Spre deosebire de Europa, cu muzeele sale auto sponsorizate de constructori, SUA si-a cladit muzeele auto preponderent din bani privati. Cele mai spectaculoase masini raman in colectii private si pot fi vazute fie in cadrul unor licitatii la Peeble Beach sau Meadow Brook, fie in cadru organizat sub forma unor manifestari spectaculoase, cum este si cea a neurochirurgului din Philadelphia, Fred Simeone, care a decis in urma cu vreo doi ani sa deschida un muzeu al „bijuteriilor” auto, langa Aeroportul din Philadelphia.
Asezata in vecinatatea unui dealer Audi, modesta cladire nu tradeaza nicicum ce contine dincolo de ziduri. O lume stranie a campionilor motorizati. Mercer Raceabout in conditiile originale, Stutz Blackhauk, si o colectie de Alfa Romeo produse inainte de razboi, unul din cele doua Mercedes-Benz 300SL „Gullwings” ramas nerestaurat, lasat cu vopseaua “inflorita” pe botul masinii. Un alt exemplu, BMW 328, o masina formidabila la vremea ei, proprietarul detinand doua bucati, una din ele cu uzura sub 16.000 de mile la bord (25.000 km).
Mai sunt trei Auburn „Boattail Speedsters”, plus un foarte rar si frumos britanic Squire Roadster. Masinile de competitie din anii ’30 includ un Bentley de 4,5 litri, o Alfa Romeo 8c 2900 de concurs, ce a participat la Mille Miglia circuitul de anduranta open-road, un Bugatti T35 si un Delahaye, acestea doua din urma fiind Lamborghini si Ferrari ale acelor vremuri.
Perioada de dupa al II-lea Razboi Mondial include mai multe masini ce au alergat la cursa de 24 de ore de la Le Mans. Jaguarul este reprezentat in trei variante: un SS100, un C-Type si un D-Type (C-ul si D-ul fiind amandoua argintii), ambele versiuni majore ale Ford GT40 sunt aici deasemenea, si cel mai pasionant, o complet originala Cobra Daytona. Cu vopseaua ei plictisitoare, Cobra Daytona este o masina ce pare intentionat amenintatoare. A ramas exact cum era in ultima zi pe pista, o nepretuita legatura cu vremurile extraordinare ale curselor auto.
Muzeul lui Frank Simeone contine ADN-ul masinilor de curse. In vremurile lor aceste masini au reprezentat stralucit cele mai bune, mai avansate si mai uluitoare tehnologii ale timpului, o urmarire fara odihna a varfului in competitii, si adesea frumusetea uluitoare a unui design functional perfect executat.
Dar muzeul nu este doar o expunere statica a unor bijuterii. Pentru cei ce vor sa auda sunetul motorului unui Ferrari V12 sau al unei Alfa Romeo 8c de competitie, muzeul gazduieste si niste sesiuni in aer liber (in ultima sambata a fiecarei luni, toata vara si ceva din toamna, pana in Octombrie) in care proprietarul masinilor va da cateva ture prin parcare doar pentru voi, facandu-va astfel sa va ganditi inapoi in timp in vremurile cand erau conduse la limita. Programul acestor sesiuni se afla pe website-ul Simeone Foundation, www.simeonefoundation.org. Programul muzeului este de Marti pana Duminica, inclusiv, iar pretul unui billet este de 12$ pentru adulti, 10$ pentru pensionari si 8$ pentru studenti.
Cu siguranta exista muzee mai mari, insa acesta este singurul atat de orientat pe masinile de competitie. Visele a milioane de impatimiti si masinile ce au aspirat la glorie (cele mai multe au si obtinut-o !) sunt adapostite de acesta cladire simpla, pe care nu trebuie sa o ocoliti daca veti avea vreodata ocazia sa ajungeti prin Philadelphia.
