feb. 292008
 


Am citit cu interes comunicatul Nissan privitor la testul de impact Euro NCAP din Februarie 2008. Textul documentului (publicat integral de TotalAuto.ro) incepe, se dezvolta si se incheie pe firul unei singure idei. Cei de la Nissan au explicat rezultatul slab al Navarei exclusiv prin intarzierea detonarii airbagurilor la impactul frontal. Da, ideea este corecta, dar contine un adevar incomplet.

Textul raportului original Euro NCAP pune in capul listei alte probleme decat cele legate de airbaguri. Raportul spune ca la impact frontal, habitaclul Navara a devenit instabil si nu a putut prelua solicitarile la care a fost supus. Un suport de prindere la sasiu a cedat, permitand deformari importante in zona picioarelor soferului. In plus, pedala de acceleratie s-a deplasat spre interior cu mai mult de 20 cm, o deformare extrem de periculoasa. Abia dupa aceste precizari urmeaza pasajul cu functionarea defectuoasa a airbagurilor.

Si Pathfinder a avut probleme cu airbagurile la Euro NCAP

Problemele la airbaguri nu reprezinta ceva nou pentru Nissan, un caz similar avand loc in urma cu 2 ani, cand a fost testat Nissan Pathfinder, modelul din care a derivat versiunea pick-up, Navara. In 2006, la primul test Euro NCAP, Pathfinder a obtinut un scor slab din cauza faptului ca airbagurile cortina nu au detonat, intrucat fusesera montate gresit.

Primul test Pathfinder nu a fost dat niciodata publicitatii ca rezultat in sine, necesitatea repetarii testului ramanand totusi mentionata in raportul oficial Euro NCAP. Cele 4 stele Euro NCAP ale Pathfinder au fost omologate abia dupa refacerea testului.

Dupa ce Euro NCAP a dat dovada de intelegere pentru Pathfinder in 2006, iata ca povestea se repeta cu Navara, de aceasta data aparand si anumite deformari ale habitaclului si sasiului. Aflandu-se in fata „episodului 2”, Euro NCAP nu a mai tolerat situatia si a dat publicitatii rezultatele primare.

Este cert ca va urma un al doilea test Navara. Ce va fi in continuare, vom vedea. Dar upgradarea softului de pe Navara nu poate rezolva chiar orice problema, cum ar fi – de exemplu – una care tine de sasiu. Doar timpul, impreuna cu noul test, ne vor aduce adevarul final despre pick-up-ul Navara.

Pana atunci (cel mai probabil la sfarsitul lui Martie), tinem pumnii celor de la Nissan.