Feb 282008
 

Compania Nissan este in mod clar dezamagita de rezultatele obtinute la ultimul test Euro NCAP, in care scorul autovehiculelor Nissan Navara model 2008 a fost compromis de deschiderea cu intarziere a airbag-urilor. Compania Nissan a fost de asemenea dezamagita de faptul ca Euro NCAP nu a publicat rezultatele retestarii modelului Navara echipat cu software de control al airbag-urilor reactualizat.

Nissan doreste sa sublinieze faptul ca problema airbag-urilor se regaseste la un numar limitat de autovehicule Navara model 2008 care au fost produse intre mai si decembrie 2007. Nu exista probleme la unitatea de control al airbag-urilor la autovehiculele Navara produse intre momentul lansarii in 2005 si mai 2007.

In urma consultarilor cu Euro NCAP dupa anuntarea rezultatelor primului test, Nissan a dezvoltat imediat o noua versiune a software-ului pentru unitatea de control al airbag-urilor si in decembrie 2007 l-a si introdus in productie, pentru a se asigura ca airbag-urile au performanta exacta prevazuta de specificatiile de proiectare. In paralel, in decembrie 2007 a fost lansata o campanie de service pentru toate autovehiculele Nissan Navara model 2008, in cadrul careia toti clientii posesori ai Navara model 2008 au fost invitati la dealerul lor Nissan pentru a li se instala setarile actualizate ale unitatii de control al airbag-urilor.

Pentru a obtine o verificare de catre Euro NCAP a eficientei noului software, la inceputul acestei luni Nissan a pus la dispozitia Euro NCAP un autovehicul Navara cu unitatea de control al airbag-urilor modificata, in vederea retestarii. Nissan asteapta cu interes publicarea acestor rezultate in urmatoarele saptamani si confirmarea Euro NCAP ca aceste modificari au rezolvat in totalitate problema deschiderii airbag-urilor si are incredere ca va obtine un scor competitiv.

De comun acord cu Euro NCAP, Nissan a decis sa extinda campania de service pentru toate autovehiculele Nissan Navara produse de la lansarea modelului in 2005. Incepand cu 22 februarie, toti posesorii de Navara au fost invitati pentru a li se instala pe autovehicule noul software.

Brian Carolin, Senior Vice President, Sales and Marketing, Nissan Europa: „La Nissan, suntem extrem de preocupati de calitatea si integritatea vehiculelor, astfel ca atunci cand s-a identificat problema unei usoare intarzieri in deschiderea airbag-urilor la Navara model 2008, am dezvoltat imediat o contramasura. Am demarat de asemenea o campanie de service, in care i-am invitati pe toti posesorii acestui model sa li se instaleze software-ul actualizat pentru unitatea de control al airbag-urilor, astfel incat sa poata folosi in continuare cu deplina incredere modelul Navara. Incurajam Euro NCAP sa publice rezultatul retestarii Navara imediat ce acesta este disponibil”.

Compania Nissan ramane pe deplin angajata fata de integritatea tuturor produselor sale si subliniaza faptul ca modelul Qashqai a obtinut de la Euro NCAP punctajul maxim de 5 stele pentru protectia pasagerilor, acesta fiind cel mai mare punctaj obtinut vreodata de un autovehicul. Acesta a primit 36,83 puncte dintr-un maxim de 37 de puncte, obtinand punctajul aproape maxim la testele Euro NCAP de impact frontal si lateral, precum si punctajul maxim pentru semnalele de avertizare pentru centurile de siguranta.

(comunicat Nissan Europa copy-paste)

Articole cu tema apropiata: