poate ca un Fiat Punto din 2002 (59kw/80cp, motor 1.2 16v, 6 viteze) sa fie Euro 4?
Multumesc anticipat senosh! 🙂
ccc – n-am gasit motorizarea ta in cataloagele mele. E sigur 2002?
Pentru a cauta cu mai mult succes, te rog mai da-mi niste informatii. Cod motor (numele trecut in talon sau CI) si/sau serie sasiu ar fi grozav…
ca sa nu mai postez links aici (ca nu stiu daca este permis sau nu), te rog, scrie-mi pe yahoo messenger (id: fotwenee)! Sunt online chiar acum pe acest ID.
Multumesc mult!
mobile.de este un site serios. In acelasi timp anuntul mi se pare un pic bizar.
in 2002 masina a fost inmatriculata, anul de fab ar putea fi tot 2002.
Cred ca doar Brief-ul poate face lumina. Nemtii – repet, baieti seriosi – au mai pus pe net D4 ca fiind Euro4 (ceea ce nu este corect in 90% din cazuri). Poate ca e vb tot despre confuzia asta.
Personal ma indoiesc ca masina e Euro4, dar daca in Brief scrie ca e Euro4, atunci NU MAI INCAPE NICI O INDOIALA ca este Euro4. Poate le ceri si tu o copie dupa brief…
Multumesc pt. ajutor. Asa gandeam si eu sa fac. Oricum nu voi pleca dupa o masina inainte sa cer brief-ul prin fax pt. ca nu imi permit „surprize” la fatza locului.
PS: sunt inca online pe yahoo messenger (fotwenee). Daca ai putin timp scrie-mi te rog. As vrea sa te mai intreb cate ceva. Promit sa ma revanshez. 🙂
pe calc la care sunt acum nici nu am mess si nici nu pot instala unul. sorry 🙁
in acest caz (daca numai asta este impedimentul) poti folosi cu incredere site-ul http://www.meebo.com prin intermediul caruia te poti conecta la yahoo messenger foarte simplu si 100% safe, fara a instala nici un soft auxiliar (asta fac si eu in locurile unde „nu e voie cu messenger” :))
Ideea este ca vreau sa iti dau IDul meu real pt. a putea comunica mai rapid atunci cand ai tu timp.
e prea complicat… luni am mess si cred ca vom gasi timp sa vb. k?
okay. lasa-mi un mesaj pe id-ul asta pe care l-am lasat aici si am sa verific eu maine de la birou. Seara buna in continuare!
atzi zis ca masina produsa dupa ianuarie 2000 are euro3 indiferent de norma D, eu am un Opel Astra 1.6i16V cu D3(erstzulassung adica anul fabricatiei 09.2000 ),iar seria motor X16XEL si nu se afla pe listele de la RAR, asta ce inseamna ca are sau nu EURO 3 ???
ma refer la listele RAR EURO3 de pe net , oare sa nu fie actualizate? 🙂 va multumesc
sorin – motorizarile Opel al caror cod incepe cu X sunt Euro2. Nu stiu ce incurcaturi ai in acte.
Multumesc , atunci raman iar la speranta ca va scadea taxa speciala. Se poate ca taxa speciala sa se reduca doar pt masinile produse dupa 2000? (euro 3,4)
senosh MERCI MULT… Joi am fugit dupa ea…
In primul rand Felicitari pentru acest Site(in sfirsit stiu si eu concret diferenta intre D si Euro,dar imi sunt foarte de folos si informatiile care le=am gasit aici)
Dar totusi am o intrebare:pt masinile autohtone aduse de afara-Dacia Logan-se plateste taxa?
Atentie – am auzit un zvon nasol de tot. Mai multe detalii in articolul publicat azi 6 martie…
Are cineva experienta in achizitionarea unui automobil de la o persoana fizica din UE. scapam de TVA… dar se complica intr-o anumita masura inmatricularea? de ce fel de nr. este nevoie? presupun ca numai sunt alea temporare de vama
Rzv – aflu azi si postez aici.
Sorry Rzv – a durat mai mult. faza e urmatoarea:
– la cumoparare se iau numere provizorii de la nemti (atentie cu banda rosie, ca cele romanesti prov din vama). Aceszte numere se pot lua pentru 15 zile sau pt. 30 (costa mai mult).
– vii in tara linistit, faci RAR-ul si iti inmatriculezi masina fara formalitati speciale.
– daca ai nevoie de mai mult timp pentru inmatriculare, iti poti scoate numere rosii romanesti fara probleme…
In articolul dvs. spuneti ca este absolut sigur ca o masina nemteasca este:
– Euro3 din Ianuarie 2000
Totusi, am gasit un Opel Astra G 1.4 16 v din martie 2001 cu seria motor X 14 XE 20 P 70803 este doar Euro 2.
Ceva idei?
Virgil – nu ati citit cu atentie articolul.
Doar un vehicul INREGISTRAT IN GERMANIA D3 SAU D4 – este Euro3 daca a fost produs dupa Ianuarie 2000. Nu ORICE vehicul. Afirmatia se refera strict la masini inregistrate in Germania D3 si D4.
Masina la care va referiti, DACA ar fi fost inregistrata in Germania, nu ar fi fost D3 sau D4.
Am reusit sa fiu coerent? 🙂
Si inca ceva pt Virgil:
Romania a trecut la Euro3 in 2002, cu 2 ani mai tarziu dect UE. Daca Opelul e cumparat din Romania (sau din alta tara „intarziata” cu normele) e foarte firesc sa fie Euro2.
Salut Senosh,
Multumesc pt raspuns. Opelul respectiv era in Franta. Francezii nu au niciun fel de norma trecuta in „carte grise”, certificatul lor in inmatriculare. Asa ca trebuie sa-mi dau seama de norma Euro in functie de seria motorului. Iar potrivit anului de fabricatie, ar fi trebuit sa fie Euro 3. Ca doar Franta era in UE in 2001. Sau…cum e?
Si acum…alte intrebari. Vreau sa-mi aduc o masina din Franta, stiu franceza si sper sa-mi fie mai usor.
1. Are cineva idee ce acte trebuie sa fac acolo? Ce numere imi trebuie, de unde le obtin.
2. Cum determin norma de poluare daca ei n-au trecut in „briefing” norma Euro si habar n-au ce-i aia cand ii intreb la telefon. Tre sa caut numarul de omologare al masinii? E stantat undeva pe masina? Si in functie de acest numar, ultimele 2 cifre spun intotdeauna adevarul? Se poate ca astia de la RAR s-o incadreze sa spunem in Euro 2 chiar daca cele 2 cifre spun c-am fi Euro 3?
Help !
Nu stiu exact cum stau lucrurile in Franta. Daca aflu postez…
Un lucru este cert – daca masina este atestata EuroX in UE, cei de la RAR recunosc standardul fara probleme.
Nr. de omologare al masinii apare in cartea de identitate. Stantata este doar seria de fabricatie (caroserie/motor – nici o legatura cu norma Euro).
Din pacate nu cunosc procedurile din Franta. Dar mi se pare imposibil sa nu existe norma Euro in cartea de identitate…
ok. mersi. inca ceva 🙂 stie cineva daca in cartea de indentitate din belgia este facuta vreo referire la norma Euro? mersi
Da, in Belgia apare SIGUR norma Euro. Pe romaneste 🙂
Daca masina se cumpara de la o persoana fizica din UE (Franta, Germania, Belgia) la pretul de achizitie se mai adauga TVA-ul din tara respectiva?? Dar daca se cumpara de la un dealer?
In ambele cazuri, pentru un cumparator persoana fizica, nu difera cu nimic operatiunea din judetul Ilfov sau „judetul” Franta.
– vanzatorului persoana fizica i se dau banii si se fac actele ca-n targ la Vitan. TVA nu apare in aceasta tranzactie.
– daca se cumpara de la un dealer francez, in pret va fi inclus TVA-ul francez. In Romania nu se plateste TVA.
Multzam fain pentru raspunsuri. Asadar, ajung in cateva zile la Paris. Trebuie sa stiu exact norma Euro a masinii pe care o am in fata, in ideea in care nu apare in actele masinii. Stie cineva despre o baza de date de incredere in acest sens? Pentru orice marca?
RAR – tabele Euro3
http://download.totalauto.ro/rare3.zip
Sunt de incredere? SI daca vreau sa stiu daca masina e Euro 4?
Pentru E4 nu exista tabele complete. Tabelul RAR pt E3 e de ajutor pentru situatiile in care exista suspiciuni – O fi chiar E4 sau E3.
Cat despre incredere – sunt tabele RAR. Ei tot cu astea lucreaza…
Domnule Senosh si daca totusi noi „nu platim „taxa?Ce poate sa imi faca?Sa ma cheme in instanta?Oricum e abuziva…si daca ajung in instanta cistig.De ce sa imi ia statul niste bani ca apoi sa ii primesc inapoi(cine stie cind!)asa cum s-a intimplat in Ungaria si Polonia.
Ma abtin cu greu sa nu il injur pe premierul Romaniei…dnul Tariceanu…Mama lor de idioti…
Acu baiu e ca eu plec in Germania sa vin cu un euro 4 si motor de 1.6 pe benzina,asta ca sa nu platesc statului decit f putin.Am sa ma gindesc daca achit taxa…:))
Succese nebanuite!
Nu-i asa simplu dl.Theodor. Fara a achita taxa auto, Politia Rutiera nu primeste dosarul de inmatriculare…
Apropo, care-i taxa aia f mica? E4 la 1600cmc inseamna 6,5 mil, dar – atentie – pt masina sub 1 an. Daca masina este mai veche de 1 an taxa devine 11,5 mil…
E f putin ?!
e f putin comparativ cu 35 mil
Sa zicem ca 350 euro e acceptabil…
cand doi imi spun ca sunt beat, ma duc si ma culc… 🙂
Nu vreti sa platiti o taxa pe tuse? Una mica – 10 ron tusea, n-o sa saracim, nu?
lol…de ce nu? :))
Totusi accept taxa de inmatriculare daca e modica si daca se foloseste la un mediu mai curat,sau sosele impecabile…Cum asta nu se va intimpla…decit in 2050…si eu ma duc la culcare
Constitutia Romaniei – art.56 – alin.(2) :
„Sistemul legal de impuneri trebuie sa asigure asezarea justa a sarcinilor fiscale.”
Practic, a demonstra injustetea unei impuneri este acelasi lucru cu a demonstra neconstitutionalitatea taxei (a legii care o instituie).
Este injusta aceasta sarcina fiscala? Da pentru ca… (urmeaza cel putin 5-6 motive). Dar intr-un stat feudal (ca cel in care traim) constitutia este ceva facultativ.
oare Tariceanu si Vladescu ce fel de catalizator au in gura ??? euro 4 sau NON euro ? cred ca a 2 varianta. sa nu mai spun de „vanturile” care sa dau in parlament , bãsinosi de oameni , nu se uita la curu lor si ne cer noua taxa de mediu , ……….etc etc
va rog spuneti-mi si mie cum pot inmatricula o masina adusa din germania pe numele unchiului meu care este handicapat.am inteles ca persoanele cu handicap nu platesc taxa.si mai vreau sa stiu daca sunt obligat sa montez hicomat pe masina sau pot sa o inmatriculez si fara hicomat
cristi – in cazul dvs legea este fara echivoc – sunt scutite de taxa de prima inmatriculare automobilele echipate pentru persoane cu handicap (si nu persoana cu handicap in sine).