Lista completa a masinilor din aceasta colectie:
- ENDURANCE TRIAL
- 1909 AMERICAN UNDERSLUNG
- PRE WORLD WAR 1 RACING
- 1912 NATIONAL SPEED CAR
- 1916 STUTZ BEARCAT
- 1913 MERCER RACEABOUT
- AUTOMOBILE RACING CLUB OF AMERICA
- 1927 BENTLEY 3.5 LITRE SPEED MODEL
- 1929 ALFA ROMEO SUPERSPORT
- WATKINS GLEN
- 1950 ALLARD J2
- 1955 MERCEDES-BENZ GULLWING
- BONNEVILLE SALT FLATS
- 1937 SUPERCHARGED CORD
- 1954 AUSTIN-HEALEY 100-4
- 1964 COBRA DAYTONA COUPE
- BROOKLANDS TRACK
- 1925 ALFA ROMEO RL SUPER SPORT
- 1934 ALFA ROMEO 8C 2300 SPIDER
- TIMED TRIALS
- 1930 BENTLEY 4.5 L SUPERCHARGED
- HILL CLIMB
- 1921 VAUXHALL 30/98E
- NURBURGRING
- 1937 BMW 328
- 1938 BMW 328
- TARGA FLORIO
- 1926 BUGATTI TYPE 35
- 1975 ALFA ROMEO 33 TT 12
- MILLE MIGLIA
- 1933 ALFA ROMEO MONZA
- 1937 ALFA ROMEO 8C2900A
- RIFORNIMENTO
- 1924 LANCIA LAMBDA
- MATCH RACE
- 1928 STUTZ BB BLACKHAWK SPEEDSTER
- SEBRING
- 1953 JAGUAR C-TYPE
- 1956 JAGUAR D-TYPE
- RALLY
- 1938 JAGUAR SS-100 3.5L
- 1972 ALFA ROMEO GTV6
- AMERICA’S FIRST INTERNATIONAL WIN
- 1921 DUESENBERG RACE CAR
- AMERICAN LE MANS
- 1927 STUTZ BLACK HAWK
- 1929 STUTZ SUPERCHARGED LE MANS
- 1929 DUPONT LE MANS SPEEDSTER
- 1966 FORD GT40 MK II
- 1967 FORD MK IV
- SPORTY CARS
- 1912 HUDSON MILE-A-MINUTE ROADSTER
- 1916 OAKLAND SPEEDSTER
- 1922 PAIGE DAYTONA 6-66 SPEEDSTER
- 1926 KISSEL 8-75 SPEEDSTER
- 1928 AUBURN 8-88 BOAT TAIL SPEEDSTER
- 1933 AUBURN V12 12-165 SPEEDSTER
- 1935 AUBURN 851 BOAT TAIL SPEEDSTER
- 1933 SQUIRE ROADSTER
- 1949 ALFA ROMEO 6C2500 BRIXIA
- 1956 MERCEDED BENZ GULLWING
- 1966 CORVETTE 427
- 1968 FORD MUSTANG
- HISTORY OF NASCAR
- 1938 FORD COUPE
- 1953 HUDSON HORNET TWIN H-POWER
- 1970 PLYMOUTH SUPERBIRD
- 1986 BUICK REGAL NASCAR
- 1998 FORD THUNDERBIRD NASCAR
- 2002 NASCAR DYNO MULE
- LE MANS
- 1933 ALFA ROMEO 8C2300 LEMANS
- 1934 MG K3 MAGNETTE
- 1936 ASTON MARTIN LE MANS
- 1936 DELAHAYE 135S
- 1938 PEUGEOT DARLMAT LEMANS
- 1954 FERRARI 375MM
- 1956 MASERATI 300S
- 1958 FERRARI TESTA ROSSA
- 1970 PORSCHE 917LH
- WINNER’S CIRCLE
- 1927 MERCEDES BENZ SPORTWAGEN
- 1937 BUGATTI 57G TANK
- 1938 ALFA ROMEO 8C 2900B MM
- 1953 CUNNINGHAM C4R
- 1958 ASTON MARTIN DBR1
Daca ai drum pe acolo, trebuie sa vizitezi…