Chiar si o persoana sanatoasa poate inmatricula gratuit o masina cu dispozitive speciale pentru handicap.
Am achizitionat de curand un Opel Corsa motor de 1l Euro4 de la o persoana fizica din Germania la suma de 5000 euro. Am numere pe o luna de zile,contract de vanzare-cumparare facut cu neamtul.Intrebarea mea este:mai platesc sau nu TVA in Romania la valoarea masinii,adica 19% din 5000 euro ??? Sau doar platesc taxa de prima inmatriculare la trezorerie dupa care ma duc la RAR pt autentificare,etc ? Nu se mai plateste TVA in tara nu ? Libera circulatie a marfurilor din statele membre UE. Am dreptate ? Multzam.
Da ai dreptate. Direct la trezorerie si politie.
Cu placere 🙂
O intrebare am si eu, am achizitionat anul trecut un Ford Focus 1,8 TDDI adus din Germania.Masina este inmatriculata la noi, are data de fabricatie septembrie 2002, iar pe talon este scris Euro 2 la rubrica normei de poluare.Am citit mai sus ca autoturismele cu data de fabricatie dupa 2000 sunt automat echivalate cu Euro3.Care este adevarul?Precizez ca am si talonul de Germania si este scris D3 pe el.
Andrei – ce tip motor este trecut in talon (pct.17, rubricuta „Tipul”)? Te rog sa treci si nr. de omologare (pct.10 din talon). Verific datele si-ti spun unde este eroarea… Inclin sa cred ca masina este mai veche decat stii tu. Sorry.
As vrea sa stiu norma de poluare euro pt yoyota carina,tip T19U,SB164ABK00E035589,1587cm3,benzina,fabriata 1994.In brieful german este trecut:E2[nu euro,nu D]
crisan – masina este Euro2.
Lista Euro3 poate fi downloadata de AICI.
Multumesc.Asta sustin si eu dar ce pot face in conditiile in care RAR Alba mi-a eliberat CIV cu euro1.Daca cunoasteti cazuri similare si eventual rezolvarea lor va rog sa-mi spuneti. MUTUMESC.
crisan – e posibil sa ma fi inselat eu. Iata de ce spun asta:
1. Raspunsul meu categoric „e euro2” avea sensul de „sigur nu-i euro3”.
2. Norma euro2 a fost implementata in 96, iar masina e din 94.
3. In brief, daca masina este euro2 ar fi trebuit sa scrie textual „euro2” si nu E2.
Prin urmare, e posibil sa ma fi inselat eu, iar RAR Alba sa aibe dreptate…
Ideea este ca nu mai tin minte procedurile euro1. Sorry.
Buna, tuturor. Toate masinile Opel Astra G 1.7 DTI sunt euro 3? Indiferent de anul de fabricatie? Cea care ma intereseaza pe mine e din 1999.
Daca e motor tip Y17DT e euro3 oricare ar fi anul de productie. Daca-i cu X in fata(de ex: X17DT) e euro2.
Multumesc mult:) Inca o intrebare: daca francezii mei nu dibuiesc codul motor, se poate determina norma Euro si dupa seria de sasiu sau chestia aia care incepe cu W…
Daca francezii tai nu dibuiesc codul motor, te sfatuiesc sa nu cumperi masina 🙂
Insa atentie, te intereseaza TIPUL motorului (numele), nu seria lui…
Da, am inteles chestia cu codul motor. Dar parca mai spuneai undeva (sau altcineva) despre determinarea normei Euro dupa ultimele 2 cifre din ????
Si inca ceva: ce se intampla daca imi iau ce masina vrea muschii mei:) si o inmatriculez pe numele meu dar in Franta. Normal ar trebui sa platesc acolo asigurari si tampenii si as putea circula cu ea aici. Right? Dar stia Politia Romana ca eu n-am platit asigurarea si nush ce taxe franceze? idei? ca doar tre sa fim inventivi cu taxele dobitocilor din guvern.
Virgil – treaba cu ultimele 2 cifre se refera la nr. de omologare RAR (din taloanele si CI-urile romanesti). Din cate stiu, suntem singurii care nu trec in clar norma euro.
In legatura cu inmatricularea afara DA, este o solutie. Inmatriculata afara, cu asigurare si ITP la zi masina este ok pentru autoritatile romane.
Autoritatile romana pot verifica daca eu am ITP si asigurarea valabila in Franta?
habar n-am.
tot ce stiu e ca legea da voie. 🙂
Dar in ideea in care dobitocii vor scoate taxa, la insistentele Uniunii. Pot sa-mi inmatriculez masina temporar? Numele rosii sunt valabile 3 luni? Pot sa-mi tot iau altele dupa 3 luni sau doar o data? 🙂
nr. provizorii doar 30 zile, fara drept de prelungire.
o iei – 30 de zile. se vinde la sotie – 30 de zile. o cumperi inapoi – 30 zile. o revinzi sotiei – 30 zile. La pretul de 1 euro, taxele sunt 16 centi 🙂
E doar o elucubratie personala. N-am auzit pe nimeni sa faca asta.
hai ca suna interesant…si contractul de vanzare-cumparare, nu stiu ce hartii se fac, cat costa? ar fi fezabil? sau…ajung 16 centi pentru toata manevra asta? 🙂
Alta intrebare: exista vreun GOLF IV care sa nu fie macar Euro 3?
Nu stiu exact. Ideea este ca Golf IV a traite intre anii 1997-2003.
Prin urmare, este f posibil sa exista Golf IV euro2, intrucat euro3 a devenit obligatoriu abia de la 1 ianuarie 2000.
Mersi pentru raspunsuri. Mai am…intrebari 🙂 Pentru masinile din Franta, unde se pare ca nu e trecuta norma Euro, as vrea sa stiu dupa codul motor daca e Euro 3 sau 4. Stiu ca exista lista RAR dar de acolo nu-mi dau seama daca e Euro 4 sau nu…si e important sa stiu de care iau. So, se poate afla cumva exact unde se incadreaza? Nu prea pot conta cta RAR-ul din Franta sa-i intreb, de fiecare data cand gasesc o masina…. O baza de date…ar fi de ajutor:)
Si dupa ce fac contract de vanzare cumparare cu omul, tre sa-mi iau ceva numere provizorii cu care vin in tara? Stie cineva de unde se iau alea??
– Norma Euro trebuie sa apara in brief. Nu cunosc filiera franceza, dar cred ca TREBUIE sa apara undeva in acte.
– nu exista baza de date cu euro 4 la care sa putem avea acces public. Daca exista vreuna, atunci aceasta se gaseste la RAR.
– da, se iau numere provizorii din Franta. Atentie, pot fi tarife diferite, in fc de timpul de valabilitate… In Germania de ex, exista nr. provizorii de 15 si de 30 de zile.
sal
am adus o Skoda Fabia din Belgia an de fabricatie 2000 motor 1,4 benzina cod motorATZ.Intrebare ce norma de poluare are?
Skoda  Fabia  ATZ  1397cmc  50kw – euro 3.
Poti avea propria baza de date downloadand de aici catalogul „RAR euro3”.
Mersi de informatie si de catalog
daca poate sa ma ajute cineva , vreau sami cumpar o masina din italia, nu stiu cum as putea sa o aduc in romania , imi treb. numere provizorii obligatoriu? multumesc
ce acte imi trebuie din italia ca sa pot inmatricula masina in romania
nu sunt diferenta majore intre a cumpara din judetul Italia sau judetul Brasov.
– contract de vanzare cumparare
– brief (cartea de identitate a masinii)
– optional cartea de service (e bine sa stii ca toate reviziile au fost facute la timp)
DA – trebuie sa iti iei nr. provizorii din Italia. Fara ele masina nu poate veni decat pe platforma.
Atentie – nu stiu cum este in Italia, dar asigura-te ca numerele provizorii sunt internationale. In Germania de ex exista 2 tipuri de nr. provizorii… (daca nu ma insel).
multumesc Senosh . mai am o intrebare, ar fi posibil ca in italia sa nu existe numere provizorii?
inca ceva…))) daca nu ar exista numere provizori si as cumpara masina ,am inteles ca pot sami fac asigurare as putea sa o inmatriculez in romania , vreau sa spun daca as aducea masina in romania cu numerele de italia „nu alea provizorii” sau sa intelegi mai bine imi cumpar masina un stra din2001 astia , italieni cica nu au numere provizorii , o aduc acasa cu numerele ei vechi , pot sa o inmatriculez?
multumesc, si scuze pt scris , cred ca , cand ai sa citesti ai sa spui ” nici asta nu stie ce vrea” )))
rico – pai daca poti veni in tara cu numere italienesti (neprovizorii) inseamna ca masina este inmatriculata. Nu are sens sa o mai inmatriculezi in Romania.
Intrebare: – poti sa faci in Italia transfer de proprietate si sa pastrezi numerele? Nu cred…
Oricum bafta… O sa vb cu cineva astazi si o sa aflu mai multe despre Italia.
pai nu stiu sigur daca pot sa pastrez numerele , daca sar putea sa le pastrez as inmatriculao in romania doar pt ca asigurarea e foarte mare aici, am gasit pe cineva care-mi poate face asigurare pt 10 -15 zile timp sa o pot duce acasa, problema a ramas cu numerele, astia cica nu au numere provizori , oricum u ai inteles problema mea , te rog intereseazate si vezi ce poti afla. multumesc
daca as cumpara masina , nu as putea sami iau numere provizorii din romania, si sa mi le trimita cineva in italia, ?
Salut am si eu o problema si sper sa ma poti ajuta am adus o skkoda din germania 1.8 t 150 cp
seria sasiu :TMBBL41U2Y2307761
IN BRIEF SCRIE DATA DE FABRICATI 01.2001 si D3 as vrea sa stiu daca este euro 3. Ms.
Iony – nu seria sasiu este cea care iti trebuie ci tipul motorului. la Skoda tipul motorului este din trei litere.
Poti downloada tabelul RAR pt euro3 de la http://download.totalauto.ro/rare3.zip
Sau trimite tipul motor si cautam noi…
rico – uite cum stau lucrurile:
1. nu se pot lua nr. provizorii internationale din Romania intrucat s-a schimbat procedura. Inainte, este adevarat, se mai putea. Acum nu.
2. Nu-mi vine sa cred, dar ai dreptate – italienii n-au nr. provizorii :o) Cumperi masina CU ACT NOTARIAL (pe langa factura (!) daca o cumperi de la vreun dealer), act in care trebuie sa scrie faptul ca pastrezi numerele vechi. TREBUIE sa iti faci si asigurare italieneasca pe o perioada cat mai scurta cu putinta.
Vii in tara cu nr. italienesti vechi, iar la noi le scoti rapid pe cele rosii. Cat ai nr. rosii iti faci la pas inmatricularea… Bafta!
multumesc senosh , daca o sa am vro nela , multumesc inca o dataumrire am sa apelez ca , vad ca esti promt
o alta intrebare . parerea ta .. se poate sa fac act de vanzare cumparare si sa pastrez numerele italienesti?
Rico – repet – nu stiu cum e in Italia.
Ceea ce am aflat azi este ca ASA SE FACE, adica nu ar fi doar posibil, ci chiar obligatoriu… Cred ca notarul va sti mai multe.
salut!cea mai mare hidosenie pe care am auzit-o in legatura cu taxa suna cam asa:NU SE INMATRICULEAZA masina in RO pana nu dai o declaratie (la notar)in care specifici ca in eventualitatea scoaterii taxei ESTI DE ACORD SA NU-TI PRIMESTI BANII INAPOI SAU DACA SE MARESTE ESTI OBLIGAT SA PLATESTI DIFERENTA!Pur si simplu PORCESTE!!!Va rog frumos sa-mi spuneti ca nu este adevarat!!!
Faza cu notariatul este premiera absoluta pentru mine.
Maine la Radio Total, incepand cu ora 10:03 la emisiunea “Automotive†(Total Auto) vom intreba in direct bucurestenii daca a semnat cineva un astfel de document.
Sincer, nu cred. Ii urasc pe initiatorii acestei taxe, dar nu cred ca se poate ajunge pana aici 😮
SENOSH…vad ca esti cel mai cautat baiat de pe acest site, ceea ce da dovada ca stii destul de multe despre masini si taxa de prima inmatriculare, dar acum am si eu o intrebare mai speciala…stii si demersul pentru un mars de protest in bucuresti, pt.ca ar fi cazul sa ne strangem cat mai muti si sa scapam intr-un final de taxa
adrian feraru – sunt… gazda pe acest site si de aceea incerc sa gasesc raspunsuri la intrebari. Nu-mi iese intotdeauna 🙂
In legatura cu protestul in strada – hai sa fim seriosi – suntem 100 de speriati aici pe site… Ce-o sa facem? Cand ne vom apropia de 10.000 (de oameni, adica de voturi la alegeri) o sa inceapa sa le cam tataie fundul politicienilor… Abia atunci. Deocamdata suntem cantitati neglijabile.
Dar mai exista o solutie – tribunalul. Daca vom putea proba ca statul a incalcat Constitutia, reprezentantii acestuia vor fi inchiosi multi ani…
Am un 520i 24v, motor m50, din 1991, vreau si eu sa stiu daca are euro 2?
Mircea – sorry.
Nu stiu sa existe vreun tabel Euro2…
Totusi, tine cont ca in iulie 1992 abia a fost implementat Euro1. Sansele ca BMW-ul tau sa fie Euro2 in 1991 mi se par nule.
senosh as vrea sa stiu daca masina este scutita de taxa de prima inmatriculare numai daca este dotata pt hadicap din fabrica sau se poate dota la romhandicap
Cristi – legea spune asa:
„Intra sub incidenta taxei speciale autoturismele si autovehiculele, inclusiv
comerciale, cu exceptia celor special echipate pentru persoanele cu handicap”.
Nu sunt jurist, dar inteleg cu maxima claritate ca la momentul primei inmatriculari
masina trebuie sa aibe echipamentele respective.
Nu cred ca esti obligat sa o aduci gata echipata de afara. Oricum, mai cred ca trebuie sa reiasa cumva din hartii ca masina este pt persoane cu handicap. Fara asa ceva inseamna ca putem inmatricula masini „pe cuvant”, nu?
E o premiera. Sa ne spui si noua cum a mers. cred ca esti primul roman care inmatriculeaza masina asa… Bafta!
am cumparat un audi a4 din germania fabricat in 1999 luna 7 motor 1600 pe benzina inmatriculat in 2000 luna 2 pe brif scrie d 4 si as vrea sa stiu ce euro are
ioan – pentru un raspuns sigur am nevoie de codul (numele) motorului. La Audi ar trebui sa fie trei litere, cu prima litera „A”.
Estye la fel de important sa-mi spui daca e quattro.
codul motorului este ANA si nu este guattro multumesc anticipat
Buna Senosh,
Un Volvo S 40, din 1998, 1.6 16 v, benzina, 115 cp, nr de omologare MVV000AF2443 ar avea sanse sa fie Euro 3?
Nu stiu codul motor, sau o fi nr de omologare?
Mersi
Salut,
Ioan – motorizarea Audi cod ANA nu este Euro3. Sper ca mi-ai dat codul bine…
Virgil – nu stiu daca numarul de omologare contine norma Euro ca in cazul RAR. Cert este ca S40 este prins cu o singura motorizare 1,6 care dezvolta 80kW (adica 107CP si nu 115CP). Banuiesc ca nici masina ta nu e Euro3, dar vom putea sti precis doar dupa ce aflam codul motorului…
Tabelul RAR euro3 poate fi downloadat de aici – http://download.totalauto.ro/rare3.zip – sau din linkul corespunzator de pe banda dreapta a fiecarei pagini totalauto.ro
Stie cineva daca in 1999 – 2000 s-au fabricat Ford Focusuri pe benzina care sa fie EURO3?
Pe mine m-ar interesa ceva Focus din 99-2000 pe benzina sa fie Euro3 si motor de 1.4L sau de 1.6L
FYDD
FYDB 74KW
FXDB 55 KW
FXDD
Dupa codul motor am gasit ca astea de mai sus corespund normei EURO3 conform listei de la RAR.
Daca are cineva ceva date concrete il rog sa ma lamureasca si pe mine
mersi mult
Ford Focus
Motor Baujahr von-bis kW PS Hubraum[ccm] Zyl Motorcode
1.4 16V 10.98 – 11.04 55 75 1388 4 FXDA, FXDB, FXDC, FXDD
1.6 16V 10.98 – 11.04 74 100 1596 4 FYDA, FYDB, FYDC, FYDD
FXDA,FXDC
FYDA,FYDC
Astea sint EURO2?Sau ce norma de poluare au?
Caut o lista de masini EURO4 pentru toate masinile in functie de codul motor si unde sa apara si anul de cand sa fabrica modelul respectiv de masina , puterea exprimata in KW etc.
Nu conteaza daca nu e lista romaneasca, doar sa aflu care masini sint EURO4 si care nu.
Ma poate ajuta cineva ?
De exemplu : VW Polo HATCHBACK 44KW cod motor AUD se fabrica din 10/1999 EURO4
Luk – hai sa le luam pe rand:
1. Un tabel E4 cred ca poate fi gasit la RAR. Din pacate nu a fost publicat nici unul pana acum.
2. Tabelul E3 poate fi folosit si pentru a afla ce motorizari sunt Euro4 sau sub Euro3 (E2,E1,E0 laolalta).
– Motorizarea VW din exemplul tau apare in tabelul Euro3 – sa inteleg din asta ca exemplul tau este fictiv?
– Pe de alta parte, poti folosi principiul „daca nu-i E3, inseamna ca-i mai sus sau mai jos”. Mai jos daca masina a fost fabricata 98-01, mai sus daca masina e fabricata 04-07.
– Atentie, ce scrie in Brief e sfant. Incearca sa eviti inmatricularile cu norma D (fiscala nemteasca).
3. Focus-urile din lista ta sunt unele E2 altele E3. Daca te-ai fi uitat cu atentie in tabelele E3, ai fi vazut ca si FYDC este tot E3.
4. Atentie – verificarea in tabelul E3 se face pana la identitatea tuturor termenilor din tabel, inclusiv cutia de viteze. Ex real: – una din motorizarile de 1,4litri de pe Skoda este E4 doar pe cutie manuala, ramanand E3 pe cea automata… nice, ist’t it?? 🙂
senosh in legatura cu audi a 4 fabricatie 29 07 1999 ity scriu toate seriile de pe motor 06B103373J 3ME 06BJ
ASEARA CE TIAM SCRIS ERA PE UN CAPAC DE PLASTIC SPUNEM TE ROG CE EURO ARE
senosh nu e exemplu fictiv exemplul meu, doar ca eu vreau sa vad scris negru pe alb ce serie de motor este EURO4 , si nu D4.Intelegi?
Degeaba au la RAR lista EURO4 daca nu este publicata, eu cum o obtin?
In legatura cu Ford Focus.Tot nu mi-ai zis din ce an se fabrica Ford Focus Limuzina pe benzina care sa aiba EURO3.
Concret:cand vad o masina pe mobile.de n-am de unde sa stiu ce serie motor are.
Daca o sa-mi zici : intreaba-l pe neamt asta!In majoritatea cazurilor el nu-ti va zice asta, pentru ca nu stie,sau nu se uita el la motor sa vada seria exact.
In cel mai fericit caz iti va zice ce scrie in brief.
Dar eu vreau sa stiu ce sa caut, sa nu tot sun de 100 de ori si sa intreb : scrie euro3 in brief sau nu.
De exemplu VW Golf de 81KW nu are EURO3.
Opel astra 50KW si 60KW nu are EURO3.
Golfurile din 2000 incoace de : 66KW,74KW au EURO3.
Asta ma intereseaza si pe mine,dar despre Ford Focus Limuzina pe Benzina.
Din ce an au inceput sa se fabrice cu EURO3?
Intelegi?
Cat despre EURO4:
Kraftstoffverbrauchs- und Emissions-Typprüfwerte von Kraftfahrzeugen, Fassung: Dezember 2005
http://www.kba.de/Abt3_neu/KraftfahrzeugStatistiken
/Verzeichnisse/Emiss_2006_int.pdf
Aici am gasit doar ceva lista cu EURO4.
Daca RAR-ul are o lista EURO4, de ce nu o face publica?
senosh cred ca m-ai inteles gresit!
Da,Polo AUD apare in lista EURO3, dar asta imi zice sigur ca e EURO3 , nu-mi garanteaza ca e EURO4.
Iar in cazul VW Polo ma intereseaza sa fie EURO4, ceea ce nu gasesc pe site-ul RAR-ului.
Pentru ca daca VW Polo e EURO3 Taxa Speciala e in jur de 1000 de EURO, iar daca e EURO4 , e aproximativ 300EURO.
Intelegi unde vreau sa ajung?
Adica as vrea o lista unde sa apara masinile EURO3 ( care exista ) si una care sa fie EURO4.
De unde stie cineva ca din lista EURO3 care sint si EURO4?
Iar in cazul VW Polo cu motorizare AUD de 44KW este EURO4 si se fabrica din 10/1999.
http://polo6n2.ariss.ro/codmotor.htm
Informatiile de pe site-ul de mai sus sint luate din programul Elsawin 3.12 ( 2 DVD-uri )
Acolo scrie clar ce serie de mtor e EURO4, cati KW, din ce an se fabrica si pana cand.
Asa ceva caut si eu dar si despre Ford Focus si alte masini.
Intelegi?
Sa stiu ca de exemplu Ford Focus a scos masini EURO3 din 07/1999 ( nu stiu daca e asa, e doar un exemplu )
Atunci,cand vad un Ford Focus din luna 06/1999 sau mai inainte nici nu ma uit la ea.Intelegi?
FOCUS FYDC 1596 74 173 4A
Da,ai dreptate ( din punctul tau de vedere ), dar eu nu am trecut si FYDC ca ar fi EURO3,pentru ca apare la cutie automata, iar pe mine ma intereseaza doar masinile cu cutie manuala,si de asta nici nu am mentionat seria asta de motor.
Concluzie :
Ford Focus cu cutie manuala EURO3 benzina motor de 1.4L si 1.6L
FYDD
FYDB 74KW
FXDB 55 KW
FXDD
masina care ma intereseaza
Ford Focus 1.6 Klima, Limousine
Daten:
123.000 km, 74 kW (101 PS), EZ: 11/99,
blau-metallic, 4/5 Türen, Benzin Schaltgetriebe, Klimaanlage
Focusul asta e EURO2 !!!
De unde stiu?Ca l-am intrebat pe neamt(turc) ce scrie in brief.
Dar inca nu stiu din ce an se fabrica focusuri pe benzina EURO3 !!!
Ca, daca se fabrica din 08/2000 incolo, eu degeaba ma uit la masinile din 1999 , si tot sun, sa-l intreb : ce scrie in brief.
Intelegi?
Unde gasesc informatiile astea?
In ce program?
Ca pentru VW,AUDI,Seat,Skoda ma pot uita in Elsawin
Dar pentru Ford nu gasesc nicaieri informatiile astea.
PRECIZARE !!!
Caut informatii unde sa scrie EURO3 ( pentru Ford Focus ) si nu D4 sau D3.
„2. Tabelul E3 poate fi folosit si pentru a afla ce motorizari sunt Euro4 sau sub Euro3 (E2,E1,E0 laolalta).
– Motorizarea VW din exemplul tau apare in tabelul Euro3 – sa inteleg din asta ca exemplul tau este fictiv?
– Pe de alta parte, poti folosi principiul “daca nu-i E3, inseamna ca-i mai sus sau mai josâ€. Mai jos daca masina a fost fabricata 98-01, mai sus daca masina e fabricata 04-07.”
Asta ai scris tu !!!
Sa stii ca gresesti.
Si iti demonstrez acuma :
Daca masina e fabricata in 04-07 , e clar ca masina e EURO4, chiar daca apare in lista EURO3 , deci e mai sus.
Dar tu zici ca daca e din : 98-01 e mai jos.
EURO2-ul n-ai cum sa-l afli din lista EURO3, pentru ca ( TEORETIC ) daca apare in lista EURO3 trebuie sa fie EURO3.
Deci varianta cu mai jos : cade
Dar Polo benzina din 10/99-2001 cu motorizare de AU (A,B,C,D) sint EURO4 !!!
Si daca vede cineva lista EURO3, zice ca e EURO3, dar defapt e EURO4
Emiss_2006_int.pdf
In lista asta apare scris concret EURO3 si EURO4 .
Dar mie mi-ar placea sa aflu si din ce luna/an se fabrica modelul respectiv de masina cu seria de motor corespunzatoare
Am parcurs toate tabelele, masina Ford Focus pe care am cumparat-o are in cartea ei indicativul D4, pe motor are codul FYDC, am gasit FYDB, FYDD si asa mai departe,codul FYDC nu apare in nici un tabel (masina este fabricata in septembrie 99, in Germania este euro 3) nemernicii astia de rar au incadrat-o ca fiind euro 2, eu cum ma lamuresc de ce FYDB si FYDD sunt euro 3 si FYDC este euro 2 chiar daca este D4 (euro 3 in Germania)
Multumesc foarte frumos cui ma lamureste si poate imi spuneti si ce fac nemernicii astia cu taxa, o reduc sau nu o reduc ?
http://www.rarom.ro/Liste_euro3.pdf
In lista EURO3 de la RAR apare codul FYDC , dar doar la cutiile automate , si poate la alea cu cutii manuale se incadreaza la norma EURO2 🙁
mariuswbo – Normele D sunt „pere”, iar normele Euro sunt „cuie”. Nu pot fi adunate si nici macar comparate. D e norma fiscala, Euro e una tehnica. Din pacate nemtii inmatriculeaza „D” (fara a trece Euro) si ne termina nervos pe toti. D4 poate fi orice, de la Euro2 la Euro4.
Explicatii complete in articol
ioan – nu ma ajuta seriile suplimentare pe care mi le-ai dat. Inseamna ca mi-ai dat corect de la bun inceput tipul motorului: – ANA si este Euro2.
Luk, te rog mult concentreaza-te pe o idee. Imi este ff greu (si banuiesc ca nu numai mie) sa inteleg exact ce vrei daca scrii asa mult odata.
1 – Iti inteleg frustrarea, este aceeasi cu a mea – „cum stiu SIGUR ca o masina este Euro4?”. Regret sa iti spun ca nu am alta solutie decat contactarea producatorului (nu a lui mobile.de). RAR tot de la ei primeste datele.
2 – La Focus nu stiu exact anul de trecere la E3. Banuiesc ca a fost 1999, dar nu stiu luna (ian sau dec…). Singurul punct clar este ca in Germania toate Focusurile erau deja Euro3 in 2000 (norma europeana obligatorie).
3. Ideea este sa-i intrebi pe cei de la „ce Euro este”, nu ce serie are motorul. Normal ca nimeni nu se va baga pe sub masina dupa serie la fiecare telefon, insa daca sunt sau nu anumite masini Euro3, ei ar trebui sa stie. In alta oprdine de idei, pe mine ma interesa tipul motor (nu seria) care apare si in brief.
4. Faza cu vw din 99 euro4 – nu imi dau seama unde este greseala (la mine sau la tine), dar mi se pare imposibil ca nemtii sa fii construit motoare Euro4 inainte de a se implementa Euro3. Nu am argumente concrete, ci doar acesta (indirect, logic, dedus). Tu ai cunostinta de o masina Euro4 din 99 ??
Atentie – Euro4 nu D4… Din 99… Stii tu una? O mananc… 🙂
Da stiu EURO4, nu D4.
http://polo6n2.ariss.ro/codmotor.htm
VW Polo 6N2 benzina care s-a fabricat din 10/1999 si are codul motor AUA,AUB,AUC,AUD
In Brief apare scris EURO4 la Polo-urile astea.
In seria sasiu cifra zece va fi : Y
ex : WVWZZZ6NZY…….
Deci la RAR va iesi anul 2000 , dar de fabricat s-a fabricat din 10/99 incolo
Nu-i vorba de frustrare deloc,ci doar de lipsa de informatii exacte.
Scuze daca am scris prea mult aici pe site
Luk – poate ca motorizarea este produsa din 99, dar a suferit anumite ajustari in timp. In tabelul RAR Euro3 (cel pe care il ai si tu) apar motoare cu cod identic, diferentiate fie de putere, fie de viteza maxima a masinii…
Un exemplu concret, exista motorizari AUA, AUB si AUC pe Lupo si Polo care sunt SIGUR euro3 (vezi in tabel).
Pe bune, informatia cu Polo Euro4 din 99 nu e corecta. Ceva te-a indus in eroare.
Â
Si inca ceva – eu chiar am frustrari cu tabelul Euro4. De ce-i secret?? Vor sa dea informatii pe bani? Cat despre „scuze ca am scris mult…” sper ca ai inteles la ce m-am referit… Din partea mea, SCRIE CAT POTI 🙂 Ideea este sa fii usor de urmarit ca sa ti se poata raspunde lejer.
senosh de ce nu iei in considerare ce scrie aici :
http://polo6n2.ariss.ro/codmotor.htm
Informatia asta este luata din Elsawin 3.12
Si eu personal am avut VW Polo 6N2 ( volan in 3 spite,faruri gen bora etc ) fabricat in 1999, scria EURO4 in Brief ( EURO4 nu D4 ) cu motor de 44KW
cod motor AUD
Dar dupa seria sasiu la RAR au trecut anul : 2000
Pentru ca la VW,AUDI,Skoda,Seat daca in seria sasiu al 10-lea caracter e Y cei de la RAR vor scrie anul 2000 , daca e 1 vor scrie anul 2001 etc , chiar daca e fabricata in 10/1999 si 09/2000
Modelul VW Polo 6N2 ( cel cu volan in 3 spite ) s-a fabricat din anul 1999 luna 10
Si daca mergi la schimbat parbrizul,sau la piese auto : te intreaba ce model de Polo ai? Model de Polo 6N2 din 99-2001
Ca din 2002 a aparut deja modelul cu faruri rotunde.
Cat despre Ford Focus trebuie precizat ca : EURO3 e din anul 2000 doar la modelele pe benzina nu si la cele Diesel
Focusul Diesel EURO3 a aparut doar din anul 2001.
Focus Diesel EURO3 din anul 2000 nu exista.
Luk – ce cilindree avea Polo-ul tau euro4 din 99 (cel de 44kW)?
VW Polo benzina 6N2 1390cmc 44KW cod motor AUD EURO4 in Brief
luk – ciudatel – cred ca diferenta in tabel se face la viteza max a masinii (cea din cartea tehnica). O mai stii?
ideea e ca scrie in brief EURO4 si nu D4 , iar codul motor e AUD la astea de 44KW , si s-au fabricat din 10/99 incoace
Iar daca cineva se uita dupa tabelul EURO3, va zice ca iese EURO3 la RAR , dar astea ies EURO4 la RAR , atata timp cat au cod motor AUD si scrie in brief explicit EURO4 si nu D4.
De exemplu tot din 10/99 s-a fabricat si Polo-ul 6N2 de 44KW cu codul motor : AKK
Dar care au cod motor AKK sint EURO2
Doar alea cu cod motor AUD sint EURO4 la 44KW
37KW – AUC 1.0L
44KW – AUD 1.4L
55KW – AUA 1.4L
74KW – AUB 1.4L
Astea au fost fabricate din 10/99 pana in 2001 si au EURO4 in Brief
Luk – nu imi dau seama unde e confuzia… Ceva nu e pus bine in puzzle-ul asta.
>> pe de o parte spui ca ai avut un Polo 6N2 inmatriculat de RAR Euro4 – iar in acelasi timp spui ca evidentele lor sunt gresite… Daca ar fi fost neinformati, nu te inmatriculau ei Euro4 in 2000…
Asa cum iti ziceam si mai devreme, trebuie sa existe undeva macar o virgula care sa faca diferenta intre motorizari. Luand ca reper tabelul RAR, singura sansa ramane viteza maxima (banuiesc ca nu aveai cutie in 4 trepte).
Ori sunt la „camera ascunsa”. ori sunt depasit de subiect… 🙂
Ce-i drept am vazut si eu pe net despre 6N2-ul cu motor Euro 4… O sa intreb si eu pe cineva cum naiba se explica faza asta.
Nu esti la camera ascunsa.
Eu n-am zis ca evidentele de la RAR sint gresite !!!
Am zis doar ca ar trebuie sa aiba o lista EURO4 unde sa figureze VW Polo 6N2 din 10/99 pana in 2001 care au motorizare : AUA,AUB,AUC,AUD
Asta am zis eu !!!
RAR-ul ar trebuie sa publice si o lista EURO4, fiindca acuma conteaza asta.
Pana in 31 decembrie 2006 nu a contat ca e EURO4 sau EURO3, pentru ca amandoua se puteau inmatricula si de aceea apar codurile motor care au EURO4 si la lista EURO3.
Dar acuma ar trebuie sa fie o lista separata EURO4, unde sa apara masinile care au EURO4, si o lista unde sa apara masinile care au EURO3.
Asta e ceea ce zic eu !!!
Sa fie separat EURO4 si separat EURO3
Pentru ca.acuma daca te uiti in lista EURO3 si nu stii ca la Polo 6N2 motorizarea AUD este EURO4 , vei considera ca e EURO3, si nu o iei in considerare ca si o posibila masina de cumparat,pentru ca : „nu e buna,ca e EURO3,doar e in lista EURO3″…..
… cand defapt e EURO4, si taxa e de 300 de euro la ea, si nu de aprox 1000 euro, in cazul in care ar fi EURO3
Uita-te pe http://www.autovit.ro la Polouri 6N2 din anul 2000 si pe http://www.bestauto.ro sa vezi ca sint multe 6N2 cu EURO4
Zic anul 2000 , pentru ca dupa cum ti-am zis si alea fabricate in 10/99-12/99 la RAR ies anul 2000 , pentru ca la caracterul al 10-lea din seria sasiu e trecut Y , ceea ce inseamna ca masina respectiva iese anul 2000 pe cartea de identitate de la RAR
http://www.autovit.ro/html/8/0/2/5/498025.php
Stai stai ca-ncepe sa se faca lumina cu tabelele RAR…
Tabelele COMBINA E3 si E4? Se pare ca da !
Daca lucrurile stau asa inseamna ca totul capata sens. In titulatura documentului RAR spune „modele numite generic Euro3” – adica cele care se puteau inmatricula pe vechea lege… Cred ca ai dreptate Luk !
Mi-am spart creierii intr-o seara cu niste motorizari Opel care incepeau cu „Z”, adica Euro4. Ce naiba cautau ele in tabelul Euro3??? N-am gasit raspuns… pana acum.
De ce nu se privatizeaza RAR-ul?? 🙁 Astia sunt setati pe „antipublic”.
EVRIKA senosh !!!
Eu asta ziceam de la inceput !!!
Ca si ce e EURO4 apare in lista EURO3, pentru ca dupa legea veche EURO4 si EURO3 erau motorizari acceptate de RAR !
Dar acuma conteaza foarte mult daca e EURO4 sau EURO3,fiindca e vorba de diferenta de taxa !
De asta am zis ca RAR-ul ar trebuie sa publice CEL PUTIN doua liste separate : EURO3 si separat EURO4
Asta ziceam eu,nu ca e gresita lista lor,doar ca,creeaza confuzie in randul celor care cauta motorizari EURO4 , si daca gasesc codul motor in lista EURO3, o iau de buna, si o considera EURO3 in necunostinta de cauza, iar in realitate ele sint motorizari EURO4
Dca ai scris mult… 🙂
Am inteles mai tarziu… 😮
O sa-mi fac drum pe la RAR.
senosh asta e singura lista care am gasit-o pana acuma,care specifica separat motorizarile EURO3 si EURO4 ( In Tabelul 2 apar specificatiile la norma de poluare )
Eu am cautat si ceva de la RAR,ceva cat de cat oficial,dar inca nimic,desi ei au asa ceva,pentru ca trebuie sa se ghideze dupa ceva cand iti incadreaza masina intr-o norma de poluare sau alta.
Pentru VW,AUDI,Seat,Skoda ma pot ghida dupa Elsawin 3.12 , dar pentru alte modele doar dupa tabelul de pe http://www.kba.de
Daca mergi la RAR incearca sa faci rost de o lista de motorizari EURO4 🙂
Salut sunt Iony ti-am mai scris saptamana trecuta pt Skoda Octavia 1.8 turbo din 2001 si mi-ai zis sa-ti dau codul motor acesta este :AUG si as vrea sa-mi spui te rog daca este euro 3
scuze: AGU
Salut Iony – vestile sunt proaste.
Codul motor AGU (aceeasi treaba si pt AUG) nu sunt in tabelul RAR. Prin urmare, sunt 99% sigur ca motorizarea e Euro2.
salut senosh !, am o intrebare , pot sa trec o masina din germania pe numele meu ,adica sa ramana inscrisa in Ger si sa platesc toate taxele acolo, daca nu sunt rezident si nu am nici o legatura cu Ger ??? … ce solutii am ???
. si daca nu se poate sa o trec pe numele meu , ce acte trebuie sa fac sa pot circula cu ea aici , imputernicire, procura, sau …???? in asa fel incat sa nu am probleme cu autoritatile RO
Multumesc!
sorin – treaba cu inmatriculatul in UE e in faza de pionierat… Legea permite, asta e clar. Insa nimeni nu poate sa evalueze riscurile.
Astia sunt turbati cu protectia Loganului. Poate ca varianta va merge, pana cand dau astia alta ordonanta de urgenta… Edge design 🙂
Toate discutiile astea despre masinile din 1999 care sa fie euro3 si care sa fie euro2 sunt ciudate de-a dreptul, nu vad pentru ce o uzina serioasa (ca cele din Germania) ar echipa (in aceeasi perioada) o masina cu cutie automata cu catalizator euro3 si aceeasi masina, dar cu cutie manuala cu catalizator euro2, mi se pare o ciudatenie, pai daca tot trecusera la euro3 pe automate? mi-a devenit tot mai clar ca rar-ul nostru de bastina are dispozitii clare, ca orice masina fabricata inainte de 1999 sa fie (oricum ai da-o) euro2, asa cica ar fi ca sa nu mai aduci masini mai vechi de 2000.
Eu am adus un Ford Focus Ghia (fabricat in sept.99, in Germania avea si garantie 1 an), si nu pot sa va spun cum arata si cum este echipata, si rar-ul a catalogat-o euro2, chiar daca codul motor este FYDC, si nici nu suporta termen de comparatie cu loganurile. Acum sa-i spun lui luk, daca aduci frate masina aia din poza astia de aici ti-o incadreaza automat euro2, desi iti spun eu este ca si a mea clasa de emisie poluanta este 32 (la masina mea si la masina din poza ta), pentru euro3 clasa de emisie se incadreaza intre 31 si 33. Acum spuneti-mi voi cum pot eu contacta uzina din Kohln, sa-i rog sa-mi trimita o dovada ca masina este euro3.
Altfel nu stiu ce as putea face, poate are cineva o idee (eventual o pila la rar???)
mariuswbo – diferentele intre normele euro nu stau doar in catalizator. Daca ar fi asa, am transforma imediat orice Dacie veche in euro3.
Faptul ca la anumite motorizari, fix acelasi motor este incadrat diferit in fc. de cutie nu-i o smecherie. Pur si simplu anumite motoare emist mai multe noxe pe cutie automata (mai solicitanta pentru motor, fapt dovedit si de consumul mai mare) decat pe cutie manuala.
O face RAR 853 de smecherii cu noi, dar asta nu-i smecherie.
pentru mariuswbo.- aceeasi problema ca si tine o am si eu , am adus un ford focus ghia ,fab 1999 , 2000 cm , cu seria WFOAXXGCDAXM50584 , tip motor DAW, clasa emisie 32 , D4 , si a fost incadrata la euro 2 de catre rar. nu-mi explic de ce in cartea germana la tip motor apare seria DAW iar la rar apare tipul EDDC.as vrea sa stiu de ce s-a facut aceasta schimbare de tip motor. nu cumva asta e o smecherie a rar-ului ca sa o incadreze la euro 2.
Felicitari pt. site. Vreau si eu sa stiu daca Seat Leon 1.6 16v benzina din 2002 poate scoate euro 4 ?
Nu am seria motorului sau a sasiului.
Robert, e imposibil de spus exact fara tipul motor. poate avem noroc cu cineva care are Leon din 2002.
Euro4 s-a implementat in Europa abia la 1 ian 2005. Insa acest lucru nu exclude posibilitatea de a fi o masina euro4.
Un Peogeot 206 1.9 D din o6.2002 ce Euro este?
virgil – are mari sanse sa fie euro3.
Ca sa aflam mai exact, posteaza si tu tipul motorului (e in brief sau talon).
am cumparat in 2005 un golf 4. pe carte la an fabricatie e 1999. La rubrica * MENTIUNI…* scrie : An conform cod vin – 2000, mentiune facuta de un ing de la RAR Bucuresti. Am fost la Rarul judetului de care apartin si i-am intrebat daca schimb cartea masinii ( o dau pierduta ) in cea noua imi trec direct anul 2000? Raspunsul a fost negativ. credeti ca la Rarul din bucuresti pot obtine modificarea ceruta/ Mentionez ca in seria sasiu al 10-lea caracter e Y. Multumesc anticipat.
Domnule Cristea, cred ca doar la RAR puteti afla raspunsul asteptat. Va pot dezinforma daca ma apuc sa dau cu presupusul.
Pentru Cristi
nu exista o rezolvare, decat daca nemernicii astia nomenclaturisti vor reduce taxa care este ingrozitor de mare, in Germania am fost convins ca Fordul este euro 3, l-am luat de la dealer Ford, toate reviziile la masina au fost facute in acelasi loc (la o reprezentanta Ford), dar am luat o mare teapa, nu cu masina care pe cuvant ca daca banii aia de taxa mi-ar veni degeaba (de la loto spre ex.) m-as duce si maine sa o platesc (masina zici ca acum a iesit din fabrica), am auzit insa ca as putea sa o vand in Bulgaria (desi nu-mi vine deloc), problema este ca in Bulgaria puterea de cumparare este foarte mica si probabil si preturile sunt in consecinta.
Daca aflu ceva, mai scriu pe aici, pe oportunitatea asta minunata de dialog (sa aiba multa sanatate cine l-a creat). Poate reusesc sa scriu la uzina, desi este clar ca seriile de motoare a caror litera este X la pozitia 11 (ceea ce inseamna fix ca masina a fost fabricata in ’99), la rar-ul nostru este euro 2, chiar daca nemtii o trec drept euro 3. M-am mai gandit ca dupa ce reusesc sa o inmatriculez, ma duc in alta tara (poate in Germania inapoi) si ma duc la rarul lor si-i rog sa-mi spuna ce fel de euro este. Si daca ma pun astia sa ma duc la notariat sa dau declaratie ca nu cer un ban inapoi din taxa, de-abia astept, abia atunci pot sa-i dau in judecata si sa-mi iau inapoi banii si inca pe deasupra pentru ca imi incalca drepturile constitutionale. Chiar este adevarat ca te duci la notariat??
Multumesc mult senosh pentru rspunsuri, chiar daca nu m-au ajutat mi-au mai alungat catraneala.
In legatura cu mersul la notariat pentru a renunta la drepturi de despagubire pentru plata taxei:
– nu e adevarat. Pe bune.
Seat Leon,Toledo,Ibiza din 2002 benzina au EURO4
Skoda Fabia 2000 44kw 74KW benzina au Euro4
Ford Focus 2001 benzina au euro4 ( am vazut si din 99-2000 dar de alea nu sint sigur )
Audi A4 benzina 2000 au EURO4
Opel Corsa 2001 benzina au EURO4
Opel Agila 2001 benzina au EURO4
etc…
Luk – se popate interpreta gresit ce ai scris:
Nu toate Corsele si Agilele din 2001 pe benzina sunt Euro4. EXISTA si Euro4, dar nu sunt toate Euro4.
Valabil pentru absolut toate marcile despre care ai scris.
De acord?
Daca cumpar o masina din Germania si are acte de Belgia trebuie sa merg pana la Bruxel ca sa pot sa cumpar numere si sa fac actele?
Complicat. Intreaba-i pe nemti…
da senosh.Sint de acord cu tine.
Nici nu am zis ca toate ar fi EURO4, doar acelea care au scris in brief EURO4 ( atentie EURO4 explicit si nu D4 sau altceva ) si corespunde si seria motor cu lista de pe kba.de
Ar fi eronat sa zic ca toate acele masini au EURO4.
pe autovit e un seat din 2002 de 1.6 dar are euro3.
Deci putin probabil sa aiba ala din Germania din acelasi an euro4 nu?
sau chiar imposibil?
Robert
1.Daca cumperi o masina din Germania si are acte de Belgia,nu trebuie sa mergi in Belgia pentru acte.
a)Vii cu ea pe Trailer
b)Vii cu numere galbene
2.Daca cumperi o masina din Belgia cu acte de Belgia,si nu vrei sa scoti numere din Belgia (ca-s scumpe ) ori vii cu ea pe trailer,ori cumperi numere galbene din germania,mergi cu ele in belgia,le pui pe masina, si vii cu masina acasa
http://www.autovit.ro/html/2/3/7/1/502371.php
http://www.autovit.ro/html/1/6/6/8/511668.php
http://www.autovit.ro/html/3/7/2/0/503720.php
Robert,sint si EURO3 dar sint si EURO4
ok meci mult luk pt. info
Buna tuturor.
Vreau sa imi cumpar un BMW 520i an 2002 si pe cartea masinii scrie EURO3 si D4. am citit intr-un articol mai la inceput ca cineva a reusit sa inmatriculeze o astfel de masina ca E4.
2. Masina vreau sa o iau fara MWST. adica sa platesc export preiss si sa o cumpar pe firma. Daca o aduc la noi si o las pe firma sunt obligat sa platesc ceva in plus cum ar fi TVA?
Alex:
1. Daca in carte scrie Euro3, inseamna ca nu e Euro4, indiferent de norma D trecuta alaturi.
2. Daca „o lasi pe firma” nu ai de platit nici un tva. O inmatriculezi si gata. Daca o revinzi, o revinzi cu tva.
„Ceva in plus” ar putea fi niste accize pentru motorizarile mari (peste 2 litri – dar nu sunt f sigur…)
Hei. merci mult…super tare site-ul. hai sa va spun ca m-am interesat si eu si cred ca am gasit in sfarsit o persoana la RAR care sa aiba bunatatea sa stea de vorba si sa dea niste informatii. Deci sa incepem cu inceputul.
Daca pe carte scrie Euro3 cu D4 aveti urmatoarea optiune daca credeti ca motorul este euro 4 sau ati aflat de la vreo alta sursa.
se cere de la dealer-ul din tara respectiva sa ceara un certificat de norme de poluare ale motorului respectiv conform directivei europene 70/156. In acest certificat se regasesc toate datele pe care le are acest motor.La punctul 4-6-1 sunt trecute urmatoarele norme:
1.70/220
2. 98/69
3.99/102
4.200/100
In continuare masinile E3 D4 se incadreaza la 99/102 iar daca in acel certificat de norme poluante primiti litera A este Euro 3 clar iar daca exista litera B atunci cei de la RAR il iau ca euro 4.
imi cer scuze pt eventualele greseli daca sunt iar aceste info sper sa va ajute un pic mai departe.
Apropo de TVA…merci mult mi-ai dat un raspuns bun pt ca 2171ccm la euro 3 sunt 2800 euro ceea ce e destul si macar ma scot cu TVA-ul. Corecteaza-ma daca gresec.
Alex
te rog; un ford mondeo din 04.2002 1.8 benzina e euro 4 cumva? tip MFD1492L5903
dar o laguna II 1.6 din 2002 MRE1402C5871 ?
virgil – toate raspunsurile pe care ti le pot da sunt legate din informatiile din tabelele RAR. Mai exact, pentru o masina care are pe carte doar norma D ti-as putea spune daca intra la E3 sau este E2…
Tabele Euro4 n-am si nici nu stiu de unde sa iau. Intr-un comentariu mai sus Luk zicea ceva despre niste tabele Euro4… A lasat niste linkuri.
sunt in franta si actele astora nu gasesc nicaieri codul motor ca sa caut apoi in tabelele RAR. cum determin atunci norma euro????
unde sa caut pe masina/caroserie seria motor ca sa ma lamuresc ce euro cumpar??
se poate ca un ford focus benzina 1.6 benzina din 2000 sa nu fie euo 3?
virgil6 – Focus 1,6 benzina ar trebui sa fie euro3. Poti avea si norocul unui euro4 (am vazut ca a scris cneva pe site ca s-au produs in 2000). Insa nu am CERTITUDINEA ca nu poti lua totusi vreun Euro2… De aceea propun urmatoarele:
– fie scanezi si tu actele masinii sa ma sfatuiesc cu baietii pe sit;
– fie ia seria clasica (serie sasiu, nr.identificare sau cum i-or zice francezii) si posteaz-o aici.
In ambele situatii, am un raspuns maine la ora 12, ora noastra. Ai timpul necesar sa astepti raspunsul?
1.
multumesc mult: deocamdata nu am seria decat de la un ford mondeo 1.8 benzina din 04.2002.
type MFD1492L5903
NUMERO DANS LA SERIE du TYPE
WF05XXGBB52S38478
asta vreau sa stiu daca e euro 4…nu stiu daca imi poti spune asa ceva.
maine o sa aflu si seria fordului focus din 2000/ si alte masini pe care o sa le vad.
faza e ca nu prea am acces internet aici; daca as putea sa te sun ar fi excelent.
multumesc mult pentru tot…
salut virgil – tot ce-ti pot spune este ca Mondeo din 2002 nu-i mai jos de Euro3.
Daca e sau nu Euro4 am inteles ca se stabileste prin test dinamic. Cica te costa vreo 2000 de euroi.
Bizar… Din cate stiu eu RAR nu-i capabil sa face test dinamic Euro4 in acest moment.
multe masini care sunt fabricate in 2000 NU AU EURO 3, va spun din propria experienta 🙁 , am un astra 1.6 16v an fabricatie 09.2000 (seria motor x16xel , iara daca era y16xel avea euro3) , seria mototrului nu se aflta pe tabelele RAR asta inseamna ca „motorul” e fabricat in ’99 … mai am un prieten cu un focus 1.8 i, a.f. 11.2000, cu norma de poluare D4 , la fel nu are euro 3 … , bineanteles sunt masini din ’98 – ’99 care au euro3 (renault Twingo; Opel Agila A.F. 2001 cu euro4 (am avut si eu una)); asa ca, ca sa fitzi mai siguri cumpara-tzi masini mai noi , sau daca nu trimite-tzi actele la cineva sa vi le duca la RAR ..BAFTA!!!
Oameni buni ca in Germania din cauza avantajelor mari la impozit la o masina construita cu Euro2 se poaate pune Euro4. Asta se trece legal la revizia tehnica si politie in Brief si gata este Euro4. Daca RAR-ul din Rominia ia asta in consideratie nu stiu
Da este adevarat se poate pune si cel mai avansat euro ,DAR cu pareri de rau si pt mine si pt ceilaltzi , cei de la RAR nu iau in considerare „pusu’l de euro3-4” , am vrut sa incerc dar bine ca nu am facut’o, ca eram obligat sa fac „acel TEST DINAMIC” care costa destul de mult 1000 euro +spaga 200 si dupa spusele „specialistilor” de la RAR …normele de poluare se iau dupa seria motorului nu dupa tipul de catalizator pe care ti-l pun ce-i din GER.. ,sau daca ma insel poate mai exista si alte posibilitati pe care eu nu le stiu si as fi bucuros sa le aflu 😀
pana la urma cred ca o sa imi iau o laguna II din 2001, motor 1.6 16 V, macar stiu sigur ca are euro 3 si am gasit o la un pret ok.
cele bune tuturor
ce-l mai sfant e talonul (brieful), sa fie scris EURO3 sau 4 si atunci ai toate sansele sa nu ai probleme cu cei de la RAR . Evitati masinile cu norma de poluare D3 D4 sau alte d-uri , …. parerea mea .
Se pune intrebarea daca autoritatile ronine vor sa protejeze mediul cum sustin sau sa incaseze bani? Eu echipez masina mea Euro2 cu Euro4 si vreau sa protejez mediul. De ce nu se recunoaste. Aici trebuie batut moneda.Pentru echipat cu Euro4 platesc 1000€ dar economisesc 2000€ la aceasta taxa de inscriere. trebuie s-ai batem cu aceeasi moneda. De aici si discrepantele dintre motor typ si actul german.
Poate exista posibilitatea ka transformarea de la Euro1,2,3 la Euro4 sa se faca in Romania de firme recunoscute de RAR.
Dane, chestia asta cu Euro 0-3 care poate fi facut 4, nu stiu cine de la cine ai aflat, dar atentie ca e TZEAPA. Una de 1000 de euroi.
Eu ti-am zis, mai departe faci ce crezi…
TE ROG MULT – da-mi si mie adresa service-ului care face masina din non_Euro, Euro4. Vreau sa vad si eu autorizatia RAR. Pe bune. Ai adresa?
Dan.. In Romania ??? nu prea cred , nu avem sanse sa avem „norocul” asta, atata timp cand fiecare din guvern (tariceanu, vladescu..etc) isi apara propriile interese, daca ar exista aceste „firme” , asa numita taxa speciala nu-si mai are rostul,atunci fiecare ar pune un euro 4 pe masina lui . nu’s iei prosti, oricum aceste firme o sa apara dar cred ca dupa vreo 10 ani
luk eu am un ford focus ghia din 1999 si as vrea sa stiu de ce in cartea de identitate germana la tip motor apare tip DAW iar in cea romaneasca apare la tip motor EDDC.astept un raspuns de la tine daca sti pt ca nu inteleg de ce au schimbat tipul motorului
si mai am o intrebare. cum afli dupa o carte de identitate romaneasca ce euro are masina
In CI (ca si in talon dealtfel) apare „numarul de omologare „.
Norma euro e data ultimele doua caractere ale numarului de omologare”
EURO 2 = X1, X2, X3, X4, X5, X6, Y1, Y2, Y3
EURO 3 = D3, E3, R3
EURO 4 = E4, R4
multumesc senosh
poti sa+mi spui si ceva despre schimbarea tipului de motor din DAW in EDDC
La Ford Focus, cred ca Luk e sensei…
Pana intra Luk sa-ti zica cum sta treaba, eu inclin sa cred ca TU esti cel care face o confuzie si cei de la RAR. Eu unul nu am auzit de vreun motor DAW la Ford. In schimb am auzit de EDDC…
buna!
am si eu o intrebare: trebuie sa aduc acum o masina din germania. Mai am nevoie de declaratie vamala si de certificat euro1?
cris – de Eur1 nu mai ai nevoie, e suficienta factura.
In vama stiu ca treburile s-au simplificat, dar despre procedura exact pot afla abia maine…
mersi mult!
De ce pe unele certificate de inmatriculare din Romania care au avut pe actele din Germania trecut euro 3 und 4 apare ca avand euro 4, iar pe altele cu euro 3?
De ce aceasta neconcordanta?
Mentionez ca tipul masinilor si anul sunt identice.
Buna ..la toata lumea…as avea si eu nevoie de putin ajutor…tocmai am cumparat un Ford Focus diesel(neamtul a zis ca are euro 3),cei de la RAR au zis ca anul fabricatiei e 2000 dar ..are D3 ceea ce inseamna ca nu are euro3 ..asa ca masina fiind din 2000 ei o vor incadra la Euro2…ceea ce inseamna o taxa de aproximativ 3600 de euro…
E adevarat ce a zis Luk ca nu exista Ford focus diesel din 2000 cu euro 3?..sincer eu nu mai inteleg nimik…..poate de ce sunt femeie…Please help!!!
plese help si pe mine cineva!!! eu am cumparat masina si intrebarea mea e ce acte am nevoie sa mai fac aici in germania? mai trebuie declaratie vamala de export si certificat euro1?
are dreptate simona undeva mai sus cineva a postat ca o masina dupa 2000 cu D3 este incadrata in romania cu E3. care este pana la urma adevarul?
VA INSELATI AMARNIC……ALA CARE O DESCHIS SI SCRIS ACEST SUBIECT…..SE VEDE CA TU CULEGI PERE SI TE BAGI LA MASINI..VAI SI AMAR………MASINA DIN 1999 CU NORMA D3 SAU D4…ESTE TOTAL EURO 3 DACA CORESPUND SERIILE MOTOR SI ALTE 2 CRITERII (AFLATI SI VOI ) ASTA PE INCERCATE SI PROBATE MAI FRATIE…..ASA CA MAI CULEGE PERE …OCHELARIST CU LAP TOP CE ESTI
Nicule, sa traiesti.
Eu am scris articolul. La data la care am scris nimeni nu stia sa explice ce sunt normele germane. Scriau oamenii – „De ce nu se recunoaste in romania D4 ca e Euro4?”.
De ce n-ai aparut atunci sa explici? M-am documentat si am scris fara sa am vreo obligatie fata de cineva. Eu NU sunt interesat de acest subiect, intrucat imi cumpar doar masini noi si doar japoneze. Pe bune.
Imi pare rau ca Ford a primit o dispensa pentru motorizarile diesel Euro3 pe care le-a introdus un an mai tarziu. Nu am stiut asta la data scrierii articolului. Asta inseamna ca e mai bine sa sterg articolul? E simplu. Un click si gata.
Ce treaba au okelarii mei, cosurile de pe fata sau uratenia nevestei/mamei mele cu faptul ca in Germania e OBLIGATORIU Euro3 din 2000 ??? Oricate pere as vinde eu, asta asa ramane…
Eu am explicat norma D, Luk a venit si a vorbit despre cateva exceptii… Stii tu mai mult? Scrie frate! Dar despre masini si NU despre cat de papagal sunt eu.
Cu un lucru sunt totusi de acord cu tine – oameni buni , riscati mult daca va duceti dupa masini in Germania doar in baza a ce ai citit pe net. Intotdeauna apar surprize, intotdeauna te poti pacali. Pe okelarii mei…
bafta SENOSH , bravo pt articol.
Asta e masina pe care tocmai am cumparat-o:
Ford focus Diesel
Cod motor:WFONXXGCDNYG17502
Se poate sa-mi spuna si mie cineva…senosh, Luk, Nicu…daca exista vreo posibilitate ca acestei masini sa-i fie recunoscut Euro 3 -ul.Daca nu se poate s-mi dati vreo informatie despre un targ in Bulgaria..undeva unde sa o vand?
Multumesc anticipat!
Simina, ceea ce ne-ai trimis nu este codul motor, ci nr. de indentificare a masinii (seria sasiu).
Chiar daca vei posta „tipul motor” corect, fiind un Ford diesel din 2000, probabilitatea ca acesta sa fie Euro3 e mica. Foarte mica.
Cu Bulgaria nu stiu cum sta treaba… Poate ca o poti revinde chiar aici (profit zero, sa-ti scoti banii) daca pretul final (inclusiv taxa) este decent…
M-am uitat pe Autovit – preturile ofertate pe net pentru Focus diesel an 2000 sunt intre 7000 si 8500 euro. Probabil se vinde pe la 6500… Se leaga ceva?
ma intereseaza si pe mina daca brief-ul trebuie sa stea la mine sau la politie. exista o lege sau un act care spune asa ceva?
am uitat sa specific.. am un vw golf 4 adus de la nemti. e din 2004.
Anca, scuze – nu inteleg exact problema ta.
Vrei sa inmatriculezi masina? Circuli cu nr. provizorii? In ce situatie ai fost constransa sa dai la politie brieful?
Pai problema e ca numeni nu o sa-mi cumpere masina aici..dc nu are euro 3…pe masina am dat 4600Euro..iar taxa pt euro2 e 3600Euro…cine ar cumpara un Ford focus din 2000 cu 8200EURO??..Chiar nu vreau sa dau eu tzepe..stiu cum e cand primesti!
Simina, e o discutie mai lunga… Pretul e dat nu doar de vechimea masinii ci si de echipari, nr.km, etc.
🙂 Tu crezi ca eu te sfatuiesc sa tzepuiesti pe cineva??? Nu tzepuiesti pe nimeni daca inmatriculezi masina si dupa aceea o vinzi, intrucat a avea euro2 nu e o crima, iar in ce priveste taxa (daca la asta te-ai gandit cand ai zis „tzeapa”) aceasta nu se plateste decat la PRIMA inmatriculare.
Daca te-ai gandit la altceva cand ai zis „tzeapa”, pls be more specific…
Da, daca masina ta are anumite echipari, putini km.la bord si daca arata impecabil, ar putea fi vanduta cu 8400 Euro. E doar o parere, nu un adevar suprem. Poate primim si alte pareri…
si cu actele mele cum ramane?? chiar nu are nimeni un raspuns? Vineri tre sa iau masina si inca nu stiu imi trebuie sau nu declaratie vamala si certificat Euro1?? la vama in germania zic ca nu am nevoie da o fi chiar asa?
Senosh , in cazul Siminei , ea cat poate sa circule fara sa plateasca taxa de prima inmatriculare ?
cris – sigur sigur nu-ti trebuie NICI decl. vamala si NICI certificat EUR1 (nu euro1…).
Ai nevoie fie de factura (daca vei cumpara de la dealer), fie de contract de vanzare cumparare (nu stiu cum ii zice pe nemteste) daca vei cumpara de la un particular.
Sigur sigur 🙂 K?
Sorin, nu cunosc detalii in cazul Siminei.
In general, in Germania se pot obtine nr.provizorii de 15 sau de 30 de zile (difera pretul). La venirea in tara se mai pot lua nr. rosii romanesti inca 30 de zile… Cam atat.
vreau sa cumpar un Opel Astra coupe benzina 125CP din 2001 si cel care o vinde mi-a zis ca are Euro 4 pentru ca scrie in CI D4 , voi ce ziceti? are euro 3 sau 4?
Cortez, eu cred ca-i Euro3. Personal nu am auzit de Opel euro4 mai devreme de 2004.
Sunt 90% sigur.
merci senosh , mare DOMN , raman dator 😀
Mai oameni .. poate sunt eu mai tampita si nu inteleg !!!
Am citit toate discutiile de aici si nu am reusit sa aflu ce vroiam sa stiu de fapt !
Si anume …
Azi m-am intalnit cu niste tipi care aduc masini din Germania.Vreau sa-mi iau un Porsche Boxter pana in 20.000 euro … fara taxe …
… sau un Porsche Carrera cu 4 locuri Cabrio …
Mi-au tot vorbit de euro 3 sau 4 … etc …c-ar fi mai bine euro 4 ca-i mai ieftina taxa … etc.
Problema mea e urmatoarea : Ce are daca le zic sa-mi aduca masina cu euro 3 ?
Am gasit preturi pe mobile.de si sunt masini Porsche Boxter cu 15-16 mii euro … dar uneori nu e specificat daca e euro 3 sau 4 … sau cat o fi …
Intrebarea 2 : Nu poti circula cu ea in Romania daca n-ai euro 3 sau 4 ?
Nu pot sa inmatriclez o masina care are euro 3 ?
Un Boxter cu euro 4 e 24.000 euro … iar unul cu euro 3 e 16.000 .
Care e taxa la un euro 4 si care e la un euro 3 ?
Motorul are vreo 2.600 … nu trece de 3.000 ?
Si acum vine intrebarea principala : Tipii aia mi-au sugerat ca ar fi mai bine sa-mi iau euro 4 .De ce ?
Dau 8.000 de euro in plus …
Ce are daca imi iau euro 3 ?
Am sa am probleme cu ea mai incolo ?
N-o mai pot vinde peste cativa ani ? … sau care e chestia ?
Si as indrazni sa va mai intreb ceva …
Avand in vedere ca sunt fata si nu ma pricep la masini …
Stie cineva cum m-ar putea face de bani tipii astia ?
Nu cumva faza cu euro 4 e o strategie de-a lor sa
Stie cineva cateva siretlicuri care se fac in situatii din-astea ?
Adik … cum pot pacali ei oamenii …
Eu le dau banii … ei merg in Germania … si-mi aduc masina cu RAR cu tot .. etc ..
De unde ar putea sa-si traga bani.
Atata au tras de mine … ca am avut senzatia ca vor sa castige banisori frumosi de la mine.
Poate e doar in mintea mea … dar as vrea sa fiu precauta si sa nu iau vreo tzeapa cu 2-3 mii de euro.
La ce ar putea sa ma fraiereasca ? … iar eu sa nu-mi dau seama ?
La ce taxa ?
Cum as putea sa aflu , spre exemplu , cat au dat ei exact pe masina acolo.
Eu le dau 24.000 euro la ei …
Intrebare : Ei imi pot aduce o masina de 16.000 si sa-mi zica ca au dat pe ea 22.000 ? .. ca eu n-am cum sa verific !!!
Pot sa treaca in acte acolo ce pret vor ei ?
ellenis –
Com 1 – o masina euro3 poate fi inmatriculata fara probleme. Spre diferenta de euro4, taxa de inmatriculare (cu care ne tot tanguim aici pe blog de vreo 3 luni) este mult mai mare la euro3. Adica pierzi bani dandu-i statului. Euro3 nu-i un defect. Odata inmatriculata masina in Romania o vei putea revinde mai departe fara probleme, viitorul proprietar nefiind nevoit sa mai achite vreo taxa. Odata achitata taxa de inmatriculare, din punct de vedere „plati” sau „folosinta-trafic” nu mai exista nici o diferenta intre euro 0, 1, 2, 3, 4. Singura diferenta este ca vei polua mai mult aerul cu euro3 decat cu euro4, iar treaba asta deocamdata nu costa.
Com 2 – Taxa auto se plateste la trezoreria de care apartii (a orasului sau sectorului in care locuiesti). Nici o legatura cu pretul din Germania. Amicii tai nu pot invoca norma „euro” pentru a-ti cere mai multi bani. In schimb pot folosi acest argument in negocierea cu neamtul pentru a cobora pretul.
tot Com2 – yep, pot trece in acte ce pret vor ei. Sper sa ii cunosti bine pe tipi. La fel de bine ei pot sa dispara cu banii. Personal, cred ca NU ai procedat corect dandu-le toti banii in avans.
Merci mult mult de tot senosh !!! Dau o bere daca ne vom vedea vreodata. Numai bine
ellenis –
ma scuzi ca ma bag dar la banii astia eu zic ca merita efortu sa faci un drum personal in germania si sa iti cumperi singura masina sau cel putin sa fii de fata si sa iti iei ce iti place si binenteles o sa castigi si tu niste bani asta e clar. Daca dai la cineva sa iti aduca o masina la 24 000 eur castiga lejer 2-3000 dar ok sunt importanti si banii dar mai important e sa vezi si tu ce cumperi.
Bafta!
Am citit mai sus, dar nu ai mai revenit cu o informatie cred eu destul de importanta.Vreau sa achizitionez o masina la un site de licitatii din belgia, in care este specificat pretul fara T.V.A.Mentionez faptul ca o iau pe firma, deci persoana juridica.Daca eu o cumpar cu pretul fara T.V.A, in tara, in afara de taxa asta tampita de prima inmatriculare, trebuie sa platesc si T.V.A?Rog un raspuns cat mai urgent posibil.
Adrian – ca FIRMA cumperi fara TVA de acolo si nici nu platesti in Romania. TVA-ul apare doar in cazul revanzarii masinii. Stiu sigur de la un apropiat care a facut mai multe tranzactii de genul asta.
– ca PERSOANA fizica, platesti TVA-ul acolo.
Merci pentru promptitudine.Deci, daca eu o cumpar de acolo, pot fara probleme sa o inmatriculez in Romania pe firma?Intentionez sa o pastrez…scuze daca te stresez, dar vreau sa plec sa o iau si nu stiu daca se merita…
as vrea sa stiu si eu codurile rar pt euro 3 si 4 echivalente cu d3 d4 d5 pt ca cele de pe site nu sunt 100% corecte
adrian – fiscalmente suna ciudat, insa da, firmele cumpara mai ieftin decat persoanele fizice.
george – nu am inteles exact ce vrei. La ce te referi prin „cod RAR”? Nr. de omologare?
Apoi – la ce site te referi la cel RAR sau la al nostru. Oricum, pdf-ul de pe totalauto.ro este cel de la RAR folosit inainte de ian 2007 (e si pe site la ei) si nu avem posibilitate de actualizare.
RAR are un serviciu de documentare (sau ceva cam asa) care ofera aceste informatii contra cost. Daca aflu vreun nr. de telefon, il postez.
Un site f. interesant. Bravo!
CERT E SIGUR CA DACA IN BRIEF IN CASUTA NUMARUL ESTE MAI MARE SAU EGAL CU 44 masina este EURO 3, iar Euro 4 de la 62. Eu am un Golf sdi din 2000 si are Euro 3 si 44 in casuta din brief.
Acum ma interesa un Rover 75 CDT din 2001, dar nu stiu seriile si nici sigur daca e produs sau inscris decat in 2001.?? Numai ca azi am vazut unul pe Autovit care era din 99 si avea euro 3 , asa ca….??
mxx – trebuie sa continuam noi intrebarea sau ai tu una ?
trebuie sa aduc o masina din italia ,poate sami spuna cineva cum procedez ca astia nu au nr.de vama cum sunt si in germania,si inca ceva la astea pe cartea de identitate nu scrie norma de poluare. cum faca daca a mai adus cineva masina din iatalia ?
Se face act NOTARIAL de vanzare cumparare, in care se trece expres faptl ca numerele raman valabile pentru x zile. De asemenea trebuie platita asigurarea in Italia. Cica e cam scumpa, incearca sa plateti cat mai putine zile, dupa care iti poti lua nr. rosii in tara.
am fost coerent??
as avea si eu o intrebare in legatura cu alfa 156 twinspark motor1970cm3.cele fabricate dupa 2001 am inteles ca sunt euro3.dar cele dinainte de 2001 cum sunt euro3 sau euro2. din moment dat ce este acelasi motor nu ar putea fii si emisiile de noxe aceleasi.sau ce factor le-ar mai putea diferentia? doar anul si atat?
Robin – Informatii exacte despre generatiile de motorizari de la Alfa, cred ca poti obtine doar de la producator sau – cu putin noroc – de la importator.
Diferenta intre normele euro poate fi data chiar si de rapoartele din cutia de viteza. Pe bune. Rapoartele din cutia automata solicita mai mult motorul. Exista cateva situatii haioase in care ACELASI motor este euro2 pe cutie automata si euro3 pe manuala.
Ideea este ca nu-i chiar asa simplu sa faci diferenta… Citeste hartiile masinii cu atentie. Cel mai bine e sa scrie in acte euro”X” si nu sa incerci sa urmezi cai logice de deductie prin care te poti pacali.
senohs ,poti te rog sa-mi spui daca golfu asta este euro3,este din 23 07 99 fabricat,pe motor scrie AJM 056718, iar seria de sasiu este WWWZZZ1JZYW289978,SA-MI SPUI SIGUR DACA ARE EURO3, CA INCA NU AM CUMPARAT-O DAR MA ASTEAPTA, MERCI ANTICIPAT
sportineo – te pot ajuta doar daca imi dai urmatoarele date:
– cod motor: (il am) AJM
– cutie: manual/automat, nr. trepte.
– cilindree EXACTA (de ex: 1598 si nu rotunjit 1600)
– putere in KW.
– viteza maxima atinsa de modelul respectiv.
Daca imi dai aceste informatii iti pot spune PRECIS daca este sau nu EURO3.
Orice informatie lipsa din cele cerute implica posibilitatea unei erori. Mica, dar exista. k?
vreau sa cumpar un focus din 2001 motor 1800 cmc benzina in 3 portiere. pe cartea masinii(brief)scrie ca e EURO4.este adusa din Germania. este posibil sa fie tzeapa si sa am probleme la RAR sa n-o recunoasca drept EURO 4?
ma poate ajuta cineva cu un raspuns? din cate am inteles la focus, seria motorului e cam greu de citit.ce imi recomandati? multumesc
florin – contez pe tine ca stii sa faci diferenta intre un act original si unul fals.
Pornind din acest punct, daca ai un brief in care scrie Euro4, inseamna ca este… Euro4. RAR nu poate schimba/contesta asta.
Daca in breif scrie D4 e alta poveste (vezi articolul).
Oricum, un Focus 2001 din Germania este minim Euro3. Bafta !
pai in brief scrie clar euro4 si e fabricata la sfarsitul lui 2001 deci sper sa fie ok! multumesc mult pentru raspuns
Buna ziua! Am si eu o nelamurire..Am cumparat un Ford focus (break) fabricat noiembrie 1999 in Germania. Pe brief scrie D4 si imediat langa scrie EURO4 dar cu un scris diferit de cel cu care este scris intregul continut de pe brief. Dar la RAR nu a iesit decat euro 2. Este posibil?
Nu sunt sigur ca am inteles foarte exact intrebarea, o fotocopie dupa brief ar putea fi de ajutor ca sa intelegem despre ce inscris „Euro4” este vorba in brieful dvs. Chiar si asa, as structura totusi un raspuns de principiu:
1. Ford din 99 este cel mai probabil Euro2.
2. D4 inseamna mai exact Euro2/D4, adica un Euro2 upgradat ca sa aiba praguri de noxe apropiate de cele Euro4, in vederea unui impozit mai mic perceput de statul german vechiului proprietar. Atentie, indeplinirea acestor emisii de noxe nu este suficienta pt a satisface norma Euro4.
3. De la euro2/D4 la euro4 nu se poate face upgrade, ci doar de la euro3/D4 la euro4.
vreu sa-mi iau un opel vectra gl din germania ,din 93 ,spune ca este euro 2 si convertit in D3.Se poate asa ceva?
si daca il aduc in tara ce euro este?
D3 este o norma fiscala germana (fara vreun efect in Ro), care ne indica faptul ca acest Euro2 polueaza mai putin ca alte „Euro 2”-uri, fapt pentru care plateste un impozit mai mic decat cel cuvenit unei masini Euro2 obisnuite.
Daca aduceti masina in tara este Euro2.
multumesc mult
vreau sa cumpar un opel vectra b din 03/2001 si este scris euro3/d4 la rar ce imi ia in considerare ca euro 3 sau4. multumesc anticipat
Euro3/D4 este Euro3. D4 este doar o clasa fiscala germana.
Insa, aceste masini (Euro3/D4) pot fi upgradate Euro4 in Germania. Intrebati la autohouse despre upgrade si puteti rezolva cu cca. 500 euro (din auzite).
Am un Seat Toledo din 2000
serie identificare VSSZZZ1MZYB078135,
Motor (D) AHF,
Capacitate 1896 cmc,
C.V.F./KW – 12,89/81
Va rog mult sa imi spuneti ce euro este sa stiu daca merita inmatriculata.
AHF este una din putinele motorizari VAG care are doua „generatii”. Poate fi Euro2 sau Euro3, in functie de setul de filtre catalitice.
Este foarte important ca scrie in brif daca este din Germania. Daca este din alta tara (in care poluarea este taxata altfel decat dupa norma Euro) va fi extrem de dificil sa faceti diferenta. Singura solutie va fi sa cereti consultanta RAR in baza unui set de copii dupa actele masinii.
Seatul Toledo din 2000 este adus din Spania.
Multumesc pentru raspuns.
In Spania exista taxa de prima inmatriculare, intre 0-15% din valoarea masinii, si se calculeaza DOAR in baza emisiilor de CO2. Pentru publicul spaniol, norma Euro este o notiune strict tehnica. Spaniolii obisnuiti nu stiu (si nici nu au nevoie sa stie) ce norma Euro indeplineste masina lor.
Poate gasiti totusi pe talon vreo secventa care sa aduca a normativ CE…
Regret, insa nu ma voi hazarda cu niciun pronostic. Masina poate fi la fel de bine Euro 2 sau 3. Cel mai sanatos ar fi sa faceti toate calculele pe ipoteza Euro2.
buna as avea si eu o intrebare in legatura cu normele germane d3
normele germane d3 de dupa ianuarie 2000 sunt diferite (inbunatatite)fata de normele d3 din ianuarie 1999.pentru caci daca n este nici o diferenta intre ianuarie 1999 si ianuarie 2000
atunci nu vad care este dinferenta intre normele de d3 si euro de ce in 1999 d3-e2 si in ianuarie 2000 d3-e3
va multumesc
Mecanismul pe care il intuiti este corect, insa doar in plan fiscal. Normele D sunt de fapt niste cuantumuri de taxa ale fiscului german.
Simplificand mult, o masina Euro2 datoreaza fiscului taxa cu valoarea D2. La fel, o masina Euro3 va datora suma anuala D3, mai mica decat D2 (masina polueaza mai putin).
Guvernul lor ii incurajeaza sa monteze anumite filtre, pt ca poluarea sa fie mai mica. Daca montezi un filtru (de pilda) GKAT, care NU transforma masina Euro2 in 3, dar care face sa ruleze in Germania un Euro2 mai curat, atunci platesti taxa mai mica, D3. Acesta este un Euro2/D3.
In timp, pe masura ce au aparut Euro4 si 5, cuantumul taxei corespunzatoare pragului D3 a crescut (axact cum s-a intamplat si la noi la 1 ian cu Euro4).
1 ianuarie 2000 a fost prag de trecere de la Euro2 la Euro3. Din aceasta cauza apar diferente fiscale, fara sa existe si diferente tehnice ale normei Euro.
Sper sa fi fost coerent… 🙂
Bunaziua. Am un Seat Arosa , benzina de 1,4 , fabricat in 12/2000 si inmatriculat in 01/2001. In Brief scrie D4. Este adus din Germania .Ce norma Euro sa ma astept sa iasa ??
Buna ziua,
In cazul dvs este foarte important tipul motorului. Exista masini Euro2/D4, Euro3/D4 si Euro4/D4. D4 nu va spune decat nivelul taxei platite in Germania si nu se coreleaza cu norma tehnica Euro.
Cel mai probabil dvs. aveti un Euro3/D4, insa exista mici sanse ca masina sa fie chiar Euro4. Trimite-ti va rog tipul motorului (este format din 3 litere mari, gen „ABC”).